Kan iemand me uitleggen hoe dat zit met die afgenomen testen en het aantal waarvan de uitslag bekend is? Zoals het hier staat, is maar van de helft van de afgenomen testen de uitslag bekend. Als dat werkelijk zo is, dan zeggen deze cijfers toch nog niet zo veel? Want dan kunnen er net zo goed nog veel meer positieve testuitslagen bij geteld moeten worden, of juist een veel lager percentage van de testen blijkt positief te zijn,quote:
Klopt het RIVM rapport is dermate incompleet dat dit niets zegt. Ik zit het nu te lezen en data tot 2 oktober is maar verwerkt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen hoe dat zit met die afgenomen testen en het aantal waarvan de uitslag bekend is? Zoals het hier staat, is maar van de helft van de afgenomen testen de uitslag bekend. Als dat werkelijk zo is, dan zeggen deze cijfers toch nog niet zo veel? Want dan kunnen er net zo goed nog veel meer positieve testuitslagen bij geteld moeten worden, of juist een veel lager percentage van de testen blijkt positief te zijn,
Al die frustratie, compleet gebrek aan capaciteit etc. Worden de grootste rellen ooit, helaas.quote:
Het is vooral erg verontrustend dat ze dus 50% van de data nog niet binnen een week compleet hebben inderdaad. Dat wil dus zeggen dat er heel veel mensen nog in afwachting zitten van de uitslag waarvan weer een X percentage besluit risico's te nemen door niet in quarantaine te blijven zolang dat duren moet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen hoe dat zit met die afgenomen testen en het aantal waarvan de uitslag bekend is? Zoals het hier staat, is maar van de helft van de afgenomen testen de uitslag bekend. Als dat werkelijk zo is, dan zeggen deze cijfers toch nog niet zo veel? Want dan kunnen er net zo goed nog veel meer positieve testuitslagen bij geteld moeten worden, of juist een veel lager percentage van de testen blijkt positief te zijn,
Het aantal besmettingen kan dus net zo goed 9.000 zijn, als dat het percentage 4,5% kan zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt het RIVM rapport is dermate incompleet dat dit niets zegt. Ik zit het nu te lezen en data tot 2 oktober is maar verwerkt.
Op Twitter mischien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Al die frustratie, compleet gebrek aan capaciteit etc. Worden de grootste rellen ooit, helaas.
Ja heel gezellig en leuk allemaal tot je een homp vlees in het midden gooit bij mensen die leven van een dollar per dag. Kijken of het nog zo sociaal is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, nee man... onze hele maatschappij hier draait om het individu.. Ga eens je land/werelddeel uit en ga eens kijken hoe, mensen met elkaar om gaan in landen waar men leeft van een dollar per dag.. dan ga je je kapot schamen als westerling.
Dit klopt helemaal en zelfs in spanje/italie/oostenrijk/usa zijn de mensen al 10 keer behulpzamer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, nee man... onze hele maatschappij hier draait om het individu.. Ga eens je land/werelddeel uit en ga eens kijken hoe, mensen met elkaar om gaan in landen waar men leeft van een dollar per dag.. dan ga je je kapot schamen als westerling.
Nee want die 10.000+ positieve besmettingen worden reeds vermeld toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen kan dus net zo goed 9.000 zijn, als dat het percentage 4,5% kan zijn.
Toch?
Je weet alleen de data van degenen die getest zijn, natuurlijk en de aanname is altid geweest dat er een factor 3 tussen kan zitten tussen geregistreede en niet-geregistreerde gevallen. Of dat nu nog zo is kan ik niet zeggen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen kan dus net zo goed 9.000 zijn, als dat het percentage 4,5% kan zijn.
Toch?
Ik probeer van alles altijd iets positiefs te maken, niet alleen met corona. Hoe kut die trend ook moge zijn, dat zie ik namelijk ook wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:
[ afbeelding ]
Drie dagen ongeveer hetzelfde niveau van het aantal bemettingen, sprongetje, twee dagen hetzelfde niveau. Laten we de komende dagen afwachten.
Haha. Ik hoop dat je niet hoeft te werken.quote:
Opzich kan je die gegevens ook zelf optellen natuurlijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is vooral erg verontrustend dat ze dus 50% van de data nog niet binnen een week compleet hebben inderdaad. Dat wil dus zeggen dat er heel veel mensen nog in afwachting zitten van de uitslag waarvan weer een X percentage besluit risico's te nemen door niet in quarantaine te blijven zolang dat duren moet.
O ja, ik was in de war met de 4.500 van vandaag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee want die 10.000+ positieve besmettingen worden reeds vermeld toch?
Het is inherent aan zo'n grafiek dat die niet keurig volgens het model omhoog loopt. Je ziet de laatste tijd zo vaak wat dagen van stagnatie of lichte terugloop, gevolgd door een flinke toename. Het is onverantwoord om een dagcijfer zonder context te interpreteren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik probeer van alles altijd iets positiefs te maken, niet alleen met corona. Hoe kut die trend ook moge zijn, dat zie ik namelijk ook wel.
Nee, daar heb ik geen tijd voor, ik heb het te druk met alle TR's en posts hierquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Haha. Ik hoop dat je niet hoeft te werken.
Het zal een beetje van alles zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu ga ik niet ontkennen dat meer mensen besmet raken, maar die 9,1 heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat we weer op het punt komen dat je je alleen kan laten testen als je echt goed ziek bent. Tijd terug lag dat percentage deels ook lager omdat ook mensen zonder klachten of lichte klachten zich makkelijker en sneller konden laten testen.
Ik weet niet waar jij in de VS bent geweest, maar dat is echt gebaseerd op schijn en 'dan doe je ook iets voor mij'. In New York, San Francisco, Los Angeles en weet ik het waar liggen de zwervers voor de hotels die 200USD per dag kosten op straat. Dan kunnen ze prima de deur voor je openhouden omdat ze denken dat je meer fooi geeft, maar daadwerkelijk om elkaar denken is de VS echt het allerslechtste voorbeeld dat er is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal en zelfs in spanje/italie/oostenrijk/usa zijn de mensen al 10 keer behulpzamer.
valt helemaal op als je met een rolstoel reist, bijvoorbeeld in amerika houd/doet iedereen de deur voor je open, in nederland zitten er 10 man te kijken hoe je loopt te kutten om binnen te komen over een drempel en de deur open houden en steekt geen klauw uit.
Ik denk, dat de cijfers dan inmiddels wel zodanig zijn dat we een dikke vette lockdown hebben en dat iedereen inziet dat we het verkloot hebben. Wellicht ijdele hoop, maar als je even wat tijdlijnen uit begin van het jaar neemt, en projecteert op de grafieken van nu, denk ik dat dat een best plausibel scenario is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Al die frustratie, compleet gebrek aan capaciteit etc. Worden de grootste rellen ooit, helaas.
Je kunt je ook laten testen als je geen of weinig klachten hebt. Het is bij lange na niet vergelijkbaar met de testmogelijkheden voor juni.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu ga ik niet ontkennen dat meer mensen besmet raken, maar die 9,1 heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat we weer op het punt komen dat je je alleen kan laten testen als je echt goed ziek bent. Tijd terug lag dat percentage deels ook lager omdat ook mensen zonder klachten of lichte klachten zich makkelijker en sneller konden laten testen.
Je hoopt op een dikke vette lockdown?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk, dat de cijfers dan inmiddels wel zodanig zijn dat we een dikke vette lockdown hebben en dat iedereen inziet dat we het verkloot hebben.
Wellicht ijdele hoop, maar als je even wat tijdlijnen uit begin van het jaar zet, en projecteert op de grafieken van nu, denk ik dat dat een best plausibel scenario is.
Voor iedereen die oudjaarsnacht zou gaan rellen, is wmb een verplichte Nieuwjaarsduik met een rondje om een boei die 500 meter in zee ligt wel een leuke geste
Dat is er toch al?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel een mooi jaar om dat vuurwerkverbod erdoorheen te drukken trouwens. Ik zie dat nog wel gebeuren.
Ik ga hier graag op in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
Jouw posts waarvan ook mensen vinden dat het onzin is, mogen ook geplaatst, toch?
Wie ben jij om te bepalen dat een ander onzin-in-jouw-ogen niet mag plaatsen?
Het KWR nam hiermee een voorschot op de verwachtte uitbraak door BLM demonstratie, denkende een doorbraak voor hun onzin metingen te forceren.quote:Op donderdag 18 juni 2020 21:06 schreef miss_sly het volgende:
Dan maak je je vast zorgen om de toename van virusdeeltjes in het rioolwater van Amsterdam: tien keer zoveel als de week ervoor en net zoveel als half maart, kort voor de lockdown effectief werd.
Ameland ook. Dat was tot voorkort toch corona-vrij?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Benny het volgende:
De Twentse gemeentes zien er plots ook wel donker uit
[ afbeelding ]
GGD / RIVM loopt achter met verwerken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Schuifpui het volgende:
Die aantallen bekenden uitslagen zijn wel opvallend.
Twee weken terug ca. 200.000 tests, 200.000 uitslagen bekend (zelfs iets meer uitslagen dan tests)
Vorige week ca. 210.000 tests, 150.000 uitslagen bekend
Deze week ca. 210.000 tests, 110.000 uitslagen bekend
Wat is er met die uitslagen aan de hand?
Zitten nog in het vliegtuigquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Schuifpui het volgende:
Twee weken terug ca. 200.000 tests, 200.000 uitslagen bekend (zelfs iets meer uitslagen dan tests)
Zitten nog in het vliegtuig uit de Emiraten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Schuifpui het volgende:
Zou enzoknol dat dan ook zeggen op het einde van zijn vlog?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoopt op een dikke vette lockdown?
Steeds meer achterstallige administratie zo lijkt het.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Schuifpui het volgende:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/regels-vuurwerkquote:
quote:Verbod op bepaalde vuurwerkartikelen vanaf jaarwisseling 2020-2021
Vanaf de jaarwisseling 2020-2021 geldt een vuurwerkverbod voor:
vuurwerk uit categorie F3. De categorievermelding staat op de verpakking;
knalvuurwerk (zoals rotjes);
knalstrengen (zoals Chinese matten);
enkelschotsbuizen (zoals single shots);
vuurpijlen.
Jeh, een paar weken geleden al, zodat we met de kerst een soort van relaxte situatie zouden hebben.. Maar met de koers die nu gevaren wordt, zitten we er dan gewoon middenin.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoopt op een dikke vette lockdown?
Nee, want het gaat om het percentage positieve testen van de testuitslagen die bekend zijn. Het is elke week het geval dat een groot aantal nog niet bekend is en elke week wordt het percentage op deze manier berekend, waardoor de vergelijkbaarheid met voorgaande weken goed is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch?
Ik ben in 17 staten geweest, ik denk zo'n 5 maanden in totaal en eigenlijk bijna overal wel hetzelfde, het valt gewoon op en het is echt niet "alleen voor de buhne".quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij in de VS bent geweest, maar dat is echt gebaseerd op schijn en 'dan doe je ook iets voor mij'. In New York, San Francisco, Los Angeles en weet ik het waar liggen de zwervers voor de hotels die 200USD per dag kosten op straat. Dan kunnen ze prima de deur voor je openhouden omdat ze denken dat je meer fooi geeft, maar daadwerkelijk om elkaar denken is de VS echt het allerslechtste voorbeeld dat er is.
In de VS zijn ze ontzettend goed in 'voor de buhne' heel mooi meewerken. Zodra zij er zelf last van hebben (omdat ze bijv met hun auto verderop moeten parkeren) is het meewerken helemaal over.
Ja, dat viel me gisteren ook al op. Bizar dat ze nog niet eens op risiconiveau 2 staan. Qua aantallen doen ze leuk mee met de randstad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Benny het volgende:
De Twentse gemeentes zien er plots ook wel donker uit
[ afbeelding ]
Wordt idd een rete saai oudjaar dan idd. Want feestjes kan niet, en buiten vuurwerk afsteken op 1,5 afstand mag dus ook al niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/regels-vuurwerk
[..]
Ben bang dat kerst dit jaar gewoon alleen thuisvieren wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, een paar weken geleden al, zodat we met de kerst een soort van relaxte situatie zouden hebben.. Maar met de koers die nu gevaren wordt, zitten we er dan gewoon middenin.
Zoals Claudia al zei, kijk naar de trend niet de dag cijfers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:40 schreef FalloutVATS het volgende:
Mwah ik geloof er echt nog niet in dat we nu al een afvlakking zien. Wellicht even een betere dag, maar zal niet verbaasd zijn als het morgen of overmorgen weer hoger zal zijn.
Ergens ook niet heel gek... Een aantal gemeentes daarzo hebben rond de 25.000 inwoners. Daar heb je 4 besmettingen nodig om boven de signaalwaarde te komen. Wordt dan wel een heel scheef cijferquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat viel me gisteren ook al op. Bizar dat ze nog niet eens op risiconiveau 2 staan. Qua aantallen doen ze leuk mee met de randstad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |