Geen idee of het de bedoeling is, maar soit.quote:Abortus
De afgelopen week is er weer een discussie gaande omtrent de abortus. Columnschrijfster Saskia Noort heeft vandaag een column gepubliceerd op ad.nl. Ze zou graag een debat willen over abortus, maar dan zonder mannen erbij. Mannen moeten zich niet bemoeien met abortussen, ze vindt dat dat de keuze is van een vrouw. Haar uitspraak zorgt inmiddels voor veel gemengde reacties.
Wat vinden jullie van deze uitspraak?
Hieronder een aantal reacties op twitter:
https://mobile.twitter.co(...)/1312311593800212481
De link naar de column zelf post ik niet, omdat het om een premium artikel gaat.
Lukt me niet om een poll te maken
Eens of oneens
Heeft ze je zitten smeken ja?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Wie denkt Saskia Noort wel niet dat ze is zeg
Wel smekend om sperma vragen en dan achteraf zeggen: we hebben jullie niet nodig
ik heb het over vrouwen, niet artiest Saskia Noortquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:45 schreef K.Indertent het volgende:
He
[..]
Heeft ze je zitten smeken ja?
Jaaaaaa neeee jaaaa, precies ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
ik heb het over vrouwen, niet artiest Saskia Noort
Helemaal niemand moet iemand een schuldgevoel aanpraten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:36 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Precies ja. Ik snap nu hoe je mn post kan lezen, maar de mensen die tienermoeders een schuldgevoel aan willen praten zijn mijn inziens geen stuiver waard. Het is al zo'n moeilijke beslissing, ga daar niet in zitten manipuleren.
Best knap dat je in 1 zin precies bloot legt waarom de meeste mannen hun bek moeten houden over abortus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Wie denkt Saskia Noort wel niet dat ze is zeg
Wel smekend om sperma vragen en dan achteraf zeggen: we hebben jullie niet nodig
Ik denk niet dat het de intrinsieke intentie is, het is heus wel goedbedoeld. Het is alleen zooo contraproductief.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:52 schreef Azula het volgende:
[..]
Helemaal niemand moet iemand een schuldgevoel aanpraten.
Ligt aan hoe je het bekijkt. Het gaat wel om tieners in dat programma. Ik ben zelf best wel blij met de schoppen die ik onder mijn hol heb gehad op die leeftijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:53 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de intrinsieke intentie is, het is heus wel goedbedoeld. Het is alleen zooo contraproductief.
De hoop leeft uiteraard dat er plotseling een knop omgaat en er een verantwoordelijke en volwassen moeder uit komt rollen. Vanzelfsprekend is die hoop kinderlijk naïef zonder ondersteuning.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:55 schreef Azula het volgende:
[..]
Ligt aan hoe je het bekijkt. Het gaat wel om tieners in dat programma. Ik ben zelf best wel blij met de schoppen die ik onder mijn hol heb gehad op die leeftijd.
Zou je nu echt niet mee aan moeten komen.Maar het zijn tieners.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Best knap dat je in 1 zin precies bloot legt waarom de meeste mannen hun bek moeten houden over abortus.
Uiteraard. Maar waar precies was je het niet mee eens dan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
De hoop leeft uiteraard dat er plotseling een knop omgaat en er een verantwoordelijke en volwassen moeder uit komt rollen. Vanzelfsprekend is die hoop kinderlijk naïef zonder ondersteuning.
Wil je feminisme niet zo downgraden. Mannenhaat is geen feminisme.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]ach gut een feministe, wat leuk. En waarom moeten de meeste mannen dat dan ? En die paar die dat niet hoeven niet?
Zoals ik al aangaf was mn post makkelijk verkeerd te lezen. Ik was het juist volledig met je eensquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:03 schreef Azula het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar waar precies was je het niet mee eens dan?
Nee dat is racisme. Beter gewoon iedereen haten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:04 schreef Azula het volgende:
[..]
Wil je feminisme niet zo downgraden. Mannenhaat is geen feminisme.
Aaah zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:09 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf was mn post makkelijk verkeerd te lezen. Ik was het juist volledig met je eens
Discriminatie*quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:09 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Nee dat is racisme. Beter gewoon iedereen haten.
Als ik een Euro in een cola automaat gooi dan is het colaatje ook van mij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Gia het volgende:
Vind dat best een moeilijke kwestie.
Het 'kind' is ook van de man, maar het is het lichaam van de vrouw.
Sowieso ben ik tegen abortus na 3 maanden.
Voor de rest, moeilijk. Jonge meid, wil lijf niet verpesten. Moet je die dwingen een kind te voldragen?
Dat is waar, maar een vrouw is geen kinderautomaat.quote:Op zondag 4 oktober 2020 08:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Als ik een Euro in een cola automaat gooi dan is het colaatje ook van mij.
Maar vrouwen die roepen "het is mijn kind" zijn sowieso slechte moeders. Denk ik persoonlijk "prima dan zoek je het maar uit met de opvoeding".quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar een vrouw is geen kinderautomaat.
Maar bij een debat over abortus kan het prima zonder mannen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Gia het volgende:
Voor de rest, moeilijk. Jonge meid, wil lijf niet verpesten. Moet je die dwingen een kind te voldragen?
Mwah, ik vind het ook niet aardig om iemands mening standaard te diskwalificeren omdat hij bij het verkeerde geslacht hoort. (Het mijne, in dit geval.)quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar bij een debat over abortus kan het prima zonder mannen.
Dan gaat het immers niet over een specifieke abortus waar de zwangere vrouw en de veroorzaker van die zwangerschap een (verschillende) mening over hebben.
Mannen die tegen abortus ageren doen altijd net alsof het om hun kind gaat, tot je alimentatie van ze wilt hebben voor het kind.
Nou, dan ben ik van mening dat mannen standaard gesteriliseerd moeten worden als ze 3 kinderen hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het ook niet aardig om iemands mening standaard te diskwalificeren omdat hij bij het verkeerde geslacht hoort.
Maar zolang het in de buik van de vrouw zit is hun mening wel degelijk minder relevant dan die van de draagster, die als het ware haar lichamelijke vrijheid, welbevinden en deels ook veiligheid er tijdelijk aan moet opofferen. Dat is geen kleinigheid.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
Idealiter hebben mannen juist wel een stem hierin.
Als zij seks hebben waar een kind uit komt, hebben ook zij verantwoordelijkheid voor het opvoeden hiervan. Natuurlijk, ze hoeven het niet 9 maanden bij zich te dragen en uit te persen. Dat wil niet zeggen dat ze geen zeggenschap zouden moeten hebben over hun toekomstige kinderen, lijkt me.
En minder relevant is nog altijd niet geen stem.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar zolang het in de buik van de vrouw zit is hun mening wel degelijk minder relevant dan die van de draagster, die als het ware haar lichamelijke vrijheid, welbevinden en deels ook veiligheid er tijdelijk aan moet opofferen. Dat is geen kleinigheid.
Wat ik afkeur is de vooringenomenheid tegenover mannen die uit de opmerking in de OP spreekt, alsof ze allemaal abortusverbiedende patriarchen zijn. Dat vind ik nogal seksistisch.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik van mening dat mannen standaard gesteriliseerd moeten worden als ze 3 kinderen hebben.
Als ingrijpen in het lichaam van een ander zo makkelijk buiten die persoon zelf om kan worden besloten lijkt me dat een prima maatregel om abortussen tegen te gaan.
Oh, en geaborteerde kinderen tellen ook mee.
Zoals ik dus zei kan er altijd geluisterd worden naar iemands inbreng. Die kan men vervolgens ook naast zich neer leggen. De eindbeslissing zelf is de autonome keuze van de vrouw.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En minder relevant is nog altijd niet geen stem.
Je bedoelt zoals vrouwen nog altijd toegang hebben tot rechten, geboortebeperking en medische zorg afhankelijk van wat daarover besloten wordt bij de gratie van anderen, voornamelijk mannen? Uitstekend punt!quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het ook niet aardig om iemands mening standaard te diskwalificeren omdat hij bij het verkeerde geslacht hoort. (Het mijne, in dit geval.)
Dat zijn ze idd niet, maar een debat over abortus zou imho prima kunnen zijn tussen mensen die het kunnen ondergaan.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wat ik afkeur is de vooringenomenheid tegenover mannen die uit de opmerking in de OP spreekt, alsof ze allemaal abortusverbiedende patriarchen zijn. Dat vind ik nogal seksistisch.
? Ik volg je niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals vrouwen nog altijd toegang hebben tot rechten, geboortebeperking en medische zorg afhankelijk van wat daarover besloten wordt bij de gratie van anderen, voornamelijk mannen? Uitstekend punt!
Ja hoor, natuurlijk mag dat. Ik vind het alleen wat onkameraadschappelijk. Wanneer het uitgangspunt wordt onderschreven dat niemand het recht heeft een ander te dwingen een kind te voldragen of te aborteren zou ik niet weten waarom mannen of niet-vruchtbare vrouwen bij voorbaat zouden moeten worden uitgesloten van deelname aan een discussie.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn ze idd niet, maar een debat over abortus zou imho prima kunnen zijn tussen mensen die het kunnen ondergaan.
Het is niet noodzakelijk dat daar ook mensen aan deelnemen bij wie het ten eerste fysiek onmogelijk is een abortus te ondergaan, al even los van het feit dat een hoop van hen sowieso een relatie hebben waarin abortus nooit een optie zou zijn.
Overigens zou je op die gronden vrouwen in de overgang en ouder ook uit kunnen sluiten, tenzij ze uit ervaring iets wezenlijks in te brengen hebben.
Dat kan zowel de keuze voor een abortus zijn geweest of een keuze geen abortus te ondergaan bij een ongewenste cq ongeplande zwangerschap.
Er is niets kameraadschappelijks aan een duscussie over persoonlijke zaken die niet jouw zaken zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:32 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja hoor, natuurlijk mag dat. Ik vind het alleen wat onkameraadschappelijk. Wanneer het uitgangspunt wordt onderschreven dat niemand het recht heeft een ander te dwingen een kind te voldragen of te aborteren zou ik niet weten waarom mannen of niet-vruchtbare vrouwen bij voorbaat zouden moeten worden uitgesloten van deelname aan een discussie.
Het buitensluiten van vrouwen omdát ze vrouwen zijn, en het buitensluiten van mannen omdát ze mannen zijn, vind ik strijdig met de geest van kameraadschappelijkheid tussen de geslachten die vrij typerend is voor onze samenleving. Maar goed, ieder zijn mening.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is niets kameraadschappelijks aan een duscussie over persoonlijke zaken die niet jouw zaken zijn.
Als ik kijk hoeveel mensen geen mondkapje dragen op een plek waar het niet alleen dringend verzocht wordt maar ze ook nog eens gratis uitgedeeld worden dan heb ik weinig vertrouwen in dat "kameraadschap" onder de bevolking.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het buitensluiten van vrouwen omdát ze vrouwen zijn, en het buitensluiten van mannen omdát ze mannen zijn, vind ik strijdig met de geest van kameraadschappelijkheid tussen de geslachten die vrij typerend is voor onze samenleving. Maar goed, ieder zijn mening.
Onderdeel van het debat natuurlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als ze wel mogen deelnemen aan het debat is dat geen probleem?
Waarom? Je wilde er toch al vanaf als mannen niet mochten deelnemen?quote:
Wat de uitkomst van dat debat zou zijn is niet zo heel relevant. Het kan alleen niet zo zijn dat de helft van de bevolking het slachtoffer wordt van een discussie waar ze niet aan deel mogen nemen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom? Je wilde er toch al vanaf als mannen niet mochten deelnemen?
Hoezo is verplicht onderhouden ineens onderdeel van een debat over abortus?
Om op die manier vrouwen te kunnen dwingen motiveren een abortus te ondergaan als de man geen zin heeft zijn kinderen te onderhouden?
Erg relevant ook.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik kijk hoeveel mensen geen mondkapje dragen op een plek waar het niet alleen dringend verzocht wordt maar ze ook nog eens gratis uitgedeeld worden dan heb ik weinig vertrouwen in dat "kameraadschap" onder de bevolking.
Slachtoffer?quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat de uitkomst van dat debat zou zijn is niet zo heel relevant. Het kan alleen niet zo zijn dat de helft van de bevolking het slachtoffer wordt van een discussie waar ze niet aan deel mogen nemen.
Mwah, gezien dat gaat over besmettingen van wildvreemde personen en een abortus een persoonlijke keuze is waar maximaal één ander persoon mee te maken heeft wel. Zeker als "kameraadschap" als argument gebruikt wordt.quote:
Kinderalimentatie betekent voor veel mannen 21 jaar dwangarbeid zonder kans op vervroegde vrijlating.quote:
Goedzo, kinderalimentatie, dat is dus de verantwoordelijkheid die je voor je kind hebt.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kinderalimentatie betekent voor veel mannen 21 jaar dwangarbeid zonder kans op vervroegde vrijlating.
Je bent het dus met me eens dat de man overduidelijk een partij is in dit debat.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goedzo, kinderalimentatie, dat is dus de verantwoordelijkheid die je voor je kind hebt.
Als je die verantwoordelijkheid niet wilt hebben had je in ieder geval een condoom moeten gebruiken.
Is ie nou aan het trollen? Want nu begint het er vooral op te lijken dat ie vindt dat als ie een scharrel aangeduwd heeft en zijn condoom geknapt is, hij wel het recht heeft om te eisen dat de zwangerschap afgebroken wordt.quote:
Lijkt me ook. Jammer dat zulke discussies vaak gekaapt worden door extremen aan beide zijden. Ik trek dat vrij slecht, zowel het "Ik heb als man evenveel recht om te beslissen als de vrouw want het is ook mijn kind" (voorbijgaand aan de veel grotere impact die het proces van zwangerschap, geboorte en wat daarna komt op de vrouw heeft) als het tegenoverliggende "Mannen moeten zonder meer hun mond houden" (voorbijgaand aan het feit dat mannen van nature ook gewoon betrokken zijn bij de voortplanting en daar dus best een mening over mogen hebben).quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:54 schreef Holy_Goat het volgende:
Maar er wat van mogen vinden is een ander verhaal.
Ah ja, mannen moeten die verantwoordelijkheid dragen maar een vrouw mag gewoon kiezen voor een abortus ook al is de man het er niet mee eens.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goedzo, kinderalimentatie, dat is dus de verantwoordelijkheid die je voor je kind hebt.
Als je die verantwoordelijkheid niet wilt hebben had je in ieder geval een condoom moeten gebruiken.
Omdat ze geraakt worden door de uitkomst van dat debat.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het debat over abortus? Nee? Waarom?
Ik volg het niet meer. Wat heeft dat te maken met de "geest van kameraadschap" tussen de geslachten waar ik over sprak? Daarmee doel ik op het feit dat we, idealiter in elk geval, gelijkwaardige partners zijn in de samenleving die samen over seksualiteits- en voortplantingskwesties kunnen praten en niet krampachtig een soort afzonderlijke mannen- en vrouwenwerelden creëren. Dat vind ik een prettige verworvenheid, die over het algemeen toch ook in het voordeel van vrouwen werkt. Waarom hier ineens mannen categorisch buitensluiten van zelfs maar het geven van een méning in een debat?quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, gezien dat gaat over besmettingen van wildvreemde personen en een abortus een persoonlijke keuze is waar maximaal één ander persoon mee te maken heeft wel. Zeker als "kameraadschap" als argument gebruikt wordt.
En dat is allemaal een reden om niet eens een keer een debat over abortus te hebben zonder mannen?quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik volg het niet meer. Wat heeft dat te maken met de "geest van kameraadschap" tussen de geslachten waar ik over sprak? Daarmee doel ik op het feit dat we, idealiter in elk geval, gelijkwaardige partners zijn in de samenleving die samen over seksualiteits- en voortplantingskwesties kunnen praten en niet krampachtig een soort afzonderlijke mannen- en vrouwenwerelden creëren. Dat vind ik een prettige verworvenheid, die over het algemeen toch ook in het voordeel van vrouwen werkt. Waarom hier ineens mannen categorisch buitensluiten van zelfs maar het geven van een méning in een debat?
