Hahaha! Ik moest googlen maar daar kijk ik nooit naarquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Loopt het kind straks de hele dag te wijnen.
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".quote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Nou ja, wij hebben thuis ook allemaal namen die redelijk genderneutraal zijn. Dat hebben mijn ouders niet bewust om de neutraliteit gedaan. Meer omdat ze het gewoon stoere namen voor meiden vondenquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! Ik moest googlen maar daar kijk ik nooit naar
Ik heb een collega die alle 3 haar kinderen een genderneutrale naam heeft gegeven. Ze zegt dat het niet bewust was, maar dat lijkt me sterk
Oh nee, ik bedoel meer dat het geen toeval is als je drie namen uit hetzelfde genre kiestquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou ja, wij hebben thuis ook allemaal namen die redelijk genderneutraal zijn. Dat hebben mijn ouders niet bewust om de neutraliteit gedaan. Meer omdat ze het gewoon stoere namen voor meiden vonden
Ja, dat klopt, maar er worden leuke suggesties gegeven (enkele hadden wij (mijn kind en ik) ook al bedacht).quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ikquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Het was gewoon uit belangstelling vanwege de niet-alledaagse situatie, met alle ruimte om er niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ik)
Roanquote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zoek ook inspiratie.
Oudste heet Jelle met een M ipv een J aan t begin.
Eisen:
- liever geen -e naam (in combinatie met oudste trek ik dat niet zo) -ke kan weer wel voor mij
- geen M aan t begin
- geen H aan t begin
Jongens en meisjes!
Robinquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Ik ken een jongetje dat Corry heet, die is een jaar of 8/9. Corry is zijn roepnaam maar eigenlijk is het Cornelis, is vernoemd naar zijn overgrootvader.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry? Doen mensen dat nog? Ik zie een dame van 70 voor me.
Mijn oma van 92 heet Corrie (wel met ie dan)quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry Ander?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Is tegenwoordig toch weer helemaal hip om ouderwetse namen te geven?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |