abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195417189
Ik draai regelmatig nachtdiensten. Overdag word ik dan best vaak wakker.

Diverse oorproppen geprobeerd, maar nog niet het resultaat gevonden waar ik tevreden mee ben mbt draag comfort of geluiddemping.

Nu las ik dat je ook op maat gemaakte oordoppen kan laten maken voor bovenstaande.

Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_195417211
Ja, voor op de motor. Kost wel iets maar het werkt ook wel en je kan ze inderdaad heel lang dragen zonder irritatie.

Nou is het wel zo dat geluid gedempt wordt maar daar is het niet mee weg.
  zondag 4 oktober 2020 @ 07:18:11 #3
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_195418547
Ik heb twee setjes laten maken. 1 voor de motor en 1 voor het slapen/vliegtuig. Het verschil zit hem in de gebruikte filters door Alpine.

Erg fijn, goede service (aan huis). prijs meer dan waard.
pi_195418555
Alpine SleepSoft al geprobeerd?
pi_195418601
Wat je zoekt zijn otoplastieken.

De werking hiervan is 1000x beter dan kant en klare oordoppen. Otoplastieken worden ook gebruikt door mensen die in hun werk worden blootgesteld aan lawaai, bijvoorbeeld in fabrieken en tijdens concerten
pi_195418655
Een collega van mij slaapt altijd met die dingen.
Omdat hij in een stad woont. Haha
pi_195419341
Ik slaap sinds kort met op maat gemaakte otoplastieken. Er zit geen filter in want je heb je niet nodig met slapen. Maakt ze wat goedkoper ook. Het is in het begin even wennen met slapen en hoe je je hoofd neer legt op je kussen. Na een paar dagen was ik er aan gewend en slaap ik inmiddels veel beter. Mijn wekker hoor ik de ochtend ook afgaan. Al staat die nu wel op standje schreeuwen :P
pi_195419622
Bose maakt iets dat geluiden negatief compenseert.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195419635
Pluggerz

En dan het zachte model nemen ipv de harde.
pi_195419692
@hartloper ik vind t wel wat dat je wakker wordt van je wekker.

Als m’n vrienden me niet wakker zou maken zou ik standaard te laat zijn met avond/nachtdiensten :')
  zondag 4 oktober 2020 @ 10:07:39 #11
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_195419712
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:59 schreef blomke het volgende:
Bose maakt iets dat geluiden negatief compenseert.
Mijn ervaring met de bose, als zijslaper, is dat je ze toch erg goed voelt zitten. De otoplastieken van alpine steken niet zo ver uit, zijn zacht en daardoor comfortabeler. Voor mij dan.
pi_195420691
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:43 schreef hoechst het volgende:
Een collega van mij slaapt altijd met die dingen.
Omdat hij in een stad woont. Haha
Vroeger ook weleens gebruikt maar kreeg toch altijd pijn aan m'n oren. Iedere nacht ermee slapen kan niet goed zijn, ook voor je oorsmeer enzo niet.
Facts don't care about your feelings
pi_195427422
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Vroeger ook weleens gebruikt maar kreeg toch altijd pijn aan m'n oren. Iedere nacht ermee slapen kan niet goed zijn, ook voor je oorsmeer enzo niet.
Dan zouden heel veel mensen met hoorapparaat ook last moeten hebben. Voor zover ik weet is oorsmeer meer een probleem van watersporters en mensen die in de winter veel buiten zijn.
pi_195428724
Ik heb ze recent laten maken en heb de mijne nu ongeveer 2 weken in gebruik. Links zat meteen goed en rechts deed wat pijn aan het kraakbeen als ik er op lig, dus die gaan ze voor mij aanpassen. Maar service was prima, want er werd ook totaal niet moeilijk over gedaan. Heb ze van Alpine overigens.
pi_195428785
ik heb ze altijd via de werkgever gekregen en ze werken heel goed. Met het juiste filter kan je gewoon praten en elkaar verstaan en de harde geluiden worden gedempt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195428927
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb ze altijd via de werkgever gekregen en ze werken heel goed. Met het juiste filter kan je gewoon praten en elkaar verstaan en de harde geluiden worden gedempt.
Dat is nu precies de reden dat het niet altijd helpt bij slapen. Je hoort nog steeds van alles maar dan iets zachter. Zeker als je letterlijk kan verstaan wat er gezegd wordt val je slecht in slaap.
pi_195432022
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan zouden heel veel mensen met hoorapparaat ook last moeten hebben. Voor zover ik weet is oorsmeer meer een probleem van watersporters en mensen die in de winter veel buiten zijn.
M'n moeder heeft een gehoorapparaat en die gaat 2x per jaar ofzo naar de huisarts omdat te laten spuiten omdat er een prop ontstaat. Geen idee of dit bij iedereen met een gehoorapparaat is.

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is nu precies de reden dat het niet altijd helpt bij slapen. Je hoort nog steeds van alles maar dan iets zachter. Zeker als je letterlijk kan verstaan wat er gezegd wordt val je slecht in slaap.
Dat zijn andere oordoppen. Ik heb ook concertoordoppen die met name de lage bass tonen filteren en de schelle klanken maar je blijft alles nog steeds goed horen zonder dat je pijn hebt (want normaal staat die zooi echt te hard) en je kan gewoon met elkaar praten. Oordoppen om te slapen moeten gewoon alles filteren.
Facts don't care about your feelings
pi_195433707
Wat ik ook nog wel eens doe als er geluid vd buren is, ventilator aan. Dat monotone brom geluid is een stuk prettiger om mee te slapen dan Andere omgevingsgeluiden.
pi_195435246
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Daarom moet je voor het slapen er een zonder filter hebben. Over het algemeen zijn oordoppen tot ongeveer 30 db.
pi_195435709
Ik heb ooit filterz laten aanmeten, koste me toen 125,-

Kreeg het advies om ze na 4 jaar te vervangen omdat je oorschelp veranderd, maar heb ze nu al een jaar of 10 denk ik.

Ze zitten nog steeds goed en beter dan een nieuw setje die ik bij schoonenberg heb laten maken een jaar of 2 terug.

Gebruik ze overigens alleen met festivals, dus dat is op dit jaar na dan max 3/4x per jaar.

Voor slapen vind ik ze niet prettig, je hoort dan echt je hartslag en ademhaling omdat ze best strak in je oor zitten.
pi_195436565
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Alpine SleepSoft al geprobeerd?
Ja maar geen effect wat ik verwachtte. Hoorde de peuter nog spelen :)
pi_195436577
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:31 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat je zoekt zijn otoplastieken.

De werking hiervan is 1000x beter dan kant en klare oordoppen. Otoplastieken worden ook gebruikt door mensen die in hun werk worden blootgesteld aan lawaai, bijvoorbeeld in fabrieken en tijdens concerten
Thanks weer wat geleerd.

Goed om hier diverse positieve ervaringen terug te lezen
pi_195436586
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:31 schreef Najieto het volgende:
Ik slaap sinds kort met op maat gemaakte otoplastieken. Er zit geen filter in want je heb je niet nodig met slapen. Maakt ze wat goedkoper ook. Het is in het begin even wennen met slapen en hoe je je hoofd neer legt op je kussen. Na een paar dagen was ik er aan gewend en slaap ik inmiddels veel beter. Mijn wekker hoor ik de ochtend ook afgaan. Al staat die nu wel op standje schreeuwen :P
Waar laten maken @Najieto ?
pi_195436600
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:07 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb ze recent laten maken en heb de mijne nu ongeveer 2 weken in gebruik. Links zat meteen goed en rechts deed wat pijn aan het kraakbeen als ik er op lig, dus die gaan ze voor mij aanpassen. Maar service was prima, want er werd ook totaal niet moeilijk over gedaan. Heb ze van Alpine overigens.
Ook om te slapen @Pinuts ?
Waar laten maken?
pi_195438709
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n moeder heeft een gehoorapparaat en die gaat 2x per jaar ofzo naar de huisarts omdat te laten spuiten omdat er een prop ontstaat. Geen idee of dit bij iedereen met een gehoorapparaat is.
Ik heb zelf 1 hoorapparaat. Ben veel buiten en doe ook aan watersport. Beide oren vervuilen wel bij mij. Die met apparaat niet zozeer meer dan de ander. Wel heb ik vaak last van verstopte filters in het apparaat. Bij nat worden of een zeer reële kans daarop doe ik het hoorapparaat uit. Maar goed, ik denk dat het met de vervuiling wel mee zal vallen hoewel de nacht net wel de periode is dat je oren de smeer wegwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')