Let wel op dat je de kit de tijd geeft om uit de tube te komen, als je hem te hard perst heb je kans met taaie kit dat hij er achter uit komt. En dan zit je pistool compleet onderquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
AhEens op zoek naar een body dan
(en wellicht een kleinere dan 5,0 Ah accu)
Mja ik taaie lijmkitten vooral.. Dat is als je 3 tubes moet verknijpen niet prettig
ja dat heb je met het handpistool ook hoorquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:40 schreef densmee het volgende:
[..]
Let wel op dat je de kit de tijd geeft om uit de tube te komen, als je hem te hard perst heb je kans met taaie kit dat hij er achter uit komt. En dan zit je pistool compleet onder
Of de 12v versie van Milwaukee?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
AhEens op zoek naar een body dan
(en wellicht een kleinere dan 5,0 Ah accu)
Mja ik taaie lijmkitten vooral.. Dat is als je 3 tubes moet verknijpen niet prettig
Zo duur kan zo'n 12v startsetje toch niet zijn?quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik heb al 18v Milwaukee gereedschap
Vast niet, maar dan heb ik er een 5e accu type bijquote:Op vrijdag 27 november 2020 22:41 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Zo duur kan zo'n 12v startsetje toch niet zijn?
5?quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vast niet, maar dan heb ik er een 5e accu type bijweinig behoefte aan
Bosch 10.8quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
5?
En toen ging ik zelf tellen en kwam ik op 6 accu types. Maar goed, daar zit dat alleenige accuutje van de laser ook bij.
Zou graag horen wel merk en aansluiting? Pics?quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:25 schreef ciewy het volgende:
Ik heb zo'n kitspuit die je op de compressor kunt aansluiten, werkt ook wel prettig voor als je anders veel kracht moet zetten. Zoals hierboven beschreven: als je 'm loslaat stopt 'ie meteen.
Misschien is het nog een idee om naar zo'n batterij adapter te kijken of dat wat voor je is? Zodat je wel een makita model kunt gebruiken met je milwaukee batterij?
Hmm dat is ook nog wel een idee want daar waar ik 'm nodig heb is altijd wel werklucht beschikbaar.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:25 schreef ciewy het volgende:
Ik heb zo'n kitspuit die je op de compressor kunt aansluiten, werkt ook wel prettig voor als je anders veel kracht moet zetten. Zoals hierboven beschreven: als je 'm loslaat stopt 'ie meteen.
Misschien is het nog een idee om naar zo'n batterij adapter te kijken of dat wat voor je is? Zodat je wel een makita model kunt gebruiken met je milwaukee batterij?
Die kwam ik ook tegen ja, maar denk dat die Zwaluw unit wat 'stabieler' in de hand ligt qua zwaartepunt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:13 schreef ciewy het volgende:
Mooi ding hoor, sjonge. Die is wel wat geavanceerder dan diegene die ik heb. Da's deze:
[ afbeelding ]
De Tetra B40. Ik heb er toendertijd zo'n 4 tientjes voor betaald zag ik net. Hij is nu nog goedkoper.
Huvema.quote:Op woensdag 18 november 2020 15:59 schreef daNpy het volgende:
Ja maar je wil niet dat ie zichzelf van de werkbank afdraait als de boor vastslaat in je werkstuk...
Ik ben nog op zoek naar een kolomboor
Nou, een kolomboormachine heeft meestal een flinke 3-f motor, zo'n overbrengmechanisme en een hele zware voet vanwege de stabiliteit. Je kan 'm wel op de grond zetten (en vastzetten), maar werkt nogal onhandig. Als ruimte het probleem is, maak je een tafel die net zo groot is (+ 10 cm rondom) als het kolomstatief, maar wel op werkhoogte.quote:Op woensdag 18 november 2020 15:57 schreef BEFEM het volgende:
Ik kan een oude kolomboormachine van een vriend krijgen. Ik heb alleen niet veel ruimte op m'n zolder dus twijfel nog. Je kan zo'n ding niet echt op de grond zetten toch om mee te werken? Hij staat bij hem op zn werkbank. Dat ding is in ieder geval te zwaar om in je eentje te tillen.
Sowieso raar dat die dingen zo groot en zwaar zijn, in wezen is het een schroefmachine die gefixeerd staat.
Ik hoef niet per sé een nieuwequote:
Dat zag ik ja, vreemd. Paar jaar geleden waren <¤100,- op MP.quote:
centerpons/centerpunt? kraspen?quote:Op zondag 6 december 2020 23:01 schreef BEFEM het volgende:
Hoe heet zo'n mesje/scherpe pen waarmee je makkelijk puntjes in je hout kan zetten waar je moet boren? En waar je ook mee makkelijk lijnen kan trekken en je die met je zaag kan volgen?
Geen stanleymes.
hand of elektrisch?quote:Op zondag 6 december 2020 23:02 schreef BEFEM het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een niet al te dure trekzaag. Iemand een suggestie? Zijn er goede voor een paar tientjes te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |