abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195355265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar dat is nog wat anders dan overal lijken op straat. En dat beeld had ik mijn hoofd altijd bij 'pandemie', zo'n post apocalyptische setting.
Dus jij bent pas tevreden als je beelden met lijken op straat ziet?

Sorry, maar dat is best eng.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 23:33:05 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195355275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, je legt me woorden in de mond. Ik ben helemaal nergens 'tevreden' over.
pi_195355277
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
Het enige wat dat aangeeft is dat we nog gigantisch ver van groepsimmuniteit zijn.
Of dat we allang groepsimmuun zijn of dat menig persoon niet vatbaar is...
So we just called him Fred too
pi_195355280
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vertel, wat is dat "anders" qua zienswijze ?
Of is de discussie ms een andere dan die van afstand irt mondkapjes.

NB: Ik bral wat omdat ik een o.a. een vermakelijk boekje Mismatch (evolutionaire biologie) heb gelezen van Ronald Giphart die (voor mij dan) flink wat projectieantwoorden geeft waarom wij als holenmens doen zoals wij nu doen in onze moderne supermarktwereld.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Duidelijk is dat we allebei graag willen dat aan deze ellende, want zo mag je het best noemen, gauw een einde komt.
En dat gaat gepaard met maatregelen, leuk of niet. En of ik het er mee eens ben maakt ook geen verschil.
Wat ik wel vind is dat als het nodig is om dit op dit moment te besluiten met als doel een snellere terugkeer naar normaal, werk ik wel mee. Het voelt in ieder geval niet als een straf ofzo. Misschien is dat het.
Grappige, nou ja... grappig, is dat we allebei eigenlijk hetzelfde willen, en dat is gewoon weer terug naar normaal.
  woensdag 30 september 2020 @ 23:33:50 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195355290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat iedereen kansloos in zet op alleen het vaccin idd. Medicatie en behandeling is net zo belangrijk omdat een vaccin mss niet 100% aan slaat. Maar dat wordt vergeten nu.

Dus moeten we maar met deze kansloze situatie van vrijheid beperkingen en schade aan de maatschappij blijven zitten?
is dat zo of denk je dat? Ik zie wel dat de behandeling aanzienlijk verbeterd is bijvoorbeeld, ook het onderzoek naar medicatie gaat vooruit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195355292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand die je iets verplicht. Als je er voor kiest om jezelf buiten de samenleving te plaatsen is dat prima maar accepteer dan wel dat je buiten de samenleving staat.
Er zullen dan veel mensen buiten de maatschappij staan. En fijn dat jij je zeggenschap over je eigen lichaam zo maar opzegt.. Die mensen zullen mogen verhongeren en niks meer mogen doen. Fijn dat jij zo tegenover die mensen staat. Bizar.
pi_195355296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige die dit niet wil. Dan zal er wel een leuke tweedeling ontstaan binnen de samenleving.

Al hoop ik dat de mensen dan in opstand komen
Ja leuk, rellen, dat gaat het probleem oplossen inderdaad.
  woensdag 30 september 2020 @ 23:34:37 #233
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195355306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ecuador had dat, maar dat was een mortuarium probleem https://www.aljazeera.com(...)-coronavirus-hotspot
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195355309
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand die je iets verplicht. Als je er voor kiest om jezelf buiten de samenleving te plaatsen is dat prima maar accepteer dan wel dat je buiten de samenleving staat.
Dan wordt je dus praktisch verplicht je lichamelijke integriteit op te geven. Want wat voor de zolderkamer autist je ook bent, die samenleving hen b je gewoon nodig.

Watcjij zegt is is strijdig met de zelfbeschikking. Maar prima als jij er zo in staat hoor en dat jouw mening is. Enige autoriteit zou jij nooit mogen genieten dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195355311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:34 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ja leuk, rellen, dat gaat het probleem oplossen inderdaad.
Je kan mensen niet verplichten een vaccin te nemen. De mensen die hem willen, neem hem. Maar ik hoef hem niet.
pi_195355318
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:33 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Er zullen dan veel mensen buiten de maatschappij staan. En fijn dat jij je zeggenschap over je eigen lichaam zo maar opzegt.. Die mensen zullen mogen verhongeren en niks meer mogen doen. Fijn dat jij zo tegenover die mensen staat. Bizar.
Geef jij nou ons er de schuld van dat er een pandemie is.?

Dat is wel een knap stukje manipulatie.

