abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:16:16 #101
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195490118
quote:
84s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:44 schreef Starhopper het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die roepen dat het maar een griepje is.
Waarmee ze ongetwijfeld niet bedoelen dat ze denken dat covid-19 exact gelijk is aan influenza, maar dat voor sommige mensen het ziekteverloop van corona/covid-19 vrijwel identiek is en daarmee dus direct vergelijkbaar is met het griepvirus. Dit zal met name gelden voor de grote groep met een gezond immuunsysteem, dat niet overreageert en zonder de pech van uitzonderlijke erfelijke nadelen tav corona. Je kunt het dan best een griepje noemen.

Dat perspectief verandert als je naar de gehele bevolking kijkt, met name mensen die levenslang zijn blootgesteld aan de griep en waarvan het immuunsysteem daar mee om kan gaan, kunnen toch opeens ernstige klachten ontwikkelen door het nieuwe corona virus. Voor hen, maar ook maatschappelijk gezien, is het dus alles behalve vergelijkbaar met 'de griep'.

Om in een discussie aan te geven dat het om een griepje gaat omdat het voor jou (waarschijnlijk) vergelijkbaar zal verlopen, kan als vrij respectloos worden aangemerkt, maar iedereen die de vergelijking maakt verketteren, is dat even zo.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:27:59 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195490298
Snap dat nooit zo, hoe mensen nog weten hoe "fit" ze een halfjaar geleden nog waren. En dat ze dit en dat nu veeeuuuull minder goed volhouden.

Dat soort anekdotische bewijs sla ik niet echt hoog aan. Zelfde mensen die 4 jaar last hebben van een burn-out
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:30:50 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195490350
5% van wat? Mensen die op de IC hebben gelegen? In het ziekenhuis? Of die positief zijn getest geweest?
pi_195691559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Snap dat nooit zo, hoe mensen nog weten hoe "fit" ze een halfjaar geleden nog waren. En dat ze dit en dat nu veeeuuuull minder goed volhouden.

Voorbeeld: Milde Covid-19 infectie gehad Maart/April.
Conditie was normaal.
Na 3 weken was ik klacht vrij.
Daarna zeer moe, en conditie was duidelijk minder. Ik moest veel meer spreiding over de dag.
Merkte duidelijk ik ik veel minder fysieke aankon.

2-2,5 maanden een terug geval gehad.
Traplopen naar zolder was hetzelfde als een uur squashen, maar dan zonder het zweten.

Nu langzaam aan het herstellen en flink bezig conditie opbouwen.

Even een voorbeeld hoe Covid-19 zich kan gedragen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:03:47 #105
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195691645
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Snap je nou serieus niet wat een patiënt is of doe je gewoon dom om fake news te kunnen schreeuwen?
Het is een onderzoek onder coronapatiënten, niet onder besmette mensen. :|W

Er zijn geen miljoen coronapatiënten in Nederland.
Het zou jouw verhaal helpen als je begint met het verschil tussen een patiënt en iemand die met corona besmet is (geweest).

Jullie praten nu langs elkaar heen zonder dat de 1 de vraag stelt en zonder dat de ander iets uitlegt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195691661
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:46 schreef Discombobulate het volgende:

Kompanje sluit niet uit dat ‘langdurige covid’ ook een eigen leven gaat leiden, als meer en meer patiënten hun klachten gaan toeschrijven aan corona. Veelzeggend: bij een bloedonderzoek van 1.400 Amerikaanse ‘long haulers’, bleek tweederde geen antistoffen tegen het virus in het bloed te hebben. ‘Mensen gaan het ook voelen als de naam van een aandoening alsmaar wordt herhaald’, zegt Kompanje. ‘Begrijp me goed: hun klachten zijn ongetwijfeld echt. Maar misschien zijn ze wel depressief, hebben ze een burn-out, of gaat hun relatie helemaal niet goed.’

Uit: https://www.volkskrant.nl(...)met-corona~be370e04/
Nadeel is dat de antistoffen test erg onbetrouwbaar is. En de antistoffen zijn vrij snel uit je lichaam verdwenen . Helemaal als het maar een milde infectie covid-19 is/was.

Mijn antistoffentest was ook negatief en mijn longarts vond de test ook zonde van het geld. Maar hij twijfelde er niet over, dat ik wel Covid-19 heb gehad. Daar was hij eigenlijk van overtuigt.

Het is dus niet echt "veelzeggend", het is zelfs een bekend feit dat de antistoffen snel verdwijnen uit je lichaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')