Er ligt nu ijs op het water en dat is een nieuwe ervaring voor ons! We hopen dat we snel eens kunnen schaatsen achter ons huis. Nou ja, de kinderen en ik hopen het. Lief verafschuwt kou en sneeuw en ijs.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat een cadeautje dat je die prachtige uitzichten daar hebtn
Ja, het fleurt de boel daar meteen op. En het is erg handig. Ze heeft het cadeau gekregen voor kerst.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:
Dat bord in het hoekje van dochter vind ik erg leuk, Fijn hoekje zo, zeker ook omdat je naar buiten kunt kijken.
Lijkt me geweldig, schaatsen achter je huis. Dat je er niet op uit hoeft, maar gewoon in je achtertuin de schaatsen onderbindt en gaat. En als je er genoeg van hebt, hobbel je zo naar huis, waar je lekker neerploft en warme chocolademelk of lekkere soep kunt pakken. Hoe heerlijk winters wil je het hebben?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er ligt nu ijs op het water en dat is een nieuwe ervaring voor ons! We hopen dat we snel eens kunnen schaatsen achter ons huis. Nou ja, de kinderen en ik hopen het. Lief verafschuwt kou en sneeuw en ijs.
Ik was er sceptisch over of we het nog (gauw) mee gaan maken, maar de buren garanderen ons dat het snel en vaak dichtvriest achter ons huis.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me geweldig, schaatsen achter je huis. Dat je er niet op uit hoeft, maar gewoon in je achtertuin de schaatsen onderbindt en gaat. En als je er genoeg van hebt, hobbel je zo naar huis, waar je lekker neerploft en warme chocolademelk of lekkere soep kunt pakken. Hoe heerlijk winters wil je het hebben?
O, wat een bikkel.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was er sceptisch over of we het nog (gauw) mee gaan maken, maar de buren garanderen ons dat het snel en vaak dichtvriest achter ons huis.
Intussen zwemt een van de buurvrouwen nog elke dag in het water voor ons huis.
Zeker!quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:04 schreef Gentianella het volgende:
Kunnen jullie al vanuit de tuin schaatsen?
Oh, beetje jaloers ben ik!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke meter heb je?quote:Op zondag 10 januari 2021 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is het ook nog aardig om de eerste bevindingen van de fijnstofmeter te delen. Bij ons staat de meter in de keuken om vooral te kijken wat de invloed is van het koken:
- Bij bakken loopt het fijnstofgehalte snel op, maar neemt ook best snel af.
- Wij bakken weinig. Dat hadden we ook zonder de meter wel kunnen weten, maar op veel avonden blijft de meter op 1 staan omdat er alleen eten wordt gekookt en/of de oven in gaat. Dat realiseerden we ons pas door de meter.
- De meter staat bijna altijd op een minimum van 1, maar er zijn dagen die een uitzondering vormen. Het hogere fijnstofgehalte in huis lijkt dan samen te hangen met het fijnstofgehalte buiten. Op Nieuwjaarsdag hadden we bijvoorbeeld relatief lang een hoog fijnstofgehalte in huis.
Mijn conclusie is van wel. Het CO2-gehalte in nieuwbouwwoningen is over het algemeen wel iets beter.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Interessante bevindingen ! Is het geen nadeel dat je in nieuwbouw woningen geen raam los kunt zetten ? Dat je helemaal afhankelijk bent van je balans ventilatie of wtw ..
Die systemen zijn wel zoveel duurder dan type C ventilatie (roosters boven de ramen icm mechanische ventilatie) dat dat nog lang niet de standaard zal worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Interessante bevindingen ! Is het geen nadeel dat je in nieuwbouw woningen geen raam los kunt zetten ? Dat je helemaal afhankelijk bent van je balans ventilatie of wtw ..
In het artikel komt ook een stel voor dat een rooster heeft afgeplakt vanwege ongemak. Da's misschien begrijpelijk maar niet goed. Ik heb die strijd ook met mijn vriend. Zo zet hij telkens in de badkamer het rooster dicht waarop ik het open doe. Dat herhaalt zich elke dag.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:35 schreef Leandra het volgende:
Moet je ze wel openzetten natuurlijk, maar dat is bij MV sowieso nodig, er moet verse lucht binnenkomen zodat er lucht kan worden afgezogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |