quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:02 schreef Dven het volgende:
Gelukkig is het stadion niet overdekt
[ afbeelding ]
vanuit een huishouden kun je alleen besmet worden van buitenaf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat daar de testcapaciteit en het BCO nog niet zijn vastgelopen wellicht interessant hoe belachelijk veel mensen het nu van een partner/huisgenoot krijgen.
Het corona beleid is voor de gezondheid van de bevolking als je de oppositie bent ben je dus een egoist en een gevaar voor de samenleving.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat oa andere hij een van de aanjagers is voor een restrictief corona beleid.
Hahah die jongeren hebben schijt aan covid omdat voor hen maar een griepje is. Bij iers als aids zouden ze wel doodsbang zijn. Ik ben trouwems nog steeds benieuwd of covid ook schade aanricht in de testikels. Immers daar ok ace2 receptoren en was bij initile sars ook zo. Straks ineens iedereen onvruchtbaar. Dan wordt het wel bnw level.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende: [..] Als we iets geleerd hebben van deze pandemie dan zou ik eerder zeggen dat men met 1000 stuks tegelijkertijd condooms zou zijn gaan hamsteren en dat, zeker jongeren, er geen wip minder om zou maken.
Goed tegen overbevolking!quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah die jongeren hebben schijt aan covid omdat voor hen maar een griepje is. Bij iers als aids zouden ze wel doodsbang zijn. Ik ben trouwems nog steeds benieuwd of covid ook schade aanricht in de testikels. Immers daar ok ace2 receptoren en was bij initile sars ook zo. Straks ineens iedereen onvruchtbaar. Dan wordt het wel bnw level.
Daarom twee over elkaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die hebben een gering effect!
In de praktijk waarschijnlijk eerder door iemand vanuit je eigen huishouden, die het weer van buitenaf meeneemt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vanuit een huishouden kun je alleen besmet worden van buitenaf.
Onder de streep blijft dat dus hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
In de praktijk waarschijnlijk eerder door iemand vanuit je eigen huishouden, die het weer van buitenaf meeneemt.
Als thuis louter het eigen huishouden betreft, kan natuurlijk ook gaan om besmettingen van buitenaf bijvoorbeeld op een feestje/verjaardag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder de streep blijft dat dus hetzelfde.
Onder de streep blijft dat dus hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Als thuis louter het eigen huishouden betreft, kan natuurlijk ook gaan om besmettingen van buitenaf bijvoorbeeld op een feestje/verjaardag.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Onder de streep blijft dat dus hetzelfde.
zou niet heel gek zijn aangezien de wereld zwaar overbevolkt is, niet qua ruimte maar wel wat verbruik van resources betreft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah die jongeren hebben schijt aan covid omdat voor hen maar een griepje is. Bij iers als aids zouden ze wel doodsbang zijn. Ik ben trouwems nog steeds benieuwd of covid ook schade aanricht in de testikels. Immers daar ok ace2 receptoren en was bij initile sars ook zo. Straks ineens iedereen onvruchtbaar. Dan wordt het wel bnw level.
knoopje ( door laten knippen ) in laten leggen jaren terug.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:06 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Een goed begin begint bij jezelf...
Natuurlijk wel.quote:
https://www.skipr.nl/nieu(...)t&utm_medium=twitterquote:Ruim twee derde van de Eerste Kamer geeft aan voor de wet over de app CoronaMelder te zijn. Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) moet nog wel op een aantal vragen antwoord geven. Dinsdagmiddag volgt er een hoofdelijke stemming.
Nee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee die invulling is wezenlijk anders.
1 op de 20?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS kopt dat horecapersoneel vanaf 1 Juni het vaakst positief getest is (1 op de 20). Mondkapjes ook daar een kwestie van tijd lijkt me voor zolang het nog duurt.
Als mensen door sociale activiteiten thuis (dus mensen binnen halen, vrienden, familie, kringverjaardag etc) besmet worden moet je serieus kijken naar de maximale groepsgrootte voor binnen.quote:
Van al het horecapersoneel dat een test heeft aangevraagd sinds juni, is bij 1 op de 20 de uitslag positief. Bij alle andere beroepsgroepen is het percentage positieve tests lager.quote:
dus de mensen in de horeca kennen hun lichaam beter of wat voor conclusies kan je hier nog meer aan verbinden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van al het horecapersoneel dat een test heeft aangevraagd sinds juni, is bij 1 op de 20 de uitslag positief. Bij alle andere beroepsgroepen is het percentage positieve tests lager.
We vallen in herhaling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Als mensen door sociale activiteiten thuis (dus mensen binnen halen, vrienden, familie, kringverjaardag etc) besmet worden moet je serieus kijken naar de maximale groepsgrootte voor binnen.
Als de besmettingen vooral mee naar huis genomen worden en elders opgelopen worden is het een andere discussie/andere aanpak nodig.
Dat ze meer met mensen in contact komen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus de mensen in de horeca kennen hun lichaam beter of wat voor conclusies kan je hier nog meer aan verbinden?
die app had toch allang werkend moeten zijn ....vooral voor de herfst ???quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.skipr.nl/nieu(...)t&utm_medium=twitter
Precies, weinig opzienbarends aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ze meer met mensen in contact komen.
Dat vind jij de meest logische conclusie hiervan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus de mensen in de horeca kennen hun lichaam beter of wat voor conclusies kan je hier nog meer aan verbinden?
Wat de conclusie is weet ik ook niet, maar dat is wat ze bedoelen met "1 op de 20".quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet. Als je stuurt op ziekenhuisopnames niet denk ik. Weer een sluiting gaat het einde voor veel betekenen gok ik. Dat wil je ook niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, weinig opzienbarends aan.
Al is het eigenlijk sowieso belachelijk dat er nog horeca open is met dat soort aantallen.
geen mogelijkheid om thuis te werken ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef NaturalScience het volgende:
Vanaf vandaag moeten wij op ons werk full-time mondmaskers dragen. Niet alleen tijdens het bewegen door de gangen maar ook wanneer we achter ons bureau zitten.
Waarom kun je niet thuis werken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef NaturalScience het volgende:
Vanaf vandaag moeten wij op ons werk full-time mondmaskers dragen. Niet alleen tijdens het bewegen door de gangen maar ook wanneer we achter ons bureau zitten.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen mogelijkheid om thuis te werken ?
Geen lab thuis.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarom kun je niet thuis werken?
Welke persoonlijke fittie, ik probeer met onderbouwing hem uit te leggen dat er verschillende manieren zijn waarop iemand "uit het zelfde huishouden" besmet kan raken. Reageer dan inhoudelijk, zou ik denken. In plaats van zo'n dooddoener als "we vallen in herhaling", waar de fuck slaat dat nou weer op"quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen persoonlijke fitties via pm, hoe irritant die persoon ook is ?
dat 1 op de 20 die zich laat testen positief is zegt niet zoveel als je niet weet wat het percentage is tov de mensen werkzaam in de horecaquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind jij de meest logische conclusie hiervan?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen mogelijkheid om thuis te werken ?
Wij hebben zeker wel de mogelijkheid om thuis te werken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarom kun je niet thuis werken?
Als de stelling is dat de aantallen onder de streep gelijk blijven is dat verder allemaal niet relevant natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke persoonlijke fittie, ik probeer met onderbouwing hem uit te leggen dat er verschillende manieren zijn waarop iemand "uit het zelfde huishouden" besmet kan raken. Reageer dan inhoudelijk, zou ik denken. In plaats van zo'n dooddoener als "we vallen in herhaling", waar de fuck slaat dat nou weer op"
Tsss geen meth lab in de schuur hebbenquote:
Dat heeft er niks mee te maken. Van het horecapersoneel dat zich laat testen, is 1 op de 20 positief.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat 1 op de 20 die zich laat testen positief is zegt niet zoveel als je niet weet wat het percentage is tov de mensen werkzaam in de horeca
Nee, in absolute aantallen maakt het geen donder uit, maar in de beoogde aanpak van het virus kan het natuurlijk cruciaal zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als de stelling is dat de aantallen onder de streep gelijk blijven is dat verder allemaal niet relevant natuurlijk.
dat begrijp ik maar het gaat mij om de conclusie die je daar uit kan trekken en daar heb ik nog bevredigend antwoord op gezienquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken. Van het horecapersoneel dat zich laat testen, is 1 op de 20 positief.
Van het horecapersoneel dat klachten heeft passend bij een Covid-19 besmetting, test 1 op de 20 positief. Dat zegt niet dat zij hun lichaam beter kennen. Het is niet heel moeilijk om een snotneus en een droge hoest te herkennen. Het zegt vooral dat in de horeca 1 op de 20 mensen die er werken een positieve test heeft en potentieel anderen kan besmetten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat 1 op de 20 die zich laat testen positief is zegt niet zoveel als je niet weet wat het percentage is tov de mensen werkzaam in de horeca
dat is dus een onjuiste conclusiequote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van het horecapersoneel dat klachten heeft passend bij een Covid-19 besmetting, test 1 op de 20 positief. Dat zegt niet dat zij hun lichaam beter kennen. Het is niet heel moeilijk om een snotneus en een droge hoest te herkennen. Het zegt vooral dat in de horeca 1 op de 20 mensen die er werken een positieve test heeft en potentieel anderen kan besmetten.
Grappenmaker.quote:
Klopt, daar moet tussen "van de mensen die in de horeca werken en zich laat testen..."quote:
Maar dat deed je niet zo goed en dat was grappig want toen vielen we steeds zo in herhaling van welles! nietes! enzo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke persoonlijke fittie, ik probeer met onderbouwing hem uit te leggen dat er verschillende manieren zijn waarop iemand "uit het zelfde huishouden" besmet kan raken.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, daar moet tussen "van de mensen die in de horeca werken en zich laat testen..."
Maar het zegt niets over dat zij hun lichaam beter kennen.
Je negeerde mijn post met toelichting volledig, maar prima zo het is duidelijk waar je op uit bent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar dat deed je niet zo goed en dat was grappig want toen vielen we steeds zo in herhaling van welles! nietes! enzo.
Sorry, dan kwam je vraag niet goed uit de verf met een rare stelling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]het gaat mij erom dat zo'n post hier gedropt wordt zonder nuance terwijl er dus weinig uit te concluderen valt vandaar dat ik met lichaamskennis kwam want verder is er niets uit te halen
geen probleem hoor maar ik word af en toe een beetje moe van de doemdenkers hier die maar info droppen om hun mening kracht bij te zetten, ook al is het onzin.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry, dan kwam je vraag niet goed uit de verf met een rare stelling.
Doemdenkers? De NOS schrijft het zo letterlijk op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen probleem hoor maar ik word af en toe een beetje moe van de doemdenkers hier die maar info droppen om hun mening kracht bij te zetten, ook al is het onzin.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen probleem hoor maar ik word af en toe een beetje moe van de doemdenkers hier die maar info droppen om hun mening kracht bij te zetten, ook al is het onzin.
En studie maakt iets nog niet een feit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
https://science.sciencema(...)0/02/science.abf0521
Zodra je het erkent als main way of infection moet het bekeid aangepast worden.
Rivm moet niet in die positie op de stoel van de politiek zitten.
Vergezocht om te doen of de maatschappij ontwricht wordt.
dat doen de ontkenners precies hetzelfde natuurlijk maar het lukt niet zo heel best meerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die 1 op de 20 is toch geen mening?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dan hoef je zelf niet meer na te denken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doemdenkers? De NOS schrijft het zo letterlijk op.
Ik weet nog dat er enigszins gesmaald werd om de Italiaanse Corona-reactie. We zijn het lachertje van Europa geworden, en iedereen gaat weer lachend op de VVD stemmen bij de komende verkiezingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:20 schreef capricia het volgende:
Hmm. NL komt op de lijst met moeilijke landen in Itali. Wordt steeds lastiger om nog ergens heen te gaan, mocht je dat willen.
[ twitter ]
Eh...was jij niet van plan ergens heen te gaan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:20 schreef capricia het volgende:
Hmm. NL komt op de lijst met moeilijke landen in Itali. Wordt steeds lastiger om nog ergens heen te gaan, mocht je dat willen.
[ twitter ]
Lukt het doemdenkers wel dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat doen de ontkenners precies hetzelfde natuurlijk maar het lukt niet zo heel best meer
kijk eens naar de cijfers van de afgelopen dagen....quote:
Nee. Al een tijdje niet meer. Zie op tegen dat vliegen. En wil het gewoon niet op mijn geweten hebben daar mensen aan te steken. Dus die plannen staan in de koelkast. Voor nu. Met ons aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...was jij niet van plan ergens heen te gaan?
Dat is goed. Maar het wordt wel steeds meer. We zien vanzelf wel hoe substantieel het is. Op een gegeven moment wordt dat wek duidelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En studie maakt iets nog niet een feit.
En aerogene besmettingen zorgen er wl voor dat je de maatschappij heel ver ontwricht, want waar ben je nog veilig dan?
Awwwquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Al een tijdje niet meer. Zie op tegen dat vliegen. En wil het gewoon niet op mijn geweten hebben daar mensen aan te steken. Dus die plannen staan in de koelkast. Voor nu. Met ons aantal besmettingen.
Daar geef je zelf invulling aan. Don't shoot the messenger kerel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om wat het zegt en dat is gewoon niets
Dat is nog geen einde van de wereldquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk eens naar de cijfers van de afgelopen dagen....
Werk je thuis?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:27 schreef Simmertje het volgende:
En daar is collega nummer 3 met corona, op deze manier bereiken we wel herd immunity
Bij 10 win je het speciale Corona pakketquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:27 schreef Simmertje het volgende:
En daar is collega nummer 3 met corona, op deze manier bereiken we wel herd immunity
Gelukkig maar, vraag me af hoe ze dat hier gaan doen als er onverhoopt een corona geval is op kantoor.. (wij werken niet thuis).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja, sinds vorige week weer full time.
ik hoor bij geen van beidequote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat doen de ontkenners precies hetzelfde natuurlijk maar het lukt niet zo heel best meer
Er zijn berhaupt maar acht landen waar je eventueel naartoe zou mogen:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:20 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Tja. Alleen willen die landen ons niet. DL, Italie, we zijn gewoon niet welkom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn berhaupt maar acht landen waar je eventueel naartoe zou mogen:
[ afbeelding ]
Jep. Denemarken en Belgi ook, toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Alleen willen die landen ons niet. DL, Italie, we zijn gewoon niet welkom.
Oh ja.quote:
Waarom kan ik dan wel bijvoorbeeld een vliegreis boeken naar bijvoorbeeld Gambia bij Corendon?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar zijn inmiddels kamervragen over gesteld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom kan ik dan wel bijvoorbeeld een vliegreis boeken naar bijvoorbeeld Gambia bij Corendon?
Met FFP3 kapjes en priv verpleegstersquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij 10 win je het speciale Corona pakket
Portugal, Frankrijk, Zweden, Polen, Oostenrijk, Sloveni, Griekenland. Oh en Luxemburg. Volgens mij is dat het wel zo'n beetje momenteel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja.
Nou, het wordt wel dunbezaaid zo.
ik heb me erover verbaasd hoe makkelijk mensen weer in het vliegtuig staptenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Portugal, Frankrijk, Zweden, Polen, Oostenrijk, Sloveni, Griekenland. Oh en Luxemburg. Volgens mij is dat het wel zo'n beetje momenteel.
Maar goed, het lijkt me dat de meeste mensen hun reisplannen eventueel in de zomer al wel uitgevoerd hebben? Het lijkt me sterk dat je nu denkt "kom, ik ga eens lekker in het vliegtuig zitten".
Oranje houdt niet in dat reizen niet mag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen voor noodzakelijke doeleinden. Geen plezierreisjes, geen vakanties.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Oranje houdt niet in dat reizen niet mag.
alleen essentieele reizen en niet verzekerd toch ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Oranje houdt niet in dat reizen niet mag.
Ja, ik ook. Mij niet gezienquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb me erover verbaasd hoe makkelijk mensen weer in het vliegtuig stapten
Niemand die jou je plezierreisje of vakantie naar een oranje land verbiedt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen voor noodzakelijke doeleinden. Geen plezierreisjes, geen vakanties.
Dat is een advies.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen essentieele reizen en niet verzekerd toch ?
Tuurlijk. Alles is een advies.quote:
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander onverzekerd naar het buitenland wil, hoor.quote:En tsja, reisverzekering. Zijn er maar weinig die zich daar binnen een Europese vakantie of trip druk om maken.
In Rusland hadden ze toch al een vaccin?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rusland laat zien dat een tweede golf nu niet perse minder dodelijk is.
bijzonder dit, met dat geweldige vaccin van ze dat ze in een maand hadden gemaakt ofzoquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat een flinke scheut wodka nog beter helpt tegen Covid dan dat zogenaamde vaccin van ze.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bijzonder dit, met dat geweldige vaccin van ze dat ze in een maand hadden gemaakt ofzo
Er is weinig waar een flinke slok wodka niet goed voor is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat een flinke scheut wodka nog beter helpt tegen Covid dan dat zogenaamde vaccin van ze.
wel met je eens, dat "vroeg naar bed kinderen" werkt niet echtquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Overigens denk ik dat de overheid het qua jongeren echt verkeerd doet. Je kan er wel allerlei verboden, sluitingen, boetes en opgeheven vingertjes tegenaan gooien, maar feesten blijven ze toch wel. Dus als je dat tenminste als uitgangspunt zou nemen, kun je daar in ieder geval nog iets aan doen. Adviseer jongeren om na een feest gewoon lekker in hun eigen bubbel te blijven, thuis te blijven (ook bij geen klachten) en je desnoods te laten testen na een paar dagen (sneltesten zouden daarbij wel helpen).
Dat zag je toch al in Amsterdam en Utrecht, kroegen dicht, vielen de supermarkten binnen om drank in te slaan en gingen elders verder zuipen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met je eens, dat "vroeg naar bed kinderen" werkt niet echt
De Duitsers hebben gewoon vanaf het begin al een eenduidig beleid heb ik het idee. Hier kloten we sinds 1 juli maar wat aan.quote:
Het virus is ook gewoon niet minder dodelijk. Hangt echt af van in hoeverre een land de kwetsbare kan beschermen en welke zorg zij momenteel kan bieden om de symptomen minder heftig te maken. Het virus an sich is niet milder, dat kan nu weleens de prullenbak in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het zou niet zo gek zijn als ze wat actiever zouden aansturen op het klein houden van de sociale bubbel. Kies 6 tot 10 mensen uit en ga daarmee feesten tot je erbij neervalt. Maar hou het daar dan ook bij en ga geen anderen opzoeken. Zoiets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Overigens denk ik dat de overheid het qua jongeren echt verkeerd doet. Je kan er wel allerlei verboden, sluitingen, boetes en opgeheven vingertjes tegenaan gooien, maar feesten blijven ze toch wel. Dus als je dat tenminste als uitgangspunt zou nemen, kun je daar in ieder geval nog iets aan doen. Adviseer jongeren om na een feest gewoon lekker in hun eigen bubbel te blijven, thuis te blijven (ook bij geen klachten) en je desnoods te laten testen na een paar dagen (sneltesten zouden daarbij wel helpen).
Als je in de eerste golf een hoop kwetsbare bent verloren, dan kan de 2e golf natuurlijk wel minder schade opleveren. (iets met oversterfte, en na oversterfte komt meestal een periode van ondersterfte)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het virus is ook gewoon niet minder dodelijk. Hangt echt af van in hoeverre een land de kwetsbare kan beschermen en welke zorg zij momenteel kan bieden om de symptomen minder heftig te maken. Het virus an sich is niet milder, dat kan nu weleens de prullenbak in.
je zou een alcoholverkoopverbod kunnen doen in de supermarkten na 18 uur of zo al helpt dat alleen tegen de impuls aankopen. Ik was zelf afgelopen vrijdag naar een restaurant met z'n vieren, allemaal keurig volgens de regels, die moesten ook om 10 uur dicht, we zijn bij mij thuis ook nog even doorgegaan, dit kost hun omzet maar is niet perse veiligerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zag je toch al in Amsterdam en Utrecht, kroegen dicht, vielen de supermarkten binnen om drank in te slaan en gingen elders verder zuipen.
Het is belangrijk om genoeg testcapaciteit te hebben om een goed beeld van de verspreiding van het virus te hebben. Een percentage van het aantal mensen met covid heeft medische hulp nodig, dus het aantal besmettingen zegt wel degelijk iets over hoeveel ziekenhuisopnames je kunt verwachten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:07 schreef zalkc het volgende:
De stijging in besmettingen ziet er vervaarlijk uit maar ligt ook voor een deel aan de toegenomen testcapaciteit, we zitten nu op 50 duizend per dag en dat is bijna evenveel als het totaal van maart.
De stijgende trend is wel duidelijk waarneembaar, echter zien we in de ziekenhuizen dat het een nagenoeg lineaire stijging is, en niet de "hockeystick" van maart. Vervelend maar beheersbaar. Blind staren op besmettingen geeft een vertekend beeld mijns inziens.
Je zou ze bijna een flinke uitbraak gunnen, maar dat is niet netjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Zullen we dan maar gewoon alles weer opengooien? Of zullen we een hek om Staphorst zetten?
Als het percentage positief bij horecapersoneel hoger is dan bij anderen, betekent dit wellicht ook dat zij zich minder snel laten testen. Ik kan me voorstellen dat thuis de test en de uitslag afwachten voor een horecamedewerker minder voor de hand liggend is dan voor iemand die thuis kan werken en/of niet per uur betaald wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat begrijp ik maar het gaat mij om de conclusie die je daar uit kan trekken en daar heb ik nog bevredigend antwoord op gezien
Die Belgische “sociale bubbels” waren zo gek nog niet inderdaad. Wel heel ingewikkeld en daardoor lastig in uitvoering en communicatie. Maar wellicht is dat wel een betere lijn dan die nu gevoerd wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Afgelopen weekend nog gedaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Portugal, Frankrijk, Zweden, Polen, Oostenrijk, Sloveni, Griekenland. Oh en Luxemburg. Volgens mij is dat het wel zo'n beetje momenteel.
Maar goed, het lijkt me dat de meeste mensen hun reisplannen eventueel in de zomer al wel uitgevoerd hebben? Het lijkt me sterk dat je nu denkt "kom, ik ga eens lekker in het vliegtuig zitten".
We doen heel veel hetzelfde alleen hier is het eigenlijk altijd mogen en daar veel vaker een kwestie van moeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Duitsers hebben gewoon vanaf het begin al een eenduidig beleid heb ik het idee. Hier kloten we sinds 1 juli maar wat aan.
Beroep doen op ongeschreven staatsnoodrecht en die kerken waar ze daadwerkelijk met honderden denken te moeten gaan zingen gewoon een noodbevel uitreiken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Zullen we dan maar gewoon alles weer opengooien? Of zullen we een hek om Staphorst zetten?
Voor corona ben je niet verzekerd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen essentieele reizen en niet verzekerd toch ?
goed idee, dan kunnen alle ontkenners daar ook gewoon even heen en lekker feesten met zijn allen !quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Ik niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
ik heb me erover verbaasd hoe makkelijk mensen weer in het vliegtuig stapten
Nou, dat. Die morele verhevenheid, bahbah. "Waar moeten wij solidair mee zijn? De voetbal? de kroegen?"quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou ze bijna een flinke uitbraak gunnen, maar dat is niet netjes.
Kortom de overheid is op alle fronten tekort geschoten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
We doen heel veel hetzelfde alleen hier is het eigenlijk altijd mogen en daar veel vaker een kwestie van moeten.
Naast dat ze daar hun testcapaciteit en BCO op orde hebben. Zo'n verplichte quarantaine, mondkapjesplicht, verplichte Coronatest bij zowel in en als uitreizen, werkende Corona-app hadden we hier natuurlijk ook moeten hebben .
Ons dashboard is grotendeels gelijk met die van de Duitsers alleen negeren zij niet wekenlang signaalwaardes die worden overschreden, waar wij er voor kiezen dat wel doen.
Ook daar kan je je voor laten verzekeren. De Europesche biedt bijvoordbeeld aanvullende reis- en annuleringsverzekeringen aan die ook dekking bieden voor het geval je Corona krijgt.quote:
en de reactie van de lokale overheid was om de supermarkten dan maar om 22:00 uur dicht te doen, ja koekoek alsof dat gaat helpen. geen studenten die gaat bedenken om dan maar om 21:00 uur drank te halen natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zag je toch al in Amsterdam en Utrecht, kroegen dicht, vielen de supermarkten binnen om drank in te slaan en gingen elders verder zuipen.
De plot twistquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:11 schreef Za het volgende:
In New Zealand, waar na 3 maanden zonder corona opeens 4 personen covid kregen, wordt deze besmetting net als in China gelinkt aan koude opslag/diepvries goederen.
Jacinda Ardern admits COVID-19 outbreak 'obviously hasn't come from within New Zealand'
The south Auckland cluster is understood to have originated at cold storage facility Americold in Auckland but the source is still unknown.
https://www.newshub.co.nz(...)hin-new-zealand.html
New Zealand:Three of the recent cases were reportedly linked to workers at an Americold Logistics refrigerated warehouse in the Auckland suburb of Mount Wellington, with an additional seven infections traced to their immediate family members.
https://www.frozenfoodsbi(...)mericold-facilities/
Geniaal. Er kunnen 2300 mensen in die kerk in Staphorst. ID&T feestje laten organiseren, met als boodschap 'Dance is my religion', dan mag het blijkbaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed idee, dan kunnen alle ontkenners daar ook gewoon even heen en lekker feesten met zijn allen !
Meer besmettingen => meer opnames, dat klopt als een bus. maar het vergelijken van de cijfers met maart is nietszeggend. In heel maart zijn er 50946 tests afgenomen, dat doen we nu per dag. Het beeld van maart is simpelweg niet zuiver genoeg om te vergelijken met nu.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is belangrijk om genoeg testcapaciteit te hebben om een goed beeld van de verspreiding van het virus te hebben. Een percentage van het aantal mensen met covid heeft medische hulp nodig, dus het aantal besmettingen zegt wel degelijk iets over hoeveel ziekenhuisopnames je kunt verwachten.
Aangezien meerdere ziekenhuizen hun reguliere zorg alweer aan het afschalen zijn om de instroom aan coronapatinten te kunnen helpen, denk ik niet dat je kunt zeggen dat het "vervelend, maar beheersbaar" is zolang de opwaartse trend niet is gekeerd.
ID&T ? sow dat is oud !quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geniaal. Er kunnen 2300 mensen in die kerk in Staphorst. ID&T feestje laten organiseren, met als boodschap 'Dance is my religion', dan mag het blijkbaar
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ook daar kan je je voor laten verzekeren. De Europesche biedt bijvoordbeeld aanvullende reis- en annuleringsverzekeringen aan die ook dekking bieden voor het geval je Corona krijgt.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:18 schreef trein2000 het volgende:
Kortom de overheid is op alle fronten tekort geschoten.
Ah ja, krijgen we dat weer. Wederom feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
We doen heel veel hetzelfde alleen hier is het eigenlijk altijd mogen en daar veel vaker een kwestie van moeten.
Naast dat ze daar hun testcapaciteit en BCO op orde hebben. Zo'n verplichte quarantaine, mondkapjesplicht, verplichte Coronatest bij zowel in en als uitreizen, werkende Corona-app hadden we hier natuurlijk ook moeten hebben .
Ons dashboard is grotendeels gelijk met die van de Duitsers alleen negeren zij niet wekenlang signaalwaardes die worden overschreden, waar wij er voor kiezen dat wel doen.
Ja, hoorde toevallig vandeweek dat ze mensen moesten ontslaan, dus leek me een mooie meevaller voor zequote:
vakantie hoeft toch niet met het vliegtuigquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik niet.
Het belang van psychische ontspanning wordt zwaar onderschat. Ik kan het iedereen dan ook aanraden een vakantie te nemen wanneer het kan.
Uiteindelijk wel, vooral de afgelopen maand door toen de besmettingen rap opliepen eigenlijk volledig passief toe te kijken. Die eigen genitieerde lokale aanpak zoals aan het volk voorgesteld tijdens de persconferentie in augustus heeft niet eens een kans gekregen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kortom de overheid is op alle fronten tekort geschoten.
Als de paniekzaaiers lekker 24/7 binnen blijven,quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed idee, dan kunnen alle ontkenners daar ook gewoon even heen en lekker feesten met zijn allen !
Bron ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ja, krijgen we dat weer. Wederom feitelijk onjuist.
Oud? Welnee, het is de grootste festival organisator van Nederland.quote:
Ze hebben het niet hard kunnen maken als de bron, ondanks dat na 3 maanden geen corona in NZ de besmette personen daar werkzaam waren, 13 in totaal die daarna hun families besmet hebben.quote:
Lubach gezien?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is de wel de meest makkelijke manier om de coronahaard in Europa te verlaten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:24 schreef Tarado het volgende:
vakantie hoeft toch niet met het vliegtuig
Klopt in 2018 werd de zorg door de griep ook flink afgeschaaldquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat de zorg moet afschalen is heel vervelend, maar niet uniek in deze. Bij een ernstige griepgolf gebeurd dat ook. weliswaar moet er wel werk van gemaakt worden om het schip te keren. Daarbij helpt het om mensen weer bewust(of bang) te maken, en dat gebeurd nu heel goed met deze uit het verband getrokken besmettingscijfers. Daarnaast zie ik de maatregelen langzaam toegepast worden. In mijn super was het zaterdag 30% maandag 50% en vandaag 70% met mondkapje. De sociale druk werkt gewoon mee.
Heet dat programma echt zo of krijgen we weer een persconferentie?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:26 schreef Confetti het volgende:
Vanavond om 20:30 gaat de Staatsomroep weer een programma maken over 'feiten en fabels' over Corona.
Omdat de gewone Nederlanders niet zelf:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Hoezo?
Wij Nederlanders vinden ons een slim volk, die is in de regel goed laten informeren.
Als we het allemaal beter weten dan de overheid? Waarom hebben we dan niet massaal zelf de keuze gemaakt om ons af te zonderen, ruimte te nemen en mondkapjes te dragen?
Het beleid in Nederland faalt omdat inwoners in Nederland hun eigen ding blijven doen.
Los van deze vraag is Lubach boven alles een satirisch programma, het is niet eens onderzoeksjournalistiek. Het zou absoluut niet de eerste keer zijn dat Lubach een verkeerde voorstelling van zaken geeft.quote:
Dan blijven er nog steeds ruim 17 miljoen over in Nederland...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
prima, deal !
daarna een bom op Staphorst gooien en we zijn van al die egosten af
Wordt een interessant punt tijdens de evaluatie. Wie heeft daar de boel lopen ophouden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, vooral de afgelopen maand door toen de besmettingen rap opliepen eigenlijk volledig passief toe te kijken. Die eigen genitieerde lokale aanpak zoals aan het volk voorgesteld tijdens de persconferentie in augustus heeft niet eens een kans gekregen.
Nee toevallig keertje niet. Misschien kijk ik het nog even terug. Is wel een satirisch programma he, ongeacht wat ik nog ga zien.quote:
Satire ja. Maar ook vaak genoeg spijker op de kop volgens velen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee toevallig keertje niet. Misschien kijk ik het nog even terug. Is wel een satirisch programma he, ongeacht wat ik nog ga zien.
Wat zou er deze keer op het briefje staan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:26 schreef Confetti het volgende:
Vanavond om 20:30 gaat de Staatsomroep weer een programma maken over 'feiten en fabels' over Corona.
Is het niet logischer dat er een aantal asymptomatische besmettingen geweest zijn, welke daarna gezorgd hebben voor een symptomatische besmetting? Of hebben ze voldoende virusdeeltjes aangetroffen op het voedsel, en hebben mensen zonder handschoenen aan gewerkt oid?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hebben het niet hard kunnen maken als de bron, ondanks dat na 3 maanden geen corona in NZ de besmette personen daar werkzaam waren, 13 in totaal die daarna hun families besmet hebben.
Ja 'volgens velen' vind ik verder geen argument, oordeel liever zelf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Satire ja. Maar ook vaak genoeg spijker op de kop volgens velen.
Kijk waar we vandaag staan, je kan niet met droge ogen beweren dat er terdege is ingegrepen. Het is op zoveel verschillende punten misgegaan, elke werknemer die een project zo grandioos verkloot zou op staande voet ontslag krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze vraag is Lubach boven alles een satirisch programma, het is niet eens onderzoeksjournalistiek. Het zou absoluut niet de eerste keer zijn dat Lubach een verkeerde voorstelling van zaken geeft.
jij denkt soms echt dat je boven iedereen staat he en slimmer dan velen ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja 'volgens velen' vind ik verder geen argument, oordeel liever zelf.
Baudet slaat ook vaak genoeg de spijker op de kop volgens velen. Maar of dit nou de tijd is om achter hem aan te gaan lopen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je maakt er nu een compleet ander narratief van dat volledig voorbij gaat aan het initile punt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk waar we vandaag staan, je kan niet met droge ogen beweren dat er terdege is ingegrepen. Het is op zoveel verschillende punten misgegaan, elke werknemer die een project zo grandioos verkloot zou op staande voet ontslag krijgen.
Baudet is een populist, die waait met alle winden mee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Baudet slaat ook vaak genoeg de spijker op de kop volgens velen. Maar of dit nou de tijd is om achter hem aan te gaan lopen...
Eens, maar irrelevant voor mijn punt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Baudet is een populist, die waait met alle winden mee.
Al die dingen zouden niet nodig zijn als iedereen zelf zou opletten en 1,5m afstand zou houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:27 schreef trein2000 het volgende:
Omdat de gewone Nederlanders niet zelf:
- een testinfrastructuur kan optuigen
- een volledig BCO kan doen
- een app kan ontwikkelen
Dat zijn gewoon dingen die de overheid moet doen en die allemaal zeer matig verlopen zijn. Dan kan men de schuld wel bij de burger gaan leggen, maar dat vind ik wel heel makkelijk.
Wat een goudmijn deze tweets en gerelateerde tweets:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:29 schreef Momo het volgende:
Ik zag een hashtag trending die ik niet snapte #HoudjemondMartin :
[ twitter ]
Zal je vader maar zijn
[ twitter ]
En dan zo reageren erop, walgelijk
Nouja het hele punt is dat Lubach eigenlijk alleen makkelijke slachtoffers kiest. Schoten voor open doel die geen ingewikkelde onderzoek structuur behoeven om aan het klootjesvolk te duiden. Het is niet perse satire.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je maakt er nu een compleet ander narratief van dat volledig voorbij gaat aan het initile punt.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen Baudet en Lubach aanzienlijk. Hij had in zijn filmpje over de 3e golf gewoon echt gelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Baudet slaat ook vaak genoeg de spijker op de kop volgens velen. Maar of dit nou de tijd is om achter hem aan te gaan lopen...
Daar is niks feitelijk onjuist aan. Er had sprake moeten zijn van regionaal ingrijpen, maar dat is niet gebeurd. Er zijn in augustus in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam signaalwaardes doorbroken en niemand deed iets. De GGDs gaven aan geen capaciteit meer voor bron- en contactonderzoek te hebben, maar niemand deed iets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens hem is er ingegrepen, door het laatste rondje te skippenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar is niks feitelijk onjuist aan. Er had sprake moeten zijn van regionaal ingrijpen, maar dat is niet gebeurd. Er zijn in augustus in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam signaalwaardes doorbroken en niemand deed iets. De GGDs gaven aan geen capaciteit meer voor bron- en contactonderzoek te hebben, maar niemand deed iets.
Zie hier bijvoorbeeld het aantal besmettingen in de veiligheidsregio Amsterdam:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is er pas eind september daadwerkelijk een poging gedaan de trend te keren, toen het gefaalde regionale beleid is komen te vervallen en er weer nationale maatregelen werden opgelegd. Dat was helemaal niet nodig geweest als men half augustus erbovenop had gezeten.
Dat is zeker waar. Het is alleen wel droevig dat een satirisch nieuwsprogramma er beter in slaagt complexe onderwerpen uit te leggen dan de overheid/specialisten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het hele punt is dat Lubach eigenlijk alleen makkelijke slachtoffers kiest. Schoten voor open doel die geen ingewikkelde onderzoek structuur behoeven om aan het klootjesvolk te duiden. Het is niet perse satire.
Dat was nou juist de satire.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens hem is er ingegrepen, door het laatste rondje te skippen![]()
Daardoor kan je dus niet stellen dat je niet mag reizen. En je moet ze de kost niet willen geven hoor. Niet gek ook, wanneer het korte reizen betreffen. Kom zelf ook nog relatief vaak reizigers tegen uit Nederland. Gans Europa, trouwens.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is een advies.
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander onverzekerd naar het buitenland wil, hoor.
Triest maar tegelijk ook wel heel amusant eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:29 schreef Momo het volgende:
Ik zag een hashtag trending die ik niet snapte #HoudjemondMartin :
[ twitter ]
Zal je vader maar zijn
[ twitter ]
En dan zo reageren erop, walgelijk
Maar dat is een probleem, he? Als je gaat denken dat satire serieuze informatie is dan gaat het wel mis.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, kun je wel weer lollig over doen maar dat is een feit, die je omdat het je niet aan staat ineens als mening ziet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ook dat was pas op 18 september. Een maand te laat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Regionaal maatregelen treffen is in Nederland sowieso weinig succesvol maar inderdaad, het had er sowieso nog een pak beter voorgestaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar is niks feitelijk onjuist aan. Er had sprake moeten zijn van regionaal ingrijpen, maar dat is niet gebeurd. Er zijn in augustus in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam signaalwaardes doorbroken en niemand deed iets. De GGDs gaven aan geen capaciteit meer voor bron- en contactonderzoek te hebben, maar niemand deed iets.
Zie hier bijvoorbeeld het aantal besmettingen in de veiligheidsregio Amsterdam:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is er pas eind september daadwerkelijk een poging gedaan de trend te keren, toen het gefaalde regionale beleid is komen te vervallen en er weer nationale maatregelen werden opgelegd. Dat was helemaal niet nodig geweest als men half augustus erbovenop had gezeten.
Ja, zoals #ikdoenietmeermee of Viruswaanzin, die denk ook allemaal voor zichzelf. Helaas is de geschiktheid voor dat zelf denken soms nogal ontoereikend.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja 'volgens velen' vind ik verder geen argument, oordeel liever zelf.
Reizen is ook de beste manier om verspreiding in Nederland tegen te gaan als Nederlander: als niet in Nederland bent kan er ook niks verspreiden in Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Daardoor kan je dus niet stellen dat je niet mag reizen. En je moet ze de kost niet willen geven hoor. Niet gek ook, wanneer het korte reizen betreffen. Kom zelf ook nog relatief vaak reizigers tegen uit Nederland. Gans Europa, trouwens.
Het feit is dat die non-maatregel pas op 18 september genomen is, meer dan een maand nadat in de grote steden de signaalwaardes werden overschreden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, kun je wel weer lollig over doen maar dat is een feit, die je omdat het je niet aan staat ineens als mening ziet.
Mondkapjesplicht in bepaalde delen van de grote steden op 5 augustus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ook dat was pas op 18 september. Een maand te laat.
Dat was 1 weekend ofzo toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht in bepaalde delen van de grote steden op 5 augustus.
Paar weken dacht ik.quote:
Lekker op een gletsjer in IJsland gaan zitten ofzo. Wel eerst effe 5 dagen wat testjes afleggen maar daarna 100% safequote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:39 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Reizen is ook de beste manier om verspreiding in Nederland tegen te gaan als Nederland: als niet in Nederland bent kan er ook niks verspreiden in Nederland.
Was op dat moment al een lachwekkende maatregel die eigenlijk niet eens een maatregel was, laat staan als je de realiteit van dit moment in ogenschouw neemt. Ze moeten zich kapot schamen dat ze het zover hebben laten komen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, kun je wel weer lollig over doen maar dat is een feit, die je omdat het je niet aan staat ineens als mening ziet.
Ja, bij wijze van experiment in een paar drukke winkelstraten. Dat was expliciet geen maatregel, maar een proef om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht in bepaalde delen van de grote steden op 5 augustus.
Daar zit nogal verschil in vind ik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is een probleem, he? Als je gaat denken dat satire serieuze informatie is dan gaat het wel mis.
Vrijwel de hele maand augustus.quote:
Maar het was dus wel een maatregel, dat zeg je nu zelf ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Was op dat moment al een lachwekkende maatregel die eigenlijk niet eens een maatregel was, laat staan als je de realiteit van dit moment in ogenschouw neemt. Ze moeten zich kapot schamen dat ze het zover hebben laten komen.
Lubach vertelt vooral op tv wat de onderzoeksjournalisten van Follow The Money al hebben opgeschreven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze vraag is Lubach boven alles een satirisch programma, het is niet eens onderzoeksjournalistiek. Het zou absoluut niet de eerste keer zijn dat Lubach een verkeerde voorstelling van zaken geeft.
Inderdaad drie of vier straten is misschien ook lokaal maar had niets te maken met het concept dat Hugo ons had uitgelegd over lokaal ingrijpen n.a.v. signaalwaardes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, bij wijze van experiment in een paar drukke winkelstraten. Dat was expliciet geen maatregel, maar een proef om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren.
En hier en daar op straat. Dat ging cht helemaal nergens over.quote:
Ja. Een schijnmaatregel die ons niets heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een maatregel, dat zeg je nu zelf ook.
En daarbij zit je dan op een schitterende plek, goed idee! Zit hier nu weekje op Texel, leeft hier wel minder dan thuis (Randstad). Daarbij, het stikt hier van de Duitsers, en die zijn niet zoals we zien dat het in Duitsland gaat. Ik weet het, N=1, maar vandaag voor het eerst in maanden in de supermarkt weer 's iemand gehad die echt tegen me opliep omdat ie ergens bij wilde. Hij: "Entschuldigung!" maar wel lekker tegen me aan blijven schurkenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker op een gletsjer in IJsland gaan zitten ofzo. Wel eerst effe 5 dagen wat testjes afleggen maar daarna 100% safe
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
En hier en daar op straat. Dat ging cht helemaal nergens over.
Daarom zie je dat in andere grote steden niet overal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:43 schreef Za het volgende:
Stoffen mondkapjes zijn net gehaakte condooms.
De porin in de modieuze soms kleurrijke gebloemde mondkapjes zijn zo groot dat het minitieuze virus er gewoon doorheen gaat.
https://inspanje.nl/algem(...)t-gehaakte-condooms/
Misschien een verklaring voor al die besmettingen in grote steden waar mensen dicht op elkaar in het OV staan.
maar wat zijn nou de werkelijke redenen dat ze het hebben laten lopen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Was op dat moment al een lachwekkende maatregel die eigenlijk niet eens een maatregel was, laat staan als je de realiteit van dit moment in ogenschouw neemt. Ze moeten zich kapot schamen dat ze het zover hebben laten komen.
Er zijn waarschijnlijk meer landen die vinden dat zijzelf het lachertje zijn. Laten we vooral niet doen alsof we midden in de picture staan want ik vermoed dat men elders genoeg aan zichzelf heeft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.
Die reacties op die tweet ook....quote:
Er kwam veel kritiek over oneerlijke concurrentie vanuit ondernemers en dat was - wat mij betreft - terecht want ze zagen hun klandizie in die straten drastisch dalen in die paar weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat zijn nou de werkelijke redenen dat ze het hebben laten lopen?
Bang om impopulaire maatregelen te nemen.
Zelf hun zaakjes niet op orde hebben en dan is het moeilijk dat van de burger wel te verlangen.
Wachten tot de bruiloft van Ferd achter de rug was.
Dit zijn zomaar wat opties maar ik zou het wel willen weten.
Waarschijnlijk het eerste in aanloop naar de verkiezingen en de economische afweging. Het interesseert me eigenlijk ook geen zak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zelf hun zaakjes niet op orde hebben en dan is het moeilijk dat van de burger wel te verlangen.
Welke landen doel je dan op? We scoren in alle relevante lijstjes wel extreem slecht op dit moment hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn waarschijnlijk meer landen die vinden dat zijzelf het lachertje zijn. Laten we vooral niet doen alsof we midden in de picture staan want ik vermoed dat men elders genoeg aan zichzelf heeft.