Want die vrouw hoeft niet een kwart van haar leven op te geven als dat kind geboren wordt?quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:11 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ah ja, mannen moeten die verantwoordelijkheid dragen maar een vrouw mag gewoon kiezen voor een abortus ook al is de man het er niet mee eens.
Als ze de verantwoordelijkheid van een kind niet wil dragen had ze maar meerdere vormen van anticonceptie moeten combineren met elkaar.
Maar ja ik snap het hoor, 9 maanden zwanger zijn is echt heel erg, een kwart van je leven betalen voor een kind waar je niet op zit te wachten niet.
Jij leest ook behoorlijk selectief hè. Alleen reageren op de andere extreme hoek. Is daar nog enige nuance in te vinden? Ik stop moeite in dit topic om een genuanceerde discussie te krijgen zoals ook lblardi probeert maar het enige wat jij echt doet is makkelijk reageren op de andere uithoek of aspecten uit posts van anderen die in die andere uithoek horen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want die vrouw hoeft niet een kwart van haar leven op te geven als dat kind geboren wordt?
Oh en: jouw commentaar is nu juist het punt van discussie. In dat geval heeft ze natuurlijk zelf gekozen (en terecht) dat ze geen abortus wilde. Dan kun je niet gaan zeggen 'nu ben ik een kwart van mijn leven aan het op offeren'. Dat koos je dan zelfquote:Op zondag 4 oktober 2020 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want die vrouw hoeft niet een kwart van haar leven op te geven als dat kind geboren wordt?
Ik reageer waar ik op wil reageren, mijn goed recht lijkt me.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:37 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Jij leest ook behoorlijk selectief hè. Alleen reageren op de andere extreme hoek. Is daar nog enige nuance in te vinden? Ik stop moeite in dit topic om een genuanceerde discussie te krijgen zoals ook lblardi probeert maar het enige wat jij echt doet is makkelijk reageren op de andere uithoek of aspecten uit posts van anderen die in die andere uithoek horen.
De vraag is vooral of ze koos om zwanger te worden, of gaan we kiezen om geen abortus te ondergaan nu ook al als een "keuze voor een zwangerschap" neerzetten?quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:39 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Oh en: jouw commentaar is nu juist het punt van discussie. In dat geval heeft ze natuurlijk zelf gekozen (en terecht) dat ze geen abortus wilde. Dan kun je niet gaan zeggen 'nu ben ik een kwart van mijn leven aan het op offeren'. Dat koos je dan zelf
Naja, je bent al zwanger voordat je de keuze kunt maken voor abortus, niet kiezen voor abortus is uiteraard niet hetzelfde als kiezen voor zwangerschap.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is vooral of ze koos om zwanger te worden, of gaan we kiezen om geen abortus te ondergaan nu ook al als een "keuze voor een zwangerschap" neerzetten?
Niet kiezen voor een abortus is niet hetzelfde als kiezen een zwangerschap uit te dragen.
Ik vind het nogal wat als we gaan doen alsof geen abortus "kiezen", werkelijk een optie is waar je dan zelf de gevolgen maar alleen voor moet dragen.
Ook. Maar als het over de man gaat in het verhaal moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen maar vrouwen die mogen naar de kliniek huppelen als ze dat beter uitkomt. Heel erg hypocriet of niet?quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt kiezen voor abortus, maar als je geen abortus ondergaat kan dat nooit een "keuze" zijn die tot gevolg heeft dat de verantwoordelijkheid voor het kind ook alleen jouw verantwoordelijkheid wordt.quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:47 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Naja, je bent al zwanger voordat je de keuze kunt maken voor abortus, niet kiezen voor abortus is uiteraard niet hetzelfde als kiezen voor zwangerschap.
Maar naar mijn mening is 'niet kiezen voor abortus' wel hetzelfde als 'kiezen om zwangerschap te voltooien'. Of mis ik iets? Graag hier iets duiding
Het gaat niet om anti-abortus mensen. Voor mijn vraag is eigenlijk maar 1 situatie interessant, wellicht dat anti-abortus mensen dat eerder doorhebben dan jou, maar goed, voor jou wil ik de relevante situatie wel specifiek benoemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:08 schreef Azula het volgende: [..] Dat ligt aan de situatie hè. Ik bekijk sowieso alles per situatie met welke omstandigheden maar dat zit er bij de meeste anti-abortus mensen niet in.
De logica ontgaat mij compleet echter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Best knap dat je in 1 zin precies bloot legt waarom de meeste mannen hun bek moeten houden over abortus.
Wat is jouw punt? Het een maakt het ander minder erg? Voor kindermishandeling kan je een aparte topic maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:29 schreef Azula het volgende: [..] Je blijft het foetus noemen maar het is een zeer gering percentage dat op dat termijn nog worden geaborteerd. Er worden ook honderdduizenden kinderen per jaar mishandeld, in de steek gelaten, ondervoed, verwaarloosd, dakloos, misbruikt, verhandeld. Wat is je punt nou precies?
Heb je het nu over individuele keuzes m.b.t. abortus m.b.t. de respectievelijke ouders van het ongeboren kind?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Gia het volgende:
De man is niet meteen verplicht alimentatie te betalen. Alleen als het wordt afgedwongen. Ik ken jongetjes die meiden zwanger hebben gemaakt en er van begin af aan al niets meer mee te maken hebben gehad. Ook geen alimentatie.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het gaat niet om anti-abortus mensen. Voor mijn vraag is eigenlijk maar 1 situatie interessant, wellicht dat anti-abortus mensen dat eerder doorhebben dan jou, maar goed, voor jou wil ik de relevante situatie wel specifiek benoemen.
Man wilt abortus, vrouw niet. Maar, volgens jouw bepaalt de vrouw, want haar lichaam, haar “babytje” toch. Het kindje wordt geboren en de man is nu verplicht alimentatie te betalen. Wat vind je hiervan?
Dan had die man maar condooms moeten gebruiken.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het gaat niet om anti-abortus mensen. Voor mijn vraag is eigenlijk maar 1 situatie interessant, wellicht dat anti-abortus mensen dat eerder doorhebben dan jou, maar goed, voor jou wil ik de relevante situatie wel specifiek benoemen.
Man wilt abortus, vrouw niet. Maar, volgens jouw bepaalt de vrouw, want haar lichaam, haar “babytje” toch. Het kindje wordt geboren en de man is nu verplicht alimentatie te betalen. Wat vind je hiervan?
De logica ontgaat mij weer compleet, waarom zouden mannen daar nou geen mening over mogen hebben? Gaat het de mannen niet aan? Waarom niet?quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar bij een debat over abortus kan het prima zonder mannen.
Dan gaat het immers niet over een specifieke abortus waar de zwangere vrouw en de veroorzaker van die zwangerschap een (verschillende) mening over hebben.
Mannen die tegen abortus ageren doen altijd net alsof het om hun kind gaat, tot je alimentatie van ze wilt hebben voor het kind.
En dit.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan had die man maar condooms moeten gebruiken.
Ga dan de politiek in, neem het mannen niet kwalijk dat vrouwen geen zin hebben om hard te werken.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals vrouwen nog altijd toegang hebben tot rechten, geboortebeperking en medische zorg afhankelijk van wat daarover besloten wordt bij de gratie van anderen, voornamelijk mannen? Uitstekend punt!
Dan ben je gewoon liberaal, jij maakt echter onderscheid in man/vrouw in het bepalen van of abortus legaal moet zijn of niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is niets kameraadschappelijks aan een duscussie over persoonlijke zaken die niet jouw zaken zijn.
Dat is natuurlijk onzin. Alle oneliners als ''baas in eigen buik'', ''het is mijn lichaam en dus ik beslis'' zijn niet altijd waar, het geldt slechts voor 24 weken. Daarna is het gewoon strafbaar. Dus al die stoere uitspraken gelden dan niet meer.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:46 schreef Azula het volgende:
[..]
En dit.
Kom ik weer terug met hoe ik hier het topic binnen kwam. Zoiets bespreek je van tevoren. Zodra ik dan zwanger word heb je daar met je volle verstand voor gekozen en wat ik er vervolgens mee doe is aan mij.
quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Alle oneliners als ''baas in eigen buik'', ''het is mijn lichaam en ik dus beslis'' zijn niet altijd waar, het geldt slechts voor 24 weken. Daarna is het gewoon strafbaar. Dus al die stoere uitspraken gelden dan niet meer.
Ook is het zo dat als je meer dan 42 weken (of 41 weken nu?) zwanger ben je verplicht bent om mee te werken aan de bevalling, je moet dan akkoord gaan met medisch ingrijpen omdat anders het leven van de baby in gevaar komt. Dus dan heb je als vrouw niets meer te beslissen.
Ja, vooral die laatste regel van mijn post komt hard aan hèquote:
Move maar weer schat met je irrelevante geboos.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, vooral die laatste regel van mijn post komt hard aan hè
Maar oh we zijn zo feministischquote:Op zondag 4 oktober 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij weer compleet, waarom zouden mannen daar nou geen mening over mogen hebben? Gaat het de mannen niet aan? Waarom niet?
Als de vrouw alimentatie opeist, is de man gewoon verplicht 21 jaar alimentatie te betalen hoor. Vind je dat dan eerlijk?quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:43 schreef Azula het volgende:
[..]
De man is niet meteen verplicht alimentatie te betalen. Alleen als het wordt afgedwongen. Ik ken jongetjes die meiden zwanger hebben gemaakt en er van begin af aan al niets meer mee te maken hebben gehad. Ook geen alimentatie.
Wat ik daarvan vind is niet zo relevant toch? Maar dan ook over tien jaar niet komen janken dat je contact met je kind wil hebben en zielig gaan doen als daar niet mee wordt ingestemd.
Ik weet het, de waarheid is soms hard.quote:
Het leven is niet eerlijk. Maar als je perse geen kind wil (alimentatie wil betalen) dan gebruik je een ✨condoom✨ en desnoods koop je zelf van tevoren (dat zou wel hoffelijk zijn ook voor de verandering) even bij de Etos een ✨Morning After Pil✨.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Als de vrouw alimentatie opeist, is de man gewoon verplicht 21 jaar alimentatie te betalen hoor. Vind je dat dan eerlijk?
Waarom is het elke keer alleen de schuld van de man? Wanneer een vrouw een abortus wilt en de man het kind wilt houden heeft de man er niks over te zeggen. Wanneer de man een abortus wilt en se vrouw niet had de man maar een condoom moeten gebruiken?quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan had die man maar condooms moeten gebruiken.
De irrelevante en obvious waarheid over een zwangerschap na 24 weken (in een topic over abortus) waar iedereen van op de hoogte is verder. No shit Sherlock. Bedankt voor je bijdrage.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik weet het, de waarheid is soms hard.
Ja blijkbaar is er voor vrouwen geen anticonceptie verkrijgbaarquote:Op zondag 4 oktober 2020 12:02 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom is het elke keer alleen de schuld van de man? Wanneer een vrouw een abortus wilt en de man het kind wilt houden heeft de man er niks over te zeggen. Wanneer de man een abortus wilt en se vrouw niet had de man maar een condoom moeten gebruiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2020 12:04:00 ]
Natuurlijk moeten mannen kunnen meebeslissen over het aborteren van hun toekomstige kind, al is dat wat mij betreft iets tussen de man en vrouw in kwestie.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij weer compleet, waarom zouden mannen daar nou geen mening over mogen hebben? Gaat het de mannen niet aan? Waarom niet?
Niet alleen grijze mannetjes hoor, genoeg conservatieve vrouwen die tegen abortus zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten mannen kunnen meebeslissen over het aborteren van hun toekomstige kind, al is dat wat mij betreft iets tussen de man en vrouw in kwestie.
Maar ik snap ook dat het voor vrouwen frustrerend is dat grijze politieke mannetjes in de Tweede Kamer of het Amerikaanse congres even gaan bepalen of abortus überhaupt legaal is.
Het was geen antwoord op zijn vraagquote:Op zondag 4 oktober 2020 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een non-antwoord op zijn normale vraag zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |