als je gelijk hebt en we zien een dalende trend volgende week dan zeg ik sorryquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of je plaatst een keer een dagje niet dezelfde onderbuikposts?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 18:26 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Voetbal is een levenswijze , gewoon heel belangrijk voor vele mensen
Ah daar ben je weer met het bagatelliseren van wat iemand anders belangrijk vindt.quote:
Ik heb net in een ander topic een onderzoek kunnen bewonderen waaruit blijkt dat tweederde van NL strengere maatregelen wil. En echt maar een klein deel voor versoepeling is. Dus dat kwartje waar jij op doelt valt meer en meer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
[..]
zolang alles nog een advies is in nederland en er bijna niks word gehandhaafd en er bij best veel mensen het kwartje nog niet valt dat we even niet kunnen feesten en bij elkaar op bezoek en dat soort dingen gaan we nog de hele winter aanmodderen met maatregelen.
en daarbij is het testen nog steeds niet op orde, quarantine beleid helemaal ruk etc etc
ik hoop van niet maar ik vrees van wel.
goed nieuws !quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb net in een ander topic een onderzoek kunnen bewonderen waaruit blijkt dat tweederde van NL strengere maatregelen wil. En echt maar een klein deel voor versoepeling is. Dus dat kwartje waar jij op doelt valt meer en meer.
Kom op zeg. Ik geloof nog best dat iemand het een leuk spelletje vindt. Zowel om te doen als te kijken, maar een levenswijze?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah daar ben je weer met het bagatelliseren van wat iemand anders belangrijk vindt.
Dat is een hele hele nare eigenschap.
Jij wilt gewoon een complete 100% lockdown? Alleen nog naar buiten voor boodschappen of werk (als thuis werken echt niet kan)quote:
Dat verschilt gewoon per persoon sommige willen kosten wat het kost naar een tempel om een niet bestaand wezen te vereren. Sommige willen naar een grasveld om 22 mensen te zien rennen. Zo kan je alles namelijk bagatelliseren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kom op zeg. Ik geloof nog best dat iemand het een leuk spelletje vindt. Zowel om te doen als te kijken, maar een levenswijze?
strengere maatregelen betekend niet gelijk een 100% lockdown.....en die hebben we ook nog niet gehad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon een complete 100% lockdown? Alleen nog naar buiten voor boodschappen of werk (als thuis werken echt niet kan)
Elke overtreding ¤2000 boete plus dik strafblad.
Hou je dan op met je langspeelplaat?
De kans bestaat, we gaan het zien. Vooraf roepen dat het niet genoeg is en dat we naar de 2de lockdown moeten is voor de meesten hier echter makkelijker. Beetje wijzen naar alles en iedereen behalve zichzelf als ware lafaardsquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk je nu echt dat we gaan dalen met deze maatregelen ?
Mijn punt is dat er hier azijnzeikers zijn die constant lopen te janken , voetbal afschaffen voetbal wegwezen opheffen etc etcquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En anderen hebben dat weer met technofestivals, comic conventions of swinger parties. Wat is je punt nou?
Wat een vergelijking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat verschilt gewoon per persoon sommige willen kosten wat het kost naar een tempel om een niet bestaand wezen te vereren. Sommige willen naar een grasveld om 22 mensen te zien rennen. Zo kan je alles namelijk bagatelliseren.
Hoezo voor sommige is voetbal alles voor andere het geloof. Dat het niet in jouw plaatje past zegt niks over de vergelijking.quote:
Deze crisis is voor niemand leuk. Vrijwel iedereen moet wel concessies doen. Erg vervelend. Geldt ook voor voetbal, maar ik denk dat we het niet te belangrijk moeten maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:32 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er hier azijnzeikers zijn die constant lopen te janken , voetbal afschaffen voetbal wegwezen opheffen etc etc
Ieder zn ding , laat het zo
Als jij directeur van een voetbalvereniging bent en die al jaren in de familie zit is het heel belangrijk. Daarnaast is het voor flink wat mensen misschien wel de enige (sociale) uitlaatklepquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Deze crisis is voor niemand leuk. Vrijwel iedereen moet wel concessies doen. Erg vervelend. Geldt ook voor voetbal, maar ik denk dat we het niet te belangrijk moeten maken.
Ik let er ook pas op sinds een tijdje, dus het hoeft niet per se wat te zeggen voor aankomende week. Maar bedenk ook dat dit dus het getal is voor 18 september, volgende week dus voor 25 september. Volgende week horen we dus wat de R0 was voor op dat moment bijna drie weken terug. En gezien de huidige besmettingscijfers lijkt het me onwaarschijnlijk dat 'ie onder de 1 zit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan heeft Nederland een groot probleem.
iets met pandemie, kut voor iedereen, shit happens.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als jij directeur van een voetbalvereniging bent en die al jaren in de familie zit is het heel belangrijk. Daarnaast is het voor flink wat mensen misschien wel de enige (sociale) uitlaatklep
Nee hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle wat grotere theaters en evenementenhallen hebben inmiddels een uitzondering op die regel van max 30 personen
Vorige keren werden er vooral dingen verteld die een beetje ingelezen persoon allang gelezen heeft.quote:
Eerder vandaag werden mensen die zich niet aan de regels houden in dit topic egoïstisch genoemd. Voor de mensen waar hun levenswerk in duigen valt is het net zo goed een kutsituatie, en daar geen begrip voor op kunnen brengen en zo reageren is net zo goed egoïstisch.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iets met pandemie, kut voor iedereen, shit happens.
zal wel weer 2 uur over mondkapjes gaan.....pffffquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vorige keren werden er vooral dingen verteld die een beetje ingelezen persoon allang gelezen heeft.
het is een kut situatie voor IEDEREEN, en daar is niks egoïstisch aan om dat te zeggen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerder vandaag werden mensen die zich niet aan de regels houden in dit topic egoïstisch genoemd. Voor de mensen waar hun levenswerk in duigen valt is het net zo goed een kutsituatie, en daar geen begrip voor op kunnen brengen en zo reageren is net zo goed egoïstisch.
Het empatisch vermogen in dit topic daalt elke dag harder.
Alleen al deze pagina staan meerdere reacties dat mensen die voetbal belangrijk vinden niet zo moeten zeiken en dat ‘t maar een spelletje is. Daarvan zeggen dat ‘mensen niet moeten zeiken’ betekent dat de problemen van die persoon minder belangrijk zijn, wat egoïstisch is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is een kut situatie voor IEDEREEN, en daar is niks egoïstisch aan om dat te zeggen.
Ik zal zo ff een mooi lijstje voor je maken van alle zalen die een ontheffing hebben gekregen. Het zijn er nogal wat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee hoor.
-edit: kan geen filmpje vinden van Lubach en Belle Vue-
Toch zie ik op FOK! ook nog steeds basic vragen voorbijkomen of allang gedebunkte stellingen geponeerd worden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vorige keren werden er vooral dingen verteld die een beetje ingelezen persoon allang gelezen heeft.
Het lijstje met zalen die geen ontheffing hebben gekregen zijn er ook nogal wat. Zeker als je kijkt naar niet-culturele zalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal zo ff een mooi lijstje voor je maken van alle zalen die een ontheffing hebben gekregen. Het zijn er nogal wat.
Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Toch zie ik op FOK! ook nog steeds basic vragen voorbijkomen of allang gedebunkte stellingen geponeerd worden.
Niet voor de vaccinfabrikanten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is een kut situatie voor IEDEREEN, en daar is niks egoïstisch aan om dat te zeggen.
https://www.parool.nl/nieuws/deze-amsterdamse-culturele-instellingen-mogen-meer-dan-dertig-mensen-ontvangen~b669da33/quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijstje met zalen die geen ontheffing hebben gekregen zijn er ook nogal wat. Zeker als je kijkt naar niet-culturele zalen.
Dat zal ook wel zo blijven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Toch zie ik op FOK! ook nog steeds basic vragen voorbijkomen of allang gedebunkte stellingen geponeerd worden.
Nou daar is oneerlijk aan wat er ook afspeelt van niet cultureel of wel cultureel is. Ik denk dat het voor muzikanten en artiesten echt niet begrijpen is waarom ook culturele activiteiten door kunnen gaan met ontheffing van de veiligheidsregio. In ieder geval zijn concerten ook al verboden of niet?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/nieuws/deze-amsterdamse-culturele-instellingen-mogen-meer-dan-dertig-mensen-ontvangen~b669da33/
Dit lijstje? Ergens is 't natuurlijk bijzonder dat een plek als de Kleine Komedie 110 mensen mag ontvangen, terwijl de Ziggo Dome en Afas Live er maar 30 mogen. Vraag me wel af waar die beslissingen op gebaseerd zijn.
