Ben blij dat Premier Kuipers dat namens het hele OMT en het kabinet deelt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:
"Mogelijk snel nieuwe maatregelen nodig?
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief worden door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
Hij wilde ook wel eens wat meer publiciteit natuurlijk, dat ene zinnetje dat hij dagelijks mocht roepen bij de ziekenhuiscijfers begon te vervelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben blij dat Premier Kuipers dat namens het hele OMT en het kabinet deelt.
Je weerstand gaat dan ook omlaag, dus vatbaarder voor het virus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief zijn door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
Ben benieuwd. Gaan ze de economie dan helemaal slopen en echt alles verbieden wat geen vitaal beroep is? Zit zelf in de installatietechniek en heb de vorige lockdown gewoon door mogen werkenquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:
"Mogelijk snel nieuwe maatregelen nodig?
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
De scheidingslijn tussen werk, privé is gewoon ontzettend dun zeker als het lange tijd achter elkaar is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.
Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
Inderdaad. De interactie en spontane ideeënuitwisseling mis ik ook. Ben net begonnen bij nieuwe werkgever sinds maart en heb de helft van de collega's nog niet eens gezien. Begin dit jaar zouden we i.v.m. de werkvoorraad nog twee nieuwe collega's krijgen. Deze vacatures zijn destijds geschrapt vanwege de onzekerheid van corona (was de enige die aangenomen werd). Het werk is wel toegenomen, maar die extra collega's kwamen maar niet. Pas sinds 2 weken een nieuwe collega gekregen, terwijl we nog steeds 1fte missen. Ben nog best jong met 1 jaar werkervaring in dergelijke functie en de kenniswisseling met andere mis ik ook. Op kantoor krijg je toch sneller dingen onbewust mee omdat je dit (door naar andere te luisteren) opvangt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.
Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
Kan wel als ze ruimte hebben maar dan zit je met de logistiek als een patient uit Rotterdam ineens naar Almelo moet, natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Is er een mogelijkheid dat bepaalde ziekenhuizen niet acute operaties en afspraken van de patiënten kan overnemen van overbelaste ziekenhuizen?
Je zou verwachten dat één of andere communicatiedeskundige van VWS wel ff met Kuipers zou bellen en zegt: Is dit nou echt een goed idee om te doen? Laat dat aan Rutte/de Jonge over.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij wilde ook wel eens wat meer publiciteit natuurlijk, dat ene zinnetje dat hij dagelijks mocht roepen bij de ziekenhuiscijfers begon te vervelen.
Het is natuurlijk niet zo dat alle ziekenhuizen ramvol liggen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Is er een mogelijkheid dat bepaalde ziekenhuizen niet acute operaties en afspraken van de patiënten kan overnemen van overbelaste ziekenhuizen?
Hij effent juist het pad voor Rutte en De Jonge. Best handig dus eigenlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat één of andere communicatiedeskundige van VWS wel ff met Kuipers zou bellen en zegt: Is dit nou echt een goed idee om te doen? Laat dat aan Rutte/de Jonge over.
Lastig, maar dan moet behandelend arts eerst overdracht bespreken met zijn collega in Almelo of Groningen, Als de patiënt hiervoor toestemming geeft om zijn dossier over te dragen aan zijn collega in een ander ziekenhuis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan wel als ze ruimte hebben maar dan zit je met de logistiek als een patient uit Rotterdam ineens naar Almelo moet, natuurlijk.
quote:CDC says airborne transmission plays a role in coronavirus spread in a long-awaited update after a website error last month
The Centers for Disease Control and Prevention acknowledged Monday that people can sometimes be infected with the coronavirus through airborne transmission, especially in enclosed spaces with inadequate ventilation.
The long-awaited update to the agency Web page explaining how the virus spreads represents an official acknowledgment of growing evidence that under certain conditions, people farther than six feet apart can become infected by tiny droplets and particles that float in the air for minutes and hours, and that they play a role in the pandemic.
The update follows an embarrassing incident last month when the agency removed a draft that had not gone through proper review and was posted in error. The draft’s wording included a reference to aerosols — tiny droplets that can stay in the air, potentially traveling a significant distance. Officials said the draft was removed because they feared the language could be misinterpreted as suggesting that airborne transmission is the main way the virus spreads.
https://www.washingtonpos(...)rborne-transmission/
Helemaal mee eens! Thuis werk je ook veel langer aan een stuk door. Ik mis ook wel het op en neer forenzen naar het werk. Werkt toch ontspannend en je krijgt toch wat meer afwisseling en frisse lucht. Nu schuif je vanuit bed bijna direct achter je bureau. Probeer dit soms op te vangen door 's ochtends even te gaan wandelen of hardlopen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De scheidingslijn tussen werk, privé is gewoon ontzettend dun zeker als het lange tijd achter elkaar is.
Thuiswerken heeft echt voor- en nadelen
Ik zet lang niet meer bij elke teamssessie de cam aan, en accepteer niet meer elke vergadering, want het zuigt heel veel energie van je.
Ook plan ik over de hele dag altijd meerdere vaste blokken "niet beschikbaar" in mijn agenda, anders worden deze standaard allemaal geclaimd voor een team vergadering.
(ook neem ik wel verlof maar geen volledige weken, want je kan toch bijna niets spontaan ondernemen)
De sociale interactie op kantoor kan echt niet tippen aan thuiswerken, en thuiswerken deed ik altijd al gedeeltelijk, dat maakte het tot een mooie mix.
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hij effent juist het pad voor Rutte en De Jonge. Best handig dus eigenlijk.
Juist dat continue geroep van iedereen in de media - op persoonlijke titel - doet het beleid niet echt goed.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.
Klopt, ik begin probeer standaard in de ochtend te gaan wandelen, en soms een vroeg sportschool bezoek. Anders wordt het helemaal niets met de rust in mijn hoofdquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Thuis werk je ook veel langer aan een stuk door. Ik mis ook wel het op en neer forenzen naar het werk. Werkt toch ontspannend en je krijgt toch wat meer afwisseling en frisse lucht. Nu schuif je vanuit bed bijna direct achter je bureau. Probeer dit soms op te vangen door 's ochtends even te gaan wandelen of hardlopen.
Vrijwel elk ziekenhuis heeft lange wachtlijsten. Dat is niet zomaar een optie.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist dat continue geroep van iedereen in de media - op persoonlijke titel - doet het beleid niet echt goed.
Ook dat, we zitten dan wel met een groot probleem wat de reguliere zorg betreft Een goede samenwerking met alle ziekenhuizen is echt heel belangrijk in deze crisistijd waar ook een patent met acute probleem sneller geholpen kan worden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrijwel elk ziekenhuis heeft lange wachtlijsten. Dat is niet zomaar een optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |