Sport en scholen moet je echt zolang mogelijk openhouden/ mogelijk makenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Supermarkten om acht uur sluiten moet je niet doen, hoe langer ze open zijn hoe beter het aantal klanten te spreiden valt. Algeheel bezoekverbod voor verpleeghuizen moeten we ook niet meer doen, hou het dan bij 1 of 2 vaste bezoekers per bewoner, met beschermingsmiddelen. Verder kan ik er wel mee leven. Misschien moet je ook nog iets met de sportverenigingen en -scholen.
Plus dat veel 16-jarigen als vakkenvuller in de supermarkt werken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom vindt je besmettingen op scholen acceptabel? Die leerlingen kunnen hun docent/ouders/grootouders weer besmetten.
Kantines zijn al dicht. Geen publiek meer welkom.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien moet je ook nog iets met de sportverenigingen
Je kunt vast wel maatregelen nemen om het aantal besmettingen op een school te beperken, maar educatie is mijn inziens een recht wat iedereen heeft en een het openhouden van scholen is in mijn ogen een noodzaak daarvoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn wel redelijk wat clusters op scholen. Sinds de scholen open zijn explodeerden de besmettingscijfers.
Waarom vindt je besmettingen op scholen acceptabel? Die leerlingen kunnen hun docent/ouders/grootouders weer besmetten.
Ja, ik begrijp dat wel. Ik zou persoonlijk nu eerst naar binnenruimtes kijken waar groepen mensen langere tijd verblijven. Bioscopen, theaters, congrescentra, cursusruimtes, evenementenhallen, vergadercentra, dat soort dingen. Lijkt mij niet verantwoord om die open te houden als het aantal besmettingen blijft stijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sport en scholen moet je echt zolang mogelijk openhouden/ mogelijk maken
Wellicht wedstrijden niet, maar trainen en individueel sporten is gewoon erg belangrijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf mij vermaken in dit pop-corn spel wat allengs interessanter wordt dan welke (sport)wedstrijd dan ook."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Waren een tijd terug ook Kamervragen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens. Ik heb hier al vaker zitten mopperen dat ik het belachelijk vind dat de GGD alles onder kopje 'horeca' vinkt, zonder daar subgroepen aan te koppelen. Behalve dat het ten koste gaat van groepen die misschien helemaal niet gesloten hoeven te worden, gaat er ook nog eens een schat aan informatie verloren.
Onderbouw/kinderen worden ws gezien als kapstokje: thuissituatie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch zie je dit in de bco niet terug
Ik heb zoiets van zullen we eerst eens beginnen met verplichten van mondkapjes in winkels en supermarkten en kijken wat dat doet. Lijkt me eigenlijk wel de hoogste tijd.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat wel. Ik zou persoonlijk nu eerst naar binnenruimtes kijken waar groepen mensen langere tijd verblijven. Bioscopen, theaters, congrescentra, cursusruimtes, evenementenhallen, vergadercentra, dat soort dingen. Lijkt mij niet verantwoord om die open te houden als het aantal besmettingen blijft stijgen.
Ben ik blij dat wij (grond)wetten hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:09 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht![]()
Geen kerkdiensten meer
Groepen van 3 of meer verboden
Bossen, stranden en andere publiekstrekkers dicht.
Overtreders dikke boetes
We moeten het hier maar mee doen, het is intussen wel duidelijk dat we van de GGD niet veel meer hoeven te verwachten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
dank,
Ik vind het alleen vrij bijzonder dat er kennelijk zoveel grote clusters bekend zijn, maar we niet de moeite nemen om deze in een rapportage op te nemen. Als daar bijvoorbeeld zou staan xx clusters voetbalkantines, xx clusters restaurant zou er allicht meer begrip zijn ergens in te grijpen dan wanneer er zou staat 5% horeca 55% thuis
Maargoed we moeten het er mee doen
Hoe zie je dat voor je? Een bos dichtgooien?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:09 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht![]()
Geen kerkdiensten meer
Groepen van 3 of meer verboden
Bossen, stranden en andere publiekstrekkers dicht.
Overtreders dikke boetes
Scholen in Noord waren al twee weken open voor het begon op te lopen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:05 schreef Jaeger85 het volgende:
Sinds de scholen open zijn explodeerden de besmettingscijfers.
Hmmmmm... dat is precies de hele discussie.... het veronderstelde nut in een combinatie van uiterst warrig opeengestapelde maatregelen in een dynamische omgeving; naast hoe dat nut te gaan vaststellen of aantonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb zoiets van zullen we eerst eens beginnen met verplichten van mondkapjes in winkels en supermarkten en kijken wat dat doet. Lijkt me eigenlijk wel de hoogste tijd.
In Noord waren tot dan toe ook nauwelijks besmettingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Scholen in Noord waren al twee weken open voor het begon op te lopen.
Ik denk niet dat veel mensen verwachten dat dat genoeg verschil gaat maken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb zoiets van zullen we eerst eens beginnen met verplichten van mondkapjes in winkels en supermarkten en kijken wat dat doet. Lijkt me eigenlijk wel de hoogste tijd.
Het is natuurlijk helemaal niet te meten "wat dat doet". En dat is ook een beetje het probleem van maar lukraak maatregelen stapelen zonder enig onderliggend plan anders dan extreem ad-hoc reageren op paniekcijfers. Wanneer ga je dan welke maatregel weer afschalen als je geen idee hebt wat de relatieve bijdrage is?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:26 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb zoiets van zullen we eerst eens beginnen met verplichten van mondkapjes in winkels en supermarkten en kijken wat dat doet.
Zelfde geldt wat mij betreft wel voor de binnensportquote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat wel. Ik zou persoonlijk nu eerst naar binnenruimtes kijken waar groepen mensen langere tijd verblijven. Bioscopen, theaters, congrescentra, cursusruimtes, evenementenhallen, vergadercentra, dat soort dingen. Lijkt mij niet verantwoord om die open te houden als het aantal besmettingen blijft stijgen.
De grote risicogroep vind je niet in grote getalen op de sportclub.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfde geldt wat mij betreft wel voor de binnensport
En ik ben groot sportfan. Maar dat lijkt mij met deze absurde aantallen gewoon even niet verantwoord.
Mooi. Je punt?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De grote risicogroep vind je niet in grote getalen op de sportclub.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |