Maar corona is nog niet klaar met onsquote:Op woensdag 30 september 2020 23:01 schreef mir1986 het volgende:
Nee, maar alles is op te lossen door online te werken en af te spreken met vrienden. Dat is genoeg voor die mensen. Ik zou dan zeggen, blijf dat dan lekker doen, bestel je boodschappen online. Zeg tegen je werk dat je alleen nog thuis werkt en dan kan de rest hun normale leven weer oppakken.
Als ik de samenleving zo bekijk, zijn er genoeg mensen klaar mee.
Het is vooral nadenken, en dat vind ik zelf ook wel 's vervelend. Ik kan thuis prima een groep mensen ontvangen en op 1.5m afstand houden, maar mijn ouders niet. Gevolg is dus dat als we ze willen zien, het per definitie bij ons thuis is.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet het ook allemaal zo strict niet nemen. En je kunt ook prima met vijf of zes mensen ergens zitten als je plek zat hebt in huis, ik neem toch ook aan dat je niet allemaal op schoot zit bij elkaar.
Zolang je maar geen grote feesten geeft voor tientallen mensen tegelijk.
Ik zat altijd al graag op anderhalve meter, dat met meerdere mensen op een bankstel gepropt zitten heb ik nooit leuk gevonden.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Gewoon anderhalve meter. En zitten.
Wij hebben er ook last van, maar wij doen er niet zo fatalistisch over.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, dat denk ik ook. Maar de mensen hier zullen er geen last van hebben en vinden het prima om andere mensen als paria's te behandelen. En alle sociale contacten zien te verwateren. Joh, wat een samenleving heb je dan nog?
In mijn omgeving was iedereen eind maart al helemaal klaar met digitale borrels en koffiemomenten. Skype/Teams voor werk gaat prima, maar voor sociale gelegenheden vind ik het helemaal niets.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik neem aan via zoom/teams. Met de techniek van tegenwoordig is het ook echt niet meer nodig om live af te spreken.
Waarom niet? Ik wil alleen maar zeggen dat het erger kan. Dan vind ik een mondkapje dragen veel minder erg.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar dit soort onzin geleuter van de Televaag over Turkiije vind ik echt totaal niet boeiend.
Daar is het niet mee op te lossen, want dan zaten we nu niet tegen een lockdown aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:01 schreef mir1986 het volgende:
Nee, maar alles is op te lossen door online te werken en af te spreken met vrienden. Dat is genoeg voor die mensen. Ik zou dan zeggen, blijf dat dan lekker doen, bestel je boodschappen online. Zeg tegen je werk dat je alleen nog thuis werkt en dan kan de rest hun normale leven weer oppakken.
Als ik de samenleving zo bekijk, zijn er genoeg mensen klaar mee.
herkenbaar, was altijd gewend om 2.5 meter afstand te houden, 1.5 meter komt wel heel dichtbijquote:Op woensdag 30 september 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zat altijd al graag op anderhalve meter, dat met meerdere mensen op een bankstel gepropt zitten heb ik nooit leuk gevonden.
Dat is prima, ik zit toch in Wales met de Kerst. Ik zwaai wel met wat kerstballen voor je.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Dus met kerst en oud en nieuw zit iedereen gezellig bij zn familie. Dat gaat nog wat worden met de verspreiding :x.
Beter dat Rutte Kerst/Nieuwjaar dit jaar ook afschaft. Al is het maar om een signaal af te geven.
Het is wel duidelijk dat wij er beiden anders tegenaan kijken.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
In die afstandsvraag zit trouwens ook een sociale/psychologische (onnatuurlijke) beperking.
Onze persoonlijke ruimte is ruwweg die iets meer van een armlengte (60-80, sommigen dominanter is dat 120cm). Alles wat dichterbij komt is dan een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer.
Alles meer is, tenzij afgebakend, stilzwijgend toegestaan.
Wij zijn qua instinct simpelweg niet getraind om die 1.5m automatisch in de gaten te houden.
Correcties, denk wat (ik generaliseer) wat Duitsers doen, leiden tot irritatie en frustratie.
Een mondkapje veroorzaakt, impliciet, een minder aangenomen behoefte aan territorium.
Het is minder eenvoudig, de ander goed in te schatten om op basis van gelaat, een mogelijk gevaar af te lezen. Twee dingen ontstaan dan: ver weg blijven of ik draag een kapje, de ander "ziet mij toch niet". dichterbij komen.
Natuurlijk kan een mondkapje en zelfs een dikke plaat beton, het verschil maken.
De vraag is steeds, hoe veel dan voordat men waarden als onderbouwing komt die men subjectief verondersteld.
quote:Op woensdag 30 september 2020 23:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maar corona is nog niet klaar met ons
Veronderstel is dat het wel anders kan door ons beleid meer te richten op de gevolgen ipv de oorzaken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, maar ik heb geaccepteerd dat dat niet anders kan zolang er geen vaccin is.
Eh ... nee, dat is dus echt totaal niet hetzelfde. Zelfs de grootste autistische computernerd met gameverslaving heeft nog behoefte aan echt menselijk contact inclusief een knuffel, een zoen, een omhelsing.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik neem aan via zoom/teams. Met de techniek van tegenwoordig is het ook echt niet meer nodig om live af te spreken.
Ik vind dat zelf ook lastig: een vreemde geen hand kunnen geven, een jarige niet kunnen knuffelen en zoenen. Ik doe een stap naar voren, corrigeer mezelf en deins terug. En vraag me daarbij af of ik niet iets verlies wat wezenlijk menselijk is.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is vooral nadenken, en dat vind ik zelf ook wel 's vervelend. Ik kan thuis prima een groep mensen ontvangen en op 1.5m afstand houden, maar mijn ouders niet. Gevolg is dus dat als we ze willen zien, het per definitie bij ons thuis is.
Voor mij persoonlijk is dat één van de vervelendste dingen, elke vorm van spontaniteit is weg. Prima mee te dealen, maar combineer dat met hele dagen thuis werken, dan wordt je wereld wel klein.
Zullen straks als het voorbij is ook wel t-shirts komen met 'I survived corona' en 'I survived the pandemic' en zoquote:Op woensdag 30 september 2020 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Daar zou ik wel een T-shirt van willen hebben.
Ja maar de REALITEIT is dat het beleid daar niet op gericht wordt.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Veronderstel is dat het wel anders kan door ons beleid meer te richten op de gevolgen ipv de oorzaken.
Dat is een andere benaderingswijze die uitgaat van mogelijkheden ipv beperkingen.
Gewoon even geduld tot het vaccin, net als de rest.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eh ... nee, dat is dus echt totaal niet hetzelfde. Zelfs de grootste autistische computernerd met gameverslaving heeft nog behoefte aan echt menselijk contact inclusief een knuffel, een zoen, een omhelsing.
Een mens is geen robot, gelukkig maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar niet ten koste van alles. Stel dat ik besmet ben geraakt en ik ga bij mn ouders langs omdat ik een omhelsing wil en mn ouders worden daardoor serieus ziek spreek ik wel via Zoom af. Hoe beroerd dat ook is.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eh ... nee, dat is dus echt totaal niet hetzelfde. Zelfs de grootste autistische computernerd met gameverslaving heeft nog behoefte aan echt menselijk contact inclusief een knuffel, een zoen, een omhelsing.
Een mens is geen robot, gelukkig maar.
Nee, en dat je rugleuning in een restaurant tegen de rugleuning van iemand achter je botst als je opstaat ook niet!quote:Op woensdag 30 september 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zat altijd al graag op anderhalve meter, dat met meerdere mensen op een bankstel gepropt zitten heb ik nooit leuk gevonden.
Daar hoef je niet mee te komen. Als de stijging gelijk blijft of minder hard stijgt kun je al beweren dat ze helpen (zit je tegen die tijd toch op 5000 besmettingen per dag, maar dat boeit niet).quote:Op woensdag 30 september 2020 23:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een mondkapje en zelfs een dikke plaat beton, het verschil maken.
De vraag is steeds, hoe veel dan voordat men waarden als onderbouwing komt die men subjectief verondersteld.
Yep, ik ga thuis keukens maken en online plaatsen...quote:Op woensdag 30 september 2020 23:01 schreef mir1986 het volgende:
Nee, maar alles is op te lossen door online te werken. Zeg tegen je werk dat je alleen nog thuis werkt en dan kan de rest hun normale leven weer oppakken.
Ik moet bekennen dat het wel stoer is om te kunnen zeggen dat je een pandemie hebt doorgemaakt. Of een krach. Of allebei, maar laten we dat niet hopen.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen straks als het voorbij is ook wel t-shirts komen met 'I survived corona' en 'I survived the pandemic' en zo
Ik bedoel dus mensen die ik persoonlijk ken. Ik ken niemand persoonlijk op het internet en weet nooit echt met wie ik spreek. En hiermee tracht ik ook de meerwaarde aan te tonen van echt menselijk contact, contact via een forum gewoon nooit echt echt ...quote:Op woensdag 30 september 2020 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bijzonder. Wij zijn geen echte mensen? Dit is nieuws voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |