abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195489042
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Supermarkten om acht uur sluiten moet je niet doen, hoe langer ze open zijn hoe beter het aantal klanten te spreiden valt. Algeheel bezoekverbod voor verpleeghuizen moeten we ook niet meer doen, hou het dan bij 1 of 2 vaste bezoekers per bewoner, met beschermingsmiddelen. Verder kan ik er wel mee leven. Misschien moet je ook nog iets met de sportverenigingen en -scholen.
Sport en scholen moet je echt zolang mogelijk openhouden/ mogelijk maken
Wellicht wedstrijden niet, maar trainen en individueel sporten is gewoon erg belangrijk, net zoals fysiek onderwijs
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:13:09 #227
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195489046
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waarom vindt je besmettingen op scholen acceptabel? Die leerlingen kunnen hun docent/ouders/grootouders weer besmetten.
Plus dat veel 16-jarigen als vakkenvuller in de supermarkt werken.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:13:10 #228
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195489049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Misschien moet je ook nog iets met de sportverenigingen
Kantines zijn al dicht. Geen publiek meer welkom.

Wat wil je nog meer dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195489084
quote:

[..]

Zijn wel redelijk wat clusters op scholen. Sinds de scholen open zijn explodeerden de besmettingscijfers.

Waarom vindt je besmettingen op scholen acceptabel? Die leerlingen kunnen hun docent/ouders/grootouders weer besmetten.
Je kunt vast wel maatregelen nemen om het aantal besmettingen op een school te beperken, maar educatie is mijn inziens een recht wat iedereen heeft en een het openhouden van scholen is in mijn ogen een noodzaak daarvoor.
Het beperken van het aantal besmettingen zijn daar geen enkele invloed op moeten hebben.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:15:19 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195489111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sport en scholen moet je echt zolang mogelijk openhouden/ mogelijk maken
Wellicht wedstrijden niet, maar trainen en individueel sporten is gewoon erg belangrijk
Ja, ik begrijp dat wel. Ik zou persoonlijk nu eerst naar binnenruimtes kijken waar groepen mensen langere tijd verblijven. Bioscopen, theaters, congrescentra, cursusruimtes, evenementenhallen, vergadercentra, dat soort dingen. Lijkt mij niet verantwoord om die open te houden als het aantal besmettingen blijft stijgen.
pi_195489175
Waarom ook altijd dat alcohol verbod.
Voelt altijd alsof er een morale inhaalslag gemaakt moet worden.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:23:02 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195489254
Wel grappig, tis maar een detail. Azarkan hield imo een goed onderbouwd betoog en vooral een trieste spiegel voor aan het Kabinet mbt Corona-wet.

DENK vraagt hoe het Kabinet met de CoronaWet aankijkt tegen de plicht om een mond-neuskapje in publieke ruimten te gebruiken wanneer men al gezichtsbedekkende kleding draagt. Die "persoonlijke bescherming" zijn van dezelfde soort materialen, daarmee vergelijkbaar etc.

(voor mij: Hoe controleer men dat een boerkadrager dan dat mondkapje draagt... :P )

in de spoiler wat toelichting en onderbouwing
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf mij vermaken in dit pop-corn spel wat allengs interessanter wordt dan welke (sport)wedstrijd dan ook.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:25:01 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195489288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben het volledig met je eens. Ik heb hier al vaker zitten mopperen dat ik het belachelijk vind dat de GGD alles onder kopje 'horeca' vinkt, zonder daar subgroepen aan te koppelen. Behalve dat het ten koste gaat van groepen die misschien helemaal niet gesloten hoeven te worden, gaat er ook nog eens een schat aan informatie verloren.
Waren een tijd terug ook Kamervragen.
Weten "ze" al waar het in de HoReCa precies mis ging/gaat ?
Of is het nog steeds onbekend vanuit BCO gezien ?
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:26:33 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195489312
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Toch zie je dit in de bco niet terug
Onderbouw/kinderen worden ws gezien als kapstokje: thuissituatie.
pi_195489313
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp dat wel. Ik zou persoonlijk nu eerst naar binnenruimtes kijken waar groepen mensen langere tijd verblijven. Bioscopen, theaters, congrescentra, cursusruimtes, evenementenhallen, vergadercentra, dat soort dingen. Lijkt mij niet verantwoord om die open te houden als het aantal besmettingen blijft stijgen.
Ik heb zoiets van zullen we eerst eens beginnen met verplichten van mondkapjes in winkels en supermarkten en kijken wat dat doet. Lijkt me eigenlijk wel de hoogste tijd.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:27:46 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195489324
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mondkapjesplicht *O*
Geen kerkdiensten meer *O*
Groepen van 3 of meer verboden *O*
Bossen, stranden en andere publiekstrekkers dicht. *O*
Overtreders dikke boetes *O*
Ben ik blij dat wij (grond)wetten hebben.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:28:49 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195489340
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

dank,

Ik vind het alleen vrij bijzonder dat er kennelijk zoveel grote clusters bekend zijn, maar we niet de moeite nemen om deze in een rapportage op te nemen. Als daar bijvoorbeeld zou staan xx clusters voetbalkantines, xx clusters restaurant zou er allicht meer begrip zijn ergens in te grijpen dan wanneer er zou staat 5% horeca 55% thuis

Maargoed we moeten het er mee doen
We moeten het hier maar mee doen, het is intussen wel duidelijk dat we van de GGD niet veel meer hoeven te verwachten.
pi_195489374
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mondkapjesplicht *O*
Geen kerkdiensten meer *O*
Groepen van 3 of meer verboden *O*
Bossen, stranden en andere publiekstrekkers dicht. *O*
Overtreders dikke boetes *O*
Hoe zie je dat voor je? Een bos dichtgooien?
pi_195489389
Hoewel het hard oploopt, zitten we nog wel redelijk van de piek van maart af:

Ziekenhuisopnames:

IC-opnames:

De opgaande lijn is er, de versnelling ook, maar het gaat niet zo hard als in het voorjaar. Daarmee is later ingrijpen een minder groot probleem, want er is simpelweg meer tijd. Neemt niet weg dat als het door blijft stijgen volgende week, dat er wellicht meer nodig is.

Qua IC-opnames zitten we nu op 25, dat is gelijk met 17 maart. Op 18, 19 en 20 maart was het 31, 39 en 48. Ik denk dat we daar de komende drie dagen niet aan gaan komen, maar je mag me er op quoten als ik er naast zit.
pi_195489390
GGD door de plee
Doortrekken en weg ermee..
( grapje eh)
pi_195489413
quote:
Sinds de scholen open zijn explodeerden de besmettingscijfers.
Scholen in Noord waren al twee weken open voor het begon op te lopen. :Z
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:36:44 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195489478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:26 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik heb zoiets van zullen we eerst eens beginnen met verplichten van mondkapjes in winkels en supermarkten en kijken wat dat doet. Lijkt me eigenlijk wel de hoogste tijd.
Hmmmmm... dat is precies de hele discussie.... het veronderstelde nut in een combinatie van uiterst warrig opeengestapelde maatregelen in een dynamische omgeving; naast hoe dat nut te gaan vaststellen of aantonen.

Ik denk dat je deze hele discussie kunt plat slaan dat een mondkapje vooral een "gedragsinstrument" is en dat mag niet om met dat doel het "hier" valselijk te hanteren. Iets met sterren en vaandels als onderscheid.

Ik zie dan liever de oplossing zoals in Frankrijk. Zonder mondkapje hou je daar 1 meter afstand en met mondkapje, hoeft dat (wettelijk, die afstand) niet als dat niet gaat. Dat is teminste hoe het mij daar wordt uitgelegd en toegelicht.
pi_195489481
Ja maar niet alle scholen waren open want sommigen moesten nog aan het werk vanwege de ventilatie en de scholen Corona veilig maken en zuks.
pi_195489623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Scholen in Noord waren al twee weken open voor het begon op te lopen. :Z
In Noord waren tot dan toe ook nauwelijks besmettingen. :Z
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:53:25 #245
12221 Tijn