abonnement Unibet Coolblue
pi_195360850
Post hier alle spoilers, rotte tomaten en reviews

Het boek van de maand oktober - HEX, Thomas Olde Heuvelt




quote:
Het pittoreske dorpje Beek is in de greep van de zeventiende-eeuwse Wylerheks, die met haar dichtgenaaide mond en ogen de bewoners de stuipen op het lijf jaagt. Haar aanwezigheid is een lang bewaard geheim, maar wanneer een groep jongeren viral besluit te gaan, laat de heks de gemeenschap afglijden naar middeleeuwse praktijken... Thomas Olde Heuvelt (1983) won in 2015 de prestigieuze Amerikaanse Hugo Award en werd genomineerd voor een World Fantasy Award.
Met dank aan @Adrian4 hebben we een lijstje vragen over het boek. Mag gebruikt worden, hoeft niet.

1. Welke van de hoofdpersonages spreekt je het meeste aan en waarom?

2. Kun je de titel van het boek verklaren? Dekt de titel de inhoud van het verhaal?

3. Wat vind je van de schrijfstijl? Is deze anders dan je (van deze auteur) gewend bent?

4. Wat vind je van de opbouw van het verhaal? Hoe ontwikkelt de plot zich?

5. Wat is volgens jou het mooiste gedeelte in dit verhaal en waarom?

6. Heeft de auteur je kunnen raken? En op welke manier? In positieve of in negatieve zin?

7. Denk je dat de auteur de lezer met het verhaal een boodschap heeft willen meegeven? Zo ja, welke is dat dan?

8. Welke verwachtingen had je vooraf en over dit boek en zijn die wel of niet uitgekomen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 10:40:53 ]
pi_195360931
Leuk, Hex! Ben benieuwd hoe mensen die het boek voor de eerste keer lezen er op reageren.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 10:58:34 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195361212
Ik had hem vorige maand al gelezen, want ik was nieuwsgierig. Ik wil zo vroeg in de maand nog niet te veel spoileren, dus ik houd het kort.

Op zijn tijd houd ik wel van een spannend boek waarbij ik verschrikkelijk benieuwd ben naar hoe het verhaal verder gaat en hoe het afloopt. Boeken van Stephen King heb ik ook wel eens in een nacht uitgelezen.

Deze schrijver was al jong fan van Stephen King en dat is aan het boek ook wel te merken. Wat me aansprak, was de Nederlandse setting voor het verhaal. Zo voelde het meer als ‘stel je toch eens voor dat dit echt zou spelen in een dorp ergens niet ver weg’. Ik had dit boek ook snel uit, dus een goed teken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195363871
Ik ga 'm lezen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_195374305
Ik ben begonnen *O*

Ben in hoofdstuk 3 en wil nog verder lezen, maar moet nu toch wel naar bed. Maar ik vind het tot nu toe erg fijn lezen!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:56:35 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195380253
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik heb pas Echo gelezen en dat vond ik teleurstellend. De schrijfstijl van Thomas Olde Heuvelt bevalt me niet..popie jopie en veel product placing. Net of hij Stephen King wil imiteren. Dus in godsnaam..laat het HEX niet worden 🙈🧐
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:29 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Ik ben halverwege HEX en dit is precies wat me niet bevalt aan zijn schrijfstijl. Ook staan er woorden cursief waar dat volgens mij niet nodig is (vaak woorden in het Engels) en het krampachtige gebruik van voor- en achternamen stoort me. Het maakt het voor mij te rommelig en gemaakt.
Wauw, ik was bij de eerste pagina al bijna meteen klaar Hierdoor idd. :o :D Ik voel me een enorme zeikerd want ik was ook niet enorm gecharmeerd van het vorige boek, maar dat valt heus mee.

Die opsomming van namen en achternamen deed me aan alsof ik een schoolopstel las ofzo :o

Maar goed, ik wil hem wel uitlezen, want ik ben nieuwsgierig naar wat er dan zo geweldig moet zijn, mede idd door de aanbeveling van King.
***
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:43:24 #7
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195383293
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:56 schreef BE het volgende:

[..]


[..]

Wauw, ik was bij de eerste pagina al bijna meteen klaar Hierdoor idd. :o :D Ik voel me een enorme zeikerd want ik was ook niet enorm gecharmeerd van het vorige boek, maar dat valt heus mee.

Die opsomming van namen en achternamen deed me aan alsof ik een schoolopstel las ofzo :o

Maar goed, ik wil hem wel uitlezen, want ik ben nieuwsgierig naar wat er dan zo geweldig moet zijn, mede idd door de aanbeveling van King.
Ik ben best wel een King fan, maar dat hij dit boek zo fantastisch zou vinden begrijp ik niet. Misschien hebben ze zijn achterneef om een review gevraagd of zo?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:01:31 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195384812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:43 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ik ben best wel een King fan, maar dat hij dit boek zo fantastisch zou vinden begrijp ik niet. Misschien hebben ze zijn achterneef om een review gevraagd of zo?
Heb je het al uit? Kun je je kritiek ook iets meer toelichten?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:51:51 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195388074
Ik heb 'm al uit :D
Ondanks dat dit niet echt het soort boek is dat ik normaal lees, vond ik het best vermakelijk en wilde ik weten hoe het eindigde. Maar denk dat als zich dit niet in Nederland had afgespeeld, wat het wel leuk maakte, ik het wat minder interessant had gevonden. De schrijfstijl was prima voor één boek, maar denk niet dat ik nog een tweede boek van deze auteur zou lezen om heel eerlijk te zijn.

Spoiler, einde van het boek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:52:18 #10
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195389460
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je het al uit? Kun je je kritiek ook iets meer toelichten?
Ja ik had em toevallig tijdens mijn vakantie al gelezen.

Ik vond het ongeloofwaardig (ik weet dat het fictie is maar ik ga graag in een boek op), ik werd door de schrijfstijl totaal niet meegenomen in het verhaal. Ik vond het ook geen moment spannend. Maar dat heb ik wel vaker. Mijn beste vriendin had slapeloze nachten van een thriller van Simone van der Vlugt, ik gooide hem toen ik em uit had in de kliko. Wellicht gewoon niet mijn genre.
pi_195392591
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:51 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb 'm al uit :D
Ondanks dat dit niet echt het soort boek is dat ik normaal lees, vond ik het best vermakelijk en wilde ik weten hoe het eindigde. Maar denk dat als zich dit niet in Nederland had afgespeeld, wat het wel leuk maakte, ik het wat minder interessant had gevonden. De schrijfstijl was prima voor één boek, maar denk niet dat ik nog een tweede boek van deze auteur zou lezen om heel eerlijk te zijn.

Spoiler, einde van het boek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er veel gore in dit boek of niet? Ben daar niet zo'n fan van. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:04:24 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195399950
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zit er veel gore in dit boek of niet? Ben daar niet zo'n fan van. :@
Valt mee, af en toe is het iets minder smakelijk maar dat zijn maar korte passages.
pi_195400226
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ja ik had em toevallig tijdens mijn vakantie al gelezen.

Ik vond het ongeloofwaardig (ik weet dat het fictie is maar ik ga graag in een boek op), ik werd door de schrijfstijl totaal niet meegenomen in het verhaal. Ik vond het ook geen moment spannend. Maar dat heb ik wel vaker. Mijn beste vriendin had slapeloze nachten van een thriller van Simone van der Vlugt, ik gooide hem toen ik em uit had in de kliko. Wellicht gewoon niet mijn genre.
Voor mij werkte de schrijfstijl wel in Hex, maar niet in Echo.

Wat ik gaaf vond aan Hex was onder andere de Nederlandse situatie en het verhaal an sich, met de aantrekkingskracht van de bewoners naar het dorp. Einde was een stuk rommeliger, die moet ik nog eens lezen.

Schijnt ook een ander eind te zijn in Amerika dan in de Nederlandse versie.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:02:07 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195400652
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:02 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Voor mij werkte de schrijfstijl wel in Hex, maar niet in Echo.

Wat ik gaaf vond aan Hex was onder andere de Nederlandse situatie en het verhaal an sich, met de aantrekkingskracht van de bewoners naar het dorp. Einde was een stuk rommeliger, die moet ik nog eens lezen.

Schijnt ook een ander eind te zijn in Amerika dan in de Nederlandse versie.
Er zijn 3 versies: de eerste Nederlandse versie, de vertaalde en herschreven Engelse versie (door de auteur zelf) en de tweede Nederlandse versie met gewijzigd einde op basis van die Engelse vertaling/bewerking.

Ik heb nergens info kunnen vinden over hoe het einde was in de eerste Nederlandse versie.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:11:47 #15
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195400763
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er zijn 3 versies: de eerste Nederlandse versie, de vertaalde en herschreven Engelse versie (door de auteur zelf) en de tweede Nederlandse versie met gewijzigd einde op basis van die Engelse vertaling/bewerking.

Ik heb nergens info kunnen vinden over hoe het einde was in de eerste Nederlandse versie.
Oh echt! Geen idee welke Nederlandse versie ik dan gelezen heb. Of is die eerste versie niet meer beschikbaar?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:13:37 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195400790
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:11 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Oh echt! Geen idee welke Nederlandse versie ik dan gelezen heb. Of is die eerste versie niet meer beschikbaar?
Geen idee of die nog verkocht wordt, maar ik verwacht het niet. In bibliotheken (fysiek) en tweedehandswinkels is ongetwijfeld de eerste versie nog wel.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Sport zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:33:16 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195401874
Ik ben nu bij hoofdstuk 8. In het begin kon ik het niet echt volgen totdat de uitleg kwam zeg maar, nu zit ik er wel goed in. Ik vind het wel creepy allemaal. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:48:00 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195402987
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:33 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben nu bij hoofdstuk 8. In het begin kon ik het niet echt volgen totdat de uitleg kwam zeg maar, nu zit ik er wel goed in. Ik vind het wel creepy allemaal. _O-
Ik was in het begin verward door dat hele "oma" gedoe.. En waarom ze in de huiskamer stond met een doek over haar hoofd :')
pi_195418650
Ik heb net het boek uitgelezen. Volgens het nawoord heb ik de tweede Nederlandse versie gelezen. En nu ben ik aan het proberen om er een mening over te vormen.

Het grootste deel van het verhaal vond ik erg goed en leuk om te lezen. Ik kon het boek niet echt wegleggen en ben 2 avonden later naar bed gegaan dan ik had gewild. Dat is voor mij een goede graadmeter voor een boek. Ik werd meegenomen in het dagelijkse leven van het dorp en wilde weten wat er gebeurde. De dingen die gebeurden zag ik voor me.
Het einde, na het openen van de ogen en de schok die door het dorp gaat, vond ik minder boeiend. Het beklemmende wat me in de hoofdstukken daarvoor wel te pakken had, miste ik in dit laatste stuk. Ik vond het rommelig, kon mijn aandacht er moeilijk bij houden en kon het niet goed visualiseren omdat er misschien wel teveel gebeurde.
Ik snap wat de auteur in zijn nawoord schreef, hij wilde de schuld bij het dorp leggen en niet bij de heks en dat is wel gelukt bij mij. Ik vond echter dat hij daar wel heel veel nadruk op legde, het was niet subtiel zoals de spanning in de rest van het boek wel werd opgebouwd. Het was bijna een los deel van het verhaal.

De laatste paar zinnen vond ik overigens wel weer geweldig, die zag ik niet aankomen.
pi_195423682
Bij hoofdstuk 5 nu. Echt iets heel anders dan wat ik normaal lees maar het valt niet tegen :D
pi_195439705
Hier ook de tweede versie gelezen. Verder in het boek werd de schrijfstijl wel beter moet ik zeggen.

Het las wel lekker weg, maar er is geen moment geweest dat ik dacht: nu moet ik weten hoe dit verder gaat! Het lot van de personages kon me weinig schelen, daar bleef het te oppervlakkig voor. Soms werd het zelfs langdradig en wat saai. Jammer, want het verhaal vond ik wel goed gevonden. Een heks die zo verschijnt en waar iedereen gewoon mee leeft. Bijna onverschillig (wat dan wel alle spanning wegneemt). En dan het contrast met de nieuwe bewoners. Het niet langere tijd weg kunnen uit het dorp en wat dat betekent voor de bewoners. Dat boeide me juist wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien heb ik al vaak genoeg horror gekeken dat ik er niet zoveel aan vond. Het boek lijkt me in ieder geval goed te verfilmen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sumppi op 05-10-2020 10:39:30 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195503782
Oke, uit. Ik heb hem 3 sterren gegeven op Goodreads.

Ik vond het boek wel prettig weglezen. Origineel verhaal ook. Normaal hou ik echt niet van heksen/geestenverhalen maar omdat het verhaal zich in de tegenwoordige tijd afspeelt vond ik het ook wel weer grappig om te lezen. Ook hoe de heks helemaal in het dorp geintegreerd is en ze haar verbergen voor de buitenwereld.
Het begin was een beetje onsamenhangend maar hoe verder in het verhaal hoe duidelijker het allemaal wordt. Het einde vond ik ook weer een beetje verwarrend maar dat zal aan mij hebben gelegen (het was laat en ik wilde hem uitlezen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het trouwens niet erg eng, wel origineel. En ik ben benieuwd naar de andere eindes.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 12:30:55 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:05:54 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195508956
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:13 schreef Fugue het volgende:
Oke, uit. Ik heb hem 3 sterren gegeven op Goodreads.

Ik vond het boek wel prettig weglezen. Origineel verhaal ook. Normaal hou ik echt niet van heksen/geestenverhalen maar omdat het verhaal zich in de tegenwoordige tijd afspeelt vond ik het ook wel weer grappig om te lezen. Ook hoe de heks helemaal in het dorp geintegreerd is en ze haar verbergen voor de buitenwereld.
Het begin was een beetje onsamenhangend maar hoe verder in het verhaal hoe duidelijker het allemaal wordt. Het einde vond ik ook weer een beetje verwarrend maar dat zal aan mij hebben gelegen (het was laat en ik wilde hem uitlezen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het trouwens niet erg eng, wel origineel. En ik ben benieuwd naar de andere eindes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wel eens, het heksenverhaal was leuker dan ik had verwacht omdat het zich nu afspeelt.
pi_195521002
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er zijn 3 versies: de eerste Nederlandse versie, de vertaalde en herschreven Engelse versie (door de auteur zelf) en de tweede Nederlandse versie met gewijzigd einde op basis van die Engelse vertaling/bewerking.

Ik heb nergens info kunnen vinden over hoe het einde was in de eerste Nederlandse versie.
Hm nu ben ik heel benieuwd welke versie ik heb gelezen ineens...

Iemand die mij (evt via een dm) kan verlichten?

Ik vond het einde namelijk helemaal niet zo slecht als hierboven omschreven...
pi_195521035
Toevallig hex heel recent gelezen... dus nog een keer lezen vond ik een beetje vreemd.

Moet zeggen dat ik op het moment slecht in mijn boeken kan komen... denk dat dat misschien wel komt doordat ik gewoon echt veel tijd over heb en dus veel meer lees ook.

Hex gekocht toen ik hem toevallig zag liggen in de boekwinkel en ik mijn boek vergeten was.
(Maar wel een klein uur moest wachten)
Het was dus eigenlijk een beetje een toevalstreffer en niet heel onderbouwd.

Al met al vond ik hem echt wel heel spannend en ook heel fijn weglezen.
Geen irritaties over schrijfstijl, engelse woorden en het naamgebruik. De engelse woorden storen mij wellicht minder omdat ik dat zelf ook nog weleens doe en me dat dus absoluut niet opvalt als een ander dat ook doet.

Ik werd persoonlijk wel enthousiast over het einde en kon het laatste stuk het boek ECHT niet wegleggen...

Ben dus alleen wel benieuwd welke versie ik dan gelezen heb. Thuis eens zien of ik uit de druk kan halen.. welke versie het is.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:57:24 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195546116
Het scheelde weinig of ik had het boek weggelegd omdat ik me echt kapot ergerde aan de schrijfstijl, maar omdat ik ook al wat op het vorige boek te zeiken had vond ik dat ik deze iig maar gewoon uit moest lezen. En zowaar... ik begin er in te komen. :Y
***
pi_195547056
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:57 schreef BE het volgende:
Het scheelde weinig of ik had het boek weggelegd omdat ik me echt kapot ergerde aan de schrijfstijl, maar omdat ik ook al wat op het vorige boek te zeiken had vond ik dat ik deze iig maar gewoon uit moest lezen. En zowaar... ik begin er in te komen. :Y
Kijk @Fok-it , ook voor jou is er nog hoop!
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:52:11 #28
319979 Fok-it
All is well
pi_195547083
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:51 schreef Fugue het volgende:

[..]

Kijk @:fok-it , ook voor jou is er nog hoop!
Hmm. Nog 21 dagen gelukkig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Sport zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:54:10 #29
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195547121
Ik heb hem uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195549698
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:57 schreef BE het volgende:
Het scheelde weinig of ik had het boek weggelegd omdat ik me echt kapot ergerde aan de schrijfstijl, maar omdat ik ook al wat op het vorige boek te zeiken had vond ik dat ik deze iig maar gewoon uit moest lezen. En zowaar... ik begin er in te komen. :Y
Hoe lang duurde dat? Ben nu op 20% en vind alle personages nog vooral irritant. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:48:20 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195551574
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:54 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb hem uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195560257
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens met je spoiler idd :)

En ook met @DeLuna
pi_195560398
Reservering staat uit bij de bieb. Duurt lang
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 11 oktober 2020 @ 08:45:21 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195560644
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Hoe lang duurde dat? Ben nu op 20% en vind alle personages nog vooral irritant. :+
:D
Zo rond pag 120 van 356 op mijn ereader.
Ik ga nog steeds niet heel hard, maar ben wel benieuwd waar het verhaal heen gaat.
***
pi_195572253
Ik heb hem zojuist uitgelezen.
3 sterren op Hebban gegeven.

Heb een tijdje gehad dat ik heel graag wilde weten hoe het verder ging en wilde zoveel mogelijk lezen, dat ebde ook weer weg.
Geen moeite met de schrijfstijl (terwijl ik normaal ook nogal eens moeite kan hebben met geforceerd achternaamgebruik) en ook ik vond het leuk dat het zich in deze tijd in NL afspeelde en wat ze allemaal deden om de heks in de gaten te houden.

Denk dat mijn interesse minder werd vanaf de gebeurtenissen bij de hoofdpersonen. Heel erg eng heb ik het nergens gevonden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:24:27 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195602901
Vermakelijk boek tijdens het voeden. Schrijfstijl heeft me nergens gestoord, hoewel, ik dacht lees Echo hierna, die binnen t hoofdstuk verwijderd. Hier stoort het me wel.

Het einde vind ik ronduit afgeraffeld, zonde. Had meer aandacht aan besteed kunnen worden.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:41:43 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195603082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:24 schreef Ynske het volgende:
Vermakelijk boek tijdens het voeden. Schrijfstijl heeft me nergens gestoord, hoewel, ik dacht lees Echo hierna, die binnen t hoofdstuk verwijderd. Hier stoort het me wel.

Het einde vind ik ronduit afgeraffeld, zonde. Had meer aandacht aan besteed kunnen worden.
Wat vond je afgeraffeld aan het eind?

Ik vraag me nu steeds af of er misschien iemand de versie met het oorspronkelijke einde heeft gelezen.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:03:43 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195609233
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat vond je afgeraffeld aan het eind?

Ik vraag me nu steeds af of er misschien iemand de versie met het oorspronkelijke einde heeft gelezen.
De draai die gegeven werd aan de mensen en dat t niet Katharina was. Volgens mij niet de eerste versie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:17:50 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195614616
Ik ben ook wel benieuwd naar de eerste versie.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195614717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

De draai die gegeven werd aan de mensen en dat t niet Katharina was. Volgens mij niet de eerste versie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195614744
16e druk, 2019 hier.

Geen idee welke versie dat is dus
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:40:24 #42
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195614991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
16e druk, 2019 hier.

Geen idee welke versie dat is dus
De tweede versie. De eerste versie is van voor 2016.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195617803
Bij mij stond het gewoon in het nawoord dat het de vertaalde aangepaste versie was.
pi_195618559
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]

De tweede versie. De eerste versie is van voor 2016.
Ah duidelijk
pi_195619869
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Hoe lang duurde dat? Ben nu op 20% en vind alle personages nog vooral irritant. :+
Dan heb je Echo nog niet gelezen. Daar loopt een hoofdpersoon in rond en die is mij toch een partij irritant..constant strooien met hippe Engelse termen maar ondertussen te dom om te schijten. Beetje gechargeerd, maar ik ben dus geen fan van dat boek.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:08:57 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195620349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dan heb je Echo nog niet gelezen. Daar loopt een hoofdpersoon in rond en die is mij toch een partij irritant..constant strooien met hippe Engelse termen maar ondertussen te dom om te schijten. Beetje gechargeerd, maar ik ben dus geen fan van dat boek.
Ja, dat boek is best een drama. Alsof hij het in het Engels heeft geschreven en dat het slecht vertaald is naar het Nederlands.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195620546
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat boek is best een drama. Alsof hij het in het Engels heeft geschreven en dat het slecht vertaald is naar het Nederlands.
1 van de hoofdpersonen is Amerikaans en het lijkt of de schrijver het boek heeft geschreven met de Amerikaanse markt in zijn achterhoofd.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:23:56 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195620648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

1 van de hoofdpersonen is Amerikaans en het lijkt of de schrijver het boek heeft geschreven met de Amerikaanse markt in zijn achterhoofd.
Ik vond het af en toe cringy to the max.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195620747
Echo kan weer van de lijst dus
pi_195621058
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:28 schreef Fugue het volgende:
Echo kan weer van de lijst dus
Ach het zal ook een kwestie van smaak zijn. Het eerste gedeelte gaat over het beklimmen van een spookberg en dat vond ik best een leuk stuk, omdat ik pas twee maanden in Zwitserland heb gezeten en wel liefhebber ben van bergen. Anderen vonden dat juist weer langdradig. Mijn bedenkingen bij Echo kwamen in de loop van het verhaal, toen ik me steeds meer begon te ergeren aan de hoofdpersonen en de taal.
pi_195621517
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dan heb je Echo nog niet gelezen. Daar loopt een hoofdpersoon in rond en die is mij toch een partij irritant..constant strooien met hippe Engelse termen maar ondertussen te dom om te schijten. Beetje gechargeerd, maar ik ben dus geen fan van dat boek.
Dat betekent dat het beeld dat hij probeert te schetsen dus wel goed over kwam :)
pi_195621550
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:28 schreef Fugue het volgende:
Echo kan weer van de lijst dus
Gezien de wisselende beoordelingen... zou ik hem gewoon een keer ergens lenen...
ik vond hem wel erg spannend :)

Smaken verschillen.
pi_195621644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat betekent dat het beeld dat hij probeert te schetsen dus wel goed over kwam :)
Weet niet wat voor beeld hij probeert te schetsen eigenlijk. Heb gelezen dat Thomas Olde Heuvelt na Hex een enorme writer's block had en ergens straalt Echo dat ook uit. Het kwam geforceerd op mij over.
pi_195625980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Weet niet wat voor beeld hij probeert te schetsen eigenlijk. Heb gelezen dat Thomas Olde Heuvelt na Hex een enorme writer's block had en ergens straalt Echo dat ook uit. Het kwam geforceerd op mij over.
Nou van een amerikaan in nederland (vandaar de engelse termen overal ook waarschijnlijk)...
die te veel over had voor de liefde nav psychische issues uit het verleden die in de loop van het boek vanzelf naar boven komen...
En die impliceren dat hij dusdanig leeg en hol is van binnen... dat wat hem overkomt.. eigenlijk van het begin af aan al vast stond. Alsof hij er voor gemaakt was.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:46:31 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195627134
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 06:34 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou van een amerikaan in nederland (vandaar de engelse termen overal ook waarschijnlijk)...
die te veel over had voor de liefde nav psychische issues uit het verleden die in de loop van het boek vanzelf naar boven komen...
En die impliceren dat hij dusdanig leeg en hol is van binnen... dat wat hem overkomt.. eigenlijk van het begin af aan al vast stond. Alsof hij er voor gemaakt was.
Ja, redemption, weet je. Dat hij tegen het einde dan eindelijk tegen zijn zus zegt dat hij destijds het huis in brand heeft gestoken. En zij zegt: ja, dat wist ik allang. En ik als lezer denk dan: had dat dan een keer besproken met je broer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195635263
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, redemption, weet je. Dat hij tegen het einde dan eindelijk tegen zijn zus zegt dat hij destijds het huis in brand heeft gestoken. En zij zegt: ja, dat wist ik allang. En ik als lezer denk dan: had dat dan een keer besproken met je broer.
dat was suf ja.. zeker als ze zo onwijs close waren :)

maar verder vond ik die gast niet supervervelend ofzo.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:58:16 #57
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195666694
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:13 schreef Fugue het volgende:. Waarom liet hij nou zijn vrouw en kind achter?
Misschien om de egoïstische inslag van het Beekse volk te benadrukken? Misschien dacht ie zoTimo terug te krijgen? Misschien kon het hem allemaal niet meer schelen, hij was Timo toch al kwijt en ondertussen ook zijn verstand.

Dat het einde voor sommige afgeraffeld lijkt, kan ik begrijpen maar volgens mij verhoogt gewoon de snelheid van het verhaal hier omdat het een soort van spiraal is waarin het steeds maar sneller en sneller gaat om de groeiende intensiteit/wanhoop/absurditeit te benadrukken en in die hogere snelheid blijft er minder tijd voor uitgesponnen details over. (want dan verlies je weer snelheid). Het moet zo’n opbouwende waanzin zijn waar je hoofd van gaat tollen.

De heks die eigenlijk een rottend lijk is maar toch haar greep heeft op de bevolking van Beek, die dichtgenaaide ogen en mond die niet geopend mogen worden want een duivels onheil krijgt dan de overhand. Ik vond het wel een griezelig personage, qua beschrijving en mystiek. Ze is niet te stoppen met brute kracht maar hoe dan wel eigenlijk? (het volledige uitsterven van het dorp, een spokende 17e eeuwse druïde die ook rondwaart en haar rust brengt met een lang vergeten staaltje toverij, had Martijn haar recht tussen de ogen moeten raken met het dienstpistool, ... ?) Dit is langs de ene kant goed omdat het de angst van het onbekende aanwakkert, langs de andere kant levert het onbeantwoorde vragen op.
Ook is ze wel enkel maar uit op wraak, die Pauw van Gemma leek haar toch te bevallen. Misschien moesten ze haar nog wat cadeautjes geven en was de vloek opgelost :D (dan was er ook geen boek Geweest...)

Er was wel een constante spanning in het dorp door een oude (machtige) garde die de status quo wil behouden en enkele meer progressieve mensen die de bakens wel eens willen verzetten en dan had je nog de arme drommels van Hex die zich daartussen in een spreidstand moesten manoeuvreren enerzijds tot Mater & co en anderszijds de AIVD. Zorgt voor leuke plots in het grotere verhaal. Eigenlijk wel een ‘reële’ weerspiegeling van een echte maatschappij waar je ziet dat het dunne laagje beschaving snel kan afschilferen als de situatie er toe leidt. met COVID hebben we misschien een beetje een Katharina light in onze gelederen, maar dan niet beperkt tot een dorp. Omgeven door mystiek en onwetendheid waardoor sommige mensen zich nogal egoistisch en tegendraads gaan gedragen, gelukkig nog geen complete dorpsvernietigende lynchpartijen... 🤞

Ik hoop altijd op het goede, net als bij het vorige boek maar ook hier werd mijn Hoop op het einde de kop ingedrukt. Althans kun je denken dat Stefaan zijn zoon terug krijgt, maar ten koste van wat... (en als die gedaante aan de deur niet Timo is, heeft ie helemaal van de waanzin verloren).

Vond het een leuk boek, zeker en vast. In het begin was het even wat onduidelijk dat de heks onder die muziekwagen terechtkwam en toen ze bij het gezin de graaf terechtkwam. Ik had toen helemaal geen idee waar dat als beginnende lezer over ging. De oma’s in de familie waren al dood dacht ik en toch stond daar een ‘oma’ in de hoek van een kamer... In een film zou dat natuurlijk meteen duidelijk zijn.

Niet dat ik wakker gelegen heb van het boek, maar ik zat er toch goed in. De omgeving van Beek leende zich er blijkbaar goed voor. Beetje thriller horror, ken het genre niet in boeken, heb zoiets eigenlijk nooit gelezen. Alhoewel ik vroeger wel de nodige thriller/horrorfilms bekeken heb.
Was zeker een leuke keuze: 3,5/5
Bij het vorige boek had ik toch een iets grotere hunkering om verder te lezen, misschien dat de schrijfstijl daar voor iets tussen zat.

Ergens laten de jongens het audio fragmentje horen aan iemand op school dacht ik, is daar verder nogniets mee gebeurt of bleef die helemaal ongedeerd? (omdat ie niet van Beek was misschien?)
pi_195668989
Mooie review :)

Past redelijk in het gevoel dat ik er bij had.
En op zich... dat er vragen onbeantwoord of what if-scenarios wat dat betreft is niet per definitie heel erg denk ik.

En vond het in het begin ook wat... vreemd en onlogisch. Maar je (nouja ik dan..) komt snel genoeg in het verhaal en dan snap je dat ook ineens.

Niet alles compleet uitgekauwd mag best.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:39:01 #59
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195675174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 06:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Mooie review :)

Niet alles compleet uitgekauwd mag best.
Voor mij is dat ook niet nodig, bij het vorige boek hadden velen daar toch problemen mee maar ik zat volledig mee in de jas van Jas dus kon het mij niet zo veel boeien wat er met de andere personages nou echt gebeurde buiten het vaarwater van het hoofdpersonage.
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:01:31 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195725419
Zo, uit. Wat een kutboek! :o

Het middenstuk ging nog wel maar tegen het einde was er weer niet doorheen te komen.
De schrijfstijl spreekt me echt totaal niet aan. Ik ging me zelfs ergeren aan dingen als: ‘ze stapte in de Ford Focus’ ipv auto. :@

En dan de arrogantie in het nawoord... precies dat wat ik in het boek als ondertoon voelde. :X

Zo, nu verder met 22-11-1963. *O*
***
pi_195725523
:D

Ben het met je eens, maar het verhaal an sich vond ik wel oké.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:32:04 #62
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195727944
Vond het boek goed te lezen. Ik ergerde me in ieder geval niet aan alle product placement :)

Je gaat je afvragen wie nu eigenlijk de slechterik is in dit boek.

En je wordt wel weer op de feiten gedrukt hoe een kleine machtige groep de grote massa kan sturen op basis van een angstcultuur en wat voor gevolgen dit kan hebben. Er is bijna geen weerwoord tegen mogelijk en als je dat toch probeert wordt je monddood gemaakt.

En je gaat je afvragen hoe het nu verder gaat met Stefan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195728352
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:32 schreef Starflyer het volgende:
Vond het boek goed te lezen. Ik ergerde me in ieder geval niet aan alle product placement :)

Je gaat je afvragen wie nu eigenlijk de slechterik is in dit boek.

En je wordt wel weer op de feiten gedrukt hoe een kleine machtige groep de grote massa kan sturen op basis van een angstcultuur en wat voor gevolgen dit kan hebben. Er is bijna geen weerwoord tegen mogelijk en als je dat toch probeert wordt je monddood gemaakt.

En je gaat je afvragen hoe het nu verder gaat met Stefan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik in echoes ook.
En dat maakt het voor mij juist aantrekkelijker...
de wereld is niet zwart-wit tenslotte

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:25:43 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195729641
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:32 schreef Starflyer het volgende:
Vond het boek goed te lezen. Ik ergerde me in ieder geval niet aan alle product placement :)

Je gaat je afvragen wie nu eigenlijk de slechterik is in dit boek.

En je wordt wel weer op de feiten gedrukt hoe een kleine machtige groep de grote massa kan sturen op basis van een angstcultuur en wat voor gevolgen dit kan hebben. Er is bijna geen weerwoord tegen mogelijk en als je dat toch probeert wordt je monddood gemaakt.

En je gaat je afvragen hoe het nu verder gaat met Stefan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het liep mi met de grote massa uit de hand omdat een enkele machthebber vond dat er een publiekelijke afstraffing moest plaatsvinden.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:09:43 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195730296
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:32 schreef Starflyer het volgende:
Vond het boek goed te lezen. Ik ergerde me in ieder geval niet aan alle product placement :)

Je gaat je afvragen wie nu eigenlijk de slechterik is in dit boek.

En je wordt wel weer op de feiten gedrukt hoe een kleine machtige groep de grote massa kan sturen op basis van een angstcultuur en wat voor gevolgen dit kan hebben. Er is bijna geen weerwoord tegen mogelijk en als je dat toch probeert wordt je monddood gemaakt.

En je gaat je afvragen hoe het nu verder gaat met Stefan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:03:46 #66
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195731124
Nieuwe heks? Katharina is er toch nog of heb ik iets gemist in al het Beekse tumult op het einde?
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:34:25 #67
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195731584
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is mijn interpretatie.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195738848
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:01 schreef BE het volgende:
Zo, uit. Wat een kutboek! :o

Het middenstuk ging nog wel maar tegen het einde was er weer niet doorheen te komen.
De schrijfstijl spreekt me echt totaal niet aan. Ik ging me zelfs ergeren aan dingen als: ‘ze stapte in de Ford Focus’ ipv auto. :@

En dan de arrogantie in het nawoord... precies dat wat ik in het boek als ondertoon voelde. :X

Zo, nu verder met 22-11-1963. *O*
Zeg eens wat positiefs! Ben nu op de helft. Het gaat nu inderdaad wel weer redelijk, maar vrees voor het einde. 8)7


1963 ben ik ook in bezig, maar dat is nog langdradiger! Heb op de gekeken waar het verder over gaat en eigenlijk was dat ook prima als einde. :+ (Ben eigenlijk op de helft.)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:16:07 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195739435
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:48 schreef YPPY het volgende:

[..]

Zeg eens wat positiefs! Ben nu op de helft. Het gaat nu inderdaad wel weer redelijk, maar vrees voor het einde. 8)7


1963 ben ik ook in bezig, maar dat is nog langdradiger! Heb op de gekeken waar het verder over gaat en eigenlijk was dat ook prima als einde. :+ (Ben eigenlijk op de helft.)
Misschien ligt het aan mij? O-) Veel anderen vinden het een prima boek.

Daarentegen geeft jouw mening over 1963 mij weer geen hoop. Ik ben pas op pag 165. :X -O-
***
pi_195739619
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:24 schreef YPPY het volgende:

[..]

Tot nu toe hebben we redelijk overeenkomstige ervaringen. :D

Spoiler mbt 1963 voor BE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 29% gewijzigd door YPPY op 19-10-2020 23:37:13 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_195739758
Wat mij betreft mag er hier best wat minder gespoilerd worden over andere boeken.
pi_195739842
Dubbel
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:26:06 #73
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195742983
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:31 schreef Samhain het volgende:
Wat mij betreft mag er hier best wat minder gespoilerd worden over andere boeken.
Inderdaad, die andere boeken kunnen nog steeds terugkomen in de boekenclub en dat zou de pret toch wat drukken. Nou ja, zolang je het in spoilers zet lijkt het me nog ok.

[ Bericht 20% gewijzigd door kl1172 op 20-10-2020 09:28:20 (begrijpend lezen foutje :@ ) ]
pi_195751603
Afgelopen weekend was ik in het Limburgse Beek. Niets bijzonders gezien.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:56:27 #75
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195751839
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:39 schreef Meridiaan het volgende:
Afgelopen weekend was ik in het Limburgse Beek. Niets bijzonders gezien.
Was ook het verkeerde Beek :+
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:56:43 #76
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195751844
Het speelt zich dan ook af in het Gelderse Beek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195751933
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Was ook het verkeerde Beek :+
Serieus? Welke is het dan? Ik dacht dat het die in Limburg was :@
pi_195751955
Oohh ja ik zie het stom
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:56 schreef Starflyer het volgende:
Het speelt zich dan ook af in het Gelderse Beek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh ik zie het :s) Stonden er ook verwijzingen in naar Nijmegen, of nie?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:12:27 #79
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195752068
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:03 schreef Meridiaan het volgende:
Oohh ja ik zie het stom
[..]

Ooh ik zie het :s) Stonden er ook verwijzingen in naar Nijmegen, of nie?
Ja, Stefan werkte in Nijmegen, ziekenhuis was in Nijmegen etc. ;)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:48:19 #80
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195752705
En Ubbergen, waar het aan grenst, wordt ook genoemd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195799879
Het was al weer te lang terug dat ik m heb gelezen blijkbaar.
pi_195871709
Uit! Naar het einde toe vond ik het best ok eigenlijk. Als je eenmaal weet wie welke persoon is en hoe ze zich tot elkaar verhouden, is het best te volgen. Mijn verwachting was dat het vooral over die nieuwe mensen zou gaan, waardoor ik wat minder op de andere personages lette. Eigenlijk waren zij maar bijfiguren.

De vergelijking met King werd aan het eindelijk goed duidelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_195900686
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:41 schreef YPPY het volgende:
Uit! Naar het einde toe vond ik het best ok eigenlijk. Als je eenmaal weet wie welke persoon is en hoe ze zich tot elkaar verhouden, is het best te volgen. Mijn verwachting was dat het vooral over die nieuwe mensen zou gaan, waardoor ik wat minder op de andere personages lette. Eigenlijk waren zij maar bijfiguren.

De vergelijking met King werd aan het eindelijk goed duidelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.bd.nl/den-bos(...)%2Fwww.google.com%2F

Daar dacht Warner Bros hetzelfde over
pi_195900793
quote:
Van boek naar tv-serie: HEX van Thomas Olde Heuvelt
DEN BOSCH - HEX, het boek van Bosschenaar Thomas Olde Heuvelt (34), wordt in Amerika omgetoverd tot een tv-serie. De scenarioschrijver van de nieuwe versie van IT en de producent van Saw werken er aan mee. ,,Het resultaat wordt echt super vet."
Twee jaar geleden kocht Warner Bros de filmrechten van zijn boek. ,,Daar heeft het al die tijd stil gelegen. Zo gaat dat bij die grote bedrijven. Ze hadden de rechten voor twee jaar. Daarna kreeg ik de rechten weer terug" Maar nu zit er echt vaart in.
,,Ja, Gary Dauberman, de scenarioschrijver van de nieuwe IT, heeft de rechten van mijn boek gekocht. We zijn nu heen en weer aan het mailen en in Amerika zijn ze bezig met het maken van een pilot. Wanneer die pilot wordt uitgezonden is nog niet bekend."

Verfilming
Het komt niet vaak voor dat het werk van een Nederlandse schrijver verfilmd gaat worden in Amerika. En Olde Heuvelt is nog niet klaar. ,,Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ben waar ik wil zijn.. Toen ik klein was stond ik in een boekhandel voor de schappen met romans van Stephen King."

Dat was altijd zijn doel: boeken in andere verkopen en daar in de schappen staan. ,,Het is een heel groots en onaanraakbaar doel. Ik weet nooit wanneer ik dat moment ga bereiken. En of ik dat moment ga bereiken. Maar het motiveert me wel om door te blijven gaan."

Nieuw boek
Olde Heuvelt is nu bezig aan zijn nieuwe boek. Dat kostte hem meer tijd dan zijn vorige boek. ,,HEX schreef ik in vijf maanden. Met dit boek ben ik al ruim twee jaar bezig." Dat heeft meerdere redenen, legt hij uit. ,,Ik ben op tournee geweest. Dat kost natuurlijk tijd, maar het succes van HEX brengt ook zeker druk met zich mee. Ik moest het plezier van schrijven herontdekken. Dat is me nu gelukt."
In de tussentijd heeft Olde Heuvelt een bundel samengesteld die begin oktober uitkomt. ,,Het zijn vijf korte verhalen. Korte verhalen zijn belangrijk voor mij. Die heb ik als eerste laten vertalen. Daar heb ik grote prijzen mee gewonnen." In de video hier boven een fragment uit het korte verhaal Je Weet Hoe Dit Verhaal Gaat.
Artikel uit 2017 al dus dat 'nieuwe' boek zal Echo zijn.
pi_195986014
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:56 schreef BE het volgende:

[..]

[..]

Wauw, ik was bij de eerste pagina al bijna meteen klaar Hierdoor idd. :o :D Ik voel me een enorme zeikerd want ik was ook niet enorm gecharmeerd van het vorige boek, maar dat valt heus mee.

Die opsomming van namen en achternamen deed me aan alsof ik een schoolopstel las ofzo :o

Maar goed, ik wil hem wel uitlezen, want ik ben nieuwsgierig naar wat er dan zo geweldig moet zijn, mede idd door de aanbeveling van King.
Je weet dat King zo commercieel is dat ie heel snel zijn naam verbindt aan boeken van anderen met een regeltje positief geluid? :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 1 november 2020 @ 18:01:34 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195986371
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:42 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Je weet dat King zo commercieel is dat ie heel snel zijn naam verbindt aan boeken van anderen met een regeltje positief geluid? :D
Nou, daar was ik niet zo zeer van op de hoogte, maar ik geloof je meteen.

BTW, jouw username en ava! _O_ *; O+
***
pi_195986434
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:01 schreef BE het volgende:

[..]

Nou, daar was ik niet zo zeer van op de hoogte, maar ik geloof je meteen.

BTW, jouw username en ava! _O_ *; O+
:D dank je :@

ik had het zelf jaren geleden al eens, dat ik dacht; mmm Stephen King vindt dit een goed boek.... toen werd het mij medegedeeld door iemand die er flink meer verstand van had dan ikzelf...
en als je er op let, dan zie je echt heel veel boeken met een positieve quote van King _O-

Betekent niet dat ik er een boek voor zou laten liggen, maar ik kijk dan liever naar bijvoorbeeld Goodreads voor een wat beter beeld... :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')