abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195452591
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:25 schreef Minimunt het volgende:
Bah ik ben het thuiswerken beu. Ik wil graag weer sociale contacten hebben. Ik mis festivals, feesten, carnaval. Niet nadenken voordat je naar buiten gaat. Zucht ;(!
Sterkte!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:40:25 #282
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195452661
quote:
Bah ik ben het thuiswerken beu. Ik wil graag weer sociale contacten hebben. Ik mis festivals, feesten, carnaval. Niet nadenken voordat je naar buiten gaat. Zucht ;(!
Dat snap ik heel goed, maar je hebt toch contacten met jouw vrienden via whatsapp of zoiets?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195452666
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja? Waarom dacht jij dat het minder zou zijn?
Omdat die verhalen ook rondgingen. Het was koffiedik kijken. Maar nu stelt men dus dat het echt nog wel een tijd kan duren voordat de vaccinaties breed inzetbaar zijn. Gevolg hiervan gaat zijn dat we op een begeven moment de maatregelen in de ban doen, en Corona accepteren.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:41:02 #284
14505 OProg
A Life in Music
pi_195452677
Ik hoor Horeca en amateursport voorbij komen, maar ik denk dat met helderheid en daadwerkelijk handhaven lijkt me handiger.

Daarnaast snap ik ook niet dat we in maart parken met ruimte leeg aan het vegen waren maar ik nu wel redelijk drukke trams en dergelijke zie. Ja, met mondkapjes maar die werken niet helemaal volgens de grote Jaap. En aangezien we toch iets moeten misschien ook nadenken om daar ook wat mee te doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195452686
quote:
Lekker zoomen of via teams borrelen, net echt ;)
pi_195452689
Viruswaanzin bestaat nu al. De groep van complotdenkers en in het algemeen mensen die de maatregelen zat zijn groeien. Vertel mij hoe wij dit tot (en met) 2022 dienen vol te houden.
pi_195452707
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is mooi geweest met het vermaak. Om diezelfde reden wordt het uitgaansleven niet aangepakt.

We zitten in een oorlog en in een oorlog moet je wel eens schuilen.
Sporten is echt nodig en kan ook veilig. Alleen zal je misschien een andere sport moeten kiezen.
Je kan altijd hardlopen buiten.
Je kan altijd thuis fitnes doen of trainen. Wij hebben thuis een homegym gemaakt waar we dagelijks gebruik van maken.
Je moet gewoon fit blijven dat is het belangrijkste.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:44:49 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195452771
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In veel ziekenhuizen zijn alle niet acute operaties uitgesteld.
Tja wat is niet acuut...... ik ga toch glad aannemen dat alle operaties "belangrijk" zijn,
en hier ook heel wrang wanneer je daar zelf op zit te wachten.
Met acuut zal bedoeld zijn dat de operaties die medisch gezien wel zijn uit te stellen... hoewel ik vrees dat dit ook wel eens anders kan uitpakken voor het individu. Je zal je maar voorbereiden en dan weer te horen krijgen dat iets niet doorgaat.

Hoewel ik het tracht te begrijpen vind ik het bizar dat alles ten prooi moet vallen aan -en voor het virus.
Maar goed dit is roepen in de lege ruimte van (mijn boos geworden) onmacht.
Ik zou willen hopen dat men een plan heeft en had... dat vooraf te bedenken was. Enn nee dit is niet de koe of het iemand zo maar is overkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195452818
quote:

[..]

Het is mooi geweest met het vermaak. Om diezelfde reden wordt het uitgaansleven niet aangepakt.

Het is in ieder geval duidelijk dat het voor veel Nederlanders allemaal draait om het lolletje in het moment.

Stoïcijns gedachtegoed zou goed zijn.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:46:38 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195452825
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Lekker zoomen of via teams borrelen, net echt ;)
Yep net echt...... en dat maakt het ook zo wrang dat het erg zo hol en zielig voelt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195452869
quote:
18s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja wat is niet acuut...... ik ga toch glad aannemen dat alle operaties "belangrijk" zijn,
en hier ook heel wrang wanneer je daar zelf op zit te wachten.
Met acuut zal bedoeld zijn dat de operaties die medisch gezien wel zijn uit te stellen... hoewel ik vrees dat dit ook wel eens anders kan uitpakken voor het individu. Je zal je maar voorbereiden en dan weer te horen krijgen dat iets niet doorgaat.

Hoewel ik het tracht te begrijpen vind ik het bizar dat alles ten prooi moet vallen aan -en voor het virus.
Maar goed dit is roepen in de lege ruimte van (mijn boos geworden) onmacht.
Ik zou willen hopen dat men een plan heeft en had... dat vooraf te bedenken was. Enn nee dit is niet de koe of het iemand zo maar is overkomen.
Nou ja staar is bijvoorbeeld al genoemd. Zonder operatie verminderd dat je levensgenot aanzienlijk, maar je zal er niet aan overlijden. Zelfde geld voor een kunstheup en een hoop preventieve behandelingen. Maar ook bijvoorbeeld onderzoek naar borstkanker werd al eerder genoemd. Voor de meeste mensen zal dat geen gevolgen hebben, maar als je de pech hebt dat jij daardoor veel later ontdekt dat je kanker hebt dan kost het gewoon je leven.
pi_195453016
Maar het komt ook omdat ze de zorg kapotbezuinigd hebben.
pi_195453033
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed, maar je hebt toch contacten met jouw vrienden via whatsapp of zoiets?
Ja hoor, alleen ik heb het idee dat ik de laatste maanden enorm veel werk. Het is enorm druk op het werk. Daar tegenover staat dat de weekenden behoorlijk saai zijn. Ondanks dat ik de afgelopen weken wel vrienden etc. heb bezocht (op afstand) is het toch minder 'levendig'. Het ontstresst niet echt, en ook even een collega iets vragen is een stuk lastiger via skype/teams e.d. Het is nu allemaal nog 'efficiënter' waardoor ik me net een robot voel. Even een praatje maken is toch moeilijker.
pi_195453092
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:53 schreef quirina het volgende:
Er zal in de toekomst nog wel wat meer bezuinigd moeten worden, helemaal als het zo nog een eeuwigheid door gaat.
pi_195453094
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:53 schreef quirina het volgende:
Door er meer geld in te steken. Logisch. 2016-2018 alleen al 10% meer naar de zorg, 16% van het budget en 1.4 miljoen werknemers.
pi_195453096
quote:
Hier idem, hele jaar hard gewerkt, 2 vakanties geannuleerd, geen festivals, bijna 7 maanden thuis aan het werk, nauwelijks collega's zien (was net blij dat het 1x in de 2weken kon), vrienden en familie heel beperkt zien in de eerste 3 maanden, verjaardag geannuleerd, geen vooruitzicht op een vakantie, anders dan thuiszitten in een land waar alleen maar corona gezeur is, zorgeloos sporten is er bijna niet bij door alle beperkingen, even spontaan iets ondernemen zoals even uit eten is bijna onmogelijk door reserveringen en capaciteit, en ondanks ik een redelijk vaste bubbel heb met mensen, is het spontaan afspreken met vrienden ook weer op een laag pitje gekomen door de laatste beperkingen.

Noodzakelijk en begrijpelijk allemaal dat bepaalde zaken even niet (meer) kunnen, daar hoor je mij echt niet over, maar het begint allemaal wel door te wegen op ten duur, hoe langer het duurt, hoe minder het algemene draagvlak waarschijnlijk wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195453172
quote:
Rotterdamse moskeeën strenger tijdens vrijdaggebed
Een aantal Rotterdamse moskeeën sluit tijdens het vrijdaggebed de deuren nu het aantal besmettingen in de regio Rijnmond toeneemt. Moskeeën waar het vrijdaggebed wél doorgaat, beperken de toegang tot dertig gelovigen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ijdaggebed~a7083521/
Dat is dan wel weer hoopgevend.
pi_195453191
quote:

[..]

Een oorlog.. meen je dit echt of ben je aan ‘t trollen?

Kwam vandaag een bericht van WHO dat ze dachten dat zo’n 700 miljoen mensen het gehad hebben inmiddels. Aangezien worldometer op zo’n 35 miljoen staat, is het logisch aan te nemen dat de rest geen, tot zeer milde klachten heeft gehad. Er zijn zo’n 1 miljoen mensen overleden, wereldwijd, waar van een deel twijfelachtig is of ze door of met covid zijn overleden. Laten we die 1 miljoen als het daadwerkelijke aantal zien.

Dat houdt in dat de hoeveelheid mensen die overleden is aan deze ziekte zo rond de 0.15% zit

Ik kan echt begrip opbrengen voor maatregelen om onnodig sterven te voorkomen, maar oorlog? Mn overgrootvader zou zich omdraaien in zn graf om die vergelijking.
pi_195453202
Daar hebben meer mensen last van. Het gebrek aan echt contact en dat maakt ze depressief.
Dat is ook een gevolg van deze Corona-crisis.
Het is voor niemand goed en iedereen wil dat het weer als vanouds gaat worden maar dat zit er helaas voorlopig niet in.
We moeten er maar mee dealen. Ook dit gaat een keer voorbij.
pi_195453230
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:54 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ja hoor, alleen ik heb het idee dat ik de laatste maanden enorm veel werk. Het is enorm druk op het werk. Daar tegenover staat dat de weekenden behoorlijk saai zijn. Ondanks dat ik de afgelopen weken wel vrienden etc. heb bezocht (op afstand) is het toch minder 'levendig'. Het ontstresst niet echt, en ook even een collega iets vragen is een stuk lastiger via skype/teams e.d. Het is nu allemaal nog 'efficiënter' waardoor ik me net een robot voel. Even een praatje maken is toch moeilijker.
Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.

Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')