abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195369342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet alleen die. Ook de mensen die er mee in contact komen en de mensen die daarmee in contact komen.
Ja, dat is toch een goed idee, dan? ^O^ :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195369343
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet alleen die. Ook de mensen die er mee in contact komen en de mensen die daarmee in contact komen.
Dat is dus een kwestie van isoleren. Als je al (medische) mondmaskers en 1,5 meter zou verplichten voor de risicogroepen en de rest gewoon 'normaal' zijn gang kan gaan dan dek je een hoop af.

Ik heb nu echt het gevoel dat het hele land erbij genaaid wordt om de risicogroepen te beschermen, maar goed, mijn daadwerkelijke opvatting over dit virus is nog een stukje minder genuanceerd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195369378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat is toch een goed idee, dan? ^O^ :Y
Natuurlijk is dat een goed idee, het is momenteel het enige werkbare idee. Medicijnen die het virus onderdrukken zijn leuk maar je moet wel eerst ziek zijn om daar wat aan te hebben, vaccins kunnen er, hopelijk, voor zorgen dat je niet ziek word.
pi_195369430
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is dus een kwestie van isoleren. Als je al (medische) mondmaskers en 1,5 meter zou verplichten voor de risicogroepen en de rest gewoon 'normaal' zijn gang kan gaan dan dek je een hoop af.

Ik heb nu echt het gevoel dat het hele land erbij genaaid wordt om de risicogroepen te beschermen, maar goed, mijn daadwerkelijke opvatting over dit virus is nog een stukje minder genuanceerd.
De risicogroepen zijn Nederlanders. In Nederland. Onderdeel van dit land. Die gaan we niet behandelen als wegwerpartikelen omdat het voor jou mischien wat lastig is.
pi_195369474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De risicogroepen zijn Nederlanders. In Nederland. Onderdeel van dit land. Die gaan we niet behandelen als wegwerpartikelen omdat het voor jou mischien wat lastig is.
Hoe behandelen we ze als 'wegwerpartikelen' als je juist maatregelen neemt waar de risicogroepen zich aan moeten houden om zichzelf te beschermen?

Ik vind juist dat de rest van het land weer terug naar normaal moet en die risicogroepen voorlopig gewoon voldoende afstand moeten nemen van de maatschappij tot het, voor hen relevante, vaccin beschikbaar komt.

Ik zie niet in waarom het hele land daarvoor als een kluizenaar moet leven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195369509
Op de crèche van een vriendin moeten ouders als ze hun kind brengen of halen een mondkap dragen. Dat mogen ze toch niet verplichten?
pi_195369528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hoe behandelen we ze als 'wegwerpartikelen' als je juist maatregelen neemt waar de risicogroepen zich aan moeten houden om zichzelf te beschermen?

Ik vind juist dat de rest van het land weer terug naar normaal moet en die risicogroepen voorlopig gewoon voldoende afstand moeten nemen van de maatschappij tot het, voor hen relevante, vaccin beschikbaar komt.

Omdat je dan alleen de risico-groepen als kluizenaars laat leven.

Probeer je eens voor te stellen dat je zelf in een risico-groep zit.
pi_195369530
quote:

[..]

We houden ons er gewoon allemaal aan. Zo werkt dat in Nederland en ieder ander geciviliseerd land.
pi_195369545
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
Op de crèche van een vriendin moeten ouders als ze hun kind brengen of halen een mondkap dragen. Dat mogen ze toch niet verplichten?
Ik denk van wel, de Bijenkorf verplicht dat ook gewoon. ( in grote steden)

https://www.parool.nl/ned(...)ote-steden~b87ab7e0/
pi_195369570
quote:

[..]

Ik denk dat er voor de risicogroepen niet veel verandert als de rest wel of niet als kluizenaar gaat leven. Als ze weten dat ze risicogroep zijn, dan zijn ze sowieso al supervoorzichtig en dan hebben ze er niet veel meer of minder om of ergens een feestje wordt gevierd (wat ook niet goed te praten is, maar dat is op een andere manier een probleem omdat die de algehele verspreiding in stand houden).
Ik denk waar het wringt is dat achterlijk veel mensen niet echt doorhebben dat ze in een risicogroep vallen.
I'll give you something to do
pi_195369575
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Omdat je dan alleen de risico-groepen als kluizenaars laat leven.

Probeer je eens voor te stellen dat je zelf in een risico-groep zit.
Dan zou ik dat als risico-groep prima vinden. Vooral als het betekent dat mijn neef, die een discotheek heeft, wel gewoon nog zijn tent open kan houden in tegenstelling tot de situatie nu waar het hele land moet boeten voor een risico-groep.

En zoals ik al zei, mijn daadwerkelijke mening over een deel van die risico-groepen is wat minder genuanceerd.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 18:27:37 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195369607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als je die maatregelen maar bij een kleine groep doet, dan krijgen grote getalen van de andere groep toch het virus, waardoor het risico voor die kleine groep weer groter worden. Daarom kun je niet slechts voor één risico groep maatregelen nemen.

Het is al moeilijk genoeg om de infectie kans wat te verlagen als iedereen zich aan de regels houdt, het zal bijna onmogelijk zijn om alleen maar één groep te isoleren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195369616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan zou ik dat als risico-groep prima vinden. Vooral als het betekent dat mijn neef, die een discotheek heeft, wel gewoon nog zijn tent open kan houden in tegenstelling tot de situatie nu waar het hele land moet boeten voor een risico-groep.

En zoals ik al zei, mijn daadwerkelijke mening over een deel van die risico-groepen is wat minder genuanceerd.
Dan ga je een afweging maken welk mens belangrijker is " de mens met zware hart-problemen" of "je neef met zijn discotheek."

Ik ga niet zeggen " dat hebben we eerder gehoord.'

Maar ik heb het wel eerder gehoord.
pi_195369640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan ga je een afweging maken welk mens belangrijker is " de mens met zware hart-problemen" of "je neef met zijn discotheek."

Ik ga niet zeggen " dat hebben we eerder gehoord'
En dan komt de economie om de hoek kijken: De één kost de staat geld en de ander levert de staat geld op. Dan wordt de keuze een stuk duidelijker.
pi_195369659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dan komt de economie om de hoek kijken: De één kost de staat geld en de ander levert de staat geld op. Dan wordt de keuze een stuk duidelijker.
Maar ik wil hem toch niet maken.
pi_195369689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar ik wil hem toch niet maken.
Ik ook niet. Dat laat ik dus aan het virus over.

Het virus is de oplossing. 'te veel mensen op de planeet' is het probleem.

Als ik op de IC dreig te eindigen dan hoeft het voor mij ook niet meer, ik hoef geen pijp door mijn strot heen. Dan is het voor mij echt gewoon klaar, schluss, afgelopen, en geef ik mijn plek op deze wereld liever aan iemand anders.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 18:32:46 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195369721
Je ziet dat absolute getallen geïnfecteerden veel belangrijker is dan een kleine groep die geïsoleerd is.

Je krijgt een soort tipping point waarbij het ontwijken van het virus steeds lastiger wordt. Als er tien besmette mensen zijn in een gemeente moet je heel erg je best doen om als risico groep toch in een supermarkt tegen corona aan te lopen. Maar als er duizende mensen in een gemeente corona hebben dan kom je er vanzelf, zelfs als je je heel goed aan de maatregelen houdt een keer per ongeluk mee in aanraking. Dat laatste kun je slechts voorkomen als iedereen meedoet ook de lagere risico groepen.
pi_195369739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk van wel, de Bijenkorf verplicht dat ook gewoon. ( in grote steden)

https://www.parool.nl/ned(...)ote-steden~b87ab7e0/
Het is geen winkel, maar opvang.
pi_195369777
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja, klopt dan weet ik niet of het mag.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 18:36:49 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195369808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Opzich mee eens dat er teveel mensen op de aardbol zijn maar dat dit virus de oplossing is vind ik niet. Ik vraag me af of het 'een oplossing' is. Wat ook een oplossing is is gewoon weg minder nieuw leven op de bol zetten, en die is veel humaner. Als het leven er eenmaal is hoef je het niet actief tegen te gaan... Lijkt me gewoonweg niet wenselijk.
pi_195369821
quote:

[..]

Als ik op de IC dreig te eindigen dan hoeft het voor mij ook niet meer, ik hoef geen pijp door mijn strot heen. Dan is het voor mij echt gewoon klaar, schluss, afgelopen, en geef ik mijn plek op deze wereld liever aan iemand anders.
Ja, dat geldt voor jou maar de meeste onder ons hebben een sterke overlevings-drang.
pi_195369844
quote:
88s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik vraag me af of het 'een oplossing' is. Wat ook een oplossing is is gewoon weg minder nieuw leven op de bol zetten, en die is veel humaner.
Ik denk ook niet dat het 'een oplossing' is die bewust is gecreëerd, maar puur een afweermechanisme van het ecosysteem van de planeet.

Net zoals ons eigen immuunsysteem maar dan dus op macro-schaal.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 18:38:19 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195369845
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik zou verwachten dat een creche eerder meer (gezondheids-gerelateerde) eisen mag stellen dan een winkel.
are we infinite or am I alone
pi_195369852
quote:

[..]

Dat laatste is heel makkelijke zeggen nu. Als het moment daar is, zul je er waarschijnlijk weer heel anders over denken.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 18:39:50 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195369885
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het 'een oplossing' is die bewust is gecreëerd, maar puur een afweermechanisme van het ecosysteem van de planeet.

Net zoals ons eigen immuunsysteem maar dan dus op macro-schaal.
En dat wij ons dan aanpassen en maatregelen nemen is weer ons afweer mechanisme. Een soort macro versie van ons afweersysteem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')