Mijn ervaring met de bose, als zijslaper, is dat je ze toch erg goed voelt zitten. De otoplastieken van alpine steken niet zo ver uit, zijn zacht en daardoor comfortabeler. Voor mij dan.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:59 schreef blomke het volgende:
Bose maakt iets dat geluiden negatief compenseert.
Vroeger ook weleens gebruikt maar kreeg toch altijd pijn aan m'n oren. Iedere nacht ermee slapen kan niet goed zijn, ook voor je oorsmeer enzo niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 07:43 schreef hoechst het volgende:
Een collega van mij slaapt altijd met die dingen.
Omdat hij in een stad woont. Haha
Dan zouden heel veel mensen met hoorapparaat ook last moeten hebben. Voor zover ik weet is oorsmeer meer een probleem van watersporters en mensen die in de winter veel buiten zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vroeger ook weleens gebruikt maar kreeg toch altijd pijn aan m'n oren. Iedere nacht ermee slapen kan niet goed zijn, ook voor je oorsmeer enzo niet.
Dat is nu precies de reden dat het niet altijd helpt bij slapen. Je hoort nog steeds van alles maar dan iets zachter. Zeker als je letterlijk kan verstaan wat er gezegd wordt val je slecht in slaap.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb ze altijd via de werkgever gekregen en ze werken heel goed. Met het juiste filter kan je gewoon praten en elkaar verstaan en de harde geluiden worden gedempt.
M'n moeder heeft een gehoorapparaat en die gaat 2x per jaar ofzo naar de huisarts omdat te laten spuiten omdat er een prop ontstaat. Geen idee of dit bij iedereen met een gehoorapparaat is.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan zouden heel veel mensen met hoorapparaat ook last moeten hebben. Voor zover ik weet is oorsmeer meer een probleem van watersporters en mensen die in de winter veel buiten zijn.
Dat zijn andere oordoppen. Ik heb ook concertoordoppen die met name de lage bass tonen filteren en de schelle klanken maar je blijft alles nog steeds goed horen zonder dat je pijn hebt (want normaal staat die zooi echt te hard) en je kan gewoon met elkaar praten. Oordoppen om te slapen moeten gewoon alles filteren.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is nu precies de reden dat het niet altijd helpt bij slapen. Je hoort nog steeds van alles maar dan iets zachter. Zeker als je letterlijk kan verstaan wat er gezegd wordt val je slecht in slaap.
Daarom moet je voor het slapen er een zonder filter hebben. Over het algemeen zijn oordoppen tot ongeveer 30 db.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is nu precies de reden dat het niet altijd helpt bij slapen. Je hoort nog steeds van alles maar dan iets zachter. Zeker als je letterlijk kan verstaan wat er gezegd wordt val je slecht in slaap.
Thanks weer wat geleerd.quote:Op zondag 4 oktober 2020 07:31 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat je zoekt zijn otoplastieken.
De werking hiervan is 1000x beter dan kant en klare oordoppen. Otoplastieken worden ook gebruikt door mensen die in hun werk worden blootgesteld aan lawaai, bijvoorbeeld in fabrieken en tijdens concerten
Waar laten maken @Najieto ?quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:31 schreef Najieto het volgende:
Ik slaap sinds kort met op maat gemaakte otoplastieken. Er zit geen filter in want je heb je niet nodig met slapen. Maakt ze wat goedkoper ook. Het is in het begin even wennen met slapen en hoe je je hoofd neer legt op je kussen. Na een paar dagen was ik er aan gewend en slaap ik inmiddels veel beter. Mijn wekker hoor ik de ochtend ook afgaan. Al staat die nu wel op standje schreeuwen
Ook om te slapen @Pinuts ?quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:07 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb ze recent laten maken en heb de mijne nu ongeveer 2 weken in gebruik. Links zat meteen goed en rechts deed wat pijn aan het kraakbeen als ik er op lig, dus die gaan ze voor mij aanpassen. Maar service was prima, want er werd ook totaal niet moeilijk over gedaan. Heb ze van Alpine overigens.
Ik heb zelf 1 hoorapparaat. Ben veel buiten en doe ook aan watersport. Beide oren vervuilen wel bij mij. Die met apparaat niet zozeer meer dan de ander. Wel heb ik vaak last van verstopte filters in het apparaat. Bij nat worden of een zeer reële kans daarop doe ik het hoorapparaat uit. Maar goed, ik denk dat het met de vervuiling wel mee zal vallen hoewel de nacht net wel de periode is dat je oren de smeer wegwerken.quote:Op zondag 4 oktober 2020 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n moeder heeft een gehoorapparaat en die gaat 2x per jaar ofzo naar de huisarts omdat te laten spuiten omdat er een prop ontstaat. Geen idee of dit bij iedereen met een gehoorapparaat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |