Dit is dus precies waar het spreekrecht niet voor bedoeld is. Neemt niet weg dat ik wel veel respect heb voor de nabestaanden dat ze zo sterk zijn om daar te staan en te spreken.quote:
Nou ja, neem deze uitspraak van de zus:quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:55 schreef Petpampim het volgende:
[..]
Dit is dus precies waar het spreekrecht niet voor bedoeld is. Neemt niet weg dat ik wel veel respect heb voor de nabestaanden dat ze zo sterk zijn om daar te staan en te spreken.
Ik begrijp de reactie van de zus helemaal. Als familielid wil je niets anders dan dat de dader gepakt is en dat de zaak opgelost is. Je kunt heel moeilijk van iemand die zo nauw betrokken is verwachten om objectief te blijven. Maar juist daarom is het spreekrecht strafrechtelijk gezien zo gevaarlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, neem deze uitspraak van de zus:
[ twitter ]
Ze weten helemaal niet of Jos degene is die hem heeft omgebracht.
Ja oke, maar denk je niet dat al die emoties weer net zo hard terugkomen als zo een strafzaak eenmaal speelt? Dat is logisch wat mij betreft.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:00 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik bedoel dit totaal niet zoals het wellicht overkomt....
Maar na 22 jaar kun je ook je leven wat meer hebben opgepakt dan zijn hebben gedaan (of doen voor komen).
Hoe ontzettend $%#^#&*# het ook is. Je moet verder. Ook voor je andere kind.
Dat willen ze toch immers helemaal niet. Ze willen een dader en het maakt niet uit of hij écht schuldig is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:57 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik (al helemaal sinds ik vader ben) zou ook compleet gek worden in de situatie van z'n ouders.
Maar ik heb wel het idee dat ik (zeker na 22 jaar) wel het verschil zou blijven zien tussen een verdachte en een dader.
Als die man het ECHT niet gedaan heeft...Wat wil je dan?
En dit is nou echt zo een typische vraag waarbij hij zich had moeten beroepen op het zwijgrecht. Roethof zal zich zitten te verbijten.quote:
Die vraag blijft terugkomen. Waarom koppelde Brech de vondst van een dood kind direct aan zijn zedenverleden? Tja, je weet niet wat zo iemands gedachtegang is op dat moment. Gedachten zijn complex en de keuzes die we maken zijn niet altijd te rationaliseren. Maar dit is nou precies het gevaar van verklaren en een voorbeeld van een situatie waarbij een beroep op het zwijgrecht zinvol is, of hij nou schuldig is of niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Ik begin Jos B wel steeds meer te geloven.
[ twitter ]
[ twitter ]
Iemand in een angst/paniekmodus handelt ook niet rationeel. Dat lijkt te worden genegeerd in deze zaak.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:17 schreef Petpampim het volgende:
[..]
Die vraag blijft terugkomen. Waarom koppelde Brech de vondst van een dood kind direct aan zijn zedenverleden? Tja, je weet niet wat zo iemands gedachtegang is op dat moment. Gedachten zijn complex en de keuzes die we maken zijn niet altijd te rationaliseren. Maar dit is nou precies het gevaar van verklaren en een voorbeeld van een situatie waarbij een beroep op het zwijgrecht zinvol is, of hij nou schuldig is of niet.
Neuh, er wordt niet zoveel waarde aan gehangen door o.a. zijn tegenstrijdige verklaringen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Iemand in een angst/paniekmodus handelt ook niet rationeel. Dat lijkt te worden genegeerd in deze zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |