Inderdaad drie of vier straten is misschien ook lokaal maar had niets te maken met het concept dat Hugo ons had uitgelegd over lokaal ingrijpen n.a.v. signaalwaardes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, bij wijze van experiment in een paar drukke winkelstraten. Dat was expliciet geen maatregel, maar een proef om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren.
En hier en daar op straat. Dat ging écht helemaal nergens over.quote:
Ja. Een schijnmaatregel die ons niets heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een maatregel, dat zeg je nu zelf ook.
En daarbij zit je dan op een schitterende plek, goed idee! Zit hier nu weekje op Texel, leeft hier wel minder dan thuis (Randstad). Daarbij, het stikt hier van de Duitsers, en die zijn niet zoals we zien dat het in Duitsland gaat. Ik weet het, N=1, maar vandaag voor het eerst in maanden in de supermarkt weer 's iemand gehad die echt tegen me opliep omdat ie ergens bij wilde. Hij: "Entschuldigung!" maar wel lekker tegen me aan blijven schurkenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker op een gletsjer in IJsland gaan zitten ofzo. Wel eerst effe 5 dagen wat testjes afleggen maar daarna 100% safe
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
En hier en daar op straat. Dat ging écht helemaal nergens over.
Daarom zie je dat in andere grote steden niet overal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:43 schreef Za het volgende:
Stoffen mondkapjes zijn net gehaakte condooms.
De poriën in de modieuze soms kleurrijke gebloemde mondkapjes zijn zo groot dat het minitieuze virus er gewoon doorheen gaat.
https://inspanje.nl/algem(...)t-gehaakte-condooms/
Misschien een verklaring voor al die besmettingen in grote steden waar mensen dicht op elkaar in het OV staan.
maar wat zijn nou de werkelijke redenen dat ze het hebben laten lopen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Was op dat moment al een lachwekkende maatregel die eigenlijk niet eens een maatregel was, laat staan als je de realiteit van dit moment in ogenschouw neemt. Ze moeten zich kapot schamen dat ze het zover hebben laten komen.
Er zijn waarschijnlijk meer landen die vinden dat zijzelf het lachertje zijn. Laten we vooral niet doen alsof we midden in de picture staan want ik vermoed dat men elders genoeg aan zichzelf heeft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.
Die reacties op die tweet ook....quote:
Er kwam veel kritiek over oneerlijke concurrentie vanuit ondernemers en dat was - wat mij betreft - terecht want ze zagen hun klandizie in die straten drastisch dalen in die paar weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat zijn nou de werkelijke redenen dat ze het hebben laten lopen?
Bang om impopulaire maatregelen te nemen.
Zelf hun zaakjes niet op orde hebben en dan is het moeilijk dat van de burger wel te verlangen.
Wachten tot de bruiloft van Ferd achter de rug was.
Dit zijn zomaar wat opties maar ik zou het wel willen weten.
Waarschijnlijk het eerste in aanloop naar de verkiezingen en de economische afweging. Het interesseert me eigenlijk ook geen zak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zelf hun zaakjes niet op orde hebben en dan is het moeilijk dat van de burger wel te verlangen.
Welke landen doel je dan op? We scoren in alle relevante lijstjes wel extreem slecht op dit moment hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn waarschijnlijk meer landen die vinden dat zijzelf het lachertje zijn. Laten we vooral niet doen alsof we midden in de picture staan want ik vermoed dat men elders genoeg aan zichzelf heeft.
Even wat breder, terug naar begin van het jaar (denk dat dat een beetje additionele context kan geven).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nouja, het gênante is dat Nederland het enorm serieus neemt maar dan wel met de raarste regels komt. Wees dan gewoon één van de landen die er zo goed als geen flikker aan doet joh.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.
Ik denk dat het voornaamste probleem was dat de veiligheidsregio's geen concrete doelen hebben meegekregen. Er werd gezegd "het is nu aan jullie, succes", in plaats van dat ze de opdracht kregen om bepaalde waardes niet te laten overschrijden. Het was verder ook niet duidelijk wie wanneer zou moeten ingrijpen. Waarom zou je als burgemeester van Delft ingrijpen als ze het in Den Haag en Rotterdam ook niet doen? En waarom zou je vervolgens als burgemeester van Bergeijk ingrijpen als ze het in Delft niet eens doen? Etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige was dat de winkeliersvereniging in de Klaverstraat er eerst voor pleitte en toen het klandizie ging kosten het toch niet zo'n goed idee vondenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er kwam veel kritiek over oneerlijke concurrentie vanuit ondernemers en dat was - wat mij betreft - terecht want ze zagen hun klandizie in die straten drastisch dalen in die paar weken.
Dat is iets wat je sowieso heel erg merkt in deze crisis. Mensen zijn voor maatregelen, totdat het henzelf negatief gaat raken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige was dat de winkeliersvereniging in de Klaverstraat er eerst voor pleitte en toen het klandizie ging kosten het toch niet zo'n goed idee vonden
Ja precies dit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, het gênante is dat Nederland het enorm serieus neemt maar dan wel met de raarste regels komt. Wees dan gewoon één van de landen die er zo goed als geen flikker aan doet joh.
Ook dat stelde Lubach terecht aan de kaak - Rutte is in deze eigenlijk geen echte leider die met de vuist op tafel durft te slaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte lijkt nog in de modus van de intelligente lockdown te denken, terwijl de situatie nu een hele andere aanpak en dynamiek vereist....
We scoren zeker slecht. Maar ook Tsjechie, Belgie, Frankrijk, Spanje, delen van UK.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke landen doel je dan op? We scoren in alle relevante lijstjes wel extreem slecht op dit moment hoor.
De echte vraag is natuurlijk, die de komende weken duidelijk gaat worden, is hoe slecht het echt gaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
We scoren zeker slecht. Maar ook Tsjechie, Belgie, Frankrijk, Spanje, delen van UK.
Rioolwatermeting update:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:58 schreef Scrummie het volgende:
Erg benieuwd naar de RIVM cijfers vandaag, vooral naar de rioolwatermeting. Vorige is van 27 september, en dan zitten wel ongeveer op een derde van het aantal virusdeeltjes ten opzichte van de piek in maart/april.
(lol)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:58 schreef Scrummie het volgende:
Erg benieuwd naar de RIVM cijfers vandaag, vooral naar de rioolwatermeting. Vorige is van 27 september, en dan zitten wel ongeveer op een derde van het aantal virusdeeltjes ten opzichte van de piek in maart/april.
Ah, nice, thanks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rioolwatermeting update:
https://www.kwrwater.nl/e(...)amples-of-september/
[ afbeelding ]
Is de data uit maart dan wel te vergelijken met nu? (qua volledigheid)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, nice, thanks.
Als ik het goed bekijk zitten we dus, in de brandhaarden zoals Amsterdam, niet ver meer van het piekniveau af.Niet best. Of wel, indien de cijfers weer naar beneden gaan de komende weken, want dan zou je kunnen concluderen dat een intelligente lockdown niet meer nodig is.
Weet ik niet, volgens mij begonnen ze er wel vrij vroeg mee. Denk dat het lokaal in de grote steden wel te vergelijken is, maar landelijk niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is de data uit maart dan wel te vergelijken met nu? (qua volledigheid)
We zitten onderhand op dezelfde niveau als in maart.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rioolwatermeting update:
https://www.kwrwater.nl/e(...)amples-of-september/
[ afbeelding ]
Die landen nemen allemaal vergaande maatregelen. Tsjechië zelfs de noodtoestand tot 18 oktober. In Parijs is alle horeca dicht, in Amsterdam iets eerder dicht maar wel gewoon open. Hopelijk komen we met dit pakket maatregelen weg, maar het is gezien de ernst van de situatie nog redelijk coulant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
We scoren zeker slecht. Maar ook Tsjechie, Belgie, Frankrijk, Spanje, delen van UK.
Amsterdam was dan ook niet echt een brandhaard in maart.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, nice, thanks.
Als ik het goed bekijk zitten we dus, in de brandhaarden zoals Amsterdam, niet ver meer van het piekniveau af.Niet best. Of wel, indien de cijfers weer naar beneden gaan de komende weken, want dan zou je kunnen concluderen dat een intelligente lockdown niet meer nodig is.
Klopt, maar in maart waren er veel brandhaarden in Noord-Brabant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Amsterdam was dan ook niet echt een brandhaard in maart.
Er waren genoeg problemen om de ziekenhuizen over te laten stromen in elk geval.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Het zou inderdaad interessanter zijn om bv de data van Tilburg erbij te hebben. Maar ik weet niet of daar volledige metingen van beschikbaar zijn die ver terug gaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Dit is het grafiekje van Tilburg;quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou inderdaad interessanter zijn om bv de data van Tilburg erbij te hebben. Maar ik weet niet of daar volledige metingen van beschikbaar zijn die ver terug gaan.
Nederlanders zitten nou eenmaal liever in de kroeg dan dat ze iets voor een ander een keertje niet doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
in Amsterdam iets eerder dicht maar wel gewoon open. Hopelijk komen we met dit pakket maatregelen weg, maar het is gezien de ernst van de situatie nog redelijk coulant.
Vind het nogal een gok die men neemt.
Dat doen niet alleen Nederlanders hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nederlanders zitten nou eenmaal liever in de kroeg dan dat ze iets voor een ander een keertje niet doen.
Waarom wachten op het sluiten van de kroegen als je vandaag zelf kan beslissen om thuis te blijven?
Niet alleen Nederlanders, punt is dat je op enig moment de mensen helemaal geen vrije keuze meer moet geven maar die tenten gewoon dicht moet gooien en fatsoenlijk moet compenseren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nederlanders zitten nou eenmaal liever in de kroeg dan dat ze iets voor een ander een keertje niet doen.
Waarom wachten op het sluiten van de kroegen als je vandaag zelf kan beslissen om thuis te blijven?
Dit is een grafiek die hoopgevend stemt. Die van Amsterdam niet. Grote steden in lockdown lijkt me reële mogelijkheid en avondklok in heel Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit is het grafiekje van Tilburg;
[ afbeelding ]
Kom eens met argumenten waarom het volgens jou onzin is.quote:
Ongetwijfeld. Maar Nederland heeft er weinig invloed op wat er andere landen aan maatregelen wordt afgekondigd of hoe de bevolking zich daar gedraagt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat doen niet alleen Nederlanders hoor.
Het is mens eigen. Niet iets typisch Nederlands.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:15 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar Nederland heeft er weinig invloed op wat er andere landen aan maatregelen wordt afgekondigd of hoe de bevolking zich daar gedraagt.
Ik vind het ook niet eerlijk dat er eigenlijk een ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd, maar tegelijkertijd de horeca wel wordt geacht om open te zijn en genoeg omzet te maken om rond te komen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet alleen Nederlanders, punt is dat je op enig moment de mensen helemaal geen vrije keuze meer moet geven maar die tenten gewoon dicht moet gooien en fatsoenlijk moet compenseren.
Za heeft meer met hobbystukjes van marginale websites dan met statistiek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten waarom het volgens jou onzin is.
Als mensen écht om elkaar gaven zou dat niet nodig hoeven te zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet alleen Nederlanders, punt is dat je op enig moment de mensen helemaal geen vrije keuze meer moet geven maar die tenten gewoon dicht moet gooien en fatsoenlijk moet compenseren.
Ze geven zelf aan dat het complete flauwekul is, is dat niet genoeg?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is überhaupt weinig duidelijk over de bron van besmettingen, mede omdat het bron- en contactonderzoek al weken overbelast is. Van zo'n driekwart van de besmettingen hebben ze geen idee wat de bron is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
Is al duidelijk dat de besmettingen vooral in de Horeca plaatsvinden? Want als dat niet het geval is dan hoe je ook niks dicht te gooien.
het is duidelijk dat de meeste mensen amper wat over heeft voor een ander.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
Als mensen écht om elkaar gaven zou dat niet nodig hoeven te zijn.
Is lastig voor hem, maar alles wat niet zijn theorieën bevestigd is onzin. Zo nodig goochelt hij met cijfers om toch gelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:
Aantal mensen met COVID-19 in het ziekenhuis:quote:
In een ideale wereld, wellicht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Is "gecompenseerd worden" met een goede gezondheid en dierbaren die niet doodgaan aan het virus niet voldoende?
Daarnaast, wie zou dat moeten betalen?
Jouw posts waarvan ook mensen vinden dat het onzin is, mogen ook geplaatst, toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
Ze geven zelf aan dat het complete flauwekul is, is dat niet genoeg?
De samples zijn niet representatief, en kunnen dat ook niet zijn.
Ze claimden eerst zelfs een voorspellende waarde, gelukkig laten ze die BS claim nu achterwege, en komen ze met achteraf grafiekjes zonder enig nut, zonder enige accuratesse, zonder dat ze er zelf in geloven.
Tja, hoeveel mensen met corona ken jij die in het ziekenhuis op sterven liggen? Ik ken er geen. Wel heb ik meerdere familieleden en vrienden die het hebben gehad, niets aan de hand. Weekje thuis en weer verder. Dat is voor veel mensen de realiteit. Doet niets af aan de ernst maar breekt het draagvlak wel af.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
Is "gecompenseerd worden" met een goede gezondheid en dierbaren die niet doodgaan aan het virus niet voldoende?
Heel veel egoïstischer denken, redeneren en handelen als wat we in de westerse wereld doen is niet echt mogelijk lijkt me..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is duidelijk dat de meeste mensen amper wat over heeft voor een ander.
ikke ikke ikke en de rest kan stikken ( letterlijk en figuurlijk )
Het is natuurlijk wel complexer dan dat. Iemand die zijn/haar baan kwijt raakt en daardoor zijn/haar gezin niet meer goed kan onderhouden, of de levensstandaard veranderd zal het niet zo zien als dat diegene gecompenseerd wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Daarnaast, wie zou dat moeten betalen?
Oh nu gaat het weer niet meer over het aantal besmettingen, sorry.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aantal mensen met COVID-19 in het ziekenhuis:
975
Verschil met gisteren:
Red circle+ 83 (nieuw 2de-golf-dagrecordWarning sign)
Waarvan:
IC: + 13
kliniek + 70
Pff zoals verwacht dus. Echt slecht hoor. Vooralsnog dus nog geen effect van de maatregelen (vanaf kroegen 1 uur eerder dicht).quote:
Ik hoop het! Maar enkele dagen terug waren er ook twee dagen met een vergelijkbaar aantal nieuwe besmettingen, en toen opeens de dag daarna ging het weer aardig omhoog. Dus pas als morgen het weer vergelijkbaar of lager is durf ik voorzichtig hoopvol te zijn, nu nog niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Zouden we dan eindelijk op de top zitten nu qua besmettingen ?
Wat was ook alweer het percentage waarop het WHO zei dat er absoluut direct hard ingegrepen moet worden? 5%?quote:
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egoïstisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heel veel egoïstischer denken, redeneren en handelen als wat we in de westerse wereld doen is niet echt mogelijk lijkt me..
We kijken naar beide, dat weet je ook. Niet zo kinderachtig doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh nu gaat het weer niet meer over het aantal besmettingen, sorry.
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Zouden we dan eindelijk op de top zitten nu qua besmettingen ?
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Elke keer heb je een meevallertje dat de cijfers wat lager zijn, en dan zijn ziekenhuis opnames opeens enorm gestegen. 80.. wtf.
Ja dat is ook zo. Ik hoop mee. Erg klaar met die tweede golf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop het! Maar enkele dagen terug waren er ook twee dagen met een vergelijkbaar aantal nieuwe besmettingen, en toen opeens de dag daarna ging het weer aardig omhoog. Dus pas als morgen het weer vergelijkbaar of lager is durf ik voorzichtig hoopvol te zijn, nu nog niet.
Gewoon een verdubbeling dus per 2 weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:
[ afbeelding ]
Drie dagen ongeveer hetzelfde niveau, sprongetje, twee dagen hetzelfde niveau. Laten we de komende dagen afwachten.
sorry, heel mensen mensen dan.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egoïstisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.
Dat weet ik, maar meen dit al eerder gezien te hebben. Wat lagere case cijfers en dan opeens weer veel opnames, waardoor je niet kan spreken van een 'goede dag' zeg maarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.
Zou geweldig zijn als dit pakket maatregelen afdoende is, moet ook wel de volgende stap qua maatregelen is gewoon een volledige lockdown waarbij mogelijk de scholen ook dicht moeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.
Nouja, tenminste 5 a 6% is rechtstreeks afkomstig van de horeca. Tel daarbij op dat de meeste besmettingen in de thuisomgeving of bij vrienden plaatsvinden waarvan natuurlijk ook een deel daardoor te wijten is aan de horeca en je komt al aan redelijke aantallen. Maar een paar uur eerder sluiten schiet je natuurlijk écht geen flikker mee op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
Is al duidelijk dat de besmettingen vooral in de Horeca plaatsvinden? Want als dat niet het geval is dan hoe je ook niks dicht te gooien.
Nee, dat verandert hier regelmatig in het voordeel van wie er een punt wil maken. Nu wijs je me direct op de toename van het aantal opnames, waar aan de andere kant wordt gezegd laten we een paar dagen afwachten of de besmettingen daadwerkelijk stagneren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We kijken naar beide, dat weet je ook. Niet zo kinderachtig doen.
Hehehe, nee man... onze hele maatschappij hier draait om het individu.. Ga eens je land/werelddeel uit en ga eens kijken hoe, mensen met elkaar om gaan in landen waar men leeft van een dollar per dag.. dan ga je je kapot schamen als westerling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egoïstisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.
grote kans van, serieusquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de jaarwisseling, ik voorspel de grootste rellen ooit.
Zou inderdaad even volgende week dinsdag afwachten, dan kunnen we pas echt zeggen of er een daling is ingezet. Vorige week dinsdag zaten we bijvoorbeeld op 3000 en nu 4500, dus valt weinig over te zeggen nog.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Ik hoop mee. Erg klaar met die tweede golf.
Eventjes naar het positiviteitstopic om te zien wat ze er nu voor mooi iets over knutselen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 4541
Totaal: 144999 (+4528 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 80
Totaal: 13020
Opgenomen op IC*: 15
Huidig: 211
Totaal: 3426
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 21
Totaal: 6482
Eh...?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de jaarwisseling, ik voorspel de grootste rellen ooit.
Klein groepje, zoals altijd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sorry, heel mensen mensen dan.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |