In de USA zijn de mensen een factor 3 behulpzamer, vriendelijker en geïnteresseerder dan in Nederland. Maar juist minder op de toeristenlocaties. Ik spreek uit ruime ervaring.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hier speelt het groepseffect. Het is geeneens onwil maar niet geleerd hebben dat iemand dan het initiatief neemt. Men snapt ook niet dat hun hulp gewenst is. Meer dan eens is aangetoond dat de kans van spontane hulp uit een groep kleiner is omdat die elkaar afwacht.
Overigens, ook in de States is dat gedrag beslist niet anders of beter. Het is maar net waar je op bezoek bent en dat qua verwachting ervaart. Een toeristenlocatie of platteland is doorgaans wat meer welwillende hulp te verwachten dan in een drukke woonstad/locatie.
Hulp krijgen is die ook wat afdwingen door dan één persoon aan te kijken of gericht uit te nodigen. Die weet dan dat hij/zij de uitverkorene is. Voor een hulpbehoevende is sws het zaak om de eigen gêne opzij te zetten en "simpel" die hulp durven vragen. Doorgaans zijn mensen graag bereid om te helpen mits dat niet uitloopt op misbruik, wat helaas ook voorkomt.
Ah snapte niet dat je het over een lockdown had, excuus. Ja dan zou het misschien beter zijn. Ik dacht aan de huidige situatie in koude tijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'lockdown'?
Cafe's zijn rond die tijd allang dicht.. als onze regering slim is (ijdele hoop, maargoed, we blijven positief en hoopvol) hebben we met O&N gewoon een ekte ekte curfue, en is ALLES gewoon dicht, en zijn de straten leeg na 22.00 (ofzo), en WMB zetten ze desnoods dmv een noodverordening het leger in om te handhaven in relgebieden zoals Den Haag enzo..
Vragen en smeken helpt niet.. aso's will be aso's.. het bewijs zie je al maandenlang om je heen langshuppelen, and numbers do not lie.
Ik verklaar het tegenovergestelde. Ik spreek uit ruime ervaring, cv op aanvraag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:15 schreef Multatilu het volgende:
[..]
In de USA zijn de mensen een factor 3 behulpzamer, vriendelijker en geïnteresseerder dan in Nederland. Juist in tegenstelling tot de toeristenlocaties. Ik spreek uit ruime ervaring.
Ja, desnoods.. of iig héél demonstratief oplijnen net buiten de stad..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus je wilt het leger door de straten laten lopen? Dat zou de enige manier zijn namelijk.
Dan vermoed ik dat jij in Nederland in een verzorgingstehuis voor seniele bejaarden woont. Op elke andere plek in Nederland heb ik slechtere ervaring. Ditto wat CV betreft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik verklaar het tegenovergestelde. Ik spreek uit ruime ervaring, cv op aanvraag.
Grappig. Na bijna een jaar snapt ie het nog steeds niet. Het gaat vooral om het dat de reguliere zorg overbelast raakt. Maarja in de VS is het zorgsysteem toch verneukt .quote:
Je hoeft me niet aan te vallen voor het hebben van een andere mening.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:17 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dan vermoed ik dat jij in Nederland in een verzorgingstehuis voor seniele bejaarden woont. Op elke andere plek in Nederland heb ik slechtere ervaring. Ditto wat CV betreft.
Een noodverordening schuift alle wetten zo de goot in.. nogmaals: nood, breekt, wet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dan moeten we de grondwet aanpassen zodat we de landmacht kunnen inzetten. Prima toch, doen we even.
Verpleeghuizen dicht aub!quote:7.2% verpleegtehuis (399) <-- neemt ook aardig toe
Bij sommige covid-patiënten gaan de symptomen even liggen, maar laait het daarna weer heviger op dan ze het initieel hadden. Gewoon zomaar, ter informatie.quote:
Moet je maar geld hebben als je zorg wilt hebben of president wil wordenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grappig. Na bijna een jaar snapt ie het nog steeds niet. Het gaat vooral om het dat de reguliere zorg overbelast raakt. Maarja in de VS is het zorgsysteem toch verneukt .
Ik probeerde grappig te counteren. Maar humor is nooit mijn sterkste kant geweest...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hoeft me niet aan te vallen voor het hebben van een andere mening.
Veel te laat man, het is al binnen.quote:
Gelukkig gaat dat niet zo gemakkelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een noodverordening schuift alle wetten zo de goot in.. nogmaals: nood, breekt, wet.
Algemene veiligheid.
17 staten en 5 maanden ervaring met een rolstoel in de USA, dus wat vaker hulp nodig dan anderen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik verklaar het tegenovergestelde. Ik spreek uit ruime ervaring, cv op aanvraag.
Tsja, met al die batsende oudjes in zo'n saai verpleeghuis gaat het snel natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Veel te laat man, het is al binnen.
Geen probleem. Moet toegeven dat het een grappige zin was.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:19 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik probeerde grappig te counteren. Maar humor is nooit mijn sterkste kant geweest...
Ja, en dan worden veel mensen weer boos dat ze niet hun moeder/oma kunnen bezoeken. Je kunt dat nooit goed doen.quote:
Jawel hoor, gewoon de 'bezoekhuisjes' weer in werking laten treden. Zit er wel een raam tussen, maar kan iedereen elkaar gewoon blijven zien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, en dan worden veel mensen weer boos dat ze niet hun moeder/oma kunnen bezoeken. Je kunt dat nooit goed doen.
Ah ok, dat is best een goed voorbeeld. Waar of waarmee merk je dat het meest?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
17 staten en 5 maanden ervaring met een rolstoel in de USA, dus wat vaker hulp nodig dan anderen.
Het valt gewoon op dat ze in de USA veel behulpzamer en geïnteresseerder zijn, het valt ook gewoon op hoe bot en egoïstisch nederlanders zijn als we weer terug komen.
Nou dat soort initiatieven werden door veel mensen ook niet gewaardeerd, je kunt dat nooit goed doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, gewoon de 'bezoekhuisjes' weer in werking laten treden. Zit er wel een raam tussen, maar kan iedereen elkaar gewoon blijven zien.
Ik krijg sterk de indruk dat de meeste besmettingen in die tehuizen gewoon via personeel gaan, en niet via die ene bezoeker die wel of niet achter een raam moet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, gewoon de 'bezoekhuisjes' weer in werking laten treden. Zit er wel een raam tussen, maar kan iedereen elkaar gewoon blijven zien.
Ja, het is natuurlijk allemaal anekdotisch, maar ik heb die indruk ook wel over Nederlanders, hoor. Vrij horkerig over het algemeen. Zo ben ik een paar keer met m'n bejaarde schoonmoeder naar Spanje geweest en het was altijd opvallend hoe snel mensen daar te hulp schieten als je daar aankomt met je rolstoel. Dat begint inderdaad op het vliegveld al.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
17 staten en 5 maanden ervaring met een rolstoel in de USA, dus wat vaker hulp nodig dan anderen.
Het valt gewoon op dat in in de USA veel behulpzamer en geïnteresseerder zijn, het valt ook gewoon op hoe bot en egoïstisch nederlanders zijn als we weer terug komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |