Als je ziet hoe moeilijk het voor sommigen al is om alleen maar te regelen dat ze thuis mogen werken, dan weet je ook dat dit een onmogelijkheid is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nergens maak ik "die frame" dat iemand bij zelfbescherming iets moet wat die zelf niet wil.
Waar ik voor propageer is dat mensen die zelf (vermeend) risico lopen voor zichzelf of anderen, zelf maatregelen treffen om die risico's te verminderen. Daar zijn adviezen maar imho geen wetten voor nodig.
In zorg/beperkingen mag en kun je in ons goede land verwachten dat er rechten zijn op hulp, (ver)zorg(ing) en mogelijkheden om waar mogelijk autonoom te blijven... dit binnen de eigen (vermeende) beperkingen.
Dat de uitwerking dan stuit op innerlijke weerstand om dat wat nodig is, tegen het gevoel indruisen, is duidelijk.
Andersom is het onredelijk te verwachten dat anderen het maar moeten oplossen zonder zelf (met de eigen kinderen) actie te nemen voor een benodigde zelfbescherming.
Te verwaarlozen dus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:55 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-verschil~ad27575b/
Ligtijd IC is slechts een paar dagen korter geworden.
Ik ben bang dat dat punt eerder komt dan je denkt.quote:
Ebola is pas besmettelijk als je duidelijke symptomen hebt .En dat zie je echtquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ebola is ook enorm besmettelijk alleen niemand heeft hier verder ebola dus maakt het geen reet uit..
Denk dat het merendeel van de mensen die de voorschriften negeert, het best wel in ziet, maar teveel op hun keuzevrijheid gesteld zijn om een ander te laten beslissen wat ze al dan niet moeten doen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iets te veel mensen zien inderdaad niet in dat de maatregelen voor hun eigen bestwil zijn - en dat van anderen.
Jep. en de vele duizenden ontslagen die nu beginnen te vallen zijn ook niet gratis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:58 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat punt eerder komt dan je denkt.
Ik zie het niet gebeuren dat we ook in 2021 miljarden kunnen blijven uitdelen.
Voor dat de hele bevolking is een vaccin geeft zijn we jaren verder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Laten we eerst de behandelmethode/vaccin afwachten.
Dan heeft verplichten al helemaal weinig zin.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je ziet hoe moeilijk het voor sommigen al is om alleen maar te regelen dat ze thuis mogen werken, dan weet je ook dat dit een onmogelijkheid is.
Wat (be)let je ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik ben Rotterdammer en zou een lockdown prima vinden.
Jep, Nederland is een land vol egoïsten. De meerderheid vindt zichzelf belangrijker dan het groepsbelang.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:59 schreef Natalie het volgende:
Denk dat het merendeel van de mensen die de voorschriften negeert, het best wel in ziet, maar teveel op hun keuzevrijheid gesteld zijn om een ander te laten beslissen wat ze al dan niet moeten doen.
Je bent wel pessimistisch Fred:) laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Voor dat de hele bevolking is een vaccin geeft zijn we jaren verder.
Áls er geen oorlog in de tussentijd uitbreekt in de strijd om het vaccin.
Dit soort borrelpraat doet het vast goed bij die ene oom op je verjaardag, maar de realiteit ligt natuurlijk wel anders.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:03 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Jep, Nederland is een land vol egoïsten. De meerderheid vindt zichzelf belangrijker dan het groepsbelang.
Iedereen wil dus (ook tegen beter weten in) behandeld worden en velen gaan liever hun eigen gang dan uit groepsbelang een stapje terug doen.
Gelukkig hoeft niet de hele bevolking te worden ingeënt voordat het effect heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Maar dat is niet in het belang van de heren Gommers, Kuipers en van Dissel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:02 schreef Vallon het volgende:
Een cijfer omlaag of omhoog krijgen gaat ook prima door de criteria te wijzigen.
Dat van over jaren een vaccin geloof ik wel, het is zeker niet voor eind volgend jaar in elk geval.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Áls er geen oorlog in de tussentijd uitbreekt in de strijd om het vaccin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |