Correct. Dat is verloren gegaan in een editquote:Op woensdag 9 december 2020 18:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo. Een lamello heeft geen constructieve toegevoegde waarde. Een deuvel en domino wel.
Van goedkoop naar duur, het draait allemaal om uitmeten en tekenenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:54 schreef ciewy het volgende:
Ik heb zo'n lamellenfrees van Ferm, tijdje terug 2e hands gekocht voor een paar tientjes. Ik vind het vooral superhandig met uitlijnen. Wat je zelf al aangaf: zolang je refereert vanaf de onderkant werkt dat prima. Die gradenverstelling heb ik (nog) niet geprobeerd, maar ik lees daar weinig goeie berichten over. Als je even op youtube zoekt zie je ook wel andere manier waarop je bijvoorbeeld 45 graden kunt oplossen.
Heb ook wel eens zo'n deuvelmalletje gebruikt, bij mij schoot dat steeds los. Waarschijnlijk inderdaad een kwestie van 'leren gebruiken'.![]()
Die domino lijkt me ook zo'n apparaat, dat als je 'm eenmaal hebt, je er constant naar grijpt. Maar ja, die prijs hé...
het een is een adereindhuls en het ander is een kabelschoen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:51 schreef derLudolf het volgende:
M'n kerstpakket was een bon van Bol.com Die moet op natuurlijk
Als je een draad met flexibele kern in een stekker wilt klemmen moet hier officieel een huls om toch?
Is er voor ¤50 een leuk tangetje te koop? Aangezien ik de terminologie niet goed ken begrijpen jullie al dat eentje voor incidenteel gebruik volstaat
Er bestaan toch ook dingen die je op een kabel kunt krimpen die je in elkaar kunt schuiven als je een kabel wilt repareren? Als dat er mee kan, zou helemaal mooi zijn.
Knipex krimptang 240 mmquote:Op zondag 13 december 2020 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Als je een draad met flexibele kern in een stekker wilt klemmen moet hier officieel een huls om toch?
Is er voor ¤50 een leuk tangetje te koop? Aangezien ik de terminologie niet goed ken begrijpen jullie al dat eentje voor incidenteel gebruik volstaat
Er bestaan toch ook dingen die je op een kabel kunt krimpen die je in elkaar kunt schuiven als je een kabel wilt repareren? Als dat er mee kan, zou helemaal mooi zijn.
Er zijn tangen die dat kunnen; maar die hebben een verwisselbare bek of losse inzetstukken.quote:Op zondag 13 december 2020 15:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
het een is een adereindhuls en het ander is een kabelschoen.
of je beide met 1 tang kan krimpen durf ik niet te zeggen
Al zou ik kabelschoenen niet zomaar gebruiken om kabels te repareren.
ja precies, dat bedacht ik me later ook.quote:Op zondag 13 december 2020 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn tangen die dat kunnen; maar die hebben een verwisselbare bek of losse inzetstukken.
Zelf heb ik er al een hele poos eentje van Cimco in mijn koffer; die gaat al een tijdje mee en ik vind het een heerlijke tang om mee te werken. Al moet ik toegeven het is geen Knipex kwaliteit; maar dat mag je ook niet verwachten
https://www.conrad.nl/p/c(...)at=true&insert_kz=8J
[ afbeelding ]
Adereindhulsen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben niet kapot van dit soort meuk; leuk als je tien connectoren ergens aan moet zetten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja precies, dat bedacht ik me later ook.
Maar zo'n nagelschaar als waar blomke op doelt zou ik toch liever niet gebruiken voor adereindhulzen/schoentjes.
quote:Op zondag 13 december 2020 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik ben niet kapot van dit soort meuk; leuk als je tien connectoren ergens aan moet zetten.
Maar niet om dagelijks mee te werken.
https://www.gereedschapce(...)cPmhYRRoCNeQQAvD_BwE
Ik adviseer een goede tang van ali te kopen omdat die én goed en betaalbaar zijn. Ik gebruik die van mij al jaren. Nooit meer gezeik met die dingen. hulsje om de kabel, tang erop en klaar, door automatische instelling altijd de goede afdruk.quote:Op zondag 13 december 2020 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Makkelijk als je de tracks van je tank wilt wisselenquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:53 schreef Barry1986 het volgende:
accuslagmoer machine 1356Nm parkside![]()
https://www.lidl.de/de/pa(...)ckingOrigPageSize=36[ afbeelding ]
En hoe lang houd ie dat volquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:53 schreef Barry1986 het volgende:
accuslagmoer machine 1356Nm parkside![]()
https://www.lidl.de/de/pa(...)ckingOrigPageSize=36[ afbeelding ]
Koolborstels of via Ali nieuwe motor kopen en erin solderen. Ben je relatief goedkoop klaar.quote:Op zondag 20 december 2020 16:51 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb een prachtige Bosch GSR 12V die perfect is in alle opzichten, behalve dat de rook er uit en hij begon te vonken en stinken.![]()
Zijn er nog dingen die ik kan controleren / fixen of is dat vrijwel kansloos?
wil je rvs satineren ofzo? ik weet dat metabo een aantal machines hiervoor heeft in t assortiment. makkelijkste is om te zoeken naar een merk dat meerdere soorten schuurrollen heeft , dan ben je niet zo beperkt in wat je aan kan pakkenquote:Op zondag 27 december 2020 22:03 schreef FranticDJ het volgende:
Hier iemand ervaring met borstelschuurmachines? Waar moet je op letten bij die apparaten, wat zijn een beetje degelijke?
Hout nerven uit borstelen oaquote:Op maandag 28 december 2020 10:08 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
wil je rvs satineren ofzo? ik weet dat metabo een aantal machines hiervoor heeft in t assortiment. makkelijkste is om te zoeken naar een merk dat meerdere soorten schuurrollen heeft , dan ben je niet zo beperkt in wat je aan kan pakken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je idd zoiets als de eerste hebben , maar dat werd mij niet helemaal duidelijk aan jouw verhaal . Zijn idd wel meer merken maar deze stond bij mij op t netvliesquote:Op maandag 28 december 2020 10:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hout nerven uit borstelen oaDat gaat met die laatste niet lukken want dat is gewoon een bandschuurmachine
Had er ook al een van 1 Makita gezien en wat van die duistere merken die je op iBood voorbij ziet komen, maar die eerste van Metabo nog niet.
Top ding, al heb ik er nu een die nog fijner is, zal eens kijken wat t merk ook alweer is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef bleiblei het volgende:
Wie was dat ook alweer met dat Kibani-spul?
Ik zit met een schuin oog naar zo een grondboor te kijken. Ik moet nu een aantal schuttingpalen in de grond zetten op een plek met een shitload aan wortels & gezeik. Moet het ding wel in mijn eentje kunnen bedienen. Maar weet niet of het wat is voor een hobbybob die nog nooit met brandstofgereedschap gewerkt heeft. Ik heb ook geen idee wat voor brandstof je in zo een ding gooit trouwens.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:16 schreef Miniem het volgende:
Net deze reciprozaag besteld.
https://www.makita.nl/artikel/djr188zj.html
Iemand tips voor zaagbladen?
Is voornamelijk voor pallets kapot te zagen tot brandhout.
Hmmm... Twijfels. Maareh, wat heb je met die Kibani gedaan?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:12 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Top ding, al heb ik er nu een die nog fijner is, zal eens kijken wat t merk ook alweer is.
Je moet er wel een beetje handigheid in krijgen en de angst voor t ding een beetje overwinnenals ie vast slaat op een wortel geeft ie wel een klap natuurlijk.
Ik heb er al een paar honderd gaten mee geboord denk ik en gaat echt prima alleen.
Je moet niet denken dat ie zo door dikke wortels heen fiets trouwens. Dunne wortels trekt ie wel kapot maar dikke zal je toch met een schep oid door moeten steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |