abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:22:25 #151
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195473590
Op dit moment zijn ic nog niet zo'n probleem maar het aantal opnamen normaal ziekenhuisbed loopt op en kost personeel die dan niet ingezet kan worden voor reguliere zorg...

Het is één groot dilemma!
Had men maar dit, had men maar dat.... capaciteit capaciteit....
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:24:43 #152
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195473648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:21 schreef mthecatlover het volgende:
We leggen alles plat maar vakantie mag gewoon doorgaan???????????????
Waar wil je naartoe dan? Vakantiehuis Nederland zou nog kunnen!
pi_195473661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:21 schreef mthecatlover het volgende:
We leggen alles plat maar vakantie mag gewoon doorgaan???????????????
We leggen niet alles plat. Overigens kan je nauwelijks meer o vakantie naar het buitenland.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195473725
quote:
[..]
Offtopic maar ik word echt enorm woest van die achterlijke reclames steeds.
Adblocker?
pi_195473773
quote:
[..]
Waar wil je naartoe dan? Vakantiehuis Nederland zou nog kunnen!
Nergens, wil alleen niet dat ze het virus hiernaartoe vliegen....
pi_195474309
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij sommige users vraag ik me af of ze nu echt zo harteloos zijn of gewoon te stom om de gevolgen van een overstroomde gezondheidszorg in te zien.
Het punt is meer wat je van de maatschappij gaat vragen. Er waren genoeg mogelijkheden geweest om dmv test & trace deze shitshow te voorkomen, maar hetzelfde OMT wat al die adviezen levert vond het eigenbelang vond het niet nodig om de testcapaciteit op te schalen. Ondertussen wordt er van studenten en jongeren grote offers gevraagd terwijl zij niet bepaald degene zijn die de IC en het ziekenhuis vullen. Verder wordt de horeca vakkundig gesloopt terwijl er daar vrijwel geen besmettingen zijn, je jaagt daarmee iedereen juist naar de illegale/huisfeestjes waar de besmettingen juist plaatsvinden.

Als er nou fatsoenlijk beleid zou zijn, ja dan staan mensen er wel achter. Maar het is zo extreem stupide dat inmiddels meer mensen het er gewoon mee gehad hebben en de overheid de vinger geven.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195474417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:51 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als er nou fatsoenlijk beleid zou zijn, ja dan staan mensen er wel achter. Maar het is zo extreem stupide dat inmiddels meer mensen het er gewoon mee gehad hebben en de overheid de vinger geven.
Hoe kan je nu met zo'n bewering komen?

Het onderwerp van dit topic is dat een meerderheid van Nederland juist strengere regels wil en eerder de horeca helemaal dicht wil hebben.
Dat meer mensen niet achter het beleid staan is juist omdat ze vinden dat de regering te soft is met hun maatregelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195474581
Mensen willen strengere maatregelen maar de enige maatregel die ze in werkelijkheid willen is mondkapjes. Mondkapjes zijn schaamlapjes. Mensen willen zo'n ding pas opzetten als ze live gezien hebben dat de politie iemand verrot slaat omdat hij geen masker draagt. Pas dan komen ze over hun koudwatervrees heen.

Zou leuk zijn als de opiniepeilers de vraag anders stellen:
Oké dus u wilt strengere maatregelen, kiest u maar (meerdere keuzes toegestaan):
- Sportscholen dicht.
- Alle sporten sowieso dicht.
- Cafés en terrassen dicht.
- Restaurants dicht.
- Bioscopen en cultuur dicht.
- Niet-essentiële winkels dicht.
- Avondklok.
- Mondkapjes in de openbare binnenruimte.
- Mondkapjes buiten, u mag niet met een onbedekte neus uw huis uit.
- Mondkapjes in de eigen woning als uw huishouden uit meer dan één persoon bestaat.
- Kerst en oud en nieuw afgelast, u moet thuisblijven met uw huishouden, ook als u alleen bent.
- Grenzen dicht voor passagiers in beide richtingen, u gaat maar op kerstvakantie in eigen land.
- Intelligente lockdown.
- Iedereen blijft thuis tenzij je een verklaring hebt dat je boodschappen mag doen of sporten (oftewel Italiaanse/Franse niet-intelligente lockdown uit maart).

Dit zijn allemaal 'strengere maatregelen' die niet in de peiling voorkomen, die nochtans de R snel zouden laten dalen. Mondkapjes is het enige concrete is waar naar gevraagd wordt:
https://www.ioresearch.nl(...)rona-Draagvlak-1.pdf

Er is dus niet gespecificeerd welke maatregelen er verder mogelijk zijn. Het is eigenlijk gewoon: maatregelen, mondkapjes. Wordt nog lachen als we straks een mondkapjesplicht hebben en de besmettingen toch stijgen, zoals in sommige landen het geval is geweest (België, Frankrijk, Spanje). 'Maatregelen' is wat dat betreft inderdaad het nieuwe 'meer blauw op straat' en 'keihard lik-op-stukbeleid'. Is iedereen voor tot ze zelf die boete krijgen omdat iemand de politie gebeld heeft omdat ze op 1,4m afstand van iemand zijn gesignaleerd.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:04:02 #159
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195474625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:01 schreef Vasilevski het volgende:
Kerst en oud en nieuw afgelast, u moet thuisblijven met uw huishouden
Als de besmettingen niet rap naar beneden gaan dan gaan we daar wel naartoe.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195474636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoe kan je nu met zo'n bewering komen?

Het onderwerp van dit topic is dat een meerderheid van Nederland juist strengere regels wil en eerder de horeca helemaal dicht wil hebben.
Dat meer mensen niet achter het beleid staan is juist omdat ze vinden dat de regering te soft is met hun maatregelen.
Dat is 't gedeelte dat er net zo weinig van snapt als de regering en precies waarom je er dus niet naar moet luisteren. Besmettingen vinden vrijwel niet plaats in de horeca. Voor het geval het nog niet duidelijk was: Besmettingen vinden vrijwel niet plaats in de horeca. Maar ondertussen is er een groepje achterlijken dat het nodig vind om te zeiken dat de horeca helemaal dicht moet. Vervolgens gaat de regering daar in mee, want publieke druk en laten ze dus zien hoe fucking incompetent ze zijn. Iedere randdebiel snapt dat je daarmee de mensen die ipv naar de kroeg gaan nu lekker binnenshuis hun feestje gaan vieren en daaaaaar vinden de besmettingen plaats. Een kleuter van 4 snapt dat nog, maar onze oh zo competente regering en het OMT blijkbaar niet.

Tja als je dan ook zo achterlijk bent dan verdien je inderdaad dat een groter deel zich tegen de maatregelen keert. Het is overigens nou niet bepaald een meerderheid die zich er tegenkeert, en uiteraard polariseert het enorm in 2 kampen die de hakken steeds verder in het zand zetten en zich steeds harder op gaan stellen (volledige lockdown en avondklok nu! vs rot op met je kut maatregelen, we doen waar we zin in hebben). Dat is iets wat allicht een kleuter van 4 niet meer zou moeten inzien, maar een kind van 10 ongeveer wel al begrijpt. Wederom dus onbegrijpbaar dat onze regering dat niet snapt en niet in ziet.

Verder is 't vrij makkelijk te volgen dat men graag strengere maatregelen wil, Nederland is flink vergrijsd en de boomers + ouder zijn als de dood voor dit virus. De groep die de klap op mag gaan vangen en het zwaarst gepakt worden door de maatregelen is juist de groep die er het minste last van heeft. Ja boomers vinden 't prima als kroegen dicht zijn, daar gingen ze toch niet naar toe. Maar van een overheid mag je verwachten dat ze 't grote plaatje in beeld hebben en de gevolgen van hun beslissingen wat beter kunnen overzien, maar blijkbaar zijn ze daar toch echt niet toe in staat. Te treurig voor woorden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als de besmettingen niet rap naar beneden gaan dan gaan we daar wel naartoe.
Nope want de mogelijkheid hebben ze niet met de nieuwe corona wet. Als ze het wel zouden proberen gaat de 2e kamer daar nooit mee akkoord, zou politiek ook zo ongeveer zelfmoord zijn. En dat zo kort voor de verkiezingen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195474704
Je ziet ook in de peiling dat mensen minder tevreden zijn over de economische gevolgen, en dat al een tijdje. De medische aspecten en het algemene plaatje komen daar nu bij en de lijntjes liggen nu dicht bij elkaar qua tevredenheid. Alleen is het in zo'n peiling lastig om te achterhalen wat mensen dan precies willen.

Je kunt in principe een beleid maken met heel veel 'strenge maatregelen' die 'het' Nederlandse volk immers wil. Dan is de tevredenheid op medisch gebied zo weer richting de 100% alleen dan is het voor de tevredenheid over de economie wat lastig als de subsidieregelingen verlopen zijn en de bijstand met 25% gekort wordt om dat gevoel van veiligheid te bekostigen. Tevredenheid is wat lastig als je in de rij moet staan voor brood.
pi_195474741
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:01 schreef Vasilevski het volgende:
Mensen willen strengere maatregelen maar de enige maatregel die ze in werkelijkheid willen is mondkapjes. Mondkapjes zijn schaamlapjes. Mensen willen zo'n ding pas opzetten als ze live gezien hebben dat de politie iemand verrot slaat omdat hij geen masker draagt. Pas dan komen ze over hun koudwatervrees heen.

Zou leuk zijn als de opiniepeilers de vraag anders stellen:
Oké dus u wilt strengere maatregelen, kiest u maar (meerdere keuzes toegestaan):
- Sportscholen dicht.
- Alle sporten sowieso dicht.
- Cafés en terrassen dicht.
- Restaurants dicht.
- Bioscopen en cultuur dicht.
- Niet-essentiële winkels dicht.
- Avondklok.
- Mondkapjes in de openbare binnenruimte.
- Mondkapjes buiten, u mag niet met een onbedekte neus uw huis uit.
- Mondkapjes in de eigen woning als uw huishouden uit meer dan één persoon bestaat.
- Kerst en oud en nieuw afgelast, u moet thuisblijven met uw huishouden, ook als u alleen bent.
- Grenzen dicht voor passagiers in beide richtingen, u gaat maar op kerstvakantie in eigen land.
- Intelligente lockdown.
- Iedereen blijft thuis tenzij je een verklaring hebt dat je boodschappen mag doen of sporten (oftewel Italiaanse/Franse niet-intelligente lockdown uit maart).

Dit zijn allemaal 'strengere maatregelen' die niet in de peiling voorkomen, die nochtans de R snel zouden laten dalen. Mondkapjes is het enige concrete is waar naar gevraagd wordt:
https://www.ioresearch.nl(...)rona-Draagvlak-1.pdf

Er is dus niet gespecificeerd welke maatregelen er verder mogelijk zijn. Het is eigenlijk gewoon: maatregelen, mondkapjes. Wordt nog lachen als we straks een mondkapjesplicht hebben en de besmettingen toch stijgen, zoals in sommige landen het geval is geweest (België, Frankrijk, Spanje). 'Maatregelen' is wat dat betreft inderdaad het nieuwe 'meer blauw op straat' en 'keihard lik-op-stukbeleid'. Is iedereen voor tot ze zelf die boete krijgen omdat iemand de politie gebeld heeft omdat ze op 1,4m afstand van iemand zijn gesignaleerd.
Ik heb veel liever een maand of 2 effectieve maar tevens beperkende maatregelen zodat je daarna weer verder kan met maatregelen zoals we de laatste maanden hebben gehad, dan dat we nog meer dan een jaar verder gaan met nutteloze adviezen waar mensen zich toch niet aan houden.

Ik ben geen expert over wat de meest effectieve maatregelen zijn, maar de meeste dingen die jij noemt mogen wat mij betreft best ingevoerd worden zolang dat ons snel naar een R <1 brengt. En als alles weer beheersbaar is dan kan je een model toe gaan passen voor de lange termijn wat voor iedereen houdbaar is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195474911
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb veel liever een maand of 2 effectieve maar tevens beperkende maatregelen zodat je daarna weer verder kan met maatregelen zoals we de laatste maanden hebben gehad, dan dat we nog meer dan een jaar verder gaan met nutteloze adviezen waar mensen zich toch niet aan houden.

Ik ben geen expert over wat de meest effectieve maatregelen zijn, maar de meeste dingen die jij noemt mogen wat mij betreft best ingevoerd worden zolang dat ons snel naar een R <1 brengt. En als alles weer beheersbaar is dan kan je een model toe gaan passen voor de lange termijn wat voor iedereen houdbaar is.
Ja dat kan. Maar het zou dus interessant zijn om dat te peilen (in wat zorgvuldigere bewoordingen dan de mijne). Denk dat die overgrote meerderheden voor 'strengere maatregelen' er dan wat anders uit zouden zien.

Politici en experts zouden sowieso meer in 'als-dan' termen moeten communiceren. Voor zover mogelijk natuurlijk, ze hebben geen glazen bol. Maar je ziet af en toe dat er modellen worden gemaakt van hoeveel besmettingen er zouden komen, hoeveel doden, hoeveel ic-opnames, etc. Die modellen worden in de media breed uitgemeten, ze kloppen overigens lang niet altijd achteraf (de politici zeggen dan: 'dankzij ons beleid!'). Ga dan ook maar eens een model maken van het aantal verwachte faillissementen, werkloosheid, bezuinigingen na de verkiezingen, suďcides, doden door uitgestelde medische behandelingen, etc. als gevolg van bepaalde 'strengere maatregelen'. Denk dat je dan een hele andere discussie krijgt.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:45:34 #164
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_195475797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:04 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat is 't gedeelte dat er net zo weinig van snapt als de regering en precies waarom je er dus niet naar moet luisteren. Besmettingen vinden vrijwel niet plaats in de horeca. Voor het geval het nog niet duidelijk was: Besmettingen vinden vrijwel niet plaats in de horeca. Maar ondertussen is er een groepje achterlijken dat het nodig vind om te zeiken dat de horeca helemaal dicht moet. Vervolgens gaat de regering daar in mee, want publieke druk en laten ze dus zien hoe fucking incompetent ze zijn. Iedere randdebiel snapt dat je daarmee de mensen die ipv naar de kroeg gaan nu lekker binnenshuis hun feestje gaan vieren en daaaaaar vinden de besmettingen plaats. Een kleuter van 4 snapt dat nog, maar onze oh zo competente regering en het OMT blijkbaar niet.

Tja als je dan ook zo achterlijk bent dan verdien je inderdaad dat een groter deel zich tegen de maatregelen keert. Het is overigens nou niet bepaald een meerderheid die zich er tegenkeert, en uiteraard polariseert het enorm in 2 kampen die de hakken steeds verder in het zand zetten en zich steeds harder op gaan stellen (volledige lockdown en avondklok nu! vs rot op met je kut maatregelen, we doen waar we zin in hebben). Dat is iets wat allicht een kleuter van 4 niet meer zou moeten inzien, maar een kind van 10 ongeveer wel al begrijpt. Wederom dus onbegrijpbaar dat onze regering dat niet snapt en niet in ziet.

Verder is 't vrij makkelijk te volgen dat men graag strengere maatregelen wil, Nederland is flink vergrijsd en de boomers + ouder zijn als de dood voor dit virus. De groep die de klap op mag gaan vangen en het zwaarst gepakt worden door de maatregelen is juist de groep die er het minste last van heeft. Ja boomers vinden 't prima als kroegen dicht zijn, daar gingen ze toch niet naar toe. Maar van een overheid mag je verwachten dat ze 't grote plaatje in beeld hebben en de gevolgen van hun beslissingen wat beter kunnen overzien, maar blijkbaar zijn ze daar toch echt niet toe in staat. Te treurig voor woorden.
[..]

Nope want de mogelijkheid hebben ze niet met de nieuwe corona wet. Als ze het wel zouden proberen gaat de 2e kamer daar nooit mee akkoord, zou politiek ook zo ongeveer zelfmoord zijn. En dat zo kort voor de verkiezingen.
Hier ben ik het volledig mee eens! We zullen toch meer naar een gescheiden samenleving moeten gaan met verschillende routekaarten per verschillende leeftijden (muv sommige jongeren die ook tot de risicogroep horen, maar die weten het en moeten ook extra voorzichtig doen). Het is niet leuk maar ik denk dat het écht niet anders kan. Het is ronduit unfair om de hele samenleving gegijzeld te houden vanwege de kwetsbare groepen. Natuurlijk gaan mensen het dan over discriminatie hebben, maar hou toch op met dat gelul over die grondrechten Die zijn nu toch (tijdelijk) half overboord gegooid! Met al die maatregelen heb ik sowieso weinig bewegingsvrijheid, vrijheid van vereniging is overboord gegooid, en ga zo maar door.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195481672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:45 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens! We zullen toch meer naar een gescheiden samenleving moeten gaan met verschillende routekaarten per verschillende leeftijden (muv sommige jongeren die ook tot de risicogroep horen, maar die weten het en moeten ook extra voorzichtig doen). Het is niet leuk maar ik denk dat het écht niet anders kan. Het is ronduit unfair om de hele samenleving gegijzeld te houden vanwege de kwetsbare groepen. Natuurlijk gaan mensen het dan over discriminatie hebben, maar hou toch op met dat gelul over die grondrechten Die zijn nu toch (tijdelijk) half overboord gegooid! Met al die maatregelen heb ik sowieso weinig bewegingsvrijheid, vrijheid van vereniging is overboord gegooid, en ga zo maar door.
En hoe denk je dat dan te doen? Iemand in een risicogroep woont vaak gewoon in een gezin waar hij/zij onmisbaar voor is. Hij/zij werkt ook met collega's waar je niet zomaar van weg kan blijven. En denk je dat we eventjes honderdduizenden gebouwen hebben om die mensen te isoleren? En nog meer mensen om al de taken en verantwoordelijkheden van die personen over te nemen? Of personeel dat voor deze kwetsbare groep gaat zorgen nu je ze uit de maatschappij haalt?

Je realiseert je dat er meer dan een miljoen kwetsbare Nederlanders zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195481836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:45 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens! We zullen toch meer naar een gescheiden samenleving moeten gaan met verschillende routekaarten per verschillende leeftijden (muv sommige jongeren die ook tot de risicogroep horen, maar die weten het en moeten ook extra voorzichtig doen). Het is niet leuk maar ik denk dat het écht niet anders kan. Het is ronduit unfair om de hele samenleving gegijzeld te houden vanwege de kwetsbare groepen. Natuurlijk gaan mensen het dan over discriminatie hebben, maar hou toch op met dat gelul over die grondrechten Die zijn nu toch (tijdelijk) half overboord gegooid! Met al die maatregelen heb ik sowieso weinig bewegingsvrijheid, vrijheid van vereniging is overboord gegooid, en ga zo maar door.
Als we dit vanaf het begin wat meer hadden gedaan dan hadden we daar denk ik nu de vruchten van geplukt.
pi_195482847
Tja, in maart had ik nog enigszins begrip voor de situatie maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds radicaler tegen de corona maatregelen begin te worden.

Mondkapjes buiten is al helemaal volstrekt zinloos en daar zou ik me dus ook niet aan houden, wil me binnen als dat verplicht zou worden en aan de 1.5m afstand tot vreemden nog wel meewerken uit beleefdheid. Voor de rest mogen ze de boom in en ben ik er klaar mee.

Maar goed, dit is mijn bescheiden mening.
Ik ben geen corona ontkenner maar dat opgeblazen en overdreven gedoe loopt wel de spuigaten uit. En dat de meerderheid het allemaal maar prima zou vinden als het nog strenger zou worden doet mijn vertrouwen in de medemens wel dalen inderdaad -O-
pi_195483174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En hoe denk je dat dan te doen? Iemand in een risicogroep woont vaak gewoon in een gezin waar hij/zij onmisbaar voor is. Hij/zij werkt ook met collega's waar je niet zomaar van weg kan blijven. En denk je dat we eventjes honderdduizenden gebouwen hebben om die mensen te isoleren? En nog meer mensen om al de taken en verantwoordelijkheden van die personen over te nemen? Of personeel dat voor deze kwetsbare groep gaat zorgen nu je ze uit de maatschappij haalt?

Je realiseert je dat er meer dan een miljoen kwetsbare Nederlanders zijn?
Je weet ook dat grofweg 90% van de besmettingen binnenshuis of op kantoor plaatsvinden? Dus als je idee is om die groep te beschermen dan helpen de huidige maatregelen daar absoluut niet tegen. Ook strengere maatregelen die nu als mogelijkheden klaar staan helpen daar niet tegen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 12:07:34 #169
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195483184
Tweederde geloof ik niet.

Hoe is dit onderzocht?
pi_195483239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Je weet ook dat grofweg 90% van de besmettingen binnenshuis of op kantoor plaatsvinden? Dus als je idee is om die groep te beschermen dan helpen de huidige maatregelen daar absoluut niet tegen.
Ik begrijp dat het een probleem is, maar zelfs met de beste wil ter aarde kan je niet ruim een miljoen mensen in de risicogroep isoleren van de rest van Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195483266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het een probleem is, maar zelfs met de beste wil ter aarde kan je niet ruim een miljoen mensen in de risicogroep isoleren van de rest van Nederland.
Dat was niet de vraag, noch het punt. Je kan alle maatregelen van het voorgestelde lijstje invoeren, maar geen daarvan beschermt de kwetsbare groep. Je verneukt er alleen maar een hoop andere mensen mee die niet bepaald het probleem zijn.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195483291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:07 schreef Ixnay het volgende:
Tweederde geloof ik niet.

Hoe is dit onderzocht?
Het is een hele lap tekst, maar als het jouw interesse heeft dan is het de moeite waard om te lezen:
https://www.ioresearch.nl(...)renger-coronabeleid/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195483324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:10 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag, noch het punt. Je kan alle maatregelen van het voorgestelde lijstje invoeren, maar geen daarvan beschermt de kwetsbare groep. Je verneukt er alleen maar een hoop andere mensen mee die niet bepaald het probleem zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Maar dat doet er verder ook niet toe. Nogmaals: zelfs als je het zou willen dan kan je simpelweg deze groep niet isoleren in Nederland. Daar hebben we simpelweg de mankracht en de faciliteiten niet voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195483350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Maar dat doet er verder ook niet toe. Nogmaals: zelfs als je het zou willen dan kan je simpelweg deze groep niet isoleren in Nederland. Daar hebben we simpelweg de mankracht en de faciliteiten niet voor.
Okay we houden het even heel simpel. De besmettingen vinden voor 90% plaats binnenshuis of op kantoor. Dus dan is het ontzettend logisch om zo'n beetje alles behalve die plekken op slot te gooien, toch?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195483399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:14 schreef Harlon het volgende:

[..]

Okay we houden het even heel simpel. De besmettingen vinden voor 90% plaats binnenshuis of op kantoor. Dus dan is het ontzettend logisch om zo'n beetje alles behalve die plekken op slot te gooien, toch?
Dat lijkt mij wat ver gaan. Hooguit als uiterst noodscenario. Voor kantoorwerk zijn verder genoeg alternatieven dan compleet dichtgooien. Mensen kunnen gedeeltelijk thuiswerken en werkplekken kan je ook anders indelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')