Je kan zo met Willem Engel meedoen.
pi_195355331
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Geef jij nou ons er de schuld van dat er een pandemie is.?

Dat is wel een knap stukje manipulatie.
Nee, ik heb het over de noodzaak van een vaccin en dat mensen dus niet over hun eigen lichaam mogen beslissen. Daar heb ik het over. Er zal al groepsimmuniteit zijn met 60%, nou blijkbaar is de groep zo groot dat 60% hem wel wilt nemen. Die mensen zijn dan toch beschermd? Probleem opgelost.
pi_195355343
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:34 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Je kan mensen niet verplichten een vaccin te nemen. De mensen die hem willen, neem hem. Maar ik hoef hem niet.
Is er al sprake van een verplichting dan?
Groot fan van User Wotte
pi_195355348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:37 schreef Tjacka het volgende:

[..]

nou ja, als ik Tijger_M hoor, wil hij het wel.
pi_195355355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:36 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over de noodzaak van een vaccin en dat mensen dus niet over hun eigen lichaam mogen beslissen. Daar heb ik het over. Er zal al groepsimmuniteit zijn met 60%, nou blijkbaar is de groep zo groot dat 60% hem wel wilt nemen. Die mensen zijn dan toch beschermd? Probleem opgelost.
Er bestaat geen groeps-immuniteit, die immuniteit is na een jaar weg.
pi_195355360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:33 schreef zalkc het volgende:

[..]

is dat zo of denk je dat? Ik zie wel dat de behandeling aanzienlijk verbeterd is bijvoorbeeld, ook het onderzoek naar medicatie gaat vooruit.
Heb jij daar berichten over gezien van politici?

Nee. Het is vaccin vaccin vaccin. Terwijl dat het langste kan duren door de complexiteit. Op meer paarden wedden moet je aks overheid en de maatachqppijczo snel mogelijk naar pre-covid leefwijze sturen.
1947-2016
pi_195355368
quote:

[..]

Ze zullen beginnen met reizen naar het buitenland onmogelijk te maken voor mensen zonder vaccin. En kinderen weigeren op de opvang. Dat soort dingen. Zo word je indirect gedwongen.
pi_195355370
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:37 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dit soort figuren bedienen zich graag van de drogreden van het hellend vlak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195355372
quote:

[..]

Ik denk ook niet dat het verplicht zal worden. Maar misschien zal het in sommige situaties wel van je verwacht worden. Bijv. wanneer je wilt reizen of naar een festival wilt gaan en de organisator verwacht dat je dit doet.
Blijft nog steeds de keuze bij jezelf.
pi_195355374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan neemt die groep mensen hem toch weer? Die mensen die hem zo graag willen hebben? En de mensen die hem niet willen, ja, die hebben dan kans om toch ziek te worden. Maar die kiezen er dan bewust voor. Maar dan niet klagen als je klachten krijgt van het vaccin omdat de langetermijneffecten nog niet bekend zijn.
pi_195355376
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Behandeling, uitdoven van het virus, er zijn inderdaad veel meer mogelijkheden. Het probleem is wel dat de zorg de toestroom (op dit moment) niet aan kan als het weer zo groeit als in maart.

Stel dat de behandeling zo goed is dat je een dag naar het ziekenhuis gaat, dan is het een compleet ander verhaal natuurlijk. Maar ~20 dagen een IC-bed bezet houden kan ook maar met een beperkte hoeveelheid tegelijk.
8 nu toch?
1947-2016
pi_195355378
quote:

[..]

Dat is boud om met zekerheid te zeggen. Het virus bestaat niet eens een jaar.
pi_195355381
quote:

[..]

Erg benieuwd waar je dat vandaan haalt. Corona is er nog niet eens een jaar.
I'll give you something to do
pi_195355386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:31 schreef RipCity het volgende:
Coronavirus: 'We don't have this under control': Chief scientific adviser's stark COVID-19 warning

The PM urges the public to follow restrictions, as his medical and scientific experts warn: "We don't have this under control."

Lekker bezig weer Boris https://news.sky.com/stor(...)ew-lockdown-12086146
Dezelfde man die een paar weken geleden nog opriep om terug naar kantoor te gaan. Incompetente mongool.
pi_195355392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:39 schreef galantis het volgende:

[..]

Erg benieuwd waar je dat vandaan haalt. Corona is er nog niet eens een jaar.
Ja uit het nieuws. Google is je vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')