Volgens mij mogen concerten wel, maar met max 30 bezoekers, tenzij een plek met ontheffing.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou daar is oneerlijk aan wat er ook afspeelt van niet cultureel of wel cultureel is. Ik denk dat het voor muzikanten en artiesten echt niet begrijpen is waarom ook culturele activiteiten door kunnen gaan met ontheffing van de veiligheidsregio. In ieder geval zijn concerten ook al verboden of niet?
Ik zie mensen en durf op beeld geen oordeel te hebben over hun kwetsbare status.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 18:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie minimaal een derde wat risicogroep is, paar zijn discutabel. In de filmpjes net zo. Op 600 man zou dat neerkomen op ca 200 mensen.
Wat zie jij dan? Of beter gezegd, wat zou uit de context getrokken zijn?
Het werkt wel maar het is geen snel proces en het overtuigd niet iedereen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:04 schreef chratnox het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/we-moeten-meer-angst-gaan-zaaien-laat-maar-zien-die-foto-s-van-die-kapotte-longen~a8ed84f3/
Ja, want dat heeft met roken goed gewerkt..
Maar maar, de broer van mijn opa's vader rookte ook zijn hele leven en die is 93 geworden dus!quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:04 schreef chratnox het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/we-moeten-meer-angst-gaan-zaaien-laat-maar-zien-die-foto-s-van-die-kapotte-longen~a8ed84f3/
Gelukkig maar, maar volgens mij is dat te weinig voor de concerten om goed te verdienen, zowel kunnen ze hiervoor wel ontheffing zullen vragen als het ook kan. Waarom zou pakweg 350 man concert kunnen bezoeken met 1,5 meter afstand, handhygiëne toepassen en een goede ventilatie?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij mogen concerten wel, maar met max 30 bezoekers, tenzij een plek met ontheffing.
Men is al genoeg verstomd door al dat angstzaaien het laatste half jaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:04 schreef chratnox het volgende:
Ziggo Dome kunnen normaal gesproken geloof ik zo'n 15.000 mensen in. Met meerdere tribunes kun je daar echt makkelijk afstand houden. Tel daarbij op dat ze een flink aantal bars hebben op allerlei plekken, dus je zou echt makkelijk afstand kunnen houden daar. Lijkt wel alsof degenen die het hardst gelobbyed hebben meer mensen mogen ontvangen, de rest niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, maar volgens mij is dat te weinig voor de concerten om goed te verdienen, zowel kunnen ze hiervoor wel ontheffing zullen vragen als het ook kan. Waarom zou pakweg 350 man concert kunnen bezoeken met 1,5 meter afstand, handhygiëne toepassen en een goede ventilatie?
Meeste mensen zien geen verschil tussen longfoto's met gezonde en beschadigde exemplaren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het werkt wel maar het is geen snel proces en het overtuigd niet iedereen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik zit al weken te denken dat er wel een FAQ-lijst zou mogen komen, voor alle basic vragen (en antwoorden).quote:
Oh, en ik had gehoopt dat jij dat wel zou willen doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:16 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Ik zit al weken te denken dat er wel een FAQ-lijst zou mogen komen, voor alle basic vragen (en antwoorden).
Een soort FAQFOK-lijst dus, of FOKFAQ zoal je wilt.![]()
Gewoon even de meest simpele vragen waar amper misverstand of discussie over kan bestaan.
Maar dat lijkt me echt iets voor een mod of voor een overenthousiaste user.
Fok, heb ik weer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, en ik had gehoopt dat jij dat wel zou willen doen
Het is mij met het mondkapjes tips en trucks ook geluktquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Fok, heb ik weer.
Maar ik zei overenthousiaste user.
Maar klopt dat je continue dezelfde vragen (en antwoorden) hier voorbij ziet komen. Al 8 maanden lang.
Blijft verbazingwekkend dat een meerderheid van alles wil aan restricties en dat om e.o.a. reden dan niet zelf doet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb net in een ander topic een onderzoek kunnen bewonderen waaruit blijkt dat tweederde van NL strengere maatregelen wil. En echt maar een klein deel voor versoepeling is. Dus dat kwartje waar jij op doelt valt meer en meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |