abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195504049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Heb je de app? En indien ja; is hij actief in je regio?
Ik heb de app, maar volgens mij is deze pas vanaf zaterdag hier actief (NO Brabant). Why?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:34:43 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_195504067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:29 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Zijn we niet onderhand op dat punt belandt?
Ik geloof niet dat we hier snel in een echte lockdown gaan belanden, wel nog strenger op thuiswerken, mondkapjesplicht en wellicht weer gedeeltelijk de scholen dicht (ik verwacht dat basisonderwijs gewoon open blijft). Daarmee wordt het al snel milder als de eerste lockdown, als kinderen gewoon naar school gaan
pi_195504074
Brief aan de Tweede Kamer: "Landelijke introductie CoronaMelder en ‘Oplossing 2’ ":
https://app.1848.nl/stati(...)aa0dc10f4e437924.pdf

Er wordt gewerkt aan een tweede app. Zie “Oplossing 2”, vanaf pagina 6.
pi_195504077
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

De verwachting was dat het zou stijgen, en dat doet het ook. Punt is natuurlijk dat we een kentering in de trend zouden moeten gaan zijn, dat is in elk geval waar de maatregelen voor bedoeld zijn. Maar hoeveel effect het precies gaat hebben en wanneer, is moeilijk precies te voorspellen.
Het patroon nu is in elk geval een aantal keer;

piekdag > gelijk aan piekdag > gelijk aan piekdag > nieuwe piekdag, rinse and repeat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 12:41:41 ]
pi_195504090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb de app, maar volgens mij is deze pas vanaf zaterdag hier actief (NO Brabant). Why?
Toen ik was gaan testen was ik paranoïde door de app. De kans is daar groter dan in het dagelijks leven dat iemand voor of wachter je in de wachtrij een positieve test krijgt terwijl je geen enkel contact met die mensen hebt en jij dus vervolgens onder het BCO valt. Al zal dat met het niet werkende BCO nu wel mee vallen.
pi_195504117
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:35 schreef Benny het volgende:
Brief aan de Tweede Kamer: "Landelijke introductie CoronaMelder en ‘Oplossing 2’ ":
https://app.1848.nl/stati(...)aa0dc10f4e437924.pdf

Er wordt gewerkt aan een tweede app. Zie “Oplossing 2”, vanaf pagina 6.
Een app puur voor het BCO dus.

Ik weet het niet, weer een oplossing die uitgaat van een meewerkend persoon. Ik denk dat je uiteindelijk naar oplossingen moet kijken die juist de niet welwillende persoon mee krijgt.
pi_195504144
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

