abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:54:00 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204519104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat mij opvalt is dat tijdens Trump er veel media hype was over wat voor een prutser en idioot dat was, terecht was men heel kritisch. Echter, ik zie nu niet dezelfde kritische houding tov Biden. Onder de streep interesseert het mij niet zoveel wie er in het witte huis zit, maar ik ben van mening dat de media verre van objectief zijn. Dat Trump een idioot was op veel gebieden, ongetwijfeld, maar kreeg, zeker in het midden oosten, veel voor elkaar en daar geen krediet voor. Biden is veel minder in het nieuws, waarom?
Los van de spielerei die momenteel in Oekraine gaande is en die de nodige attentie opeist maak je gewoon wat makkelijker vrienden als je je normaal gedraagt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204519183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:54 schreef -XOR- het volgende:
Los van de spielerei die momenteel in Oekraine gaande is en die de nodige attentie opeist maak je gewoon wat makkelijker vrienden als je je normaal gedraagt.
Het is natuurlijk voornamelijk gedrag. Die vent schopte en schold als en malle om zich heen zonder einge inhoudelijke kennis of statuur, dan kan je op een gegeven moment ook verwachten dat dat aspect van hem wordt meegenomen in de berichtgeving.

Als ik nu de WSJ-pagina open, dan staan op de voorpagina al twee kritische artikelen over Biden, inclusief wanhopige foto van de man. Ook de wat linksere media als de WaPo en NYT zijn echt wel inhoudelijk kritisch, of als je het dichterbij huis wil houden iets als de betere podcasts van BNR. A la, bij iets als Op1 zal dat minder zijn, maar dat is voornamelijk omdat geen enkel onderwerp daar dieper gaat dan wat highlights van het grote nieuws bespreken met Catherine Keyl.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_204523777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat mij opvalt is dat tijdens Trump er veel media hype was over wat voor een prutser en idioot dat was, terecht was men heel kritisch. Echter, ik zie nu niet dezelfde kritische houding tov Biden. Onder de streep interesseert het mij niet zoveel wie er in het witte huis zit, maar ik ben van mening dat de media verre van objectief zijn. Dat Trump een idioot was op veel gebieden, ongetwijfeld, maar kreeg, zeker in het midden oosten, veel voor elkaar en daar geen krediet voor. Biden is veel minder in het nieuws, waarom?
De Amerikaanse media zitten muv Murdoch/Fox in de zak van de Democraten. Google eens op Journolist - journalisten die samenspanden om de Democraten voor te trekken. CNN/MSNBC/NYT - die mensen zitten er niet om het nieuws te brengen, dat zijn cheerleaders van de Democraten die hun talking points integraal overnemen.

… of is dit een open deur?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 24 april 2022 @ 06:35:22 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204523827
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De Amerikaanse media zitten muv Murdoch/Fox in de zak van de Democraten. Google eens op Journolist - journalisten die samenspanden om de Democraten voor te trekken. CNN/MSNBC/NYT - die mensen zitten er niet om het nieuws te brengen, dat zijn cheerleaders van de Democraten die hun talking points integraal overnemen.

… of is dit een open deur?
Of misschien is Trump een achterlijke ongemanierde kutpauper die er zelfs niet voor terugdeinst kritische journalisten te beschuldigen van moord. Alleen al dat laatste doet me vermoeden dat iedereen die voor zijn herverkiezing heeft gestemd een lichte verstandelijke beperking heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204524473
Viesmad.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204524503
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 06:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of misschien is Trump een achterlijke ongemanierde kutpauper die er zelfs niet voor terugdeinst kritische journalisten te beschuldigen van moord. Alleen al dat laatste doet me vermoeden dat iedereen die voor zijn herverkiezing heeft gestemd een lichte verstandelijke beperking heeft.
In tegenstelling tot de mensen die op iemand hebben gestemd die daadwerkelijk een beperking heeft?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204524517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat je aan kinderen ruiken en friemelen of demente wartaal uitslaan als normaal bestempeld bevestigd min of meer zijn punt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 24 april 2022 @ 09:44:17 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204524547
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2022 09:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
In tegenstelling tot de mensen die op iemand hebben gestemd die daadwerkelijk een beperking heeft?
Liever een half-demente bejaarde dan een semidictator. Intimidatie van kritische journalisten is simpelweg een stap richting dictatuur. Verder gedroeg Trump zich ook volledig asociaal, en zo jaag je mensen tegen je in het harnas.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204524571
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Liever een half-demente bejaarde dan een semidictator. Intimidatie van kritische journalisten is simpelweg een stap richting dictatuur.
Trump was mij betreft al af door geen gratie te verlenen aan Assange. Ik zie alleen maar mongolen, aan beide kanten.

Maar voor jou dan nog even, een demente man bepaald natuurlijk niks in het Witte Huis. De vraag die volgt zou moeten zijn: wie dan wel?
  zondag 24 april 2022 @ 09:51:17 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204524577
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:49 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Trump was mij betreft al af door geen gratie te verlenen aan Assange. Ik zie alleen maar mongolen, aan beide kanten.

Maar voor jou dan nog even, een demente man bepaald natuurlijk niks in het Witte Huis. De vraag die volgt zou moeten zijn: wie dan wel?
Dat valt een beetje buiten de scope van dit topic ;), maar dat de Biden-regering ook een ramp is ben ik met je eens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:15:25 #186
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_204874735

Mede naar aanleiding van het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-te-regelen-a4124223

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-alarmerend-a4127498

https://www.binnenlandsbe(...)nalist-alarmerend-en

Het blijft een aparte politiek-bestuurlijke cultuur in Limburg. Jos van Rey wordt binnenkort mogelijk weer wethouder in Roermond. Ze blijken in Limburg echt niets geleerd te hebben van eerdere schandalen, zo staat het geschreven in dit boek.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:43:02 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204885246
Die wil ik ook nog kopen ja.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:55:30 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204885425
Limburg, waar Burgermeesters in grote villas wonen gebouwd door de belangrijkste aannemers van gemeentes en wethouder zwembaden in de tuin hebben...
Heb niet de illusie dat het alleen Limburg is.
Of alleen gemeentes, Ik noem een Pon affaire,
Maar goed, als we met zijn allen blijven roepen dat Nederland niet corrupt is, dan is dat ook vast zo, heus.
pi_204885527
Er is altijd iets dubieus gaande in het zuiden van een land. Dat begint bij ons in Brabant en hoe zuidelijker je komt hoe serieuzer het nepotisme en de corruptie. Dat geldt ook voor Duitsland b.v. en vooral in Italië.

Het is opvallend dat de dubieuze Limburgse usual suspects steeds maar weer komen bovendrijven.
In de bouwfraude waren het ook vooral Limburgse vastgoedjongens en politici waaronder Camiel E.
Die nu ook ongetwijfeld weer iets hoogs ergens is.

Nederland is een echte bananenrepubliek ten zuiden van de lijn Rotterdam Zwolle zoiets.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:13:01 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204885612
Het zijn vooral katholieke rurale gebieden waar dat veel voorkomt. De protestante streken hebben een cultuur waar dat toch minder voeten aan de grond krijgt. En in de steden is de macht wat beter verdeeld en worden er meer bestuurders ververst.
pi_204891499
James Dyson, Invention: a life

Dit boek is niet direct een boek over politiek, maar wel een boek over problemen oplossen, iets wat de politiek zou moeten doen. In plaats van praten over problemen, zoekt Dyson altijd naar oplossingen. Zijn kijk op de wereld staat me wel aan, en uit zijn beschrijvingen blijkt dat hij een hekel heeft aan overheden die uit principe dwarsliggen (met name in het VK, maar ook in de VS), en enthousiast wordt van overheden die meedenken (Singapore). Daar waar Azie zonder enorme tekorten uit de Covid crisis komt, knallen de VS en Europa er duizenden miljarden door heen. Wie gaat dat betalen? Hij heeft er kijk op.

Wat wel een eye opener is, is dat de Britten niets met fabricage (manufacturing) hebben. Hij heeft ervaring met het produceren van stofzuigers, en als je leest hoe lastig het is om zoiets van de grond te krijgen in het VK, snap je wel waarom hij uiteindelijk vooral in Singapore (echt geen lagelonenland) en Maleisië investeert. Dyson doet nog steeds R&D in het VK, maar kan niet aan genoeg goede ingenieurs komen. Engineering wordt in andere landen meer gewaardeerd.

Het interessantste deel van het boek is hoe hij vijftien jaar lang met enorme leningen leeft, in de VS wordt aangeklaagd en zich vijf jaar lang moet verdedigen. Zijn eerste stofzuiger komt tot leven nadat hij meer dan 5000 prototypes heeft gemaakt. Dit kan ik zelf niet helemaal plaatsen. Niet dat ik me met Dyson wil meten, maar na een of twee iteraties hebben we iets dat prima werkt. Eerlijk is eerlijk, dat is geen apparaat voor de consument maar voor research professionals, maar zijn trial & error aanpak is iets waar ik zelf allergisch voor ben. Hij stelt daarbij dat de theorie niet voldoende was om zijn stofzuigers te beschrijven. Nogmaals, ik kant het niet plaatsen.

Hoe meer succes hij heeft met zijn stofzuigers, hoe meer hij in andere producten gaat investeren. Een fohn, een handdroger, een apparaat om haar te ontkroezen, en zelfs een elektrische auto (project wordt gestopt als blijkt dat de auto te duur is - ook dit kan ik niet plaatsen: je doet toch eerst de berekeningen voordat je er 700 miljoen dollar in investeert?). Als Covid uitbreekt, wordt Dyson gevraagd om respirators te maken. Daarbij krijgt hij met consultants van de Britse overheid te maken. Na weken werk op verschillende continenten blijkt dat de overheid bij nader inzien niet op de respirators van Dyson zit te wachten. De rekening, meer dan $20 miljoen, wordt door Dyson betaald. De BBC krijgt lucht van een uitwisseling van berichten tussen Boris Johnson en Dyson, en bericht daar over waarbij Dyson volkomen onterecht in een kwaad daglicht wordt gezet. Uiteindelijk komt de BBC met een rectificatie waarbij Dyson gelijk wordt gegeven.

Zijn investeringen in farming (denk Jeremy Clarkson, the Farm - onmogelijk om winstgevend te maken in het VK) zijn ook bijzonder interessant. Hij investeert meer dan $150 miljoen in boerderijen in het VK, en probeert door uitgekiend design om die boerderijen winstgevend te maken. Hij wordt de grootste producent van erwten in het VK, maar kan ook daar geen winst op maken. Hier vind ik zijn kijk heel erg positief: probeer zo veel mogelijk producten in eigen land te maken, ipv ze te importeren (eco foodprint, voedselzekerheid). Hij probeert te produceren zonder kunstmest. Leuk hoofdstuk.

Kan me erg vinden in zijn hoofdstuk over scholing (education). Hij heeft net zoals ik niet veel op met klassikaal les geven. Ondanks dat hij op een goede universiteit heeft gestudeerd (RCA) ziet hij de toegevoegde waarde van leren in de praktijk.

Een heel leuk positief boek. Iemand die alleen aan oplossingen denkt, en de overheid en andere multinationals op zijn weg vindt. Zo spelen (Duitse) stofzuigerboeren onder een hoedje met de EU om hun stofzuigers beter uit een test te laten komen. Dyson kaart dit aan en krijgt uiteindelijk van de rechter gelijk. Maar denk ook aan patentrecht: daar waar schrijvers en artiesten heel lang op royalties kunnen teren, moeten uitvinders het met maximaal 18 jaar doen, en als je weet dat het al snel tien jaar kan kosten om een product op de markt te krijgen, snap je dat die patenten heel weinig financiële bescherming bieden. Sowieso is het lastig om je ideeën te beschermen, en daarnaast wordt het systeem misbruikt door bloedzuigers die ideeën claimen zonder dat ze iets zullen produceren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 29-05-2022 05:00:20 ]
  zondag 19 juni 2022 @ 10:12:45 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205090252

Deze gisteren van de man zelf gekocht met een handtekening erin. Benieuwd of daar nog interessante dingen uit komen.
  zondag 19 juni 2022 @ 10:29:12 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205090328
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:12 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gisteren van de man zelf gekocht met een handtekening erin. Benieuwd of daar nog interessante dingen uit komen.
Grappig, hij verkoopt zelf zijn boeken? De man die de boekprijsbinding wet schreef en door de kamer loodste om kleine boekwinkels te beschermen.
  zondag 19 juni 2022 @ 10:34:30 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205090350
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Grappig, hij verkoopt zelf zijn boeken? De man die de boekprijsbinding wet schreef en door de kamer loodste om kleine boekwinkels te beschermen.
Ik denk niet dat de kleine boekhandels potentieel zouden gaan verdienen aan dit boek.

Dit soort boeken krijg je vooral verkocht door als schrijver ergens achter een tafeltje te gaan zitten op een plek waar veel potentieel geinteresseerden langs komen.
  zondag 19 juni 2022 @ 10:35:50 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205090357
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de kleine boekhandels potentieel zouden gaan verdienen aan dit boek.

Dit soort boeken krijg je vooral verkocht door als schrijver ergens achter een tafeltje te gaan zitten op een plek waar veel potentieel geinteresseerden langs komen.
Dat is niet het punt.
  zondag 19 juni 2022 @ 10:37:06 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205090361
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is niet het punt.
Wat is het wel dan? Dat de man kleine boekhandels benadeelt omdat ie boeken verkoopt op congressen?
  zondag 19 juni 2022 @ 10:38:31 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205090372
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is het wel dan? Dat de man kleine boekhandels benadeelt omdat ie boeken verkoopt op congressen?
Nee, dat hij meent streng te moeten reguleren en in wetten te moeten vangen maar zelf de vrijheid neemt zijn boeken te verkopen.
  zondag 19 juni 2022 @ 10:39:38 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205090379
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, dat hij meent streng te moeten reguleren en in wetten te moeten vangen maar zelf de vrijheid neemt zijn boeken te verkopen.
Hij verkoopt ze voor de vastgestelde boekenprijs. Dus hij houdt zich prima aan zijn eigen wet.
pi_205090931

Best goed boek, geschreven door twee van de (imho) beste en meest bevlogen journalisten van Nederland. Leest ook lekker weg.
  zondag 19 juni 2022 @ 13:27:25 #200
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205091578

Blijken de Russen zich min of meer al eeuwen te gedragen zoals ze nu doen... Het gedrag van het westen mbt internationale politiek is veel grilliger.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')