Even wat breder, terug naar begin van het jaar (denk dat dat een beetje additionele context kan geven).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nouja, het gnante is dat Nederland het enorm serieus neemt maar dan wel met de raarste regels komt. Wees dan gewoon n van de landen die er zo goed als geen flikker aan doet joh.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.
Ik denk dat het voornaamste probleem was dat de veiligheidsregio's geen concrete doelen hebben meegekregen. Er werd gezegd "het is nu aan jullie, succes", in plaats van dat ze de opdracht kregen om bepaalde waardes niet te laten overschrijden. Het was verder ook niet duidelijk wie wanneer zou moeten ingrijpen. Waarom zou je als burgemeester van Delft ingrijpen als ze het in Den Haag en Rotterdam ook niet doen? En waarom zou je vervolgens als burgemeester van Bergeijk ingrijpen als ze het in Delft niet eens doen? Etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige was dat de winkeliersvereniging in de Klaverstraat er eerst voor pleitte en toen het klandizie ging kosten het toch niet zo'n goed idee vondenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er kwam veel kritiek over oneerlijke concurrentie vanuit ondernemers en dat was - wat mij betreft - terecht want ze zagen hun klandizie in die straten drastisch dalen in die paar weken.
Dat is iets wat je sowieso heel erg merkt in deze crisis. Mensen zijn voor maatregelen, totdat het henzelf negatief gaat raken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige was dat de winkeliersvereniging in de Klaverstraat er eerst voor pleitte en toen het klandizie ging kosten het toch niet zo'n goed idee vonden
Ja precies dit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, het gnante is dat Nederland het enorm serieus neemt maar dan wel met de raarste regels komt. Wees dan gewoon n van de landen die er zo goed als geen flikker aan doet joh.
Ook dat stelde Lubach terecht aan de kaak - Rutte is in deze eigenlijk geen echte leider die met de vuist op tafel durft te slaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte lijkt nog in de modus van de intelligente lockdown te denken, terwijl de situatie nu een hele andere aanpak en dynamiek vereist....
We scoren zeker slecht. Maar ook Tsjechie, Belgie, Frankrijk, Spanje, delen van UK.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke landen doel je dan op? We scoren in alle relevante lijstjes wel extreem slecht op dit moment hoor.
De echte vraag is natuurlijk, die de komende weken duidelijk gaat worden, is hoe slecht het echt gaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
We scoren zeker slecht. Maar ook Tsjechie, Belgie, Frankrijk, Spanje, delen van UK.
Rioolwatermeting update:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:58 schreef Scrummie het volgende:
Erg benieuwd naar de RIVM cijfers vandaag, vooral naar de rioolwatermeting. Vorige is van 27 september, en dan zitten wel ongeveer op een derde van het aantal virusdeeltjes ten opzichte van de piek in maart/april.
(lol)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:58 schreef Scrummie het volgende:
Erg benieuwd naar de RIVM cijfers vandaag, vooral naar de rioolwatermeting. Vorige is van 27 september, en dan zitten wel ongeveer op een derde van het aantal virusdeeltjes ten opzichte van de piek in maart/april.
Ah, nice, thanks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rioolwatermeting update:
https://www.kwrwater.nl/e(...)amples-of-september/
[ afbeelding ]
Is de data uit maart dan wel te vergelijken met nu? (qua volledigheid)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, nice, thanks.
Als ik het goed bekijk zitten we dus, in de brandhaarden zoals Amsterdam, niet ver meer van het piekniveau af.Niet best. Of wel, indien de cijfers weer naar beneden gaan de komende weken, want dan zou je kunnen concluderen dat een intelligente lockdown niet meer nodig is.
Weet ik niet, volgens mij begonnen ze er wel vrij vroeg mee. Denk dat het lokaal in de grote steden wel te vergelijken is, maar landelijk niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is de data uit maart dan wel te vergelijken met nu? (qua volledigheid)
We zitten onderhand op dezelfde niveau als in maart.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rioolwatermeting update:
https://www.kwrwater.nl/e(...)amples-of-september/
[ afbeelding ]
Die landen nemen allemaal vergaande maatregelen. Tsjechi zelfs de noodtoestand tot 18 oktober. In Parijs is alle horeca dicht, in Amsterdam iets eerder dicht maar wel gewoon open. Hopelijk komen we met dit pakket maatregelen weg, maar het is gezien de ernst van de situatie nog redelijk coulant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
We scoren zeker slecht. Maar ook Tsjechie, Belgie, Frankrijk, Spanje, delen van UK.
Amsterdam was dan ook niet echt een brandhaard in maart.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, nice, thanks.
Als ik het goed bekijk zitten we dus, in de brandhaarden zoals Amsterdam, niet ver meer van het piekniveau af.Niet best. Of wel, indien de cijfers weer naar beneden gaan de komende weken, want dan zou je kunnen concluderen dat een intelligente lockdown niet meer nodig is.
Klopt, maar in maart waren er veel brandhaarden in Noord-Brabant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Amsterdam was dan ook niet echt een brandhaard in maart.
Er waren genoeg problemen om de ziekenhuizen over te laten stromen in elk geval.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Het zou inderdaad interessanter zijn om bv de data van Tilburg erbij te hebben. Maar ik weet niet of daar volledige metingen van beschikbaar zijn die ver terug gaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Dit is het grafiekje van Tilburg;quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou inderdaad interessanter zijn om bv de data van Tilburg erbij te hebben. Maar ik weet niet of daar volledige metingen van beschikbaar zijn die ver terug gaan.
Nederlanders zitten nou eenmaal liever in de kroeg dan dat ze iets voor een ander een keertje niet doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
in Amsterdam iets eerder dicht maar wel gewoon open. Hopelijk komen we met dit pakket maatregelen weg, maar het is gezien de ernst van de situatie nog redelijk coulant.
Vind het nogal een gok die men neemt.
Dat doen niet alleen Nederlanders hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nederlanders zitten nou eenmaal liever in de kroeg dan dat ze iets voor een ander een keertje niet doen.
Waarom wachten op het sluiten van de kroegen als je vandaag zelf kan beslissen om thuis te blijven?
Niet alleen Nederlanders, punt is dat je op enig moment de mensen helemaal geen vrije keuze meer moet geven maar die tenten gewoon dicht moet gooien en fatsoenlijk moet compenseren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nederlanders zitten nou eenmaal liever in de kroeg dan dat ze iets voor een ander een keertje niet doen.
Waarom wachten op het sluiten van de kroegen als je vandaag zelf kan beslissen om thuis te blijven?
Dit is een grafiek die hoopgevend stemt. Die van Amsterdam niet. Grote steden in lockdown lijkt me rele mogelijkheid en avondklok in heel Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit is het grafiekje van Tilburg;
[ afbeelding ]
Kom eens met argumenten waarom het volgens jou onzin is.quote:
Ongetwijfeld. Maar Nederland heeft er weinig invloed op wat er andere landen aan maatregelen wordt afgekondigd of hoe de bevolking zich daar gedraagt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat doen niet alleen Nederlanders hoor.
Het is mens eigen. Niet iets typisch Nederlands.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:15 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar Nederland heeft er weinig invloed op wat er andere landen aan maatregelen wordt afgekondigd of hoe de bevolking zich daar gedraagt.
Ik vind het ook niet eerlijk dat er eigenlijk een ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd, maar tegelijkertijd de horeca wel wordt geacht om open te zijn en genoeg omzet te maken om rond te komen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet alleen Nederlanders, punt is dat je op enig moment de mensen helemaal geen vrije keuze meer moet geven maar die tenten gewoon dicht moet gooien en fatsoenlijk moet compenseren.
Za heeft meer met hobbystukjes van marginale websites dan met statistiek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten waarom het volgens jou onzin is.
Als mensen cht om elkaar gaven zou dat niet nodig hoeven te zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet alleen Nederlanders, punt is dat je op enig moment de mensen helemaal geen vrije keuze meer moet geven maar die tenten gewoon dicht moet gooien en fatsoenlijk moet compenseren.
Ze geven zelf aan dat het complete flauwekul is, is dat niet genoeg?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is berhaupt weinig duidelijk over de bron van besmettingen, mede omdat het bron- en contactonderzoek al weken overbelast is. Van zo'n driekwart van de besmettingen hebben ze geen idee wat de bron is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
Is al duidelijk dat de besmettingen vooral in de Horeca plaatsvinden? Want als dat niet het geval is dan hoe je ook niks dicht te gooien.
het is duidelijk dat de meeste mensen amper wat over heeft voor een ander.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
Als mensen cht om elkaar gaven zou dat niet nodig hoeven te zijn.
Is lastig voor hem, maar alles wat niet zijn theorien bevestigd is onzin. Zo nodig goochelt hij met cijfers om toch gelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:
Aantal mensen met COVID-19 in het ziekenhuis:quote:
In een ideale wereld, wellicht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Is "gecompenseerd worden" met een goede gezondheid en dierbaren die niet doodgaan aan het virus niet voldoende?
Daarnaast, wie zou dat moeten betalen?
Jouw posts waarvan ook mensen vinden dat het onzin is, mogen ook geplaatst, toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
Ze geven zelf aan dat het complete flauwekul is, is dat niet genoeg?
De samples zijn niet representatief, en kunnen dat ook niet zijn.
Ze claimden eerst zelfs een voorspellende waarde, gelukkig laten ze die BS claim nu achterwege, en komen ze met achteraf grafiekjes zonder enig nut, zonder enige accuratesse, zonder dat ze er zelf in geloven.
Tja, hoeveel mensen met corona ken jij die in het ziekenhuis op sterven liggen? Ik ken er geen. Wel heb ik meerdere familieleden en vrienden die het hebben gehad, niets aan de hand. Weekje thuis en weer verder. Dat is voor veel mensen de realiteit. Doet niets af aan de ernst maar breekt het draagvlak wel af.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
Is "gecompenseerd worden" met een goede gezondheid en dierbaren die niet doodgaan aan het virus niet voldoende?
Heel veel egostischer denken, redeneren en handelen als wat we in de westerse wereld doen is niet echt mogelijk lijkt me..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is duidelijk dat de meeste mensen amper wat over heeft voor een ander.
ikke ikke ikke en de rest kan stikken ( letterlijk en figuurlijk )
Het is natuurlijk wel complexer dan dat. Iemand die zijn/haar baan kwijt raakt en daardoor zijn/haar gezin niet meer goed kan onderhouden, of de levensstandaard veranderd zal het niet zo zien als dat diegene gecompenseerd wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Daarnaast, wie zou dat moeten betalen?
Oh nu gaat het weer niet meer over het aantal besmettingen, sorry.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aantal mensen met COVID-19 in het ziekenhuis:
975
Verschil met gisteren:
Red circle+ 83 (nieuw 2de-golf-dagrecordWarning sign)
Waarvan:
IC: + 13
kliniek + 70
Pff zoals verwacht dus. Echt slecht hoor. Vooralsnog dus nog geen effect van de maatregelen (vanaf kroegen 1 uur eerder dicht).quote:
Ik hoop het! Maar enkele dagen terug waren er ook twee dagen met een vergelijkbaar aantal nieuwe besmettingen, en toen opeens de dag daarna ging het weer aardig omhoog. Dus pas als morgen het weer vergelijkbaar of lager is durf ik voorzichtig hoopvol te zijn, nu nog niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Zouden we dan eindelijk op de top zitten nu qua besmettingen ?
Wat was ook alweer het percentage waarop het WHO zei dat er absoluut direct hard ingegrepen moet worden? 5%?quote:
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egostisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heel veel egostischer denken, redeneren en handelen als wat we in de westerse wereld doen is niet echt mogelijk lijkt me..
We kijken naar beide, dat weet je ook. Niet zo kinderachtig doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh nu gaat het weer niet meer over het aantal besmettingen, sorry.
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Zouden we dan eindelijk op de top zitten nu qua besmettingen ?
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Elke keer heb je een meevallertje dat de cijfers wat lager zijn, en dan zijn ziekenhuis opnames opeens enorm gestegen. 80.. wtf.
Ja dat is ook zo. Ik hoop mee. Erg klaar met die tweede golf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop het! Maar enkele dagen terug waren er ook twee dagen met een vergelijkbaar aantal nieuwe besmettingen, en toen opeens de dag daarna ging het weer aardig omhoog. Dus pas als morgen het weer vergelijkbaar of lager is durf ik voorzichtig hoopvol te zijn, nu nog niet.
Gewoon een verdubbeling dus per 2 weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:
[ afbeelding ]
Drie dagen ongeveer hetzelfde niveau, sprongetje, twee dagen hetzelfde niveau. Laten we de komende dagen afwachten.
sorry, heel mensen mensen dan.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egostisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.
Dat weet ik, maar meen dit al eerder gezien te hebben. Wat lagere case cijfers en dan opeens weer veel opnames, waardoor je niet kan spreken van een 'goede dag' zeg maarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.
Zou geweldig zijn als dit pakket maatregelen afdoende is, moet ook wel de volgende stap qua maatregelen is gewoon een volledige lockdown waarbij mogelijk de scholen ook dicht moeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.
Nouja, tenminste 5 a 6% is rechtstreeks afkomstig van de horeca. Tel daarbij op dat de meeste besmettingen in de thuisomgeving of bij vrienden plaatsvinden waarvan natuurlijk ook een deel daardoor te wijten is aan de horeca en je komt al aan redelijke aantallen. Maar een paar uur eerder sluiten schiet je natuurlijk cht geen flikker mee op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
Is al duidelijk dat de besmettingen vooral in de Horeca plaatsvinden? Want als dat niet het geval is dan hoe je ook niks dicht te gooien.
Nee, dat verandert hier regelmatig in het voordeel van wie er een punt wil maken. Nu wijs je me direct op de toename van het aantal opnames, waar aan de andere kant wordt gezegd laten we een paar dagen afwachten of de besmettingen daadwerkelijk stagneren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We kijken naar beide, dat weet je ook. Niet zo kinderachtig doen.
Hehehe, nee man... onze hele maatschappij hier draait om het individu.. Ga eens je land/werelddeel uit en ga eens kijken hoe, mensen met elkaar om gaan in landen waar men leeft van een dollar per dag.. dan ga je je kapot schamen als westerling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egostisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.
grote kans van, serieusquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de jaarwisseling, ik voorspel de grootste rellen ooit.
Zou inderdaad even volgende week dinsdag afwachten, dan kunnen we pas echt zeggen of er een daling is ingezet. Vorige week dinsdag zaten we bijvoorbeeld op 3000 en nu 4500, dus valt weinig over te zeggen nog.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Ik hoop mee. Erg klaar met die tweede golf.
Eventjes naar het positiviteitstopic om te zien wat ze er nu voor mooi iets over knutselen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 4541
Totaal: 144999 (+4528 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 80
Totaal: 13020
Opgenomen op IC*: 15
Huidig: 211
Totaal: 3426
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 21
Totaal: 6482
Eh...?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de jaarwisseling, ik voorspel de grootste rellen ooit.
Klein groepje, zoals altijd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sorry, heel mensen mensen dan.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |