Dat geeft een veel beter vergelijking.quote:
ik gok 4300 > 4800 > 5xxx, gezien de stijging van ongeveer 10% elke dag, de laatste 2 weken (behalve gister, maar vandaag weer meer dan 10%)quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Daarom ging ik uit van rond de 5000 per dag vandaag.
Nou dat zijn er wat minder, maar die 5000 gaan we binnenkort wel aantikken hoor.
Volgens mij werd die 5000 per dag pas ergens volgende week verwacht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dat zijn er wat minder, maar die 5000 gaan we binnenkort wel aantikken hoor.
Ik had die vorige week voor vandaag verwacht. Dus ik werd daarop gequote. Dat het er maar 3800 zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij werd die 5000 per dag pas ergens volgende week verwacht.
Ik kan me tenminste zoiets herinneren van de persconferentie van afgelopen maandag, dat ze die cijfers met een week of 2 verwachtten.
Zo ken ik Zeeland weerquote:
5000 besmettingen op zichzelf zegt toch vrij weinig? Als je 5000 besmettingen onder 20 jarigen hebt is de verwachtte hoeveelheid ziekenhuisopnames vele malen lager dan als je zoveel besmettingen hebt onder 60+. Daarnaast raak je ook een groter deel van de bevolking die zich laat testen nu, dus is het logisch dat je meer positief getesten vindt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk wel, zijn die mensen ontslagen van de IC, of is 't gros overleden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:31 schreef Za het volgende:
Toename totaal aantal IC opnames: 1
2 oktober
Opgenomen op IC*: 12
Huidig: 170
Donderdag 1 oktober
Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 169
1300 positieve testen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
Alleen de top 10 is al goed voor 1300 besmettingen.
Toch zo'n 20 à 30% groei van week tot week in het ziekenhuis, en 40% op de IC. Ik weet niet of dat niet "heel hard omhoog" is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je op dit moment kijkt naar de hoeveelheid ziekenhuis- (en zeker) IC-opnames gaat dat niet heel hard omhoog, wat mij in elk geval positief lijkt.
Je geheugen laat je in de steek.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ik gok 4300 > 4800 > 5xxx, gezien de stijging van ongeveer 10% elke dag, de laatste 2 weken (behalve gister, maar vandaag weer meer dan 10%)
Nou nee, tot half september hadden we 80 besmettingen per week, nu zitten we daar al per dag overheen. Almelo, Hengelo en Enschede zitten per 100.000 inwoners bijna aan grote steden in het westen.quote:
Vrijdag 2541, zaterdag 2776. We zitten nu op 3831.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had die vorige week voor vandaag verwacht. Dus ik werd daarop gequote. Dat het er maar 3800 zijn.
Toen ik dat zei hadden we er 2500 per dag give or take.
Om dit nog even in cijfers aan te geven: 2777*1,1^6 = 4919.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je geheugen laat je in de steek.
Vrijdag: 3800
Donderdag: 3295
Woensdag: 3302
Dinsdag: 3011
Maandag: 2914
Zondag: 2995
Zaterdag: 2713
Vrijdag: 2777
Met horten en stoten, af en toe een sprong van 10% maar dan kan het net zo goed weer een dag of twee stabiliseren.
Het is geen wedstrijdje verplassen wie er het kortste bij zat he.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrijdag 2541, zaterdag 2776. We zitten nu op 3831.
Zaterdag deed je de uitspraak, dus in plaats van een stijging van > 2224, werd het een stijging van nog niet eens de helft daarvan.
De nieuwe maatregelen zijn pas afgelopen dinsdagavond ingegaan. Daar merk je na amper drie dagen nog geen effect van.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:23 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik naar deze cijfers zie kijk, lijken de nieuwe maatregelen geen effect te hebben zowel mensen veel meer thuis gaan feesten. Over mondkapjes gesproken zijn we veel te laat mee begonnen met dingend advies te nemen...
Dan moet je zo'n voorspelling in de eerste plaats niet doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijdje verplassen wie er het kortste bij zat he.
Die 5000 gaan we echt nog wel aantikken binnen afzienbare tijd.
Tip: op Google krijg je snel een overzicht als je zoekt op "nederland corona cases"quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:36 schreef VoMy het volgende:
Bron is de irritante Marino van Zelst, ik heb door al zijn quasi-lollige polls en draadjes heengeploegd om dit terug te halen. Wel fijn dat ie het overzicht elke dag plaatst natuurlijk.
Reken er idd maar op dat in alles, de (verborgen & onvermoede) kosten flink zullen stijgen en dat uitgestelde verwachtingen daarin, flink zullen gaan tegenvallen. Het gesubsidieerde zwembad of club zonder kantine, zal volgend jaar meer geld nodig hebben of entree moeten vragen voor structureel minder faciliteiten en deelnemers per ruimte-eenheid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is vrij goed terug te betalen ja, maar die kosten komen bovenop de kosten die er normaal zijn. Als het (zoals telkens rond ging) inderdaad 90 miljard is, dan heb je dezelfde inkomsten als pre-corona, maar wel 90 miljard extra uitgaven/aflossingen daarvan.
Zorgverzekering ging dit jaar niet omhoog vanwege Corona. Stel dat de lonen van zorgpersoneel flink omhoog gaan (waar ik achter sta), dan gaat de zorgverzekering volgend jaar ook flink omhoog. Tel daarbij de gemiste inkomsten bij alle gemeenten op welke terugbetaald moeten worden, en ga zo maar door.
Amsterdam verhoogt de OZB met 20% zo lijkt het. Hoewel sommige gemeenten meer vet op de botten hebben en daardoor er makkelijker mee om kunnen gaan zijn er ontzettend veel Artikel 12 gemeentes. Die moeten hun kosten ergens vandaan halen.
Het maakt nogal een verschil of zo'n voorspelling binnen 7 of binnen 14 dagen plaats vindt. Iets met het onder- of overschatten van exponentiële groei (jij was degene die experts verweet exponentiële groei niet goed in te schatten).quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijdje verplassen wie er het kortste bij zat he.
Die 5000 gaan we echt nog wel aantikken binnen afzienbare tijd.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:33 schreef chratnox het volgende:
Vraag is natuurlijk wel, zijn die mensen ontslagen van de IC, of is 't gros overleden.
Neemt niet weg dat je gewoon niet met covid op de IC wilt belanden. Want ook al is de kans vrij groot dat je het overleefd, reken maar dat je de rest van het jaar bezig bent met revalideren en 'normaal' functioneren er zeker een half jaar of langer niet in zit. (en in sommige gevallen misschien zelfs wel nooit meer op oude niveau)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |