Ik geloof er ook niet inquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort en leest veel dat het effect van de maatregelen dus rond of vlak na dit weekend verwacht gaan worden, maar ben ik de enige die denkt dat echt ijdele hoop is op basis van deze weekcijfers?
Je weet het sowieso pas achteraf dat de daling echt is ingezet. Je kunt niet op het moment zelf zeggen dat de groei eruit is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort en leest veel dat het effect van de maatregelen dus rond of vlak na dit weekend verwacht gaan worden, maar ben ik de enige die denkt dat echt ijdele hoop is op basis van deze weekcijfers?
Ah ja, dit had ik even nodig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want het gaat om het percentage positieve testen van de testuitslagen die bekend zijn. Het is elke week het geval dat een groot aantal nog niet bekend is en elke week wordt het percentage op deze manier berekend, waardoor de vergelijkbaarheid met voorgaande weken goed is.
Ik ben het wel met je eens dat een erg groot deel van de testuitslagen nog niet bekend is. Het is logisch dat dat voor een deel geldt, maar zo'n groot deel? Dat verbaast me elke week trouwens, maar ik heb niet paraat hoe het aandeel onbekende testuitslagen zich deze week verhoudt tot voorgaande weken.
wat ik al zei....ik ben in 17 staten geweest, 5 maanden in totaal, en ja ik weet dat de zwervers een groot probleem zijn in de VS, heb dat zelf ook gezien in Seattle/Portland/LA/New York etc etcquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Haha. Ga eens naar de USA. Loop eens door LA en tel de in de steek gelaten veteranen in rolstoelen die als zwervers moeten overleven, zonder enige hulp. Dan praten we verder.
Met daarbij het vooruitzicht dat volgend jaar hetzelfde gaat zijn. Kan niet wachten!quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Kerst en Oud en Nieuw. Dit uiteinde gaat heel saai worden voor veel mensen
Je zal niet de enige zijn, maar je redenatie klopt niet. De cijfers van deze week zeggen niets over of we effect gaan zien rond of vlak na dit weekend.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort en leest veel dat het effect van de maatregelen dus rond of vlak na dit weekend verwacht gaan worden, maar ben ik de enige die denkt dat dat echt ijdele hoop is op basis van deze weekcijfers?
Er ging niet voor niets een oproep rond vanuit het kabinet om je enkel te laten testen bij klachten. Die gaven vrij duidelijk aan dat je je niet moest laten testen als je geen klachten zou hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt je ook laten testen als je geen of weinig klachten hebt. Het is bij lange na niet vergelijkbaar met de testmogelijkheden voor juni.
Er is alleen een langere wachttijd dan de bedoeling was en daardoor haken wellicht wat mensen af.
Ik hoop het maar kan het me bijna niet voorstellen. Denk hooguit een stabilisatie misschien. De regels zijn gewoon erg mild. Want als mondkapjes nauwelijks werken, welke regels zouden dan het verschil moeten gaan maken. Minder mensen in een cafe? Eerder dicht? Thuiswerken werd nog steeds veel gedaan en was slechts een advies.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort en leest veel dat het effect van de maatregelen dus rond of vlak na dit weekend verwacht gaan worden, maar ben ik de enige die denkt dat dat echt ijdele hoop is op basis van deze weekcijfers?
daar ben ik het wel mee eens, het verschil is wel heel groot.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heb je een ander beeld dan ik, blij dat het voor jou beter is. Ik heb een tijd in San Francisco en in Houston gewoond, ongeveer 6 maanden in elk, en zit er zo'n 3 maanden per jaar normaal gesproken. Ik vond het vooral heel wrang om de armoede te zien, direct naast de grote rijkdom. Zwervers die rond Wall Street rondhangen, rond Hollywood Hills, ga zo maar door.
Noem mij maar saai, vuurwerk vind ik gewoon zwaar kut. Sowieso dat extreem zware knalvuurwerk, waar ze al maanden van te voren beginnen vaak. Je schrikt je de helft vd tijd wezenloos. Oh en als je in een grote stad woont en je auto staat op straat geparkeerd mag je in redelijk veel buurten tegenwoordig hopen dat ie niet het nieuwe jaar in gaat als een zwartgeblakerd koektrommeltje. Om nog maar te zwijgen over het immense geweld tegen alle hulpverleners wat elk jaar heviger lijkt te worden. Nee leuk man, die jaarwisseling. Echt trots op mijn land ben ik dan elke keer weerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Kerst en Oud en Nieuw. Dit uiteinde gaat heel saai worden voor veel mensen
maarja dat is ook gewoon zwaar verboden, heeft weinig met oud en nieuw te maken.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Noem mij maar saai, vuurwerk vind ik gewoon zwaar kut. Sowieso dat extreem zware knalvuurwerk, waar ze al maanden van te voren beginnen vaak. Je schrikt je de helft vd tijd wezenloos. Oh en als je in een grote stad woont en je auto staat op straat geparkeerd mag je in redelijk veel buurten tegenwoordig hopen dat ie niet het nieuwe jaar in gaat als een zwartgeblakerd koektrommeltje. Om nog maar te zwijgen over het immense geweld tegen alle hulpverleners wat elk jaar heviger lijkt te worden. Nee leuk man, die jaarwisseling. Echt trots op mijn land ben ik dan elke keer weer
Sec niet nee, maar als de data nu al aangeven dat we tegen/over beraamde grenzen gaan wat betreft besmettingen, besmettingspercentages en opnames, dan stemt dat niet positief over de situatie over pak 'm beet 4-5-6 dagen. Ernst Kuijpers roept niet voor niets dat ingrijpen voor het weekend eigenlijk wenselijk is. De opnames schieten nu als een raket omhoog..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zal niet de enige zijn, maar je redenatie klopt niet. De cijfers van deze week zeggen niets over of we effect gaan zien rond of vlak na dit weekend.
Aangezien mondkapjes wetenschappelijk nauwelijks bijdragen aan het voorkomen van besmettingen en de horeca alleen wat eerder dicht gaat zodat er na 22.00 geen besmettingen meer in de horeca zijn, gecombineerd met dat nog steeds heel veel mensen schijt hebben aan 1.5 m afstand en ook gewoon nog veel bij elkaar op bezoek gaan en moeten werken met te veel mensen dichtbij.quote:
Wij gaan ieder jaar naar het buitenland omdat onze oudste hond helemaal panisch word van vuurwerk. Maar goed, dat was offtopicquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Noem mij maar saai, vuurwerk vind ik gewoon zwaar kut. Sowieso dat extreem zware knalvuurwerk, waar ze al maanden van te voren beginnen vaak. Je schrikt je de helft vd tijd wezenloos. Oh en als je in een grote stad woont en je auto staat op straat geparkeerd mag je in redelijk veel buurten tegenwoordig hopen dat ie niet het nieuwe jaar in gaat als een zwartgeblakerd koektrommeltje. Om nog maar te zwijgen over het immense geweld tegen alle hulpverleners wat elk jaar heviger lijkt te worden. Nee leuk man, die jaarwisseling. Echt trots op mijn land ben ik dan elke keer weer
Sure, maar houdt niet in dat het in grote getalen elke keer weer voorkomt, dus ja.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maarja dat is ook gewoon zwaar verboden, heeft weinig met oud en nieuw te maken.....
wat een dikke faal dit weerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
Even opgezocht (bron):
6 oktober: 222.877 afgenomen tests waarvan bij 110.587 de uitslag bekend is (50% bekend).
29 september: 206.670 afgenomen tests waarvan bij 153.589 de uitslag bekend is (74% bekend).
22 september: 192.255 afgenomen tests waarvan bij 169.316 de uitslag bekend is (88% bekend).
@:miss_sly, het percentage loopt inderdaad terug.
Was in SF en daar liepen we een beetje zoekend om ons heen te kijken. Kwam een aardige meneer aan en vroeg waar we naar toe moesten. "Wacht, ik loop wel een stukje mee de goede kant uit"... en hij liep vervolgens een 200m met ons mee en wees ons vervolgens aan dat we links rechts etc moesten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Haha. Ga eens naar de USA. Loop eens door LA en tel de in de steek gelaten veteranen in rolstoelen die als zwervers moeten overleven, zonder enige hulp. Dan praten we verder.
Maar waarschijnlijk ook rond de 80 ontslagen uit het ziekenhuis.quote:
Wat hebben we onszelf voor de gek gehouden zou ik eerder zeggen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:48 schreef trein2000 het volgende:
Op deze manier worden we het Italië van de tweede golf. Man man man wat hebben we ons laten verrassen.
Ik denk dat we dat inmiddels al zijnquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:48 schreef trein2000 het volgende:
Op deze manier worden we het Italië van de tweede golf. Man man man wat hebben we ons laten verrassen.
Ik geloof zeker ook niet in dat het effect van de maatregelen komende weekend positief gaat werken Minstens blijven de aantallen wel hoog komende weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Zit ook zeker wat inquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat hebben we onszelf voor de gek gehouden zou ik eerder zeggen.
Eigenlijk ook logisch toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
Even opgezocht (bron):
6 oktober: 222.877 afgenomen tests waarvan bij 110.587 de uitslag bekend is (50% bekend).
29 september: 206.670 afgenomen tests waarvan bij 153.589 de uitslag bekend is (74% bekend).
22 september: 192.255 afgenomen tests waarvan bij 169.316 de uitslag bekend is (88% bekend).
@:miss_sly, het percentage loopt inderdaad terug.
Nou ja de ziekenhuizen kunnen het nog redelijk aan op dit moment. Maar de kans dat we het point of no-return al gepasseerd zijn is aanwezig ja.quote:
We zouden eind deze week aan de 5000 besmettingen zitten. Dus voorlopig gaan we niet over grenzen. Raar om dan nu alweer om andere maatregelen te roepen. Ook van Kuipers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sec niet nee, maar als de data nu al aangeven dat tegen/over beraamde grenzen gaan wat betreft besmettingen, besmettingspercentages en opnames, dan stemt dat niet positief over de situatie over pak 'm beet 4-5-6 dagen. Ernst Kuijpers roept niet voor niets dat ingrijpen voor het weekend eigenlijk wenselijk is. De opnames schieten nu als een raket omhoog..
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat hebben we onszelf voor de gek gehouden zou ik eerder zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |