abonnement Unibet Coolblue
pi_195370757
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html

Dit is niets nieuws van Azerbeidzjan. Het is een schurkenstaat dat al bijna 20 jaar door een dictator wordt bestuurd die een oorlog wilt starten om de aandacht rondom zichzelf weg te krijgen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370777
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370912
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hem kennende zou hij de humor van de situatie wel inzien. Over de Armeense genocide zei hij, "de eerste genocide dat op volkoren onder de Ottomanen werd gepleegd, was gepleegd op moslim Turken op de Balkan, maar dat geeft jou niet het recht om hetzelfde te doen met de Armenirs" hij lach in een scheur toen dit zei en in die periode was de tweede intifada gaande en zei hij "de Isralisch krijgen een koekje van eigen deeg omdat de Isralische hun staat hebben gesticht op basis vam terreur, bomaanslagen op burgers enz." En over de stichting van Isral zei hij ook, "hoe je ook kijkt naar Isral je kan nooit ontkennen dat het een kolonie is van westerse mogendheden en een Europees probleem dat gexporteerd werd naar het midden Oosten".

Maw zal je deze man niet vaak tegenkomen in de Nederlandse media ;)
Humor tho. ;(

Maar dat strookt wel met zijn persoonlijkheid in het filmpje. :P
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:16:54 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195372310
Ik ben benieuwd hoe lang Putin zijn silence game volhoudt. Hij hoopt dit uit te kunnen zitten, maar bij een volledige escalatie kan hij het zich strategisch niet permitteren Armeni te verliezen als bondgenoot.

En vriend Alyiev lijkt best wel bold dankzij Erdokhan.
pi_195372339
Zo klinkt een kamikaze drone dus. Kan iemand vertalen wat ze zeggen?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195372396
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:17 schreef Slayage het volgende:
Zo klinkt een kamikaze drone dus.
Gruwelijk.
pi_195372426
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:19 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Gruwelijk.
Net als die mug vannacht in mijn slaapkamer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195372685
Die Isralische HAROP Kamikaze drones van Isral maken veel indruk. Die hebben ook al een S-300 vernietigd in Karabakh. Isral gaat er veel van verkopen.

twitter
pi_195372710
In het vorige deel schreef iemand dat het een godsdienstig conflict is. Dat is faliekant onjuist. Het is een etnisch conflict vanuit nationalistische motieven.
pi_195373095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:16 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang Putin zijn silence game volhoudt. Hij hoopt dit uit te kunnen zitten, maar bij een volledige escalatie kan hij het zich strategisch niet permitteren Armeni te verliezen als bondgenoot.

En vriend Alyiev lijkt best wel bold dankzij Erdokhan.
Jij was toch onpartijdig in het conflict? Nu ben je ineens wel partijdig? Nu vindt je het geen probleem meer dat Armenirs duizenden Azerbeidzaanse burger hebben gedood en 600.000 Azerbeidzanen hebben verdreven?

Nu wil je dat massamoordenaar Poetin zich ermee gaat bemoeien zodat hij weer ziekenhuizen en andere civiele doelen gaat bombarderen? Jij wil dat het conflict nog groter wordt?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:57:55 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195373318
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij was toch onpartijdig in het conflict? Nu ben je ineens wel partijdig? Nu vindt je het geen probleem meer dat Armenirs duizenden Azerbeidzaanse burger hebben gedood en 600.000 Azerbeidzanen hebben verdreven?

Nu wil je dat massamoordenaar Poetin zich ermee gaat bemoeien zodat hij weer ziekenhuizen en andere civiele doelen gaat bombarderen? Jij wil dat het conflict nog groter wordt?
Waar lees jij precies partijdigheid, of dat ik wil dat Poetin zich ermee gaat bemoeien? Of dat ik het ok vind dat er Azerbeidzjaanse burgers zijn gedood? Ik vraag me alleen af hoe lang het nog duurt voordat Putin zich ermee gaat bemoeien, gezien ErdoKhan de boel loopt op te stoken.

En FYI: ik kies geen partij in dit conflict. Zowel Armenen als Azerbeidzjanen zijn coole mensen, beide partijen hebben misdaden begaan en fouten gemaakt in dit conflict.
pi_195373539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:30 schreef polderturk het volgende:
Die Isralische HAROP Kamikaze drones van Isral maken veel indruk. Die hebben ook al een S-300 vernietigd in Karabakh. Isral gaat er veel van verkopen.

[ twitter ]
Uiteraard bis het geen enkel probleem als Isral wapens zou leveren aan Armeni ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195373659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In het vorige deel schreef iemand dat het een godsdienstig conflict is. Dat is faliekant onjuist. Het is een etnisch conflict vanuit nationalistische motieven.
De eeuwige strijd tussen de verschillende stammen van de homo sapiens om een paar vierkante meter.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195373733
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

De eeuwige strijd tussen de verschillende stammen van de homo sapiens om een paar vierkante meter.

Gaat dit niet meer om de haat tussen beide volken en is de grond niet een drogreden om elkaar aan te vallen? Gaat Azerbeidzjan stoppen nadat ze Nagorno-Karabach ingenomen hebben?
pi_195373758
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:30 schreef polderturk het volgende:
Die Isralische HAROP Kamikaze drones van Isral maken veel indruk. Die hebben ook al een S-300 vernietigd in Karabakh. Isral gaat er veel van verkopen.

[ twitter ]
Hadden de Armenirs maar een ambassade moeten openen in de Isralische hoofdstad, te weten Jeruzalem. :7
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:22:56 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195373786
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hadden de Armenirs maar een ambassade moeten openen in de Isralische hoofdstad, te weten Jeruzalem. :7
Badumtsssssss
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:25:01 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195373832
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:20 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Gaat dit niet meer om de haat tussen beide volken en is de grond niet een drogreden om elkaar aan te vallen? Gaat Azerbeidzjan stoppen nadat ze Nagorno-Karabach ingenomen hebben?
Azerbeidzjan gaat Nagorno-Karabach nooit innemen. Het lagere gedeelte misschien, het bergachtige deel gaat ze niet lukken. Dan moet het een totale oorlog worden en dat gaan Rusland en Frankrijk niet toestaan. En als Poetin het niet wil, dan trekt ErdoKhan aan het kortste eind. Het is n ding dat Turkije zit te kloten in Syri en Libi en tegen Orthodoxe bondgenoten Cyprus en Griekenland. Maar in de achtertuin van Rusland, zal Rusland nooit toestaan. En Poetin is nog altijd een maatje te groot voor ErdoKhan.
pi_195373901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Azerbeidzjan gaat Nagorno-Karabach nooit innemen. Het lagere gedeelte misschien, het bergachtige deel gaat ze niet lukken. Dan moet het een totale oorlog worden en dat gaan Rusland en Frankrijk niet toestaan. En als Poetin het niet wil, dan trekt ErdoKhan aan het kortste eind. Het is n ding dat Turkije zit te kloten in Syri en Libi en tegen Orthodoxe bondgenoten Cyprus en Griekenland. Maar in de achtertuin van Rusland, zal Rusland nooit toestaan. En Poetin is nog altijd een maatje te groot voor ErdoKhan.
Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op het motief, dan op de kans van slagen van een dergelijke operatie.
pi_195373992
Het is wel duidelijk dat de Russen nu echt wel eens iets moeten gaan doen aan de snel in elkaar stortende reputatie van hun anti-aircraft systemen.
Het is n ding als de Isralische luchtmacht er gehakt van maakt maar als zelfs de Turken het kunnen speelt er toch wel iets in kwalitatief opzicht.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:38:20 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195374065
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Het is wel duidelijk dat de Russen nu echt wel eens iets moeten gaan doen aan de snel in elkaar stortende reputatie van hun anti-aircraft systemen.
Het is n ding als de Isralische luchtmacht er gehakt van maakt maar als zelfs de Turken het kunnen speelt er toch wel iets in kwalitatief opzicht.
Tegen vliegtuigen uit Nederland werkte het wel...

Nee even zwarte grappen terzijde, ze kunnen zich niet meer verschuilen achter "matige operators". Armeni moet nog officeren uit de Sovjettijd hebben en door de innige band met Rusland moeten ze echt wel weten hoe ze met die zooi om moeten gaan.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:42:33 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195374158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:28 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op het motief, dan op de kans van slagen van een dergelijke operatie.
Reken er maar op dat ErdoKhan hier achter zit. Zijn avontuurtje tegen Griekenland is niet echt op een succes uitgelopen en met een Lira die dieper daalt dan de gasbel die hij wil winnen in de Middellandse Zee moet hij wat om de aandacht af te leiden. Een oplaaiend conflict tussen eeuwige vijand Armeni en broederstaat Azerbeidzjan is een perfecte afleiding. En waarom niet? ErdoKhan heeft nu een 360 graden conflict om zich heen:

Griekenland, Libi, Egypte, Cyprus, Syri, Irak, Armeni, Azerbeidzjan, de Krim.

Aliyev is welwillend. Hij heeft ook niet eeuwig de tijd. Hij heeft meerdere malen beloofd Nagorno-Karabakh terug te veroveren. Ook Azerbeidzjan heeft het economische momentum niet meer te pakken. De enige reden dat het land zich open heeft gesteld voor toerisme bijvoorbeeld is tegengevallen olie-inkomsten.
pi_195374230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:20 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Gaat dit niet meer om de haat tussen beide volken en is de grond niet een drogreden om elkaar aan te vallen?
Haat tussen volkeren is het gevolg van tegenstrijdige belangen. Er is altijd een belang in het geding. İn dit geval dat stukje grond in de Kaukasus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:45:34 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195374232
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In het vorige deel schreef iemand dat het een godsdienstig conflict is. Dat is faliekant onjuist. Het is een etnisch conflict vanuit nationalistische motieven.
Diezelfde user fantaseerde vervolgens door over een orthodox-christelijk/militair broederschap en een Turkse bezetting van een Grieks heiligdom en wat Rusland dan wel niet zou doen. Niet serieus nemen ;)
pi_195374273
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Haat tussen volkeren is het gevolg van tegenstrijdige belangen. Er is altijd een belang in het geding. İn dit geval dat stukje grond in de Kaukasus.
Maar houdt het daar bij op of is dat enkel een van de historische oorzaken?
pi_195374367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:30 schreef polderturk het volgende:
Die Isralische HAROP Kamikaze drones van Isral maken veel indruk. Die hebben ook al een S-300 vernietigd in Karabakh. Isral gaat er veel van verkopen.

[ twitter ]
Er zijn geen S-300 in NK.
Bovendien zijn er wel meer SAM decoy's geraakt. Van SA-8's oa. Van de S-300 hebben de Armenen ook decoy's.
pi_195374376
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:47 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Maar houdt het daar bij op of is dat enkel een van de historische oorzaken?
Houdt het waarbij op? Heb je het filmpje van die historicus bekeken hierboven?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195374516
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Houdt het waarbij op?
Bij het stukje betwiste grond. Is dat de enige oorzaak van de nijd tussen de betreffende volken?
quote:
Heb je het filmpje van die historicus bekeken hierboven?
In het filmpje dat jij plaatste heb ik geen historicus gezien, toen ik er op klikte, kreeg ik een tekenfilm met een liedje dat meer betrekking had op grond van het Israelische volk.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:02:16 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195374545
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:00 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Bij het stukje betwiste grond. Is dat de enige oorzaak van de nijd tussen de betreffende volken?
Feitelijk wel ja.
pi_195374615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Feitelijk wel ja.
Ik ben geen expert, maar ik dacht dat het eigenlijk al eeuwen geen koek en ei op de Kaukasus is. Dat de beslissingen van Stalin het niet beter hebben gemaakt probeer ik zeker niet te nivelleren, maar ik vraag me eigenlijk af of het niet veel dieper zit.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:11:29 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195374729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:06 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik ben geen expert, maar ik dacht dat het eigenlijk al eeuwen geen koek en ei op de Kaukasus is. Dat de beslissingen van Stalin het niet beter hebben gemaakt probeer ik zeker niet te nivelleren, maar ik vraag me eigenlijk af of het niet veel dieper zit.
Het gebied is nogal vaak gewisseld van "eigenaar". Lees dit stuk maar. Zeer interessant. Zie je ook meteen dat Turken met al hun boeeeeee Armenia bad nogal een historische tunnelvisie hebben.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh#History
pi_195374804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gebied is nogal vaak gewisseld van "eigenaar". Lees dit stuk maar. Zeer interessant. Zie je ook meteen dat Turken met al hun boeeeeee Armenia bad nogal een historische tunnelvisie hebben.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh#History
Dat gaat weer over Nagorno-Karabakh, terwijl ik meer op overige oorzaken doel en hun gewicht in de banden tussen beide volken.
pi_195374909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:00 schreef nezalezhnost het volgende:

Bij het stukje betwiste grond. Is dat de enige oorzaak van de nijd tussen de betreffende volken?

In het filmpje dat jij plaatste heb ik geen historicus gezien, toen ik er op klikte, kreeg ik een tekenfilm met een liedje dat meer betrekking had op grond van het Israelische volk.
Ja voor dat betwiste stuk grond van karabag hebben ze natuurlijk een goede claim. Het is feitelijk Azeri grondgebied dat ze terug willen van de Armenirs die het bezetten. Voor Armeni hebben ze natuurlijk geen claim zgs als ze het zouden hebben zouden ze het niet aandurven om er militair niets mee te doen.

Dit filmpje met Karel de Groot, historicus verbonden aan universiteit leiden, het is een wat ouder filmpje maar het benoemt wel het conflict en Stalins politiek dat het huidige conflict mede heeft gecreerd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:20:28 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195374919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:14 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat gaat weer over Nagorno-Karabakh, terwijl ik meer op overige oorzaken doel en hun gewicht in de banden tussen beide volken.
Er is geen eeuwenoude keiharde haat tussen Azeris en Armenen. NK is echt het hete hangijzer.
pi_195375147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:06 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik ben geen expert, maar ik dacht dat het eigenlijk al eeuwen geen koek en ei op de Kaukasus is.
Waarom dacht jij dat het al eeuwen geen koek en ei is in de Kaukasus? Vind ik wel interessant.

Klinkt een beetje als het beeld dat bij mensen heerst dat er al eeuwen een strijd gaande is tussen Joden en Arabieren. Wat natuurlijk ook een broodje aap verhaal is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195375639
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waarom dacht jij dat het al eeuwen geen koek en ei is in de Kaukasus? Vind ik wel interessant.
Ik ben er niet zelf geweest, maar ik heb wel sporadisch contact gehad met vertegenwoordigers van de verschillende volken aldaar. En het beeld dat ik een beetje heb is dat ze zich allemaal beroepen op eeuwenoude tradities, maar dat verder de verschillende volken tegengestelde beelden hebben van hetgeen er in hun regio afspeelt en de historische achtergrond daarvan. Nou heb ik er nooit echt veel aandacht aan besteed, maar ik heb eigenlijk altijd het idee, dat de verschillende volken altijd heel gekleurd aan het lobbyen zijn richting de buitenwereld, eeuwenoude tradities heel diep zitten en dat ze de andere volken op de Kaukasus maar minderwaardig vinden. Mij dunkt dat er weinig eenheid is in die regio. En ik heb geen idee of je daar oprecht Stalin alle schuld voor kunt toeschuiven. Ergens doet het mij aan de Westelijke Balkan denken.
pi_195375801
Er zijn weinig gebieden ter wereld waar in zo'n klein gebied zoveel volledig verschillende talen gesproken worden/werden als in de kaukasus.
Dat kan je zien naast de behoorlijke genetische diversiteit als een teken van volkeren die heel erg lang behoorlijk gesoleerd van elkaar leven.
Strijd is daar niks nieuws.
pi_195375939
twitter


Gewoon wat Iskanders afvuren richting Erdohitler en zijn Azeri/Syrische vriendenpeople.. :W
pi_195376148
Vier drones neergehaald boven hoofdstad Yerevan..

twitter
pi_195376300
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:18 schreef Smack10 het volgende:
Vier drones neergehaald boven hoofdstad Yerevan..

[ twitter ]
Wat een diarree aan propaganda.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195376599
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat een diarree aan propaganda.
Zoals altijd tegenwoordig bij conflicten.

Verbaas me ook altijd over het aantal Turken op Twitter. :')
pi_195376635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:09 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]

Gewoon wat Iskanders afvuren richting Erdohitler en zijn Azeri/Syrische vriendenpeople.. :W
En wat is die escalatie dan?
pi_195376694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:46 schreef polderturk het volgende:

[..]

En wat is die escalatie dan?
Neergehaalde drones nabij Yerevan.

quote:
Armeni: raketten vlak bij hoofdstad Jerevan
Updated 40 min geleden
1 uur geleden in BUITENLAND


JEREVAN - Armeni claimt donderdag opnieuw bestookt te worden met raketten. Op sociale media zijn inderdaad projectielen te zien op videobeelden, die 's avonds een nieuwe dode zouden hebben opgeleverd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ij-hoofdstad-jerevan
pi_195376722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zoals altijd tegenwoordig bij conflicten.

Verbaas me ook altijd over het aantal Turken op Twitter. :')
Of YouTube, of Fok, of Quora of of.
Het zijn er veel, of zij zijn gewoon vocaal danwel fanatiek.
pi_195376823
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat een diarree aan propaganda.
Nou nee, de S-300 is vanavond ingezet boven Yerevan. Er zijn beelden van:



De Azeri's blijken drones en raketten het AR luchtruim in gestuurd te hebben.
pi_195376839
Iran heeft materiaal op weg gestuurd naar AR.
pi_195376841
Ik zou op zich wel voorstander van een oorlog zijn.
pi_195376871
Het zal niet lang duren voor Rusland zich in dit conflict gaat mengen. De Azeri's komen nu op Armeens lucht en grondgebied.
pi_195376876
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:00 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik zou op zich wel voorstander van een oorlog zijn.
Nou nee, niemand wint daar wat mee.
pi_195376891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:03 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nou nee, niemand wint daar wat mee.
Daar kunnen nu nog geen uitspraken over worden gedaan.
pi_195376904
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:04 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Daar kunnen nu nog geen uitspraken over worden gedaan.
Aan beide kanten zullen vooral onschuldige slachtoffers vallen. Hoe kan dat nou een winst zijn? :?
pi_195376926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:05 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Aan beide kanten zullen vooral onschuldige slachtoffers vallen. Hoe kan dat nou een winst zijn? :?
Dat zal de winnaar waarschijnlijk jeuken.
pi_195377000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:00 schreef Gruj0 het volgende:
Iran heeft materiaal op weg gestuurd naar AR.
Iran is meer pro-Armeni dan pro-Azeri nog steeds toch?
pi_195377021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Iran is meer pro-Armeni dan pro-Azeri nog steeds toch?
dacht dat Iran ook aanzienlijke handelsbelangen in Armeni had.
pi_195377023
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:58 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nou nee, de S-300 is vanavond ingezet boven Yerevan. Er zijn beelden van:



De Azeri's blijken drones en raketten het AR luchtruim in gestuurd te hebben.
Als dit inderdaad drones van Azerbeidzjan zouden zijn, dan kan Armeni het CSTO pact oproepen en dan zal het snel klaar zijn als Rusland mee gaat helpen.

Staan die Azeri's daar met stoere beloften en kapotte drones/Syrische jihadisten van Erdogan. :')
pi_195377049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:58 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nou nee, de S-300 is vanavond ingezet boven Yerevan. Er zijn beelden van:



De Azeri's blijken drones en raketten het AR luchtruim in gestuurd te hebben.
Nepnieuws.
Armeni voert een oefening uit met een eigen drone en schiet een S-300 raket de lucht in, om zo andere landen erbij te betrekken. Armeni krijgt een pak slaag en willen internationale hulp. Azerbaijan heeft hier niets bij te winnen. We hebben al genoeg nepnieuws gezien van Armeni. Zie hier hoe amateuristisch Armenirs te werk gaan. Dit is de woordvoerder van de minister van defensie.

Azerbaijan schiet een Armeense drone uit de lucht. Vervolgens draaien ze de beelden om en zoomen ze in. Vervolgens zeggen de Armenirs dat ze een Azerbeidzaanse drone uit de lucht hebben geschoten.

Azerbaijan ontkent het.


twitter
pi_195377061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nepnieuws.
Armeni voert een oefening uit met een eigen drone en schiet een S-300 raket de lucht in, om zo andere landen erbij te betrekken. Armeni krijgt een pak slaag en willen internationale hulp. Azerbaijan heeft hier niets bij te winnen. We hebben al genoeg nepnieuws gezien van Armeni. Zie hier hoe amateuristisch Armenirs te werk gaan. Dit is de woordvoerder van de minister van defensie.

Azerbaijan schiet een Armeense drone uit de lucht. Vervolgens draaien ze de beelden om en zoomen ze in. Vervolgens zeggen de Armenirs dat ze een Azerbeidzaanse drone uit de lucht hebben geschoten.

Azerbaijan ontkent het.

[ twitter ]
Oh en jij denkt dat Azerbeidzjan en Turkije geen nepnieuws gebruiken? :')

Doe niet aub zoals een fanatieke Turk op Twitter zodat we je nog een beetje serieus kunnen nemen hier.. :D
pi_195377128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh en jij denkt dat Azerbeidzjan en Turkije geen nepnieuws gebruiken? :')

Doe niet aub zoals een fanatieke Turk op Twitter zodat we je nog een beetje serieus kunnen nemen hier.. :D
Als de minister van defensie keer op keer nepnieuws produceert. Wie gaat ze dan geloven? Waarom zouden Azerbaidzaanse drones helemaal naar Yerevan vliegen terwijl de Azerbeidzanen aan het winnen zijn er voldoende doelen zijn in Karabakh?

BEIDE KANTEN produceren op grote schaal nepnieuws.
pi_195377147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als de minister van defensie keer op keer nepnieuws produceert. Wie gaat ze dan geloven? Waarom zouden Azerbaidzaanse drones helemaal naar Yerevan vliegen terwijl de Azerbeidzanen aan het winnen zijn er voldoende doelen zijn in Karabakh?

BEIDE KANTEN produceren op grote schaal nepnieuws.
Aan het winnen nog wel?

Dat kan je helemaal niet zo snel zeggen, maar goed Azeri's en Turken kunnen zeker alleen maar winnen natuurlijk. _O-
pi_195377174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als de minister van defensie keer op keer nepnieuws produceert. Wie gaat ze dan geloven? Waarom zouden Azerbaidzaanse drones helemaal naar Yerevan vliegen terwijl de Azerbeidzanen aan het winnen zijn er voldoende doelen zijn in Karabakh?

BEIDE KANTEN produceren op grote schaal nepnieuws.
:') Je volgt het echt niet he
pi_195377291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nepnieuws.
Gisteren beweerde je nog dat de Azeri's een S-300 installatie hadden uitgeschakeld terwijl dat helemaal niet kan. Er zijn geen S-300 installaties in N-K te vinden en nu kom je weer hiermee aanzetten. Lachwekkend jij. :D :')

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:30 schreef polderturk het volgende:
Die Isralische HAROP Kamikaze drones van Isral maken veel indruk. Die hebben ook al een S-300 vernietigd in Karabakh. Isral gaat er veel van verkopen.

[ twitter ]
:')

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Armeni voert een oefening uit met een eigen drone en schiet een S-300 raket de lucht in, om zo andere landen erbij te betrekken.
Gezien de weinige drones die Armeni heeft en allen ook nog eens van eigen makelij, lijkt het onwaarschijnlijk dat ze dit hebben gedaan. Die raketten zijn ook niet iets om mee rond te strooien. Zelfs jouw eigen land heeft geen unlimited voorraad. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als de minister van defensie keer op keer nepnieuws produceert. Wie gaat ze dan geloven? Waarom zouden Azerbaidzaanse drones helemaal naar Yerevan vliegen terwijl de Azerbeidzanen aan het winnen zijn er voldoende doelen zijn in Karabakh?

BEIDE KANTEN produceren op grote schaal nepnieuws.
Iemand die aan het verliezen is trekt niet een lach op zijn gezicht tijdens een persco.

twitter

Azeri's en winnen. Man, die zijn al 4 dagen of zo met steun van Turkije, Georgi (openstelling luchtruim) en Isral (weaponry) aan het oorlogvoeren en zijn nog geen meter opgeschoten. :') Had Aliyev niet aangegeven dat mobilisatie niet nodig zou zijn? Schijnt dat ze toch opdracht hebben gegeven tot mobilisatie. Lijkt me niet echt een voorbode van winst. :')
pi_195377323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 01:01 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Gisteren beweerde je nog dat de Azeri's een S-300 installatie hadden uitgeschakeld terwijl dat helemaal niet kan. Er zijn geen S-300 installaties in N-K te vinden en nu kom je weer hiermee aanzetten. Lachwekkend jij. :D :')
[..]

:')
[..]

Gezien de weinige drones die Armeni heeft en allen ook nog eens van eigen makelij, lijkt het onwaarschijnlijk dat ze dit hebben gedaan. Die raketten zijn ook niet iets om mee rond te strooien. Zelfs jouw eigen land heeft geen unlimited voorraad. :')
[..]

Iemand die aan het verliezen is trekt niet een lach op zijn gezicht tijdens een persco.

[ twitter ]
Azeri's en winnen. Man, die zijn al 4 dagen of zo met steun van Turkije, Georgi (openstelling luchtruim) en Isral (weaponry) aan het oorlogvoeren en zijn nog geen meter opgeschoten. :') Had Aliyev niet aangegeven dat mobilisatie niet nodig zou zijn? Schijnt dat ze toch opdracht hebben gegeven tot mobilisatie. Lijkt me niet echt een voorbode van winst. :')
Over fake news gesproken he. De twitteraccount van MoD van Azerbeidzjan plaatste laatst nog een foto waarin werd geclaimed dat een Armeense militair voertuig werd opgeblazen. Blijkt het een video te zijn die jaren oud was en uit Afghanistan afkomstig is. Die tweet hebben ze ook best snel weggehaald omdat ze gexposeerd werden voor fake news. Neem polderturk niet serieus. Die man leeft in zijn eigen fantasie. Armeni die een eigen drone over Jerevan laat vliegen en vervolgens met een S300 raket neerhalen zodat ze Azerbeidzjan de schuld kunnen geven. Jaja. :') Tinfoilhat Polderturk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 01:05:48 ]
pi_195377347
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 01:01 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Gisteren beweerde je nog dat de Azeri's een S-300 installatie hadden uitgeschakeld terwijl dat helemaal niet kan. Er zijn geen S-300 installaties in N-K te vinden en nu kom je weer hiermee aanzetten. Lachwekkend jij. :D :')
[..]

:')
[..]

Gezien de weinige drones die Armeni heeft en allen ook nog eens van eigen makelij, lijkt het onwaarschijnlijk dat ze dit hebben gedaan. Die raketten zijn ook niet iets om mee rond te strooien. Zelfs jouw eigen land heeft geen unlimited voorraad. :')
[..]

Iemand die aan het verliezen is trekt niet een lach op zijn gezicht tijdens een persco.

[ twitter ]
Azeri's en winnen. Man, die zijn al 4 dagen of zo met steun van Turkije, Georgi (openstelling luchtruim) en Isral (weaponry) aan het oorlogvoeren en zijn nog geen meter opgeschoten. :') Had Aliyev niet aangegeven dat mobilisatie niet nodig zou zijn? Schijnt dat ze toch opdracht hebben gegeven tot mobilisatie. Lijkt me niet echt een voorbode van winst. :')
Beetje standaard reactie van een trotse Turk die in zijn ogen niet kan verliezen en de ogen sluit voor de feiten.

Niet te serieus nemen, maar nu snap ik ook waarom de ERDO bevolking/fanboys in TR/AZ alles geloven. :')
pi_195377363
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 01:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Over fake news gesproken he. De twitteraccount van MoD van Azerbeidzjan plaatste laatst nog een foto waarin werd geclaimed dat een Armeense militair voertuig werd opgeblazen. Blijkt het een video te zijn die jaren oud was en uit Afghanistan afkomstig is. Die tweet hebben ze ook best snel weggehaald omdat ze gexposeerd werden voor fake news. Neem polderturk niet serieus. Die man leeft in zijn eigen fantasie. Armeni die een eigen drone over Jerevan laat vliegen en vervolgens met een S300 raket neerhalen zodat ze Azerbeidzjan de schuld kunnen geven. Jaja. :') Tinfoilhat Polderturk.
Klopt over die video uit Afghanistan. Zo zijn er meer van. :D

En idd, die drone of wat er van overblijft moet ook weer ergens neerkomen met overblijfselen van de raket. Dat ga je echt bewust boven je eigen burgers doen ja. :')

Kartonnen decoy:

twitter

AZ strong! :')
pi_195377418
Goed, hoe dan ook. Beide partijen moeten stoppen met oorlogvoeren.

Leidt nergens naar en zorgt alleen voor ellende. Als Turkije zo graag oorlog wil voeren (AZ had een "operatie" van deze omvang niet meer zelf gestart), moeten ze vooral binnenlands hun gang.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 03:39:45 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195378085
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Er zijn weinig gebieden ter wereld waar in zo'n klein gebied zoveel volledig verschillende talen gesproken worden/werden als in de kaukasus.
Dat kan je zien naast de behoorlijke genetische diversiteit als een teken van volkeren die heel erg lang behoorlijk gesoleerd van elkaar leven.
Strijd is daar niks nieuws.
Ah, de pseudowetenschap van de koude grond has arrived.

Helaas zou je bij enige achtergrondkennis geweten hebben dat er meerdere van dit soort plekken zijn op de wereld en dat hier het tegenovergestelde van isolatie uit voortkomt aangezien dat niet haalbaar is in zo'n lappendeken. Daarnaast is deze regio altijd een kruispunt geweest tussen werelden.

Je kunt een hoop zeggen van Armenirs van Azeri maar niet dat ze een in zichzelf gekeerd zooitje zijn, echt niet :D
pi_195379005
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 03:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, de pseudowetenschap van de koude grond has arrived.

Helaas zou je bij enige achtergrondkennis geweten hebben dat er meerdere van dit soort plekken zijn op de wereld en dat hier het tegenovergestelde van isolatie uit voortkomt aangezien dat niet haalbaar is in zo'n lappendeken. Daarnaast is deze regio altijd een kruispunt geweest tussen werelden.

Je kunt een hoop zeggen van Armenirs van Azeri maar niet dat ze een in zichzelf gekeerd zooitje zijn, echt niet :D
Wellicht dat die theorie meer van toepassing is in de bergen van Tsetseni en Georgi.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:15:30 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195379216
Wat een topic weer dit :D Azerbeidzjan aan het winnen _O-

Man ze hebben wat streepjes op de kaart "veroverd". De makkelijke gebieden. Eindstand is dat ze helemaal niks gaan veroveren.

Maar die oorlog, die is zo nutteloos. Het is een lapje grond, niks meer, niks minder. Get over with it.

Iran begint ook gerriteerd te raken. Dat is de reden waarom dit conflict gedoemd is te mislukken. Een Turkije-Azerbeidzjan blok wint het niet van een Rusland-Iran-Armeni blok. In Syri mocht Turkije ook alleen maar knallen in Idlib. Reken maar dat doorstoten tot Aleppo of Damascus een absolute rode lijn is.

https://www.almasdarnews.(...)ni-armenian-clashes/

https://www.almasdarnews.(...)tants-to-azerbaijan/

[ Bericht 15% gewijzigd door Richestorags op 02-10-2020 07:24:02 ]
pi_195380997
Armenirs vallen dorp aan met artillerie. Het aanvallen van civiele doelen is een oorlogsmisdaad. Het huis van de man met de camera is ook geraakt.

twitter
pi_195381086
Nu er steeds minder hardware is, worden nu volgens deze man steeds vaker infanterie nheden aangevallen. WAARSCHUWING In deze video zijn 4 aanvallen te zien met zeker 40 doden.


twitter
pi_195381160
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:38 schreef polderturk het volgende:
Armenirs vallen dorp aan met artillerie. Het aanvallen van civiele doelen is een oorlogsmisdaad. Het huis van de man met de camera is ook geraakt.

[ twitter ]
Ermit Joku

@ErmitJ
SNA / Military

Goede bron wel, een Erdo jihadi :')
pi_195381219
Armeni heeft zich bereid verklaard te willen onderhandelen over een staakt het vuren onder leiding van de MINSK groep. Hopelijk wil Azerbaijan ook onderhandelen.

twitter
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:54:57 #73
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195381282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:38 schreef polderturk het volgende:
Armenirs vallen dorp aan met artillerie. Het aanvallen van civiele doelen is een oorlogsmisdaad. Het huis van de man met de camera is ook geraakt.

[ twitter ]
Vraagje: geloof jij oprecht dat in dit soort conflicten alleen Armenirs vies spelen? De rode draad in dit soort conflicten is dat beide partijen vinden dat ze gelijk hebben, beide partijen zich schuldig maken aan teruggrijpen naar (eeuwen)oude sentimenten, nationalisme en dat dit soort landen altijd een speelbal zijn van andere landen. Dat zie je in dit conflict, in het Servi-Kroati-Bosni conflict, het Servi-Kosovo conflict etc.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:57:46 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195381322
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:38 schreef polderturk het volgende:
Armenirs vallen dorp aan met artillerie. Het aanvallen van civiele doelen is een oorlogsmisdaad. Het huis van de man met de camera is ook geraakt.

[ twitter ]
Nepnieuws.
Azerbeidzjan voert een oefening uit met een eigen raket en schiet een huis in puin, om zo andere landen erbij te betrekken. Azerbeidzjan krijgt een pak slaag en wil internationale hulp. Armeni heeft hier niets bij te winnen. We hebben al genoeg nepnieuws gezien van Azerbeidzjan.
pi_195381327
Nog meer vernietiging door drones.

twitter
pi_195381499
Is er iemand hier op dit forum die dit gelooft? Geloven Armenirs zelf deze cijfers?

De cijfers van Azerbeidzjan kloppen ook niet. 2 dagen terug werden 2300 doden aam Armeense kant gemeld.

twitter
pi_195382149
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195382176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:08 schreef polderturk het volgende:
Is er iemand hier op dit forum die dit gelooft? Geloven Armenirs zelf deze cijfers?

De cijfers van Azerbeidzjan kloppen ook niet. 2 dagen terug werden 2300 doden aam Armeense kant gemeld.

[ twitter ]
Volgens de Armenen zelf hebben ze rond de 150 KIA. Aantal gesneuvelden aan de andere kant is propaganda, ongeloofwaardig

https://armenpress.am/eng/news/1029938.html
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:42 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195382261
quote:
“By adding to its attacks against Azerbaijan, Armenia has shown once again it is the greatest threat to peace and tranquillity in the region,” Turkish President Recep Tayyip Erdogan tweeted on Sunday.

Bron
Klinkt echt vol van zelfreflectie, deze stabiele leider. Hoe gaat het met de Lira?
pi_195382361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:58 schreef polderturk het volgende:
Nog meer vernietiging door drones.

[ twitter ]
Het ziet er naar uit dat de azeris here en meester zijn in de lucht, denk dat de Armenirs nu inzien dat het weinig zin heeft om te blijven vechten en zsm een wapenstilstand de best wat to go is. De vraag is hoe lang zal Azerbaycan de politieke druk om te stoppen Kan weerstaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195382379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de Lira?
Beter dan maandag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195382475
Turkije, de grootste bedreiging voor wereldvrede op dit moment. Beginnen een proxy oorlog tegen de oude vijand Armenie. Wat een clusterfuck. Beter dat we ons in Europa snel en extra goed bewapenen, want voor je het weet begint Erdogan een oorloog met griekenland. En inmiddels claimt hij ook Jeruzalem en Libi.

Rusland en China roeren zich in de regio.... USA zal ook wel weer zijn ding willen doen. Ik zou zeggen: grenzen dicht, tankgrachten en mijnenvelden aanleggen en schieten op alles dat beweegt.
Whatever...
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:59:04 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195382483
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

Beter dan maandag
Aanstaande of afgelopen maandag?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:07:02 #84
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195382645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:58 schreef Spanky78 het volgende:
Turkije, de grootste bedreiging voor wereldvrede op dit moment. Beginnen een proxy oorlog tegen de oude vijand Armenie. Wat een clusterfuck. Beter dat we ons in Europa snel en extra goed bewapenen, want voor je het weet begint Erdogan een oorloog met griekenland. En inmiddels claimt hij ook Jeruzalem en Libi.

Rusland en China roeren zich in de regio.... USA zal ook wel weer zijn ding willen doen. Ik zou zeggen: grenzen dicht, tankgrachten en mijnenvelden aanleggen en schieten op alles dat beweegt.
Niet alleen op dit moment. Turkije is de eeuwenlange en eeuwige vijand van Europa, inclusief Rusland. Er is geen land dat meer disruptie heeft veroorzaakt in haar periferie door de eeuwen heen dan Turkije. En Erdogan inclusief zijn bloeddorstige aanhangers hebben diezelfde mindset en dat uit zich ook in conflicten 360 graden om Turkije heen waarin Turkije dan wel de hoofdrol, dan wel een aanwakkerende rol speelt. Europa moet stoppen met Rusland als de vijand te beschouwen en Turkije als het gevaar voor stabiliteit gaan zien. Gelukkig is Macron zich hiervan al volledig bewust.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:08:55 #85
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195382685
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klinkt echt vol van zelfreflectie, deze stabiele leider. Hoe gaat het met de Lira?
Niet heel best.

https://www.google.com/se(...)naar+euro&aqs=chrome..69i57j0l7.7913j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
pi_195382843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Aanstaande of afgelopen maandag?
Nice
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195382937
Dexe video _O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195382952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet alleen op dit moment. Turkije is de eeuwenlange en eeuwige vijand van Europa, inclusief Rusland. Er is geen land dat meer disruptie heeft veroorzaakt in haar periferie door de eeuwen heen dan Turkije. En Erdogan inclusief zijn bloeddorstige aanhangers hebben diezelfde mindset en dat uit zich ook in conflicten 360 graden om Turkije heen waarin Turkije dan wel de hoofdrol, dan wel een aanwakkerende rol speelt. Europa moet stoppen met Rusland als de vijand te beschouwen en Turkije als het gevaar voor stabiliteit gaan zien. Gelukkig is Macron zich hiervan al volledig bewust.
Jaja.

Daar gaan we weer.
Rusland helpt Assad een genocide uit te voeren waarbij een half miljoen burgers zijn vermoord en meer dan 7 miljoen burgers zijn verdreven
Rusland valt Oekrane binnen en bezet een kwart van het land
Rusland valt Georgi binnen en bezet delen van het land
Rusland hielp Armeni met het etnisch zuiveren van 600.000 Azerbeidzjanen

In Libi waren Russische Wagner milities oorlogsmisdaden aan het uitvoeren. Zo werd zelfs kinderspeelgoed geboobytrapped.

In Tarhouna zijn er honderden burgers vermoord door LNA, die gesteund werd door Rusland, Frankrijk, VAE etc.

Turkije heeft een genocide voorkomen in Idlib (wat jij heel goed weet)
Turkije heeft grote delen van Libi bevrijd van een oorlogsmisdadiger
Turkije helpt Azerbeidzjan met het terugkrijgen van grondgebied waaruit 600.000 Azerbeidzjanen zijn verjaagd.

"Maar Turkije is de slechterik. Niet Rusland. We moeten vriendjes worden met Rusland".

Turkije moet niks doen en accepteren dat imperialistische landen in de omgeving etnische zuiveringen uitvoeren (Syri en Azerbeidzjan), landjepik doen waarbij een oorlogsmisdadiger wordt gesteund (Libi) etc.

Turkije heeft dus landen en volkeren gesteund die in de onderdrukking zaten.

En daarom is Turkije slecht.
pi_195382964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet alleen op dit moment. Turkije is de eeuwenlange en eeuwige vijand van Europa, inclusief Rusland. Er is geen land dat meer disruptie heeft veroorzaakt in haar periferie door de eeuwen heen dan Turkije.
Aldus de mythe
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32:07 #90
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195383125
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Aldus de mythe
Welke mythe? Wanneer hebben Turkije en Europa op goede voet gestaan? Wanneer heeft Turkije in het belang van Europa gehandeld?
pi_195383163
Laten we even teruggaan naar het Libi conflict.

LNA was met steun van VAE, Frankrijk, Rusland, Egypte en vele duizenden huurlingen tot aan Tripoli gekomen. Ze hadden een enorm arsenaal aan wapens.

Toen kwam de steun van Turkije aan de officiele regering de GNA. LNA doelen werden wekenlang gebombardeed. Er werd nauwelijks vooruitgang geboekt. Daarna begon GNA steeds meer gebied te veroveren. GNA begon toen een operatie om Al Wattiya luchtmachtbasis te veroveren. Een maand lang werd de basis gebombardeerd. Daarna werd Al Wattiya overgenomen. Na de val van Al Wattiya begonnen de landen die LNA steunden om een staakt het vuren te roepen. Armeni roept al na een paar dagen om een staakt het vuren.

Nog steeds was de LNA nog in de buurt van Tripoli. Het heeft maanden geduurd voordat LNA ook van Tripoli verdreven werd.

Dus dat mensen zeggen dat Azerbaijan na 5 dagen nog weinig vooruitgang heeft geboekt zegt niks.

Natuurlijk is Libi niet te vergelijken met Karabakh en de omliggende gebieden. Karabakh is bergachtig terwijl Libi grotendeels vlak is.
pi_195383366
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:15 schreef Richestorags het volgende:
Wat een topic weer dit :D Azerbeidzjan aan het winnen _O-

Man ze hebben wat streepjes op de kaart "veroverd". De makkelijke gebieden. Eindstand is dat ze helemaal niks gaan veroveren.

Maar die oorlog, die is zo nutteloos. Het is een lapje grond, niks meer, niks minder. Get over with it.

Iran begint ook gerriteerd te raken. Dat is de reden waarom dit conflict gedoemd is te mislukken. Een Turkije-Azerbeidzjan blok wint het niet van een Rusland-Iran-Armeni blok. In Syri mocht Turkije ook alleen maar knallen in Idlib. Reken maar dat doorstoten tot Aleppo of Damascus een absolute rode lijn is.

https://www.almasdarnews.(...)ni-armenian-clashes/

https://www.almasdarnews.(...)tants-to-azerbaijan/
Wel mooi die klacht van Iran, zelf ook natuurlijk niet vies van het sleuren van milities van Afghanistan naar Syri :D
pi_195383399
De verliezen aan Azerbeidzjaanse kant volgens Armeni. Erg geloofwaardig inderdaad (Azeri cijfers zijn ook ongeloofwaardig).

twitter
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:36 #94
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195383426
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Welke mythe? Wanneer hebben Turkije en Europa op goede voet gestaan? Wanneer heeft Turkije in het belang van Europa gehandeld?
Wanneer heeft Europa in het belang van Turkije gehandeld? Laten we elkaar geen mietje noemen, een land of bloc zal altijd eerst in eigen belang handelen.
pi_195383445
Een Armeense soldaat in Karabakh zou hier huilend zeggen dat hij niet dood wil en hij zou de Armeense president Pashinyan beschuldigen. Klopt dit? Kan vigen9i dit vertalen?


twitter
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:58:57 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195383548
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jaja.

Daar gaan we weer.
Rusland helpt Assad een genocide uit te voeren waarbij een half miljoen burgers zijn vermoord en meer dan 7 miljoen burgers zijn verdreven
Rusland valt Oekrane binnen en bezet een kwart van het land
Rusland valt Georgi binnen en bezet delen van het land
Rusland hielp Armeni met het etnisch zuiveren van 600.000 Azerbeidzjanen

In Libi waren Russische Wagner milities oorlogsmisdaden aan het uitvoeren. Zo werd zelfs kinderspeelgoed geboobytrapped.

In Tarhouna zijn er honderden burgers vermoord door LNA, die gesteund werd door Rusland, Frankrijk, VAE etc.

Turkije heeft een genocide voorkomen in Idlib (wat jij heel goed weet)
Turkije heeft grote delen van Libi bevrijd van een oorlogsmisdadiger
Turkije helpt Azerbeidzjan met het terugkrijgen van grondgebied waaruit 600.000 Azerbeidzjanen zijn verjaagd.

"Maar Turkije is de slechterik. Niet Rusland. We moeten vriendjes worden met Rusland".

Turkije moet niks doen en accepteren dat imperialistische landen in de omgeving etnische zuiveringen uitvoeren (Syri en Azerbeidzjan), landjepik doen waarbij een oorlogsmisdadiger wordt gesteund (Libi) etc.

Turkije heeft dus landen en volkeren gesteund die in de onderdrukking zaten.

En daarom is Turkije slecht.
Tekenend zinnetje. Je blijft maar aannemen, invullen en krijsen wat iedereen denkt en vindt en dat poneren als feiten.

Tevens: je snapt dat een argumentatie meer behelst dan letterkots met ergens aan het eind "dus" erin?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:05:05 #97
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195383667
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wanneer heeft Europa in het belang van Turkije gehandeld? Laten we elkaar geen mietje noemen, een land of bloc zal altijd eerst in eigen belang handelen.
Dat klopt, Europa handelt ook niet in het belang van Turkije. Alleen omdat ik in blok Europa zit, heb ik het niet zo op de acties van Turkije. In een ideale wereld zouden we vrienden zijn met iedereen en op een roze wolk leven, helaas leven we niet in een ideale wereld. En binnen de non-ideale wereld kies ik voor blok Europa en niet voor blok Turkije.
pi_195383953
Dit zou een artillerie beschieting op de hoofdstad van Karabakh Stepanekert zijn. Mocht dit waar zijn is dit een oorlogsmisdaad. Omdat iemand jouw stedelijke gebieden bombardeert, betekent dit niet dat je hetzelfde mag doen.


twitter
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:24:21 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195384079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat klopt, Europa handelt ook niet in het belang van Turkije. Alleen omdat ik in blok Europa zit, heb ik het niet zo op de acties van Turkije. In een ideale wereld zouden we vrienden zijn met iedereen en op een roze wolk leven, helaas leven we niet in een ideale wereld. En binnen de non-ideale wereld kies ik voor blok Europa en niet voor blok Turkije.
En wat als de feiten zo liggen dat jouw kamp vreselijke dingen heeft uitgehaald? Hoeveel moeite kost het om dat toe te geven en niet alleen te willen zien wat er in jouw kamp wordt voorgeschreven wat je moet denken?

Want dit topic is een schoolvoorbeeld van aangeleerde kreten en standpunten van twee kanten met borrelende onderbuikjes als brandstof.

Wat ik daar opvallend aan vindt is dat er met Turken, Armenirs en Azeri uit het gebied zelf beter te praten is dan met diegenen die hier wonen. En dat Nederlanders alleen het woord Turk hoeven te horen om partij te kiezen, maakt niet uit wat die andere partij is.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:27:44 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195384143
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:18 schreef polderturk het volgende:
Dit zou een artillerie beschieting op de hoofdstad van Karabakh Stepanekert zijn. Mocht dit waar zijn is dit een oorlogsmisdaad. Omdat iemand jouw stedelijke gebieden bombardeert, betekent dit niet dat je hetzelfde mag doen.


[ twitter ]
Stepanakerd is een beetje zoals de stad Groningen hier. Lichtend baken in een slecht bereikbare lege regio. Zo slecht te bereiken zelfs dat het onmogelijk een strategische positie kan hebben. Is een symbolische zet dit. Tegen inderdaad een burgerbevolking. ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')