Juist, dat zeg ik hier ook altijd. Formule 1 moet ervoor kiezen om in de eerste plaats een raceklasse te zijn. Mobiliteit en autoracen zijn twee verschillende dingen. Prima dat mensen hun woonwerk verkeer tegenwoordig electrisch af kunnen leggen maar als Formule 1 kun je daar verder niks mee. Autosport en milieu zijn niet met elkaar te combineren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.
Als je door wil als reclame bord voor grote autofabrikanten dan ontkom je niet elektrificatie. Over 10 jaar rijden we grotendeels elektrisch en maak je als Mercedes of Renault geen reclame voor jezelf als je met verbrandingsmotoren rijdt.
Je kan ook door als race klasse, maar kijk dan naar versimpeling en standaardisatie van onderdelen.
Op termijn is het huidige model niet meer houdbaar.
Wat hadden Renault, Peugeot, Honda en Toyota aan het ontwikkelen van V10 motoren? Weinig tot niets. Ze wilden deelnemen aan het spelletje en de drempel om deel te kunnen nemen was relatief laag. Zelfs kleine spelers als Yamaha, Cosworth en Hart konden meedoen. Met de huidige motorformule is het onmogelijk om als fabrikant in te stappen en competitief te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken.
Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten?
Op Le Mans wil men vanaf 2024 ook auto's die rijden op waterstof toestaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken.
Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten?
Quote maarquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:24 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik was erbij. De enige die spoken ziet ben jij.
Zou dat zo erg zijn als alle teams met een Mercedes motor zijn uitgerust?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:59 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg.
quote:Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niet onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben."
per jaar of alleen voor 31 mrt 2021?quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:55 schreef Starflyer het volgende:
Wat ik ook al een tijdje roep hier. Het tekenen van het Concorde Agreement is geen garantie dat teams ook tot en met 2025 in de F1 blijven. Als teams voor 31 maart aangeven dat ze willen stoppen kunnen ze na dat seizoen ook daadwerkelijk uitstappen zonder consequenties.
Tuurlijk nietquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat Max wellicht een jaar naar de Indycars gaat.
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn.quote:
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn.
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars.
Ten eerste heeft hij een contract. Ten tweede verdient hij 35 miljoen per jaar.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets.
Pas vanaf 2026. Eerder niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:23 schreef Fer het volgende:
Hoe vaak zouden Marko en Horner al met Domenicale hebben gesproken. Zou mij niks verbazen, dat ze nu 100% inzetten op een nieuw motor regelement.
terug naar de V10quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie post #84quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:16 schreef Gehrman het volgende:
Marko sluit vertrek Red Bull uit de Formule 1 niet uit
Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niets onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |