Pff zoals verwacht dus. Echt slecht hoor. Vooralsnog dus nog geen effect van de maatregelen (vanaf kroegen 1 uur eerder dicht).quote:
Ik hoop het! Maar enkele dagen terug waren er ook twee dagen met een vergelijkbaar aantal nieuwe besmettingen, en toen opeens de dag daarna ging het weer aardig omhoog. Dus pas als morgen het weer vergelijkbaar of lager is durf ik voorzichtig hoopvol te zijn, nu nog niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Zouden we dan eindelijk op de top zitten nu qua besmettingen ?
Wat was ook alweer het percentage waarop het WHO zei dat er absoluut direct hard ingegrepen moet worden? 5%?quote:
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egoïstisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heel veel egoïstischer denken, redeneren en handelen als wat we in de westerse wereld doen is niet echt mogelijk lijkt me..
We kijken naar beide, dat weet je ook. Niet zo kinderachtig doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh nu gaat het weer niet meer over het aantal besmettingen, sorry.
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Zouden we dan eindelijk op de top zitten nu qua besmettingen ?
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Elke keer heb je een meevallertje dat de cijfers wat lager zijn, en dan zijn ziekenhuis opnames opeens enorm gestegen. 80.. wtf.
Ja dat is ook zo. Ik hoop mee. Erg klaar met die tweede golf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop het! Maar enkele dagen terug waren er ook twee dagen met een vergelijkbaar aantal nieuwe besmettingen, en toen opeens de dag daarna ging het weer aardig omhoog. Dus pas als morgen het weer vergelijkbaar of lager is durf ik voorzichtig hoopvol te zijn, nu nog niet.
Gewoon een verdubbeling dus per 2 weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een van mijn grote ergernissen van deze reeks, een dagcijfer zonder context interpreteren. Daar valt he-le-maal niks over te zeggen. Hier zie je de trend en daar gaat het niet goed mee:
[ afbeelding ]
Drie dagen ongeveer hetzelfde niveau, sprongetje, twee dagen hetzelfde niveau. Laten we de komende dagen afwachten.
sorry, heel mensen mensen dan.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egoïstisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.
Dat weet ik, maar meen dit al eerder gezien te hebben. Wat lagere case cijfers en dan opeens weer veel opnames, waardoor je niet kan spreken van een 'goede dag' zeg maarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.
Zou geweldig zijn als dit pakket maatregelen afdoende is, moet ook wel de volgende stap qua maatregelen is gewoon een volledige lockdown waarbij mogelijk de scholen ook dicht moeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen zal dan ook eerder dalen dan het aantal ziekenhuisopnames, maar uiteindelijk zullen die ook dalen. Hopelijk hebben we de piek nu bereikt, maar dat durf ik pas te zeggen na volgende dinsdag.
Nouja, tenminste 5 a 6% is rechtstreeks afkomstig van de horeca. Tel daarbij op dat de meeste besmettingen in de thuisomgeving of bij vrienden plaatsvinden waarvan natuurlijk ook een deel daardoor te wijten is aan de horeca en je komt al aan redelijke aantallen. Maar een paar uur eerder sluiten schiet je natuurlijk écht geen flikker mee op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
Is al duidelijk dat de besmettingen vooral in de Horeca plaatsvinden? Want als dat niet het geval is dan hoe je ook niks dicht te gooien.
Nee, dat verandert hier regelmatig in het voordeel van wie er een punt wil maken. Nu wijs je me direct op de toename van het aantal opnames, waar aan de andere kant wordt gezegd laten we een paar dagen afwachten of de besmettingen daadwerkelijk stagneren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We kijken naar beide, dat weet je ook. Niet zo kinderachtig doen.
Hehehe, nee man... onze hele maatschappij hier draait om het individu.. Ga eens je land/werelddeel uit en ga eens kijken hoe, mensen met elkaar om gaan in landen waar men leeft van een dollar per dag.. dan ga je je kapot schamen als westerling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar schetsen dat de meeste mensen zo egoïstisch zijn is ook wel weer behoorlijk uit de onderbuik.
grote kans van, serieusquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de jaarwisseling, ik voorspel de grootste rellen ooit.
Zou inderdaad even volgende week dinsdag afwachten, dan kunnen we pas echt zeggen of er een daling is ingezet. Vorige week dinsdag zaten we bijvoorbeeld op 3000 en nu 4500, dus valt weinig over te zeggen nog.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:24 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Ik hoop mee. Erg klaar met die tweede golf.
Eventjes naar het positiviteitstopic om te zien wat ze er nu voor mooi iets over knutselen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 4541
Totaal: 144999 (+4528 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 80
Totaal: 13020
Opgenomen op IC*: 15
Huidig: 211
Totaal: 3426
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 21
Totaal: 6482
Eh...?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de jaarwisseling, ik voorspel de grootste rellen ooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |