Ik zou voor excenter gaan. Schilder hier gebruikt een Festool Ro90, al gaat het met een Ro150 natuurlijk helemaal gesjeesd. Al kom je dan weer niet in de hoekjes.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:04 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet binnenkort een trap kaal maken en heb wel eens meer grof schuurkerk waar de delta eigenlijk niet voldoet. Maar ook weer niet mega veel.
Wat is dan de betere keuze, bandschuurmachine of een excenter?
Zandstralen is ook een optie.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:04 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet binnenkort een trap kaal maken en heb wel eens meer grof schuurkerk waar de delta eigenlijk niet voldoet. Maar ook weer niet mega veel.
Ja nu ik er zo wat langer over nadenk lijkt me dat ook de betere keuze.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou voor excenter gaan. Schilder hier gebruikt een Festool Ro90, al gaat het met een Ro150 natuurlijk helemaal gesjeesd. Al kom je dan weer niet in de hoekjes.
Ik kan je garanderen... als je de ro90 koopt, verkoop je al je andere schuurmachines.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:11 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja nu ik er zo wat langer over nadenk lijkt me dat ook de betere keuze.
Mooi ding die Festool maar heb je gezien wat ie kost?Voor een schilder prima maar voor mij die m af en toe gebruikt een beetje overkill denk ik..
Kijk eens naar een deWalt 6423qs.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:04 schreef Makrolon het volgende:
Heb hier een tweedehands RO90 en dat is nog steeds overkillquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:11 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Mooi ding die Festool maar heb je gezien wat ie kost?Voor een schilder prima maar voor mij die m af en toe gebruikt een beetje overkill denk ik..
Bandschuurmachines gaan hard, vaak TE hard. Voor op een trap lijkt me dat niet ideaal.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:11 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Die 2 zijn wel de topmerken. Ik heb een Bosch op 230 V., voldoet, maar er hoopt zich bij de aandrijfketting een hoop zaagsel met smeerolie op.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:29 schreef Miniem het volgende:
Ervaringen/tips met kettingzagen?
Ik heb de Makita 18v lijn maar een kettingzaag lijkt me nogal snel leeg met 18V accu.
Een stihl of Husqvarna? Andere merken? Nieuw of kan 2e hands ook goed?
Heb ooit een deel van een dakgoot met een bandschuurmachine gedaan. Is nooit meer goed gekomen. Beste haal je de verflagen chemisch of met brander/föhn eraf.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:04 schreef Makrolon het volgende:
De vraag is vooral wat je er mee gaat doen,quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:29 schreef Miniem het volgende:
Ik heb de Makita 18v lijn maar een kettingzaag lijkt me nogal snel leeg met 18V accu.
Vandaag net een paar boomsnoeiers aan het werk hier.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:29 schreef Miniem het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal Stihl.
Ik heb zelf ook een korte Stihl voor brandhout en snoeiwerk. Bij een tuin- en parkmachines bedrijf hebben ze vaak wel aardige tweedehands spullen afkomstig uit de inruil. Niet direct goedkoop, maar goed nagekeken en garantie.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Dat laatste zou voor mij al een reden zijn om 'm tweede hands te kopen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:13 schreef Legwieh het volgende:
Koop een nieuwe stihl of husqvarna onderhoudt hem netjes en je kinderen hebben er nog plezier van.
Echo of Jonsered (rode Husqvarna) zijn ook prima. Liever 2e hands (semi)prof zagen dan nieuwe instapper.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:29 schreef Miniem het volgende:
Je kunt een gebruikte machine ook goed laten onderhouden natuurlijk, ik zou het wel aandurven, een tweedehands Stihl.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:13 schreef Legwieh het volgende:
Ik zou persoonlijk een nieuwe motorzaag kopen, gebruikt heb je of iets wat door een particulier is gebruikt (90% kans dat hij misbruikt is of dat er iets mis mee is want anders verkoop je hem niet) of hij is van zakelijk en dan is hij heel serieus gebruikt dus ook niet meer in beste staat.
Koop een nieuwe stihl of husqvarna onderhoudt hem netjes en je kinderen hebben er nog plezier van.
Het scheelt heel veel wat voor zaag je hebt, ik heb honderden uren met een Husqvarna 372xpg gezaagd, mijn Husqvarna 562xpg is na 100 uren vastgelopen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:33 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het niet aandurven. Boomsnoeiers hier vertelden dat ze elk jaar nieuwe kochten omdat die dingen dan echt op-op zijn met zo intensief gebruik. En die ouwe van hen, komen gewoon op de 2de hands markt.
Maareh, Stihl en Husqvarna voor benzinezaag is een nobrainer (of dolmar of ander profi merk).
Voor accu spul is dat merk wat ik heb, echt wel een gedegen concurrent van de stuk duurdere accuzagen van Stihl én hebben ze een heel breed assortiment van andere apparaten die er op kunnen. Tot aan zitmaaiers toe (niet in NL te vinden helaas). En daarnaast is Greenworks (Commercial lijn) in de US ook gebruikelijk in de profi-markt.
Wie gaat er nou ook 100 uren aaneen zagen?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:15 schreef densmee het volgende:
[..]
Het scheelt heel veel wat voor zaag je hebt, ik heb honderden uren met een Husqvarna 372xpg gezaagd, mijn Husqvarna 562xpg is na 100 uren vastgelopen.
Hoe groter de zaag hoe degelijker hij is. Mijn 3120 is al 30 jaar oud en heeft al wel 1000 draaiuren
Welk merk heb jij dan? Pellenc? Das ook mooi inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:33 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het niet aandurven. Boomsnoeiers hier vertelden dat ze elk jaar nieuwe kochten omdat die dingen dan echt op-op zijn met zo intensief gebruik. En die ouwe van hen, komen gewoon op de 2de hands markt.
Maareh, Stihl en Husqvarna voor benzinezaag is een nobrainer (of dolmar of ander profi merk).
Voor accu spul is dat merk wat ik heb, echt wel een gedegen concurrent van de stuk duurdere accuzagen van Stihl én hebben ze een heel breed assortiment van andere apparaten die er op kunnen. Tot aan zitmaaiers toe (niet in NL te vinden helaas). En daarnaast is Greenworks (Commercial lijn) in de US ook gebruikelijk in de profi-markt.
Husqvarna zal toch ook wel verschillende series hebben?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:15 schreef densmee het volgende:
[..]
Het scheelt heel veel wat voor zaag je hebt, ik heb honderden uren met een Husqvarna 372xpg gezaagd, mijn Husqvarna 562xpg is na 100 uren vastgelopen.
Hoe groter de zaag hoe degelijker hij is. Mijn 3120 is al 30 jaar oud en heeft al wel 1000 draaiuren
Greenworks, uit de 82 volt lijn. Op accu dusquote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welk merk heb jij dan? Pellenc? Das ook mooi inderdaad.
Waar wil je de zaag voor gaan gebruiken en wil je liever elektrisch of op brandstof?quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:29 schreef Miniem het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |