In sommige restaurants zat je echt bijna letterlijk bij elkaar aan tafel... 20 cm of zo tussen de tafeltjes. Dat was sowieso al niks.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, en dat je rugleuning in een restaurant tegen de rugleuning van iemand achter je botst als je opstaat ook niet!
Kijk naar de Belgische cijfers en dan kunnen we concluderen dat ze niet werken.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Daar hoef je niet mee te komen. Als de stijging gelijk blijft of minder hard stijgt kun je al beweren dat ze helpen (zit je tegen die tijd toch op 5000 besmettingen per dag, maar dat boeit niet).
Het heeft niks met die cijfers te maken.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:09 schreef mir1986 het volgende:
En mensen die bewijs zochten voor mijn 0,2%.. In de presentatie van van Dissel staat dat er 0,35% op de IC terecht komt en 1,5% in het ziekenhuis.. En gelukkig sterft niet iedereen op de IC.
Het bijzondere is dat er een pandemie is maar dat ik na 7 maanden eigenlijk nog steeds niemand ken die corona heeft gehad. Ja 1 persoon via via via.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat het wel stoer is om te kunnen zeggen dat je een pandemie hebt doorgemaakt. Of een krach. Of allebei, maar laten we dat niet hopen.
Ik werk nu zo'n 7 maanden thuis, en er is geen enkel uitzicht op terugkeer naar kantoor. Door hele beroerde planning van onze kant zit ik momenteel in een huurhuis omdat ons nieuwe huis nog in aanbouw is, waardoor mn wereld nog wat kleiner is dan normaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf ook lastig: een vreemde geen hand kunnen geven, een jarige niet kunnen knuffelen en zoenen. Ik doe een stap naar voren, corrigeer mezelf en deins terug. En vraag me daarbij af of ik niet iets verlies wat wezenlijk menselijk is.
Ik weet wel zeker dat je dat kan bestellenquote:Op woensdag 30 september 2020 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Daar zou ik wel een T-shirt van willen hebben.
Count your blessings.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat er een pandemie is maar dat ik na 7 maanden eigenlijk nog steeds niemand ken die corona heeft gehad. Ja 1 persoon via via via.
Weet je. Als er weinig besmettingen zijn rond die tijd, is het prima om samen te komen. Gaan we van 20 naar 40 besmettingen. En niet van 3000 naar 6000.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Dus met kerst en oud en nieuw zit iedereen gezellig bij zn familie. Dat gaat nog wat worden met de verspreiding :x.
Beter dat Rutte Kerst/Nieuwjaar dit jaar ook afschaft. Al is het maar om een signaal af te geven, dringend advies op z'n minst.
Dat is hier net zo. Ken ook niemand.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat er een pandemie is maar dat ik na 7 maanden eigenlijk nog steeds niemand ken die corona heeft gehad. Ja 1 persoon via via via.
"I've been to Amsteram and I survived it," kan nu al...quote:Op woensdag 30 september 2020 23:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen straks als het voorbij is ook wel t-shirts komen met 'I survived corona' en 'I survived the pandemic' en zo
Ik denk eerder op zo'n stuk karton met een zwerver ernaast.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen straks als het voorbij is ook wel t-shirts komen met 'I survived corona' en 'I survived the pandemic' en zo
Niemand die dit kan beantwoorden? Want het is een essentiele vraag die beantwoord diend te worden voor gerichtere maatregelen...quote:Op woensdag 30 september 2020 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het aandel is van besmettingen door mensen die asymptotisch en pre-symptotisch zijn?
Want als die laag is dan komt de ellende dus door mensen die met een verkoudheid (lees corona) nog gewoon de deur uit gaan en dingen gaan doen. Waarom weten we dit in godsnaam nog niet? Het hoeft geen probleem te zijn om feestjes te vieren oid, maar laten we dan eerst helderheid hebben over het percentage besmet door a- en pre-symptotisch. Waarom weten we dit niet?
"i love mondkapjes."quote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
"I've been to Amsteram and I survived it," kan nu al...
Ik ook maar één iemand. Maar ik woon dan ook in het Gallië van deze tijdquote:Op woensdag 30 september 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op zich ook zonder Corona al een prestatie vandaag de dag.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
"I've been to Amsteram and I survived it," kan nu al...
Dat wordt een heel aparte ervaring maar goed te overleven.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou carnaval wordt al afgelast en hoeveel is er al afgelast de afgelopen maanden? Oud en nieuw vieren zonder familie, zit je dan in je eentje als single persoon?
Rond de 30 nuquote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat is hier net zo. Ken ook niemand.
Asymptomatische mensen worden over het algemeen niet getest. Als ik me goed herinner werd er gesproken over dat zo'n 20% een asymptomatische besmetting doormaakt.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niemand die dit kan beantwoorden? Want het is een essentiele vraag die beantwoord diend te worden voor gerichtere maatregelen...
Ken 6 mensen die het gehad hebben, geen enkel persoon heeft ernstige klachten gehad.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Als we zo doorgaan zijn we voor de kerst immuun.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je. Als er weinig besmettingen zijn rond die tijd, is het prima om samen te komen. Gaan we van 20 naar 40 besmettingen. En niet van 3000 naar 6000.
En dat heeft allemaal te maken met hoe we ons nu gedragen. Met zijn allen.
Veel internet- en gameverslaafden - die dus veelvuldig ook dit forum bevullen - snappen niet dat er ook mensen zijn die echt mens zijn gebleven en dus behoefte hebben aan echt menselijk contact.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, dat denk ik ook. Maar de mensen hier zullen er geen last van hebben en vinden het prima om andere mensen als paria's te behandelen. En alle sociale contacten zien te verwateren. Joh, wat een samenleving heb je dan nog?
Dus eigenlijk valt het nog wel mee, relatief gezien.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |