Maar dat het zou weer gaan stijgen in de herfst was eigenlijk al bekend. De vraag is waarom er in juli niets is gedaan toen die aantallen begonnen te stijgen, of in augustus, of desnoods begin september. Herstel naar een "R" onder de 0.9 gaat nu gewoon weer zo lang duren, als je al weg komt met het huidige pakket maatregelen en straks niet weer terug in volledige lockdown moetquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In zekere zin, maar de cijfers zijn sinds half juli op heel veel plekken weer aan het stijgen. Dus het ligt niet enkel aan ons beleid, kennelijk is er een verbindende factor.
Het is op z'n minst een aparte manier van onderzoeken, vind je zelf ook niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Nou ja maak het maar belachelijk. Maar ik vind wel dat je mensen mag waarschuwen voor het gebruik van zoiets simpels als een lift.
mensen kunnen zelf ECHT niet meer nadenken hequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Nou ja maak het maar belachelijk. Maar ik vind wel dat je mensen mag waarschuwen voor het gebruik van zoiets simpels als een lift.
Precies, en daar krijgt de overheid dus nu de schuld van.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mensen kunnen zelf ECHT niet meer nadenken he
ze dachten gewoon dat er geen 2de golf zou komen en dat het allemaal wel los zou lopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dat het zou weer gaan stijgen in de herfst was eigenlijk al bekend. De vraag is waarom er in juli niets is gedaan toen die aantallen begonnen te stijgen, of in augustus, of desnoods begin september. Herstel naar een "R" onder de 0.9 gaat nu gewoon weer zo lang duren, als je al weg komt met het huidige pakket maatregelen en straks niet weer terug in volledige lockdown moet![]()
Economie krijgt weer klappen, mensen worden weer bezwaard met maatregelen en de ziekenhuizen krijgen het weer voor de kiezen. Allemaal op landelijk niveau. En tevens alles waarvan men drie maanden geleden nog riep dat dat NOOIT meer mocht gebeuren.
Omdat ze mensen in de zomermaanden de kans wilden bieden zich even zoveel mogelijk te ontspannen, en dat kon bij de cijfers van toen ook prima. Over al dat vliegverkeer kun je wel je vragen hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dat het zou weer gaan stijgen in de herfst was eigenlijk al bekend. De vraag is waarom er in juli niets is gedaan toen die aantallen begonnen te stijgen, of in augustus, of desnoods begin september. Herstel naar een "R" onder de 0.9 gaat nu gewoon weer zo lang duren, als je al weg komt met het huidige pakket maatregelen en straks niet weer terug in volledige lockdown moet![]()
Economie krijgt weer klappen, mensen worden weer bezwaard met maatregelen en de ziekenhuizen krijgen het weer voor de kiezen. Allemaal op landelijk niveau. En tevens alles waarvan men drie maanden geleden nog riep dat dat NOOIT meer mocht gebeuren.
En terecht.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, en daar krijgt de overheid dus nu de schuld van.
Zo verschrikkelijk veel te simpel beredeneerd dit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
En terecht.
Alleen zij zijn verantwoordelijk.
Ja we hadden de herfst in juniquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker omdat half augustus de GGD al aangaf dat bron- en contactonderzoek niet meer te doen was in Amsterdam en Rotterdam, vanwege de grote aantallen. Dat had toch wel een teken aan de wand moeten zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Nederland hadden ze waarschijnlijk wel eerder moeten ingrijpen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
En terecht.
Alleen zij zijn verantwoordelijk.
Ik denk dat het vooral een gebrek aan een duidelijke “commandostructuur” is/was. De burgemeester wil niet ingrijpen als zijn collega het niet doet, en de minster wil het regionaal zodat hij minder verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat half augustus de GGD al aangaf dat bron- en contactonderzoek niet meer te doen was in Amsterdam en Rotterdam, vanwege de grote aantallen. Dat had toch wel een teken aan de wand moeten zijn.
Nee man, dat reizen snap ik helemaal, besmettingen lagen ook laag en de kachel moet tenslotte ook branden voor de reissector en het toerisme. Al is mijn persoonlijke insteek wel altijd geweest dat als er een wereldwijde pandemie is je niet voor je plezier op reis zou moeten gaan naar het buitenland, omdat linksom of rechtsom dat virus daarmee toch behoorlijk in de hand gewerkt gaat worden.... Maar goed, mensen willen dat en de economie is ook wat. Prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat ze mensen in de zomermaanden de kans wilden bieden zich even zoveel mogelijk te ontspannen, en dat kon bij de cijfers van toen ook prima. Over al dat vliegverkeer kun je wel je vragen hebben.
In Nederland hadden ze waarschijnlijk wel eerder moeten ingrijpen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
De UVA heeft dit ook onderzocht en kwam min of meer op hetzelfde uit:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is op z'n minst een aparte manier van onderzoeken, vind je zelf ook niet?
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:30 schreef Elan het volgende:
Mijn bezwaar is veel meer de periode daarna, toen we in korte tijd van 500 naar de 1000 besmettingen per dag gingen en het testbeleid en BCO volledig vastliepen, toen had je veel rigoureuzer moeten ingrijpen. Zeg de derde week van augustus..... Maar niets hoor, vervolgens heeft men dat nog lekker een volle maand laten aanmodderen waardoor het nu veel langer duurt voordat er weer acceptabele normen worden gerealiseerd en de boel weer open kan.... En dan durven beginnen over voortschrijdend inzicht en 17 miljoen bondscoaches, als Koeman drie keepers opstelt snapt zelfs een voetbalhater pur sang Maarten van Rossum nog wel waarom je je niet kwalificeert voor een eindtoernooi....
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat half augustus de GGD al aangaf dat bron- en contactonderzoek niet meer te doen was in Amsterdam en Rotterdam, vanwege de grote aantallen. Dat had toch wel een teken aan de wand moeten zijn.
hoe kan die lange frans is godsnaam een "podium" krijgen ook met zijn complete BS ?quote:
Ja, dat denk ik ook. Zo'n regionale aanpak had misschien best kunnen werken, maar alleen als de minister ook duidelijke doelen mee had gegeven. Als je als burgemeester weet dat bijvoorbeeld het aantal besmettingen niet boven een bepaalde waarde mag komen, is-ie wellicht eerder geneigd in te grijpen. Maar nu werd eigenlijk alles afgeschoven op de regio's, die zelf ook niet wisten wat precies van ze verwacht werd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een gebrek aan een duidelijke “commandostructuur” is/was. De burgemeester wil niet ingrijpen als zijn collega het niet doet, en de minster wil het regionaal zodat hij minder verantwoordelijk is.
En dan ga je naar elkaar zitten kijken.
Koeman is geen bondscoach meer. Frank de Boer mag geen drie keepers opstellen. Gelukkig houdt het kabinet wél overal rekening mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee man, dat reizen snap ik helemaal, besmettingen lagen ook laag en de kachel moet tenslotte ook branden voor de reissector en het toerisme. Al is mijn persoonlijke insteek wel altijd geweest dat als er een wereldwijde pandemie is je niet voor je plezier op reis zou moeten gaan naar het buitenland, omdat linksom of rechtsom dat virus daarmee toch behoorlijk in de hand gewerkt gaat worden.... Maar goed, mensen willen dat en de economie is ook wat. Prima.
Mijn bezwaar is veel meer de periode daarna, toen we in korte tijd van 500 naar de 1000 besmettingen per dag gingen en het testbeleid en BCO volledig vastliepen, toen had je veel rigoureuzer moeten ingrijpen. Zeg de derde week van augustus..... Maar niets hoor, vervolgens heeft men dat nog lekker een volle maand laten aanmodderen waardoor het nu veel langer duurt voordat er weer acceptabele normen worden gerealiseerd en de boel weer open kan.... En dan durven beginnen over voortschrijdend inzicht en 17 miljoen bondscoaches, als Koeman drie keepers opstelt snapt zelfs een voetbalhater pur sang Maarten van Rossum nog wel waarom je je niet kwalificeert voor een eindtoernooi....
In de huidige tijd hoef je geen podium meer te krijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kan die lange frans is godsnaam een "podium" krijgen ook met zijn complete BS ?
"All the world's a stage"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In de huidige tijd hoef je geen podium meer te krijgen.
Volgens mij had ik het over de kwalificatie van een eindtoernooi rara wie was toen de bondscoach, en natuurlijk je mag prima drie keepers opstellen. Alleen maar 1 in het doel. Beetje scherp blijven, gap.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Koeman is geen bondscoach meer. Frank de Boer mag geen drie keepers opstellen. Gelukkig houdt het kabinet wél overal rekening mee.
Reuring. En hou hem maar eens tegen met social media.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kan die lange frans is godsnaam een "podium" krijgen ook met zijn complete BS ?
Waarom krijgt zo'n Famke toch elke keer een podium op nationale tv... gaat toch nergens over joh. Nemen we deze crisis nou serieus of nietquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
Famke Louise met Gommers zitten vanavond weer bij Jinek, ben benieuwd wat voor geweldigs uit die samenwerking is voortgevloeid![]()
![]()
Lijkt me vermoeiend voor iemand met een academische manier van denken om met zo iemand iets op te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |