abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:58:27 #21
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195404113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Letterlijk nergens in het artikel staat dat het om alle mensen gaat die een infectie hebben gehad.

Voordat je het artikel las, had je al een mening klaarstaan over het artikel zodat je achteraf "fake-news" kon roepen.

Heel makkelijk lees je gewoon over het woord "patiënt" wat letterlijk 10 keer in het artikel wordt benoemd, waarvan 3 keer alleen al in de eerste alinea.
Het artikel gaat om een steekproef en over het algemeen mag je dat dan extrapoleren naar een grotere populatie. Dus je mag wel degelijk zeggen wat Confetti aangeeft en ik geloof daar eerlijk gezegd ook weinig van. De gemiddelde leeftijd is 48 jaar, dus misschien was de doorsnede van de steekproef niet breed genoeg.of helde teveel richting wat oudere mensen.
Weisst
pi_195404167
Ooh we zitten nu dus met minsten 1 miljoen extra chronische zieken, raar dat je er niks van merkt.
Wat een bullshit.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:02:48 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195404179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:58 schreef erkel het volgende:

[..]

Het artikel gaat om een steekproef en over het algemeen mag je dat dan extrapoleren naar een grotere populatie. Dus je mag wel degelijk zeggen wat Confetti aangeeft en ik geloof daar eerlijk gezegd ook weinig van. De gemiddelde leeftijd is 48 jaar, dus misschien was de doorsnede van de steekproef niet breed genoeg.of helde teveel richting wat oudere mensen.
:|W

Dit gaat om coronapatiënten, niet mensen die geïnfecteerd zijn geweest :{ dit is geen steekproef.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:03:48 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195404195
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Ooh we zitten nu dus met minsten 1 miljoen extra chronische zieken, raar dat je er niks van merkt.
Wat een bullshit.
Dat zegt niemand.
pi_195404307
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat zegt niemand.
Ik had gisteren ook een snotneus, maar niet eens corona gehad. (denk ik)
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:14:45 #26
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195404381
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

:|W

Dit gaat om coronapatiënten, niet mensen die geïnfecteerd zijn geweest :{ dit is geen steekproef.
Hè wat?

quote:
Genezen coronapatiënten blijken een halfjaar na hun infectie..
Dit komt rechtstreeks uit het artikel. Het is een onderzoek onder 1000 genezen coronapatienten. Mensen die dus geïnfecteerd zijn geweest. Het is dus wel een steekproef, want er zijn veel meer genezen coronapatienten natuurlijk. Maar of het onderzoek deugdelijk is gebeurd is nu de vraag. Mensen met klachten zijn misschien meer geneigd om mee te werken.
Weisst
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:17:05 #27
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195404417
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:14 schreef erkel het volgende:

[..]

Hè wat?
[..]

Dit komt rechtstreeks uit het artikel. Het is een onderzoek onder 1000 genezen coronapatienten. Het is dus wel een steekproef, want er zijn veel meer genezen coronapatienten natuurlijk. Maar of het onderzoek deugdelijk is gebeurd is nu de vraag. Mensen met klachten zijn misschien meer geneigd om mee te werken.
Snap je nou serieus niet wat een patiënt is of doe je gewoon dom om fake news te kunnen schreeuwen?
Het is een onderzoek onder coronapatiënten, niet onder besmette mensen. :|W

Er zijn geen miljoen coronapatiënten in Nederland.
pi_195404451
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Wat een bullshit.
Ik vind dit vrij kort door de bocht. Jij merkt er inderdaad misschien niks van. Omdat mensen er vaak ook niet zomaar over praten. Ik leef met iemand samen die na een half jaar nog steeds klachten heeft, waaronder een kortetermijngeheugen dat niet meer helemaal net zo lekker werkt als voor een half jaar geleden. Denk je dat we dat verder aan de grote klok hangen of zo? Juist als mensen chronisch iets mankeren, merk je daar vrij weinig van in het dagelijks leven.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:24:10 #29
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195404544
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Snap je nou serieus niet wat een patiënt is of doe je gewoon dom om fake news te kunnen schreeuwen?
Het is een onderzoek onder coronapatiënten, niet onder besmette mensen. :|W

Er zijn geen miljoen coronapatiënten in Nederland.
Ik snap je inderdaad niet. Waarom is het woord patiënt zo belangrijk. Het gaat om genezen (oud)coronapatienten. Of het nou een miljoen zijn of 500.000 of 30.000. Dat interesseert mij niet. En het gaat om milde klachten:

quote:
Dat blijkt uit het eerste grootschalige onderzoek naar patiënten met ‘milde klachten’
Daar kun je dus heel veel Corona doorlopers onder scharen.

Het beeld wat door het artikel wordt geschetst is dat 95% van alle corona patiënten klachten kunnen/zullen houden. Het was beter geweest als ze de onderzoeksresultaten duidelijker hadden weergegeven.
Weisst
pi_195404547
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:19 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ik vind dit vrij kort door de bocht. Jij merkt er inderdaad misschien niks van. Omdat mensen er vaak ook niet zomaar over praten. Ik leef met iemand samen die na een half jaar nog steeds klachten heeft, waaronder een kortetermijngeheugen dat niet meer helemaal net zo lekker werkt als voor een half jaar geleden. Denk je dat we dat verder aan de grote klok hangen of zo? Juist als mensen chronisch iets mankeren, merk je daar vrij weinig van in het dagelijks leven.
Het gaat mij erom dat zo'n artikel als dit enkel gebracht wordt om angst te zaaien.
Natuurlijk hou je mensen met klachten, maar 95% is overdreven.

De omschrijving van klachten is zo vaag dat het niet eens duidelijk is of het terug te herleiden is naar Corona. En wat boven is gesteld als je een steekproef houdt en daarvoor een groep uitzoekt die al naar buiten komt met bepaalde klachten kan je er niet gelijk conclusies aan trekken.
pi_195404595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat zo'n artikel als dit enkel gebracht wordt om angst te zaaien.

Wow, gewoon wow ;(
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195404600
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Natuurlijk hou je mensen met klachten, maar 95% is overdreven.

De omschrijving van klachten is zo vaag dat het niet eens duidelijk is of het terug te herleiden is naar Corona. En wat boven is gesteld als je een steekproef houdt en daarvoor een groep uitzoekt die al naar buiten komt met bepaalde klachten kan je er niet gelijk conclusies aan trekken.
Angst zaaien, of mensen bewust maken van. Dat zien jij en ik dus een beetje verschillend :)
pi_195404604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wow, gewoon wow ;(
Ja het ontbreekt enig nuance, zoals gewoonlijk.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:30:38 #34
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195404655
Angst zaaien of clickable content maken, kan soms erg op één lijn liggen . Net zoals dit artikel:

https://www.ad.nl/buitenl(...)erste-keer~a3a570e8/

Nergens staat of hij de eerste keer ook positief getest is. In maart werd je alleen getest als je al doodziek in het ziekenhuis lag over het algemeen. Kan goed zijn dat het een flinke griep was of een ander verkoudheidsvirus.
Weisst
pi_195404657
Onzin idd , ken wel een paar mensen hier die Corrie hebben gehad, idd na serieuze klachten volledig in 2 a 3 maanden hersteld
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:31:32 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195404668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wow, gewoon wow ;(
Tuurlijk gewoon onzin ook dit, de meeste corona geïnfecteerden worden niet eens opgenomen man. En voor sommige is de griep wat heftiger, dikwijls ligt daar decennia aan roken, drinken, overgewicht, en een ongeremde haat tegen sport aan ten grondslag. Iets met billen branden....
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:33:50 #37
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195404710
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:24 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik snap je inderdaad niet. Waarom is het woord patiënt zo belangrijk. Het gaat om genezen (oud)coronapatienten. Of het nou een miljoen zijn of 500.000 of 30.000. Dat interesseert mij niet. En het gaat om milde klachten:
[..]

Daar kun je dus heel veel Corona doorlopers onder scharen.

Het beeld wat door het artikel wordt geschetst is dat 95% van alle corona patiënten klachten kunnen/zullen houden. Het was beter geweest als ze de onderzoeksresultaten duidelijker hadden weergegeven.
Het is zo belangrijk omdat men in dit topic zonder enige basis probeert te concluderen dat het artikel zegt dat 95% van de besmette gevallen blijvende klachten heeft.

Dat wordt letterlijk nergens aangegeven.
Er zijn iets minder 13.000 coronapatiënten geweest in Nederland. 95% hiervan heeft blijvende klachten.
pi_195404716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:19 schreef MQBM het volgende:

[..]

Als je met iemand samen leeft dan is de kans vrij groot dat jij het ook hebt gehad. Dan zou je dat percentage vanuit de OP dus al flink omlaag halen mocht jij er geen last meer van hebben.
pi_195404731
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Het is zo belangrijk omdat men in dit topic zonder enige basis probeert te concluderen dat het artikel zegt dat 95% van de besmette gevallen blijvende klachten heeft.

Dat wordt letterlijk nergens aangegeven.
Er zijn iets minder 13.000 coronapatiënten geweest in Nederland. 95% hiervan heeft blijvende klachten.
Hoeveel van die mensen waren al ernstig ziek, hadden al klachten.
Niks daarover natuurlijk, ook niet als kanttekening.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:38:01 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195404768
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hoeveel van die mensen waren al ernstig ziek, hadden al klachten.
Niks daarover natuurlijk, ook niet als kanttekening.
Ze waren allemaal "ernstig" ziek.
Je wordt immers alleen opgenomen als de klachten heel erg oplopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')