En zelfs al heb je geen internationale teams, in veel gevallen boeit het echt geen ruk of je 'een team' vijf dagen samen hebt zitten. Zeker nu het thuiswerken van alle kanten wat beter gefaciliteerd wordt is het echt prima te doen. Ik doe zelf nog wel vaak sessies waarbij (legacy) software uit elkaar moet worden gerafeld en er nieuwe architecturen bedacht moeten worden en dan is simpelweg mensen in een kamer en een whiteboard of stickies toch nog wel de methode die m'n voorkeur heeft, maar zelfs dat is nog wel te doen met iedereen remote.
Het idee van je team op een werklocatie moeten hebben in de IT komt toch vooral uit de koker van de ouderwetse 'aanwezigheidsmanager' die enkel kan sturen op 'persoon X is braaf van 8 tot 6 op kantoor, dus dat is vast een goeie!' of tegenwoordig van de 'agile coach' met van dat zweverige touchy-feely groepsdynamieksgezever. :P
Afgaande op dit stukje denk ik dat wij ongeveer hetzelfde werk doen. Uit je post kan ik niet echt opmaken in hoeverre jij thuiswerken als levensvatbare langetermijnoplossing ziet. Ik geloof er niet in. Enerzijds wordt de incentive van opdrachtgevers kleiner om voor honderden euro's per uur een groep consultants te laten starten op nieuwe projecten (denk ik), en anderzijds vind ik conferenties en samenkomsten júist onmisbaar in grootschalige transformatieprojecten, zeker wanneer je als NL bedrijf meerdere business units in het buitenland hebt.
pi_195504266
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Afgaande op dit stukje denk ik dat wij ongeveer hetzelfde werk doen. Uit je post kan ik niet echt opmaken in hoeverre jij thuiswerken als levensvatbare langetermijnoplossing ziet. Ik geloof er niet in. Enerzijds wordt de incentive van opdrachtgevers kleiner om voor honderden euro's per uur een groep consultants te laten starten op nieuwe projecten (denk ik), en anderzijds vind ik conferenties en samenkomsten júist onmisbaar in grootschalige transformatieprojecten, zeker wanneer je als NL bedrijf meerdere business units in het buitenland hebt.
Eigenlijk was ik voor corona een groot tegenstander van elke vorm van structureel thuiswerken, maar inmiddels ben ik daarin wel radicaal van mening veranderd. 100% thuiswerken zie ik niet echt als werkbaar, maar wat mij betreft zou structureel 3-4 dagen thuiswerken en dan nog 1-2 dagen op locatie met mensen voor samenkomsten als een prima werkbare situatie. Het helpt wel dat ik zelf inmiddels een fatsoenlijk ingerichte thuiswerkplek heb en dat dit door corona voor velen ook grotendeels gefaciliteerd wordt door werkgevers en daardoor in een stroomversnelling is gekomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195504303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik zit al vanaf maart thuis. Een aantal keer naar kantoor geweest, maar daar was het heel rustig. Nu weer thuis. In combinatie met dit treurige weer, niet meer uit (in de zomer was het ten minste nog gezellig op de terrassen), houd ik dit niet nog heel lang vol zonder in een depressie te schieten. Zeker nu de dagen weer donkerder worden. ik zie thuiswerken niet als levensvatbare langetermijnoplossing. We zijn toch sociale wezens.
pi_195504308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mooi, dan zit iedereen gezellig bij elkaar voor de buis _O-
Nations League kijkt niemand.
pi_195504351
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:49 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik zit al vanaf maart thuis. Een aantal keer naar kantoor geweest, maar daar was het heel rustig. Nu weer thuis. In combinatie met dit treurige weer, niet meer uit (in de zomer was het ten minste nog gezellig op de terrassen), houd ik dit niet nog heel lang vol zonder in een depressie te schieten. Zeker nu de dagen weer donkerder worden. ik zie thuiswerken niet als levensvatbare langetermijnoplossing. We zijn toch sociale wezens.
Stel je niet zo aan, zoek een hobbie, ga iets doen.
pi_195504367
Erg goed bezig, de regering. Nog niet de tijd om de huidige maatregelen af te schalen, komende dagen kijken of de maatregelen vruchten afwerpen en als dat niet zo is bijsturen. Beleid ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195504393
quote:
4s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

:')
pi_195504409
quote:
4s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dank je! Dat had ik even nodig
pi_195504434
Moet zeggen dat in november/december naar kantoor gaan mij nou ook niet echt gelukkig maken. Die donkere dagen, volle treinen/bussen, de kou. Normaal gesproken eigenlijk sowieso een kut periode, ongeacht corona of niet.
pi_195504459
Hier merk je ook dat mensen wel klaar zijn met thuiswerken en komen er weer steeds meer mensen naar het werk (wel met de 1 1/2 meter regel). Nu zijn ze hier dus weer bewust begonnen met opnieuw sturen op een minimale bezetting en zoveel mogelijk thuis werken. Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk thuis te werken en dat lukt op dit moment nog prima :)
pi_195504482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:57 schreef Simmertje het volgende:
Moet zeggen dat in november/december naar kantoor gaan mij nou ook niet echt gelukkig maken. Die donkere dagen, volle treinen/bussen, de kou. Normaal gesproken eigenlijk sowieso een kut periode, ongeacht corona of niet.
Ik merk al dat ik weer chagrijniger mijn bed uitkom nu het in de ochtend nog redelijk donker is als ik opsta. :P
pi_195504557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik merk al dat ik weer chagrijniger mijn bed uitkom nu het in de ochtend nog redelijk donker is als ik opsta. :P
Haha dat dus.

Grote verschil is alleen dat veel mensen in deze periode vakanties boeken, lekker de kroeg in duiken, filmpje pakken in de bios of lekker op reis gaan. Dat valt allemaal weg nu, dat maakt het dus nog wel wat zwaarder dan normaal.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:04:47 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195504585
Kan iedereen niet gewoon even drukke plekken vermijden, zoveel mogelijk van huis uit werken, afstand houden tot (alle) anderen, in de elleboog niezen en geen handen schudden maar wel regelmatig handen wassen? Dan kan het nog weer een leuke decembermaand worden.
Antifa
pi_195504587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:57 schreef Simmertje het volgende:
Dat is ook echt zo. Nu hoef ik niet naar kantoor of in bussen, deze maanden gaan altijd al wel op karakter maar dan ga je eens een weekendje weg, gaat een vakantie plannen of je gaat naar sport events toe of doe zelf mee aan wedstrijden want dat maakt het leven gewoon leuker.
Nu vinden hier mensen dat je dan een armoedig en kansloos leven hebt want zij vermaken zich altijd op en top thuis met hun macramé en hun nieuwste thriller. De aankomende maanden zijn echt geen ruk aan.
Go hard or go home
pi_195504629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er zijn bedrijven die zeggen dan 6 uur thuiswerken gelijk staat aan 8 uur op kantoor. Mogelijk is dit een volgende stap: de 6-uur durende werkdag. Zeg niet dat dit niet mogelijk is in een kantoorbaan.

Dit klopt tot het moment dat je creatieve oplossingen moet zoeken. Dat gaat een stuk sneller als je samen met 3-4 personen zit, pen en papier.

Voor het kant en klaar taakjes afleveren maakt het niet veel uit waar je zit.

Ook wordt de verbintenis met het bedrijf minder, het is namelijk enkel je taakjes doen alleen of in je groepje. Ik vind het altijd wel geinig om even te praten over iemand ander zn project, indirecte ideeën uitwisseling etc.

Die andere medewerkers verdwijnen met het thuiswerken compleet op de achtergrond.
pi_195504638
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:04 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat is ook echt zo. Nu hoef ik niet naar kantoor of in bussen, deze maanden gaan altijd al wel op karakter maar dan ga je eens een weekendje weg, gaat een vakantie plannen of je gaat naar sport events toe of doe zelf mee aan wedstrijden want dat maakt het leven gewoon leuker.
Nu vinden hier mensen dat je dan een armoedig en kansloos leven hebt want zij vermaken zich altijd op en top thuis met hun macramé en hun nieuwste thriller. De aankomende maanden zijn echt geen ruk aan.
Ik ben een huismus maar die paar dingen die ik deed, doe ik nu dus niet meer -O-
Tap tap tap
pi_195504653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Haha dat dus.

Grote verschil is alleen dat veel mensen in deze periode vakanties boeken, lekker de kroeg in duiken, filmpje pakken in de bios of lekker op reis gaan. Dat valt allemaal weg nu, dat maakt het dus nog wel wat zwaarder dan normaal.
Klopt, ik heb ook beduidend meer moeite met alle sociale activiteiten die op het privévlak niet door kunnen gaan, dan met niet op een kantoor zitten.
pi_195504665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:04 schreef Noek het volgende:

[..]

Het is maar even. Je bent hier 80 jaar en je moet waarschijnlijk maar twee jaar inleveren.
Groot fan van User Wotte
pi_195504670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben een huismus maar die paar dingen die ik deed, doe ik nu dus niet meer -O-
Ja, dat is echt heel kut. Wat deed je zoal wat je nu niet doet?
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')