abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:49 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195509018
Och NJ.. ik kan me zo voorstellen dat jullie er een beetje moedeloos van worden.
Resistance is futile.
pi_195509835
quote:
9s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:08 schreef Seven. het volgende:
Och NJ.. ik kan me zo voorstellen dat jullie er een beetje moedeloos van worden.
Het is een troost dat ze gezond is. Dat klinkt gek. Moet dat anders zeggen. Een opluchting. Ze groeit, raakt haar afvalstoffen kwijt.. Ze is gewoon in orde zoals het er nu uitziet. Dan hoop ik dat de osteopaat iets aan die spanning kan doen, of dat we zelf of met hulp het ei van Columbus vinden. En.. het is een fase. :9 Tussen de 2 en 4 uurtjes slapen wordt dan misschien voor ons nu even het nieuwe normaal. Hopelijk maar eventjes. *)
pi_195510641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het is een troost dat ze gezond is. Dat klinkt gek. Moet dat anders zeggen. Een opluchting. Ze groeit, raakt haar afvalstoffen kwijt.. Ze is gewoon in orde zoals het er nu uitziet. Dan hoop ik dat de osteopaat iets aan die spanning kan doen, of dat we zelf of met hulp het ei van Columbus vinden. En.. het is een fase. :9 Tussen de 2 en 4 uurtjes slapen wordt dan misschien voor ons nu even het nieuwe normaal. Hopelijk maar eventjes. *)
Ik vind het knap hoe jullie ermee om gaan hoor. Toen A zoveel huilde vond ik dat verschrikkelijk. Zowel voor hem als voor mezelf. Achteraf denk ik niet dat het reflux is geweest, maar teveel voeding. We gaven gewoon wat bij zijn gewicht hoorde, maar blijkbaar wordt hij blijer van meer voedingen waar minder inzit. We geven sinds een paar dagen 120 cc en dat lijkt goed te gaan. Hij is soms nog wat hongerig na een fles, dus met samenspraak van CB heb ik een fles van 150cc geprobeerd. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Hoop gehuil weer. Volgens mij zit er geen rem op bij hem. Als ik een fles van 210 zou geven zou hij het ook helemaal opdrinken denk ik.

@Seven, hoe ist met de kleine Collin?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 08-10-2020 18:36:15 ]
pi_195510938
Ondanks alles klink je nog zo positief NJ, vind ik knap! Toen de oudste hier eindeloos aan de borst zat en huilen in de nacht had ik flink wat dramatische posts hier gemaakt :+
Hopelijk lukt het jullie om de aangeboden hulp aan te nemen, ikzelf vind dat ook altijd lastig.

Hier gaat het zijn gangetje. De baby is borst verslaafd, hij drinkt nu vaker maar wel korter per keer. Er komt daardoor wel minder melk omhoog dus ik vind het prima.
Van het weekend werd een borst steeds pijnlijker en warmer, maandag koorts. Even goed rondgevoeld en ja hoor, harde plekken. Gelukkig hielp nakolven met een elektrische tandenborstel op de harde plek goed en is de koorts niet meer teruggekomen.

Het is wel echt wennen om alleen te zijn met grote en kleine M. Ze moeten allebei weleens wachten en vind dat soms best lastig qua schuldgevoel en dergelijke. Gelukkig vindt grote M. de baby nog steeds lief dus het zal wel goed gaan tot nu toe :+
pi_195511353
Fijn is dat miez! En ook van de ontsteking die je hebt opgelost! Snel gehandeld!

Voelt een beetje ongepast na de zorgen hier van Bottom over gewicht maar vandaag de 10 weken controle bij CB. Morgen 10 weken en 7,4 kilo en 61 cm :o maar wat blijkt, even zwaar en groot als R toen was! Bijzonder wel. Maar die lijn schoot regelrecht uit de curve. Ik maak me geen zorgen en zij ook niet, want bij R is het allemaal bijgetrokken nu met bijna 6 jaar. Zelfs slank best vind ik. Ik dacht zou hij 6 kg zijn? Dus ik schrok wel ff van dit gewicht en heb persoonlijk om het hoekje gegluurd om te controleren :+ verpleegkundige vond hem er uitstekend uitzien en enorm sterke nek terwijl osteo zei van oefen oefen oefen haha (op buik).
Nu maar snel op bed, vannacht onrustig voor zijn doen en uren bij me in bed gehouden en kan dan toch niet echt slapen met zijn geluidjes.
pi_195513674
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:09 schreef Hilmo het volgende:
Fijn is dat miez! En ook van de ontsteking die je hebt opgelost! Snel gehandeld!

Voelt een beetje ongepast na de zorgen hier van Bottom over gewicht maar vandaag de 10 weken controle bij CB. Morgen 10 weken en 7,4 kilo en 61 cm :o maar wat blijkt, even zwaar en groot als R toen was! Bijzonder wel. Maar die lijn schoot regelrecht uit de curve. Ik maak me geen zorgen en zij ook niet, want bij R is het allemaal bijgetrokken nu met bijna 6 jaar. Zelfs slank best vind ik. Ik dacht zou hij 6 kg zijn? Dus ik schrok wel ff van dit gewicht en heb persoonlijk om het hoekje gegluurd om te controleren :+ verpleegkundige vond hem er uitstekend uitzien en enorm sterke nek terwijl osteo zei van oefen oefen oefen haha (op buik).
Nu maar snel op bed, vannacht onrustig voor zijn doen en uren bij me in bed gehouden en kan dan toch niet echt slapen met zijn geluidjes.
Wat een beer heb jij! A. was vandaag ruim 6 kilo en 60 cm. Ook prima. Ze vroegen ons of we wel eens oefenden met hoofd rechtop te houden als hij op zijn h buik ligt. Euhm, eigenlijk niet :@ Maar hij kon het wel prima laten zien :)
pi_195516859
Ik meld me ook in dit topic :W .

Heb eventjes wat teruggelezen maar NJ wat een vervelende situatie zeg! Vind het knap dat je zo positief blijft.

Hier gaat alles eigenlijk goed met Y (gisteren een week oud). Afgelopen dinsdag naar de kinderarts geweest (ga je hier naartoe ipv cb) en alles was goed, qua lengte en gewicht zit ze in de 75th en 85th percentile.

Wel wil ze constant eten.. vandaag is ze van 11:00 tot 15:30 wakker geweest en bijna continu aan de borst gelegen.. telkens wanneer ik dacht dat ze genoeg had begon ze toch weer te huilen en smakkende geluiden te maken en haar vuistjes in haar mond te steken etc. Gekke vraag misschien maar kun je een baby overvoeden? Ik lees online vaak 10-15 minuten per borst dus 20-30 minuten totaal per keer, maar ik ben altijd veel langer bezig.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:33:19 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_195518274
Met borstvoeding kun je bijna niet overvoeden hoor :*
En, klinkt als een regeldag! Dan willen ze bijna nonstop aan de borst. Die ga je nog veel krijgen. Daarmee krikken ze je productie op ;)
disclaimer
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:51:13 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195518566
Welkom!!

Ik was ook vaak langer bezig Smart_ass :) Helemaal prima! Ik vond het zelf soms 'vervelend', maar goed... Ook dat went.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195519263
Dank!

En oke fijn, dat stelt me gerust dan :P.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:05:58 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195519435
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 00:44 schreef Smart_ass het volgende:
Dank!

En oke fijn, dat stelt me gerust dan :P.
Was dit dag 9? Toen zat Colin ook aan m'n tiet geplakt en de dag erna had ik ineens de borstvoeding goed op gang.
Resistance is futile.
pi_195520015
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 01:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Was dit dag 9? Toen zat Colin ook aan m'n tiet geplakt en de dag erna had ik ineens de borstvoeding goed op gang.
Dag 7 en 8! Ben nu ook alweer ruim 2,5u met haar bezig.. aan de borst, ze drinkt, ze laat los, en zodra ze loslaat begint ze direct weer te smakken en happen.. lijkt geen eind aan te komen maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze nog steeds honger heeft!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 04:18:55 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_195520257
Colin is z'n foknaam ;)

Echt mensen... slaap, wat was dat ook alweer? :') ;(
disclaimer
pi_195520291
Ohh oke!

Slaap is hier ook ver te zoeken inderdaad.. Hoe voel je je verder lichamelijk SQ?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 04:28:01 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_195520310
Redelijk goed. Ik ben de beperkingen nu al wel beu moet ik eerlijk zeggen :')

Baby doet het ook prima, al hapt ie echt vreselijk slecht aan waardoor hij veel lucht binnen krijgt waardoor hij dus buikpijn krijgt een waardoor ik dus gewoon niet slaap :')
disclaimer
pi_195520460
Ja dat snap ik heel goed, je doet sowieso snel teveel dan wat eigenlijk nog niet mag.

Verder geen last van je tepels door dat verkeerd aanhappen? Pfff de eerste dagen borstvoeding heb ik het bijna uitgeschreeuwd van de pijn wanneer ze aanhapte :'( :@.
pi_195520462

[ Bericht 100% gewijzigd door Smart_ass op 09-10-2020 05:14:01 (Mezelf gequote, slaapgebrek :') ) ]
pi_195521338
Ja dat kan zooo pijnlijk zijn. Was hier voor weken, mijn hemel. Komt door mijn tepels ook. Wat een pijn. :o
Drinkt ze wel continu smart? Anders beetje van buiten naar binnen (tepel) de borst masseren. Soms dutten ze enorm in. Of voetje kietelen of in nekje wat wrijven. Ik moest in begin en nog steeds wel geregeld wakker maken. Nou begint die van mij ook enorm op de borst te huffen als het niet snel genoeg gaat. Echt keihard meppen met de vuistjes en grommen :')
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:11:40 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_195521366
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 05:12 schreef Smart_ass het volgende:
Ja dat snap ik heel goed, je doet sowieso snel teveel dan wat eigenlijk nog niet mag.

Verder geen last van je tepels door dat verkeerd aanhappen? Pfff de eerste dagen borstvoeding heb ik het bijna uitgeschreeuwd van de pijn wanneer ze aanhapte :'( :@.
Nee, maar ik heb er ook al eelt op na twee keer een jaar voeden. Bij mijn eerste ging ik ook door de grond hoor!
Gaat het nu wel beter?
disclaimer
pi_195521672
Haha Hilmo, grommen :D . Hier kan ze soms ook zo enorm gulzig drinken, echt bang dat ze iets tekort komt ofzo. Ze dut inderdaad soms een beetje in en dan maak ik haar weer een beetje wakker.

SQ ik dacht inderdaad al je hebt het vast eerder gedaan met je vorige twee. Gelukkig geen last meer van mijn tepels nee, godzijdank. Ik smeer ze ook echt trouw na iedere voeding in.
pi_195522295
Gefeliciteerd SQ! Volgens mij hebben onze dames dezelfde naam. O+

Frum is gisteren opnieuw geopereerd. Hopelijk de laatste voorlopig. Ze gaan ervoor dat als ze nu opgeknapt is (over 2 weken denk ik) dat ze eerst thuis kan aansterken en groeien, want ze is nogal wat afgevallen deze weken. En dan over 3 maanden opnieuw een operatie, maar dit keer met een goed plan vooraf. Er is een hoop misgegaan en ze heeft zoveel pech gehad. Hartverscheurend.
pi_195522431
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:38 schreef QuattroF het volgende:

Frum is gisteren opnieuw geopereerd. Hopelijk de laatste voorlopig. Ze gaan ervoor dat als ze nu opgeknapt is (over 2 weken denk ik) dat ze eerst thuis kan aansterken en groeien, want ze is nogal wat afgevallen deze weken. En dan over 3 maanden opnieuw een operatie, maar dit keer met een goed plan vooraf. Er is een hoop misgegaan en ze heeft zoveel pech gehad. Hartverscheurend.
En dat voor zo'n kleine meid... Zo'n hoop al meegemaakt :{ Fijn dat er nu een goed plan klaarstaat. Ik duim voor een spoedig herstel de komende weken!
pi_195522807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:05 schreef Hilmo het volgende:
Ja dat kan zooo pijnlijk zijn. Was hier voor weken, mijn hemel. Komt door mijn tepels ook. Wat een pijn. :o
Drinkt ze wel continu smart? Anders beetje van buiten naar binnen (tepel) de borst masseren. Soms dutten ze enorm in. Of voetje kietelen of in nekje wat wrijven. Ik moest in begin en nog steeds wel geregeld wakker maken. Nou begint die van mij ook enorm op de borst te huffen als het niet snel genoeg gaat. Echt keihard meppen met de vuistjes en grommen :')
Dit, sessies konden bij mij rustig meer dan een uur duren en dan een klein uurtje later weer. Blijkt die kleine smurf dan gewoon te tutten en niet te drinken.
pi_195522821
quote:

Och wat een hoop polonaise aan dat lijfje. Hopelijk nu echt de ergste shit achter de rug! :*
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:53:24 #125
208890 June.
Seriously?
pi_195527715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:20 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dit, sessies konden bij mij rustig meer dan een uur duren en dan een klein uurtje later weer. Blijkt die kleine smurf dan gewoon te tutten en niet te drinken.
Hier moest ik ook regelmatig in mijn borst knijpen/masseren, voetjes/handjes kietelen etc omdat hij anders vrij snel weer stopte :P Uiteindelijk helemaal goed gekomen, op een gegeven moment dronk hij 1 tiet in 10 minuten leeg.
Shine bright like a diamond.
pi_195529325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:53 schreef June. het volgende:

[..]

Hier moest ik ook regelmatig in mijn borst knijpen/masseren, voetjes/handjes kietelen etc omdat hij anders vrij snel weer stopte :P Uiteindelijk helemaal goed gekomen, op een gegeven moment dronk hij 1 tiet in 10 minuten leeg.
Dit geeft de burger moed :P. Ik ga er in ieder geval goed op letten dat ze door blijft drinken en niet te vaak/te lang stopt, want dan duurt het eindeloos inderdaad. Bedankt voor de tips dames.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:09:21 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195530054
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 03:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dag 7 en 8! Ben nu ook alweer ruim 2,5u met haar bezig.. aan de borst, ze drinkt, ze laat los, en zodra ze loslaat begint ze direct weer te smakken en happen.. lijkt geen eind aan te komen maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze nog steeds honger heeft!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Colin is zijn foknaam ;) . En herkenbaar, Colin doet vandaag hetzelfde. Hij heeft last van de antibiotica, er gaat heel wat vocht doorheen.

Gewoon aan blijven leggen, morgen gaat het vast beter. Al dat aanleggen kan echt wonderen doen voor het op gang brengen. En als het teveel gaat frustreren of pijn: een flesje bijvoeding kan echt geen kwaad.
Resistance is futile.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:10:43 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195530077
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 05:12 schreef Smart_ass het volgende:

;( ;( ;( ;(

Werd bij mij na een weekje beter!
Resistance is futile.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:12:28 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195530106
quote:

Aww Quattro, wat een achtbaan. :*
Resistance is futile.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:31:37 #130
148247 taxibabe
pi_195530455
Ach jeetje QuattroF, alweer een operatie.. :{ Hopelijk knapt ze snel op! O+

Ik had de eerste weken ook veel pijn, maar na het voeden, ik bleek symptomen van Raynaud te hebben. :')

En wij hebben nu een dreumes! O+ Van opa en oma heeft hij een loopfietsje gekregen!
Maar ik kom afscheid nemen en schuif door naar het dreumestopic.
Nog ff 2 fotootjes als afscheid:
SPOILER
pi_195530595
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:31 schreef taxibabe het volgende:

Ik had de eerste weken ook veel pijn, maar na het voeden, ik bleek symptomen van Raynaud te hebben. :')

En wij hebben nu een dreumes! O+ Van opa en oma heeft hij een loopfietsje gekregen!
SPOILER
Gefeliciteerd!
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:22:41 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195531493
Ah leuk Taxibabe!
Tot over twee weken :W
pi_195535546
@Sunshine1982 @Miezziej @Smart_ass

We zijn niet altijd zo positief hoor.. Probeer mezelf ook af en toe wat moed in te praten. Paar dagen terug, toen we van 20u tot 4u een krijsende baby hadden, het om 4u dus stil werd, we toen in slaap vielen en mijn wekker af ging om 5u15 was ik niet meer positief. :9 Dan wil je m'n hoofd niet zien in de auto. Ik merk echter wel dat ik het huilen beter kan hebben dan met de oudste. Als ik me laat gaan dan krijg je genoeg dramatische posts hier denk ik. :+

Verder kom ik nog even niet helemaal bijgelezen, vannacht was weer de wekker te vroeg, de werkdag te lang, maar om het positieve juist ook even te delen..

Onze oudste werd door familie opgehaald van de opvang, was erg welkom omdat S. (moet even een Fok-naam verzinnen merk ik..) eindelijk even lag te slapen. Zelf. In de box. Zonder ons.

Vervolgens geeft een vriendin hier een boodschappentas af vanavond. Cholade, koekjes, maar eten. Eten. Soep. Stamppot. Pastasaus. Soep. Vlees.. Echt 5-6 maaltijden denk ik. Zo lief. Ik heb echt een potje zitten janken. Heb vandaag een werkdag gehad van 6u-20u. Dan thuis komen met zoiets, dan breek ik. :@ Vandaag op het werk van klanten ook nog allerlei cadeautjes gehad.. Blijf het zo bijzonder vinden.
pi_195535753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Sunshine1982 @:Miezziej @:Smart_ass

We zijn niet altijd zo positief hoor.. Probeer mezelf ook af en toe wat moed in te praten. Paar dagen terug, toen we van 20u tot 4u een krijsende baby hadden, het om 4u dus stil werd, we toen in slaap vielen en mijn wekker af ging om 5u15 was ik niet meer positief. :9 Dan wil je m'n hoofd niet zien in de auto. Ik merk echter wel dat ik het huilen beter kan hebben dan met de oudste. Als ik me laat gaan dan krijg je genoeg dramatische posts hier denk ik. :+

Verder kom ik nog even niet helemaal bijgelezen, vannacht was weer de wekker te vroeg, de werkdag te lang, maar om het positieve juist ook even te delen..

Onze oudste werd door familie opgehaald van de opvang, was erg welkom omdat S. (moet even een Fok-naam verzinnen merk ik..) eindelijk even lag te slapen. Zelf. In de box. Zonder ons.

Vervolgens geeft een vriendin hier een boodschappentas af vanavond. Cholade, koekjes, maar eten. Eten. Soep. Stamppot. Pastasaus. Soep. Vlees.. Echt 5-6 maaltijden denk ik. Zo lief. Ik heb echt een potje zitten janken. Heb vandaag een werkdag gehad van 6u-20u. Dan thuis komen met zoiets, dan breek ik. :@ Vandaag op het werk van klanten ook nog allerlei cadeautjes gehad.. Blijf het zo bijzonder vinden.
Je krijgt wat je verdiend O+
pi_195535797
Toch even een poging. :9 Ze is even stil....
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:31 schreef taxibabe het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd met de dreumes!! :*
quote:

Hoe lang zijn jullie nu al in en met het ziekenhuis bezig? Jeetje, hoop echt dat ze dan met 2 weken thuis mag herstellen, dat jullie thuis mogen herstellen. Even genieten voordat de volgende operatie weer komt. :*
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld me ook in dit topic :W .

Heb eventjes wat teruggelezen maar NJ wat een vervelende situatie zeg! Vind het knap dat je zo positief blijft.

Hier gaat alles eigenlijk goed met Y (gisteren een week oud). Afgelopen dinsdag naar de kinderarts geweest (ga je hier naartoe ipv cb) en alles was goed, qua lengte en gewicht zit ze in de 75th en 85th percentile.

Wel wil ze constant eten.. vandaag is ze van 11:00 tot 15:30 wakker geweest en bijna continu aan de borst gelegen.. telkens wanneer ik dacht dat ze genoeg had begon ze toch weer te huilen en smakkende geluiden te maken en haar vuistjes in haar mond te steken etc. Gekke vraag misschien maar kun je een baby overvoeden? Ik lees online vaak 10-15 minuten per borst dus 20-30 minuten totaal per keer, maar ik ben altijd veel langer bezig.
Hoi in het topic! Gefeliciteerd nog!
Onze dame zou het liefst 24/7 aan de borst liggen, maar voedingen duren hier regelmatig wel een uur..
Overvoeden had de rest al over gehad geloof ik, borstvoeding dus niet!
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:09 schreef Hilmo het volgende:

Wat een kind heb je al! Groeit mooi door!
Ga je nog vaak naar de osteopaat nu?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:49 schreef Miezziej het volgende:
Ondanks alles klink je nog zo positief NJ, vind ik knap! Toen de oudste hier eindeloos aan de borst zat en huilen in de nacht had ik flink wat dramatische posts hier gemaakt :+
Hopelijk lukt het jullie om de aangeboden hulp aan te nemen, ikzelf vind dat ook altijd lastig.

Hier gaat het zijn gangetje. De baby is borst verslaafd, hij drinkt nu vaker maar wel korter per keer. Er komt daardoor wel minder melk omhoog dus ik vind het prima.
Van het weekend werd een borst steeds pijnlijker en warmer, maandag koorts. Even goed rondgevoeld en ja hoor, harde plekken. Gelukkig hielp nakolven met een elektrische tandenborstel op de harde plek goed en is de koorts niet meer teruggekomen.

Het is wel echt wennen om alleen te zijn met grote en kleine M. Ze moeten allebei weleens wachten en vind dat soms best lastig qua schuldgevoel en dergelijke. Gelukkig vindt grote M. de baby nog steeds lief dus het zal wel goed gaan tot nu toe :+
Als man is het natuurlijk makkelijker positief te blijven als je de dame continu aan de borst hebt. Ik heb haar dan niet in handen én ik zie borsten. :9 Nee, zonder dollen, vind dat best lastig hoor, dat dat voeden natuurlijk zo op mijn vrouw aankomt. Kolf is niet de hobby hier, af en toe zodat ik ook kan voeden, maar niet de voorkeur eigenlijk..

Fijn dat je de ontsteking hebt kunnen voorkomen waarschijnlijk, dat is echt een bitch..
Hier ook op tijd er bij geweest, leek meer door het missen van een voeding een gekneusd gevoel te zijn geweest ofzo.

Heb je nog geen rare acties van de grote M. gehad naar kleine M. ? :9
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoe jullie ermee om gaan hoor. Toen A zoveel huilde vond ik dat verschrikkelijk. Zowel voor hem als voor mezelf. Achteraf denk ik niet dat het reflux is geweest, maar teveel voeding. We gaven gewoon wat bij zijn gewicht hoorde, maar blijkbaar wordt hij blijer van meer voedingen waar minder inzit. We geven sinds een paar dagen 120 cc en dat lijkt goed te gaan. Hij is soms nog wat hongerig na een fles, dus met samenspraak van CB heb ik een fles van 150cc geprobeerd. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Hoop gehuil weer. Volgens mij zit er geen rem op bij hem. Als ik een fles van 210 zou geven zou hij het ook helemaal opdrinken denk ik.

@:Seven, hoe ist met de kleine Collin?
De oudste kon hier ook maar blijven drinken. Maar ja, flesvoeding, dus dat mocht natuurlijk niet.
Benieuwd of deze nu ook zo zonder rem is. :+
pi_195535837
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je krijgt wat je verdiend O+
Het bevestigd voor mij dat ik zulke dingen ook gewoon (meer) wil (blijven) doen. Sommige dingen voelen voor jezelf als een klein gebaar, maar maken zo'n groot verschil.. O+
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:28:42 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195536815
@Sunshine1982 het gaat op zich goed met Colin maar vandaag was geen makkelijke dag. Colin reageert wel op de antibiotica, de hele dag spuitluiers en daardoor heeft hij enorme dorst. Dus aanleggen, loslaten en krijsen, aanleggen, loslaten en krijsen. Ik denk dat we hem vannacht bijvoeding moeten geven, hij lijkt aan alleen borstvoeding eventjes niet genoeg te hebben. Ik had nog een klein voorraadje gekolfde melk staan maar die is nu op, en hij lurkt mijn borsten nu echt helemaal leeg (ook wel eens prettig :+ ).

Nou ja, 1 of 2 flesjes bijvoeding is geen big deal, als hij daardoor wel genoeg binnenkrijgt.
Resistance is futile.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:45:03 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195537156
En jezus man, wat komt er veel kijken bij het in leven houden van zo een baby'tje. Wat nog bij te houden is, is zo het eten en de luiers en de vitaminen 1x per dag.
Het wordt pas lastig als je vervolgens dus 3x daags antibiotica moeten doen (vandaag om 20:00 pas aan de 2e keer gedacht dus vannacht een wekker voor zetten). Na het voeden werkt niet want de helft komt er weer uit. Wij nu zelf ook aan de neuszalf (3x daags), maar dat waren we ook een keer vergeten.

Vandaag was een chaotische dag :') . Voor morgen zijn we beter voorbereid.

In ieder geval is het elke 4 uur melden voor het eten nu totaal overboord }:| :P .

Oh ja: ik ben gek op knuffelen en voeden maar dat geklungel met de kleertjes, die kutrompertjes en luiertjes doe ik met frisse tegenzin. Ik heb ook al wat kleertjes weggeflikkerd die een helse ellende waren om aan en uit te trekken :W . Colin heeft er zelf ook een schijthekel aan. Arm kind :D .

Dus. Volgens mij zijn we een doorsnee gezin met een pasgeboren baby. :7
Resistance is futile.
pi_195538794
Gefeliciteerd met jullie dreumes taxi!

Wat lief van die vriendin NJ, dat doet een mens goed. O+

Seven; klinkt inderdaad als een lekker doorsnee gezin. ;)
Wat me nog wel binnenschoot naar aanleiding van je verhaal over aanleggen / loslaten en krijsen. Is er dan geen melk wat hem frustreert en waarom je wil bijvoeden of zou hij op dat moment juist geen melk willen maar zijn zuigbehoefte (bijv als troost) willen bevredigen en dat hij dan dus gefrustreerd raakt als er melk komt.

Had je nog overleg met een LK gehad nu met jullie ziekenhuis avontuur tussendoor? Want als hij gefrustreerd raakt door te weinig melk kan vooral steeds maar weer aanleggen vraag en aanbod gaan afstemmen denk ik?

Mijn baby heeft om 18:00 voor het laatst gedronken en slaapt sinds 20:00. Ik verwacht haar al de hele avond want normaal drinkt ze rond 20:00 en soms rond 22:00 nog eens. Maar ze slaapt maar door en ik heb dus nog niet geslapen...mom life. O+
pi_195542715
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 22:45 schreef Seven. het volgende:
En jezus man, wat komt er veel kijken bij het in leven houden van zo een baby'tje. Wat nog bij te houden is, is zo het eten en de luiers en de vitaminen 1x per dag.
Het wordt pas lastig als je vervolgens dus 3x daags antibiotica moeten doen (vandaag om 20:00 pas aan de 2e keer gedacht dus vannacht een wekker voor zetten). Na het voeden werkt niet want de helft komt er weer uit. Wij nu zelf ook aan de neuszalf (3x daags), maar dat waren we ook een keer vergeten.

In ieder geval is het elke 4 uur melden voor het eten nu totaal overboord }:| :P .

Oh ja: ik ben gek op knuffelen en voeden maar dat geklungel met de kleertjes, die kutrompertjes en luiertjes doe ik met frisse tegenzin. Ik heb ook al wat kleertjes weggeflikkerd die een helse ellende waren om aan en uit te trekken :W . Colin heeft er zelf ook een schijthekel aan. Arm kind :D .

War betreft kleding, ik doe een maatje groter. Veel makkelijker om aan te trekken. Het zit soms wat wijd maarja... boeiend :) Geen ergenis en een huilende baby is me dat wel waard :)

Heeft iemand dé tip voor een baby die na een nachtvoeding slecht in slaap komt? Althans, in mijn armen gaat het prima. Ik wacht even met hem in bed te leggen totdat hij in slaap is en toch... PING wakker wanneer zijn hoofd zijn matrasje aanraakt :{ Ik blijf er dan nog bij zitten, doe zijn tut nog een keer of vijf erin en wacht maar tot hij in zijn bedje slaapt. Ik ben met een nachtvoeding zo 3 kwartier tot een uur bezig...
  FOK!fotograaf zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:05:38 #141
148247 taxibabe
pi_195542948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:22 schreef automatic_ het volgende:
Ah leuk Taxibabe!
Tot over twee weken :W
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Toch even een poging. :9 Ze is even stil....
[..]

Gefeliciteerd met de dreumes!! :*
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:53 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dreumes taxi!

Tnx! En tot over 2 weken Automatic!

Was gisteren nog even een bizar momentje, Thomas krijgt in principe zo min mogelijk geraffineerde/toegevoegde suikers. Wel af en toe een stukje ontbijtkoek (versie met minder suiker), stukje eierkoek etc. Geen zoete danootjetoetjes, zoete kinderkoekjes of suiker in de thee. Wel bv zakjes knijpfruit waar alleen fruit in zit.

Nu hebben we gisteren dus een cakesmash gedaan met een mierzoete slagroomtaart. Daar heeft hij misschien 4 hapjes van binnengekregen. Daarna kreeg hij een ontzettende suikerkick, hij was helemaal bezeten van de ballonnen, ogen wagenwijd op, door het huis aan het crossen achter de ballonnen aan. Helemaal bezweet na een half uurtje.. :o Echt heel apart om te zien. Ik ga dus echt proberen het vol te houden om hem zo min mogelijk geraffineerde/toegevoegde suikers te geven.
pi_195543346
Gefeliciteerd nog Taxibabe!

M. zet het ook weleens op een krijsen als er "te veel" melk komt en hij alleen zuigbehoefte heeft. Dus zou best kunnen wat Nolita zegt Seven! Jammer dat je er geen handleiding bij krijgt hè?

Sinds de kraam weg is houd ik dus niets meer bij. Ik heb echt geen idee hoe vaak hij aan de borst zit of hoeveel luiers. Altijd leuk bij het CB wanneer ze vragen hoeveel voedingen, tja, 8 tot 20? Ofzo? :+

Mijn oplossing voor in slaap vallen na een nachtvoeding is samen slapen maar dat is waarschijnlijk niet de tip die je zoekt Sunshine :P

M. moest gisteren veel spugen. Ik probeer hem nu wat eerder los te koppelen en na de voeding langer rechtop te houden, hopelijk helpt dat wat.

Grote M. heeft nog geen gekke dingen gedaan NJ :9 Nouja, we hebben haar oude spenen nog in een laatje en ze had wel een 12+ maanden speen in baby zijn mond gestopt toen hij moest huilen :') Verder is ze heel lief voor hem, al merk ik wel wat jaloezie maar ik probeer de aandacht zoveel mogelijk te verdelen ook al is dat lastig. Ze gaat natuurlijk al naar de basisschool, ik denk dat dat wel helpt, dat ze een beetje een eigen ding heeft ofzo.
Hoe ging de nacht? :* En wat lief al dat eten!
pi_195544449
quote:

Herkenbaar. En dan moet je ook al op tijd eigenlijk beginnen met een kwartier in totaal in buikligging voor nek spieren. Eerste weken echt niet gedaan, nu pas wat mee begonnen. Er is zoveel waar je aan moet denken hé. Ik werd ook , en soms nog, zeer gestressed als ik dan ook nog iets had op zo'n dag, een afspraak of visite. Met visite is alles ook meteen in de war, slaapt F niet overdag, en zit hij te lang in de luier. Dan kom ik gewoon niet in dat verzorgen goed.

qua kleren: mouwloze stretch rompers als je geen koukleum hebt, kan prima, ook met koud weer. En maatje groter vooral trui en romper. En vooral geen strak zittend spul, vind ik ook vreselijk.

Oh en NJ, jouw bijleespost _O_ waarom ben je niet lekker ook gaan slapen? Echt hoor, pak je rust, zo weinig slaap trek je niet lang
Gister lagen wij ook allemaal om 7 uur op bed. Ik voedend tot half 9 maar goed, ook half duttend. En dan nog moe...
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:20:56 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_195544701
Hoi hoi! Ik kom ook weer meeschrijven!
Gelukkig zijn er weer een hoop newborns vertegenwoordigd zodat we de smart kunnen delen :D

Ik zal ons boertje bij zijn werktitel blijven noemen, "Goud" :P

disclaimer
pi_195545354
Welkom SQ! Wat een hummeltje O+
pi_195546088
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:20 schreef SQ het volgende:
Gelukkig zijn er weer een hoop newborns vertegenwoordigd zodat we de smart kunnen delen :D

[ afbeelding ]
O+ Leuk pakje! Handig ook zo'n rits :)

Dat pakje doet me denken aan de slaapzak die ik gister voor A. heb gekocht, die is ook met vosjes O+ (en ik zag pas later dat het pakje van Goud met tijgertjes is :@) Bij de HEMA hebben ze weer leuke en warme slaapzakken voor de liefhebber.

En ik denk ik denk dat ik ook een werknaam ga gebruiken voor A. Ik ga voor Rune, want dat vind ik ook nog steeds een mooie naam O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Sunshine1982 op 10-10-2020 14:02:50 ]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:01:17 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195547240
@Nolita Colin is aan de dunne vanwege de antibiotica dus er komt veel meer vocht uit. Wat weer tot gevolg heeft dat hij m'n borsten helemaal leeg lurkte, ik denk dat daar de frustratie zat. We hebben het met 60ml bijvoeden gered vannacht. Vandaag staat er alweer een hoop druk op m'n borsten dus blijkbaar ben ik ook weer wat meer gaan produceren, vraag en aanbod afstemmen gaat best snel :+ .Colin is minder behoeftig vandaag want geen diarree meer. Straks maar eens afkolven, dan hebben we wat extra voor vannacht. Geen overleg meer gehad met de LK, wel in het ziekenhuis een LK gesproken maar dat vond ik een stom mens die weinig concrete tips gaf. :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

War betreft kleding, ik doe een maatje groter. Veel makkelijker om aan te trekken. Het zit soms wat wijd maarja... boeiend :) Geen ergenis en een huilende baby is me dat wel waard :)

Heeft iemand dé tip voor een baby die na een nachtvoeding slecht in slaap komt? Althans, in mijn armen gaat het prima. Ik wacht even met hem in bed te leggen totdat hij in slaap is en toch... PING wakker wanneer zijn hoofd zijn matrasje aanraakt :{ Ik blijf er dan nog bij zitten, doe zijn tut nog een keer of vijf erin en wacht maar tot hij in zijn bedje slaapt. Ik ben met een nachtvoeding zo 3 kwartier tot een uur bezig...
Yep, zeker bij dubbele laagjes! Ik heb 10 broekjes die een maat te groot zijn :+ .

En wat ik dan meestal doe is mijn man wakker maken :') . Dus ik hou me ook aanbevolen.

quote:

[ afbeelding ]
O+ O+ O+

Wat een scheetje!

@Hilmo buikligging wist ik niks van :'( (ff googelen) maar ik kan het wel registreren in mijn app. Huid op huid schiet er trouwens ook regelmatig bij in -O- .
Resistance is futile.
pi_195548394
Oh ja huid op huid in het begin. Kon vaak bij ons onder het voeden. Shirt omhoog en hij in luier, huppa. En helpt wel bij te weinig voeding of te slecht happen. Maar buikligging nog niet teveel van jezelf eisen hoor, kan later ook, met een maand ofzo beginnen. Je moet dan al zoveel in het begin.

Oh herkenbaar sun, wegleggen direct na voeding is problematisch meestal dus probeer het ook niet eens meer, en voedt hem liggend, en laat hem dan liggen zo naast me en probeer te dutten al ligt hij enorm te piepen maar goed. Als hij dan tijd ligt , doe ik hem voorzichtig in bed en dan gaat het goed. Voeden is half uur ofzo en dan nog half uur zo liggen.

Welkom sq met jullie mannetje!

NJ, nog 1x naar osteo over een week of 4/5. Eigenlijk niet met een bepaald doel maar goed. Met 4/5 maanden zei hij alleen komen als hij elke keer over 1 dezelfde schouder rolt en niet over de ander.

Oh ja voetjes foto:
https://imgur.com/a/UQekUJ6

[ Bericht 20% gewijzigd door Hilmo op 10-10-2020 16:24:53 ]
pi_195552255
quote:

[ afbeelding ]
Ahh wat een schatje! O+

Gisteravond van 22:00u tot 2:00u een huilende baby gehad. Doula had me verteld dat 35 minuten voeden echt voldoende zou moeten zijn en dat ze dan echt vol zou moeten zitten. Proberen weg te leggen: huilen. Toch nog een extra 10 minuten aan de borst. Daarna uren bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Heen en weer wiegen, speen erin. Papa zelfs met haar rondgelopen in draagzak: niets hielp. Bleef maar huilen. Uiteindelijk om 1:30u nog eens aangelegd, ze begon mega gulzig te drinken en om 2:00u sliep ze. Ik weet het niet hoor maar dan heb ik toch liever nachten waarbij ze uren af en aan aan mijn borst hangt dan gehuil, want ik trok dat huilen echt slecht :@. Volgende keer leg ik haar gewoon weer eerder aan. Dan maar veel/lang eten.

@Seven. hoe gaat het nu met Colin?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:31:25 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195552312
Ik vind 35 minuten niet bizar veel hoor, prul deed er in het begin echt een uur per voeding over.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:30:09 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195553270
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

O+ Leuk pakje! Handig ook zo'n rits :)

Dat pakje doet me denken aan de slaapzak die ik gister voor A. heb gekocht, die is ook met vosjes O+ (en ik zag pas later dat het pakje van Goud met tijgertjes is :@) Bij de HEMA hebben ze weer leuke en warme slaapzakken voor de liefhebber.

En ik denk ik denk dat ik ook een werknaam ga gebruiken voor A. Ik ga voor Rune, want dat vind ik ook nog steeds een mooie naam O+
Waar heb je een slaapzak met vosjes vandaan? O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195553359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:31 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 35 minuten niet bizar veel hoor, prul deed er in het begin echt een uur per voeding over.
Ah ja precies! Hier dus ook. Zij zei 45 minuten zou echt max moeten zijn. Maar ik voed liever langer dat ze daarna in slaap valt dan dat ik er te snel mee stop en ze uren huilt en ik haar erna alsnog aan moet leggen :P. Dat werkt ook niet.
pi_195553716
quote:

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd SQ! Wat een knapperd. ♡ hoe reageren je oudste 2?
pi_195553844
Wij lopen opeens weer bij de kinderarts met onze kleine spruit. Hij blijkt toch reflux te hebben waardoor hij nu maagbeschermers krijgt. En zijn darmen zijn echt om te huilen :'( wat is ookal weer slaap? Hij is over 19 dagen 1 en ik slaap bijna niet, hij heeft zoveel pijn. Hij krijgt naast die maagbeschermers ook zakjes voor zijn ontlasting maar het helpt voor geen meter, deze 3 weken bijna om de paar dagen aan de telefoon gezeten.. volgende week weer overleggen en anders moet die een slangetje slikken(?) Om te kijken naar zijn klepje en ander onderzoek voor zijn darmpjes? Allemaal heel onduidelijk.. :'(
pi_195554008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 20:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hema!

https://www.hema.nl/baby/(...)0pPe9RwaAs5gEALw_wcB
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:30:37 #156
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195554663
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 20:57 schreef BellaaElisa het volgende:
Wij lopen opeens weer bij de kinderarts met onze kleine spruit. Hij blijkt toch reflux te hebben waardoor hij nu maagbeschermers krijgt. En zijn darmen zijn echt om te huilen :'( wat is ookal weer slaap? Hij is over 19 dagen 1 en ik slaap bijna niet, hij heeft zoveel pijn. Hij krijgt naast die maagbeschermers ook zakjes voor zijn ontlasting maar het helpt voor geen meter, deze 3 weken bijna om de paar dagen aan de telefoon gezeten.. volgende week weer overleggen en anders moet die een slangetje slikken(?) Om te kijken naar zijn klepje en ander onderzoek voor zijn darmpjes? Allemaal heel onduidelijk.. :'(
Jemie, wat heftig....! Twijfelde jullie al eerder over reflux of kwam dat 'ineens' aan het licht?
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:41:44 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195554974
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195555406
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh die wil ik O+
Ze voelen heerlijk warm O+ Mijn baby blieft geen dekens, dus dan in zo'n slaapzak ideaal :)
pi_195555823
Nadat ik al mijn vrouwen heb verlaten vanmorgen om te gaan werken (~ 6 uur vanochtend) zijn ze allemaal in slaap gebleven tot 09:30. O+

Zal het aan mij liggen dat we allemaal wakker worden/liggen/... ? :9
pi_195556035
quote:

Heel doorsnee geloof ik! :9 Vooral het plan overboord gooien en we zien het wel...

Ik ben af en toe nog steeds verbaasd als ik de tijd zie terwijl we 'gewoon lekker bezig zijn' in de ochtend. :+

Hoe gaat het samen met de oudere meiden? Die gaan hun eigen gang gewoon?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:44 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd nog Taxibabe!

M. zet het ook weleens op een krijsen als er "te veel" melk komt en hij alleen zuigbehoefte heeft. Dus zou best kunnen wat Nolita zegt Seven! Jammer dat je er geen handleiding bij krijgt hè?

Sinds de kraam weg is houd ik dus niets meer bij. Ik heb echt geen idee hoe vaak hij aan de borst zit of hoeveel luiers. Altijd leuk bij het CB wanneer ze vragen hoeveel voedingen, tja, 8 tot 20? Ofzo? :+

Mijn oplossing voor in slaap vallen na een nachtvoeding is samen slapen maar dat is waarschijnlijk niet de tip die je zoekt Sunshine :P

M. moest gisteren veel spugen. Ik probeer hem nu wat eerder los te koppelen en na de voeding langer rechtop te houden, hopelijk helpt dat wat.

Grote M. heeft nog geen gekke dingen gedaan NJ :9 Nouja, we hebben haar oude spenen nog in een laatje en ze had wel een 12+ maanden speen in baby zijn mond gestopt toen hij moest huilen :') Verder is ze heel lief voor hem, al merk ik wel wat jaloezie maar ik probeer de aandacht zoveel mogelijk te verdelen ook al is dat lastig. Ze gaat natuurlijk al naar de basisschool, ik denk dat dat wel helpt, dat ze een beetje een eigen ding heeft ofzo.
Hoe ging de nacht? :* En wat lief al dat eten!
Heel herkenbaar, de speen willen geven. Maar succesvol? Hier nog niet echt haha.

Vanavond hier écht jaloezie. Was de jongste aan het begroeten, kusjes aan het geven en kreeg echt een "Nee papa, NEE PAPA, nee PAPA, kusje mij!". Te schattig eigenlijk. :+
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:08 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Herkenbaar. En dan moet je ook al op tijd eigenlijk beginnen met een kwartier in totaal in buikligging voor nek spieren. Eerste weken echt niet gedaan, nu pas wat mee begonnen. Er is zoveel waar je aan moet denken hé. Ik werd ook , en soms nog, zeer gestressed als ik dan ook nog iets had op zo'n dag, een afspraak of visite. Met visite is alles ook meteen in de war, slaapt F niet overdag, en zit hij te lang in de luier. Dan kom ik gewoon niet in dat verzorgen goed.

qua kleren: mouwloze stretch rompers als je geen koukleum hebt, kan prima, ook met koud weer. En maatje groter vooral trui en romper. En vooral geen strak zittend spul, vind ik ook vreselijk.

Oh en NJ, jouw bijleespost _O_ waarom ben je niet lekker ook gaan slapen? Echt hoor, pak je rust, zo weinig slaap trek je niet lang
Gister lagen wij ook allemaal om 7 uur op bed. Ik voedend tot half 9 maar goed, ook half duttend. En dan nog moe...
Bijlezen/bijschrijven tijdens het eten toch? :9 Zit hier nu ook met het bord voor me toch maar weer een poging te doen. Slaap nu gewoon over de dag verspreid 4 keer 1,5-2 uurtjes denk ik.

Rompers met lange mouwen zijn sowieso niet gemaakt voor ons hier. Gelukkig een kind dat de kou vooralsnog redelijk kan hebben!
quote:

[ afbeelding ]
Wat een gouden kereltje! Goed gelukt weer!
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh wat een schatje! O+

Gisteravond van 22:00u tot 2:00u een huilende baby gehad. Doula had me verteld dat 35 minuten voeden echt voldoende zou moeten zijn en dat ze dan echt vol zou moeten zitten. Proberen weg te leggen: huilen. Toch nog een extra 10 minuten aan de borst. Daarna uren bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Heen en weer wiegen, speen erin. Papa zelfs met haar rondgelopen in draagzak: niets hielp. Bleef maar huilen. Uiteindelijk om 1:30u nog eens aangelegd, ze begon mega gulzig te drinken en om 2:00u sliep ze. Ik weet het niet hoor maar dan heb ik toch liever nachten waarbij ze uren af en aan aan mijn borst hangt dan gehuil, want ik trok dat huilen echt slecht :@. Volgende keer leg ik haar gewoon weer eerder aan. Dan maar veel/lang eten.

@:Seven. hoe gaat het nu met Colin?
Heb je een beetje een klik met de Doula?
Hopelijk vanavond betere nacht. :*
quote:
:* Sterkte... :{ :*
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:41:10 #161
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_195556385
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 20:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hema hebben wij hem van.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:43:09 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195556433
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 20:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah ja precies! Hier dus ook. Zij zei 45 minuten zou echt max moeten zijn. Maar ik voed liever langer dat ze daarna in slaap valt dan dat ik er te snel mee stop en ze uren huilt en ik haar erna alsnog aan moet leggen :P. Dat werkt ook niet.
Het beste advies dat ik gehad heb is 'luister niet teveel naar het advies van anderen'. Volg lekker je eigen gevoel :) . Al heeft ze 3 uur nodig, als jij aanvoelt dat zij dat nodig heeft: gewoon proberen.
Resistance is futile.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:45:03 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195556470
quote:
Agossie, wat sneu (en niet alleen voor de kleine man). Hopelijk gauw verlichting :* .
Resistance is futile.
pi_195558994
quote:
Ahh getsie wat vervelend! Lijkt me ook naar om te zien als ie zoveel pijn heeft.. hopelijk snel duidelijkheid!

@NJ Ja ik heb wel een goede klik met de doula :). Is ook wel belangrijk ja want we betalen voor haar uit eigen zak. Zij kan me wel tips en tricks geven maar uiteindelijk is het natuurlijk ook altijd maar uitproberen wat voor ons het beste werkt. Hopelijk kun je vannacht wat slaap pakken! Oh en ik vind rompertjes met lange mouwen trouwens ook een hels gedoe, zoals wel meer dingen. Y heeft de ruime week dat ze oud is weinig anders aangehad dan rompertjes met korte mouwen en een swaddle :D. En @Seven. dat is sowieso goed advies denk ik. Uiteindelijk voel je het zelf toch het beste aan.
  zondag 11 oktober 2020 @ 05:06:26 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195559924
Er wordt hier thuis een stille oorlog gevoerd. War of the rompers. Ik hou van overslag rompertjes, mijn man niet. We zijn qua benodigde schone kleren redelijk om en om de klos dus sta ik altijd te klungelen met rompertjes uittrekken over zijn hoofd en m'n man staat op zijn beurt meerdere keren per dag te hannesen met drukknoopjes.

Ben benieuwd wanneer dit ter sprake komt :+ :D , hebben we weer wat om over te lachen.

Net weer een dikke vette melklach gekregen van Colin. Elke keer na het voeden, mooiste beloning ooit O+ .
Resistance is futile.
pi_195560481
Prachtig Seven O+
En smart, gewoon lang voeden hoor. Je kan niet overvoeren en is ook mama honger/ huid honger
pi_195560826
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2020 05:06 schreef Seven. het volgende:
Er wordt hier thuis een stille oorlog gevoerd. War of the rompers. Ik hou van overslag rompertjes, mijn man niet. We zijn qua benodigde schone kleren redelijk om en om de klos dus sta ik altijd te klungelen met rompertjes uittrekken over zijn hoofd en m'n man staat op zijn beurt meerdere keren per dag te hannesen met drukknoopjes.

Ben benieuwd wanneer dit ter sprake komt :+ :D , hebben we weer wat om over te lachen.

Net weer een dikke vette melklach gekregen van Colin. Elke keer na het voeden, mooiste beloning ooit O+ .
Rompers kunnen ook naar beneden uit. Lifehack bij spuitkak. Ik doe ze echt altijd via die manier uit, dat gedoe met dat hoofd is niks.
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:05:39 #168
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_195562128
quote:
17s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Rompers kunnen ook naar beneden uit. Lifehack bij spuitkak. Ik doe ze echt altijd via die manier uit, dat gedoe met dat hoofd is niks.
Hier ook team naar beneden! Zelfs wel eens vanaf beneden aan ook 8-)
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:56 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195562255
quote:
17s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

_O_
Resistance is futile.
pi_195562350
Ik ben nu pas wakker *O* Mijn vriend heeft mij laten uitslapen O+

Nu maar eens aankleden :P
pi_195563298
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O_
Met bepaalde shirtjes en truitjes werkt dit ook. En dit zijn nou dingen waarvan ik dacht, waarom heeft mn kraam dit niet verteld :').
pi_195582780
Ik vind idd dat een kraam zoiets mag vertellen! Ik heb het destijds ook hier opgepikt volgens mij.

Wat heerlijk sun!
Ik probeerde het vandaag, maar baby werd om 7:45 wakker en ik moest peuter de haren doen (die ging naar de opvang) dus nu ben ik zelf ook te wakker en baby is ook aan de dag begonnen.

Hier weer ongesteld na 12 weken. :{ Op internet lees ik overal dat als je volledige borstvoeding op verzoek geeft, je kindje bij je slaapt etc 80-90 % pas na 6 of nog meer maanden ongesteld wordt. Helaas hoor ik bij die andere 10%.

De laatste 2 weekjes thuis zijn aangebroken. Ergens heb ik wel weer zin om te beginnen, maar ivm Corona ga ik ervan uit vanuit thuis te moeten werken en dat vind ik dubbel. Het scheelt me anderhalf uur reistijd per dag dus dat is fijn. Daarentegen lijkt het me een vreemde start. Ik deed het voor mijn verlof ook, maar start nu in een nieuw team en dan zie ik mensen gewoon liever face-to-face.
En daarnaast hoop ik dat dit niet ons laatste kindje is. De vorige keer was ik daar niet zo mee bezig, want het was zwaar en moest er even niet aan denken, maar was wel enigszins overtuigd dat het er niet bij 1 ging blijven.
Nu gaat het erg goed en zie ik het wel weer zitten (over 2 jaar), maar deelt mijn vriend de wens voor een derde (nog) niet.
Het voelt nu een beetje als gedwongen afscheid nemen van een fase terwijl ik daar nog niet aan toe ben/geen duidelijkheid heb of ik het echt af moet sluiten. Kan het niet anders omschrijven en weet eigenlijk niet waarom ik het deel want ik kan er niets mee.
pi_195584324
Nolita wel herkenbaar. Over een dikke week moet ik ook beginnen en weer thuis werken idd.

En ook dat gevoel van oeh ik wil het nog niet afsluiten, dat er nooit meer een baby komt. Maar dat zijn bij mij denk ik echt hormonen. Ik ben niet gemaakt voor groot gezin en man is 11 jaar ouder en kan dat ook niet aan. Daarna vond ik eerste 18 weken zwangerschap hels en vond ik elke dag een overleving toen. Zo zwaar. En ik vond de bevalling ook hels, die pijn wil ik ook nooit meer. En dan lees ik wat sq meemaakte oa met keizersnede en alles en word ik al trillerig als ik dat lees. Het kan bij ons gewoon echt niet maar vind het wel lastig. Zwangerschap kleren al weggedaan en alle baby kleren gaan ook meteen weg. Best zeer doet dat. En ik vind het overdag soms met F ook best zwaar maar tegelijk probeer ik ook zo te genieten want dit kleine komt nooit meer terug. Maar soms word je ook zo geleefd door alledaagse dingen, het in leven houden zoals Seven zegt van jezelf en baby haha.

En dan zie ik hier een grote 6 op het raam van R en dan denk ik waar blijft de tijd :'( f lijkt zo op R, dat is mooi, voelt ook een beetje in alles van een tweede kans om alles nog eens mee te maken en nu zoals het hoort te gaan met bevalling en het minder eng vinden van alles. Kan nu de periode nog eens over doen en daar moet ik al dankbaar genoeg voor zijn (soort karma ofzo) ;)
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 12:49:06 #174
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_195586331
quote:
17s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Met bepaalde shirtjes en truitjes werkt dit ook. En dit zijn nou dingen waarvan ik dacht, waarom heeft mn kraam dit niet verteld :').
Onze kraam toen wel :Y
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:06:09 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195595040
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:49 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Onze kraam toen wel :Y
Ja hier ook haha. Toen meneer zichzelf helemaal onder gekakt had, dus demonstreerde ze het gelijk _O-
pi_195596302
Zingen jullie weleens voor jullie babies? Ik kan absoluut niet zingen, maar Rune geeft me het idee dat ik alle sterren van de hemel kan zingen. Hij kijkt me de hele tijd aan en geeft me zijn allermooiste lach O+
pi_195596915
Ik zing de hele dag Sun. Zo leuk hoe Frum daarop reageert! Ze heeft ook duidelijk haar voorkeuren.

Ze zegt vanaf vorige week papa! Heel af en toe mama, maar dat is duidelijk nog iets lastiger. Zo bijzonder en schattig, dat geklets. O+

Het gaat gelukkig iets beter. We zijn nog lang niet thuis maar dat geeft niet. We hebben weer ons vrolijke meisje terug.

Oh en qua rompers, ik trek alle rompers vanaf onderaf aan. Veel makkelijker vind ik.
pi_195602719
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:29 schreef QuattroF het volgende:
Ik zing de hele dag Sun. Zo leuk hoe Frum daarop reageert! Ze heeft ook duidelijk haar voorkeuren.

Ze zegt vanaf vorige week papa! Heel af en toe mama, maar dat is duidelijk nog iets lastiger. Zo bijzonder en schattig, dat geklets. O+

Het gaat gelukkig iets beter. We zijn nog lang niet thuis maar dat geeft niet. We hebben weer ons vrolijke meisje terug.

Oh en qua rompers, ik trek alle rompers vanaf onderaf aan. Veel makkelijker vind ik.
Hoe gaat het ondertussen met je kleine meid?

@NicolasJoy hoe gaat het bij jullie?
pi_195614362
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het ondertussen met je kleine meid?

@:Nicolasjoy hoe gaat het bij jullie?
Niet beter, maar ook niet slechter. Merk dat het er mentaal wat meer in begint te hakken. 's ochtends als ik wakker wordt/naar het werk ga is de gedachte meer "we zijn weer een dag/nacht doorgekomen, ze is weer een dag ouder, weer een dag dichterbij dat het vanzelf beter moet gaan" En dat is jammer natuurlijk. Want in plaats van dat je geniet van je kind, van de babytijd, tel je de uren/dagen af om maar weer verder te zijn. De vinger aan de pols via de kinderarts/pedagogisch hulpverleners helpt ons (voorlopig) niet verder. Terug naar de basis, tips tegen de reflux, 3 R'en, 5 S'en. Ja, dat zijn dingen die we toch echt al wel weten en/of doen.

Plus, tegenstrijdige adviezen (kinderarts zegt, doe a), vooral niet b). Vervolgens pedagoog; Doe b), vooral niet a).) Schiet mij maar lek. :9

We gaan nu, of zijn bezig met, wegen voor en na de voedingen, meer vinger aan de pols hoeveel ze nu drinkt. Of ze soms echt (veel) te veel drinkt eventueel. Rust boven regelmaat stellen. Slapen is slapen, gaan haar niet wakker maken. Als ze de nacht níet heeft geslapen kan het me niets schelen dat de voeding 3 uur geleden is. Slaap is slaap. (Daarin gaan we in elk geval tegen advies van het ziekenhuis in, die stellen regelmaat boven rust..) Medicijnen wordt de hoeveelheid verhoogd. En eventueel toch zuivelproducten minderen, ze heeft ineens veel baby acné ook, om toch maar te zien of ze daarmee KMA meer kunnen uitsluiten nog. Of ja, eventueel een intolerantie.

Maar goed, dat kan niet allemaal tegelijk, want dan weet je niet wat de oplossing was.. Dus we mogen nog even door.. :9

Moed erin houden..
pi_195614367
Lief dat je het vraagt trouwens :*
pi_195614640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Lief dat je het vraagt trouwens :*
Tuurlijk. Ik denk vaak aan jullie en het viel me op dat je al een paar dagen niet gepost had. Niet dat ik je in de gaten hou hoor, maar als je dagelijks post en dan wat dagen niet dan valt dat op. En met wat jullie aan de hand hebben dacht ik dat het misschien wat minder ging.

Ook al had dit een hele andere reden, bij de eerste keek ik ook wel de dagen voorbij toen ze een baby was. Terwijl iedereen zei dat ik moest genieten want de tijd gaat zo snel, dacht ik gaat hij maar sneller. Wanneer ik grotere kinderen zag, op het CB bijvoorbeeld, dacht ik: was de mijne al wat groter. Ik had dit niet de hele babytijd, maar zeker wel de eerste maanden. Ik had een baby hebben zwaar onderschat terwijl Noor best een makkelijke baby was. Nu heb ik dat trouwens niet, je weet nu ongeveer wel wat een baby hebben inhoudt :)
pi_195614750
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik denk vaak aan jullie en het viel me op dat je al een paar dagen niet gepost had. Niet dat ik je in de gaten hou hoor, maar als je dagelijks post en dan wat dagen niet dan valt dat op. En met wat jullie aan de hand hebben dacht ik dat het misschien wat minder ging.

Ook al had dit een hele andere reden, bij de eerste keek ik ook wel de dagen voorbij toen ze een baby was. Terwijl iedereen zei dat ik moest genieten want de tijd gaat zo snel, dacht ik gaat hij maar sneller. Wanneer ik grotere kinderen zag, op het CB bijvoorbeeld, dacht ik: was de mijne al wat groter. Ik had dit niet de hele babytijd, maar zeker wel de eerste maanden. Ik had een baby hebben zwaar onderschat terwijl Noor best een makkelijke baby was. Nu heb ik dat trouwens niet, je weet nu ongeveer wel wat een baby hebben inhoudt :)
Kwam er inderdaad helemaal niet van de afgelopen dagen. :9 Gisteren ook gewoon weer met het bord op schoot op de bank in slaap gevallen. :+

Mijn ervaring is met de eerste ook al wel dat 'genieten!!' niet altijd de beste wens is om te schrijven op geboortekaartjes. :9 Je gunt het iedereen, maar het is gewoon niet altijd genieten.

Verder denk ik ook dat ik misschien niet dé baby-ouder ben. Als in, ze zijn echt heel lief en schattig hoor, maar ik vind kinderen gewoon leuker zodra je meer interactie met ze krijgt. Maar het gevoel 'Waar zijn wel in vredesnaam aan begonnen?!' bekruipt wel steeds meer. Dat is gewoon jammer en triest. Maar ja, moeten we doorheen.

Hoe is het nu bij jou? Beetje redelijke dagen?
pi_195615242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kwam er inderdaad helemaal niet van de afgelopen dagen. :9 Gisteren ook gewoon weer met het bord op schoot op de bank in slaap gevallen. :+

Mijn ervaring is met de eerste ook al wel dat 'genieten!!' niet altijd de beste wens is om te schrijven op geboortekaartjes. :9 Je gunt het iedereen, maar het is gewoon niet altijd genieten.

Verder denk ik ook dat ik misschien niet dé baby-ouder ben. Als in, ze zijn echt heel lief en schattig hoor, maar ik vind kinderen gewoon leuker zodra je meer interactie met ze krijgt. Maar het gevoel 'Waar zijn wel in vredesnaam aan begonnen?!' bekruipt wel steeds meer. Dat is gewoon jammer en triest. Maar ja, moeten we doorheen.

Nou, precies dat ja. De interactie. Al komt ie wel steeds meer in de vorm van kreetjes slaken of een lach geven. Maar een baby is gewoon een hoop werk en ik kan me echt voorstellen dat dat vooral bij de eerste je nogal kan overvallen.

Dagen gaan sinds dat we minder voeding geven beter. We geven nu nog steeds 120 cc per flesje en hij is nu ruim 6 kilo. Ik had vanmorgen 130cc gegeven om te kijken of dat goed ging, aangezien hij bij 150 cc weer veel ging huilen (volgens zijn gewicht zou hij 150 cc 'moeten' hebben) . Anyway, bij 130 kwam die 10 cc verschil er gewoon uit. Dit was trouwens één van de eerste keren dat hij spuugde. Hij spuugt bekant nooit, vandaar dat we ook dachten aan verborgen reflux. Dus we houden het nog even bij 120 cc. Misschien dat dat bij jullie meid ook gunstig kan werken. Minder grote voedingen, maar wel vaker een voeding geven.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:58:42 #184
208890 June.
Seriously?
pi_195615363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

En daarnaast scheelt het ook enorm als je wél meer slaap hebt dan 3u per dag. Te weinig slaap breekt je gewoon op, zowel fysiek als mentaal. Helaas kun je het maar deels beïnvloeden..
Shine bright like a diamond.
pi_195619544
Het is dinsdag toch? Baby-Foto-Dinsdag?

In dat geval deel ik hét moment dat ik een hoopje geluk werd;

Grote zus wilde haar maar wát graag bij haar in bed hebben. Knuffelen, kusjes geven, alles. En kleine zus vind het er geweldig. Misschien door de junglebladeren en bloemen bovenin het bed, maar ze werd er zowaar helemaal rustig. O+

't is wel een uitdaging twee kinderen charmant op de foto te krijgen zeg. :9
pi_195619688
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, precies dat ja. De interactie. Al komt ie wel steeds meer in de vorm van kreetjes slaken of een lach geven. Maar een baby is gewoon een hoop werk en ik kan me echt voorstellen dat dat vooral bij de eerste je nogal kan overvallen.

Dagen gaan sinds dat we minder voeding geven beter. We geven nu nog steeds 120 cc per flesje en hij is nu ruim 6 kilo. Ik had vanmorgen 130cc gegeven om te kijken of dat goed ging, aangezien hij bij 150 cc weer veel ging huilen (volgens zijn gewicht zou hij 150 cc 'moeten' hebben) . Anyway, bij 130 kwam die 10 cc verschil er gewoon uit. Dit was trouwens één van de eerste keren dat hij spuugde. Hij spuugt bekant nooit, vandaar dat we ook dachten aan verborgen reflux. Dus we houden het nog even bij 120 cc. Misschien dat dat bij jullie meid ook gunstig kan werken. Minder grote voedingen, maar wel vaker een voeding geven.
Ik begrijp ook inderdaad echt wel wat er wel leuk aan kan zijn en misschien kan ik er wel gewoon niet altijd van genieten omdat ze bij tijd en wijlen het bloed onder je nagels vandaan kan halen.. Maar ja, het wordt steeds leuker, laten we het daar op houden. :+

Hoe vaak geef je dan de voeding? Hier bleven ze vooral hameren op de totale hoeveelheid voeding op een dag.. Hebben nu in elk geval een goede weegschaal om haar te kunnen wegen voor en na de voeding, iets meer bijhouden hoeveel ze nu werkelijk binnen krijgt..

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:58 schreef June. het volgende:

[..]

En daarnaast scheelt het ook enorm als je wél meer slaap hebt dan 3u per dag. Te weinig slaap breekt je gewoon op, zowel fysiek als mentaal. Helaas kun je het maar deels beïnvloeden..
En hoe.. Vroeger trok ik dat best goed, veel werken, een keer een feestje en dan gewoon wat nachten zo weinig slaap, maar met een baby.... :9 We zitten nu op het punt dat we gewoon in slaap vallen tijdens het eten, of zoals vanmiddag, met bezoek op de bank :@ Maar soit, de gelegenheid pakken als die er is!
pi_195619985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:41 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik begrijp ook inderdaad echt wel wat er wel leuk aan kan zijn en misschien kan ik er wel gewoon niet altijd van genieten omdat ze bij tijd en wijlen het bloed onder je nagels vandaan kan halen.. Maar ja, het wordt steeds leuker, laten we het daar op houden. :+

Hoe vaak geef je dan de voeding? Hier bleven ze vooral hameren op de totale hoeveelheid voeding op een dag.. Hebben nu in elk geval een goede weegschaal om haar te kunnen wegen voor en na de voeding, iets meer bijhouden hoeveel ze nu werkelijk binnen krijgt..
[..]

En hoe.. Vroeger trok ik dat best goed, veel werken, een keer een feestje en dan gewoon wat nachten zo weinig slaap, maar met een baby.... :9 We zitten nu op het punt dat we gewoon in slaap vallen tijdens het eten, of zoals vanmiddag, met bezoek op de bank :@ Maar soit, de gelegenheid pakken als die er is!
We geven op verzoek. Soms zit er een uur tussen, heel soms 4 uur. Maar meestal gewoon 2,5 tot 3 uur. We zorgen wel dat we onder de liter per dag zitten, maar op deze manier is het echt op sommige dagen kielekiele. Hij komt dus zeker wel ondanks de minder grote flesjes aan zijn behoefte.

Wat een leuke foto! O+
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:58:07 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195620102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Grote zus wilde haar maar wát graag bij haar in bed hebben. Knuffelen, kusjes geven, alles. En kleine zus vind het er geweldig. Misschien door de junglebladeren en bloemen bovenin het bed, maar ze werd er zowaar helemaal rustig. O+

Ik smelt een klein beetje O+
Resistance is futile.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:10:23 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195620382
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, dat 'geniet, het gaat zó snel'. Flikker op man, ik geniet echt niet van een krijsend kind op een aankleedkussen :') en die momenten kunnen echt niet snel genoeg voorbij gaan. Maar ik geniet wel als hij met zijn verstand op nul, blik op oneindig en tiet in de mond ligt te knorren. Dat dan weer wel, alleen voor die momenten heb ik geen goedbedoeld advies nodig ;) .
Resistance is futile.
pi_195620506
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We geven op verzoek. Soms zit er een uur tussen, heel soms 4 uur. Maar meestal gewoon 2,5 tot 3 uur. We zorgen wel dat we onder de liter per dag zitten, maar op deze manier is het echt op sommige dagen kielekiele. Hij komt dus zeker wel ondanks de minder grote flesjes aan zijn behoefte.

Wat een leuke foto! O+
Kregen hier te horen dat ze eigenlijk niet meer dan 600 ml mag op een dag. Wordt leuk als ze zo 150-200 drinkt bij één voeding. *)
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik smelt een klein beetje O+
Moet je je voorstellen als het je eigen kinderen zijn O+ En slaapgebrek. Nou, dweil me maar op. :+
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat 'geniet, het gaat zó snel'. Flikker op man, ik geniet echt niet van een krijsend kind op een aankleedkussen :') en die momenten kunnen echt niet snel genoeg voorbij gaan. Maar ik geniet wel als hij met zijn verstand op nul, blik op oneindig en tiet in de mond ligt te knorren. Dat dan weer wel, alleen voor die momenten heb ik geen goedbedoeld advies nodig ;) .
Nou ja, dat, haha. Het is echt wel lief en goed bedoeld en ja, het gaat allemaal al zo onwijs snel. Maar leg mij dan maar uit hoe ik moet genieten met 2-3 uurtjes slaap per dag, een opstandige peuter én een baby die 90% van haar wakkere tijd het uit krijst van ... zeg-het-maar. Ongemak? Pijn? Onvrede? Echt genieten!

Maar slapend zijn ze heel lief. En tijdens oogcontact. Of tevreden rondkijken. Of aan de borst.
Die momenten zijn alleen allemaal nog zo kort nu. :9
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:16:51 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_195620513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kregen hier te horen dat ze eigenlijk niet meer dan 600 ml mag op een dag. Wordt leuk als ze zo 150-200 drinkt bij één voeding. *)
[..]

Maar ze krijgt toch borstvoeding :?
disclaimer
pi_195620595
quote:

[..]

[..]

Moet je je voorstellen als het je eigen kinderen zijn O+ En slaapgebrek. Nou, dweil me maar op. :+
[..]

Nou ja, dat, haha. Het is echt wel lief en goed bedoeld en ja, het gaat allemaal al zo onwijs snel. Maar leg mij dan maar uit hoe ik moet genieten met 2-3 uurtjes slaap per dag, een opstandige peuter én een baby die 90% van haar wakkere tijd het uit krijst van ... zeg-het-maar. Ongemak? Pijn? Onvrede? Echt genieten!

Maar slapend zijn ze heel lief. En tijdens oogcontact. Of tevreden rondkijken. Of aan de borst.
Die momenten zijn alleen allemaal nog zo kort nu. :9
quote:

[..]

Dat is wel redelijk veel voor iemand van haar leeftijd, ook al is het bv. Kan ook best zijn dat ze er buikpijn bij heeft. Ik bedoel de voedingen, niet die 600 cc op een dag. Die snap ik ook niet helemaal.
pi_195620600
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar ze krijgt toch borstvoeding :?
Jup. En zover ik begreep kun je daar niet mee overvoeden, zo is het mij altijd verteld.

Maar nu dus ineens dit advies van de pedagogische dinges. Ja, ik weet niet wat ik er van moet denken.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:36:40 #194
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_195620970
Verkeerde topique

[ Bericht 94% gewijzigd door VictoriaIntegrity7 op 13-10-2020 21:39:51 (Verkeerde ) ]
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_195621480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Jup. En zover ik begreep kun je daar niet mee overvoeden, zo is het mij altijd verteld.

Maar nu dus ineens dit advies van de pedagogische dinges. Ja, ik weet niet wat ik er van moet denken.
Ik heb wat posts van je terug gelezen, maar niet alles. U. huilde ook heel erg, hele nachten lang, overdag ook. Gaf ook heel veel over, zelfs projectielbraken. Wij wisten dat er wat was, maar werden overal weggezet als overbezorgde ouders. En kregen ook slechte/tegenstrijdige adviezen.
Uiteindelijk bleek hij dus idd koemelkallergie te hebben, zoals ik al vermoedde.
Mijn advies aan jou zou zijn om niet alles klakkeloos aan te nemen en goed naar je eigen gevoel te luisteren. Ik hoop dat jullie snel de oorzaak van haar gehuil vinden.

En nu ga ik snel weer weg, tot over een paar weken. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_195622218
Oef NJ, het klinkt echt wel als erg zwaar! Zeker slaapgebrek breekt je op en ik kan dan steeds minder hebben en dat merkt dan ook iedereen aan mij. Die Max 600ml vind ik ook vreemd, volg jullie gevoel idd en kijk goed naar jullie kleine meid. Die foto’s. O+

Volgens mij had ik wel even een productiedip tijdens de menstruatie. Op welke dagen merken jullie dit? Gisteren heeft ze wel 9x gedronken (normaal 7, soms 8x). Vanochtend lekte mijn borst weer voor het eerst sinds een paar weken. Voor mij het teken dat de productie weer iets hoger is en vandaag dronk ze idd weer 7x.
Vandaag was ik alleen thuis van 6:30 - 20:30 en ik had zowaar om 19:25 twee slapende kinderen; de kleine werd om 20:00 wel weer wakker en deed nog een poepexplosie, maar de keuken was inmiddels opgeruimd en ik ben best trots op mezelf.
Morgen weer vanaf 6:30 alleen en aan mij de taak om peuter om 8:00 op de opvang te hebben. Normaal is vriend tegenwoordig altijd thuis aan het werk en hoef ik niet perse. Ik merk wel dat als ik het dan alleen moet doen, dat ook best prima gaat, gelukkig!

Even tegengeluid, want ik geniet wel enorm van mijn baby. Zeker nu we de laatste weken goed op elkaar zijn ingespeeld, ze lacht continu als ze wakker is. O+ En natuurlijk herken ik jullie momenten, maar het is hier eerder de peuter die ons werk bezorgd en ook zij is best een lieverd.
Ik merk dat ik 1000x meer zen ben dan bij de eerste en ja dat heeft naast ervaring ook zeker met kindfactoren te maken. Weinig slaap is killing. Afgelopen week de topics van de eerste 6 weken met de eerste terug gelezen en wat ellendig was dat (Een baby die overdag uren sliep en ‘s nachts uren wakker was), ik voelde de wanhoop meteen weer in mijn hele lijf. Nu hebben we nog geen 1 slechte nacht gehad dus wow. _O_
pi_195623362
Hoi! Ik kom vanaf nu hier buurten! Vorige week maandag bevallen van ons eerste zoontje en sinds vandaag zijn we thuis. Zo zo zo zo fijn!
pi_195625679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ahh wat schattig zeg O+!

Hoe houd je met borstvoeding zo precies bij hoeveel ze binnen krijgt trouwens? Of kolft je vrouw exclusief? Ik heb echt geen idee hoeveel Y binnen krijgt.
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hahaha zo waar. Zoals al eerder gezegd is geniet ik ook echt wel van Y maar stiekem kan ik ook weer niet wachten tot ze wat ouder is en er wat meer interactie is. Nu is het wel echt heel erg dat verzorgende alleen: voeden, luiers verschonen, slapen. Voel me soms echt een beetje een melkmachine :@ :D .
  woensdag 14 oktober 2020 @ 05:34:29 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195625832
@Smart_ass , helpt je vriend met de verzorging?

Ik merk dat dat hier een enorm verschil maakt, ik de voeding en hij de luiers. Hij is ook veel beter in aankleedkussen gerelateerde bezigheden dan ik :7 .
Resistance is futile.
pi_195626890
Ik merk dat we struggelen met de nachtvoeding. Ik ben elke keer ontzettend lang bezig totdat Rune in slaap is. Misschien heeft iemand waardevolle tips, want vannacht sliep hij pas na 2 uur weer ;( Ik vrees dat hij dag en nacht een beetje heeft omgedraaid...

Routine snachts is:

Ik hoor hem, ga uit bed om een flesje te maken. Dan pak ik hem met slaapzak en al op geef hem de fles. Laat hem boeren en daarna leg ik hem met slaapzak en al op de commode om een luier te verschonen. Dan nog even op schoot om melk te laten zakken. Daarna leg ik hem in bed (inmiddels al flink wakker) en blijf bij 'm zitten totdat hij slaapt.

Ik zat te denken, misschien kan ik hem beter in zijn bedje verschonen? En dan voor de voeding? En misschien direct na de fles weer in bed leggen? Hoe doen/deden jullie dit?

Ik merk trouwens ook dat babies van zijn leeftijd flink meer fles voeding in één keer krijgen. De meesten zitten zoals ik het lees op 150/5 en op 180/6. Wij geven nog 120/4 omdat meer voeding problemen bij hem geeft. Dus hij komt daarom s'nachts ook regelmatig :Z

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 14-10-2020 08:43:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')