Dan gaat de overheid failliet aan alle rechtszaken van nabestaanden en chronisch zieken. Je snapt zelf hopelijk wel dat jouw radicale standpunt geen optie is.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef Schuifpui het volgende: [..] Daarom: Geen maatregelen Geen testen Geen Covid zorg door huisartsen en ziekenhuizen Gevolg zal zijn dat we 40.000 doden hebben ipv 10.000, maar dat ligt ruim binnen het acceptabele. Net zoals we griepdoden altijd hebben geaccepteerd. De economie kan doorgaan, de reguliere zorg kan doorgaan, we voorkomen veel ander leed zoals paychologische schade en leerachterstanden. Daarnaast gaan mensen die overlijden aan (of met) covid nauwelijks eerder dood dan de gemiddelde levensverwachting. Dus het aantal verloren gezonde levensjaren is beperkt. Sterker nog, ik denk dat het positief uitvalt als je alle neveneffecten van de maatregelen meeweegt.
Het is ongetwijfeld niet mijn sterkste vergelijking, ik doel op de observatie die user drexciya aanhaalt: het (ogenschijnlijk) complete gebrek aan gesprekken, discussies over wat wij als maatschappij belangrijk vinden in combinatie met het klakkeloos jaknikken bij de huidige situatie, verbaast me met de dag meer.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die vergelijking is mank, of je moet daadwerkelijk bedoelen dat iedereen die tegen de sleepwet was iets te verbergen had.
Uiteraard.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
stel dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen en de reguliere zorg niet meer mogelijk is, zijn jullie dan wel voorstander van zwaardere maatregelen, zoals bv die avondklok of terug naar de maatregelen van maart?
Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan gaat de overheid failliet aan alle rechtszaken van nabestaanden en chronisch zieken. Je snapt zelf hopelijk wel dat jouw radicale standpunt geen optie is.
ALS DAT GEEN NEUKEN WORDT DAN WEET IK HET OOK NIET MEER!!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef xFriendx het volgende:
Bij eventuele dates moet ik dus zorgen vooral een beetje laat af te spreken voor een koffie bij haar thuis: 'ojee, nu kan ik niet meer naar huis'
Waar baseer je dit allemaal op? Kun je in de toekomst kijken, dat je dit zo stellig weet te zeggen?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard.
Zwaardere maatregelen gaan er - denk ik - dan ook komen. Ze krijgen de R waarde simpelweg niet binnen een heel korte periode als deze drastisch naar beneden is mijn verwachting. Dat komt 1. door de maatregelen en vrijblijvendheid er aan en als gevolg 2. dat het procentueel te weinig impact heeft zoals de 'lockdown' dat in maart had.
Nee want dat zijn geen gronden voor grove nalatigheid. Dat is ontzeggen van acute zorg voor mensen die dit nodig hebben wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?
Volgens mij zijn de enige radicale standpunten het willen van een avondklok, samenkomsten verbieden, een volgapp, etc.
Ja, en dan kan je ook gezellig samen naar de test-straatquote:Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef xFriendx het volgende:
Bij eventuele dates moet ik dus zorgen vooral een beetje laat af te spreken voor een koffie bij haar thuis: 'ojee, nu kan ik niet meer naar huis'
Lijkt mij ook. In principe is er al een halve avondklok door de sluiting van de horeca en sportkantines.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:06 schreef Scrummie het volgende:
Een avondklok voelt voor mij persoonlijk strenger als in maart. Dat strookt niet met het huidige beeld. Zou het lokaal in grote steden op bepaalde dagen nog wel begrijpen, maar landelijk absoluut niet.
Ik gebruik niet voor niets de woorden "denk ik" en "is mijn verwachting" - het is een gevoel gebaseerd op wat je zelf ervaart (in je omgeving) en leest en ziet in de media.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar baseer je dit allemaal op? Kun je in de toekomst kijken, dat je dit zo stellig weet te zeggen?
Dat kunnen ze ook nooit goed doen, een heleboel mensen weten amper hoe dat virus zich verspreidt.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:
Maargoed, in het vorige topic werd het ook al gezegd, de overheid kan het nooit goed doen. Op voorhand zwaar ingrijpen heeft geen draagvlak, want er is ogenschijnlijk geen zak aan de hand. Te laat ingrijpen dan is er heel veel aan de hand en moet je mogelijk veel zwaarder ingrijpen. En dan krijgen ze ook shit over zich heen.
Het is een dun lijntje waar ze op moeten balanceren en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Het punt is nou net dat als je maatregelen neemt als je tegen code zwart aan zit, dat het nog 2 weken duurt voordat er effect zichtbaar is. En dat je dan dus niet meer tegen code zwart aan zit, maar er al anderhalve week overheen zit. En dan gaan dus onnodig mensen dood aan van alles.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:
Avondklok moet je echt niet willen in Nederland, dat gaat mij ook te ver, dan moeten we echt tegen code zwart aanzitten in de ziekenhuizen.
Welkom terug trouwens in deze reeks. Ik heb je lange tijd niet gezien. Heb zelf ook een flinke tijd amper gepost hier overigens.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook nooit goed doen, een heleboel mensen weten amper hoe dat virus zich verspreidt.
Dat is echt een "mission impossible."
Het is gewoon met zijn allen op dat vaccin wachten.
Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Het eerste bericht over maskers waarin staat 'geen voorraad'. Schrijnend...
Hoezo geen voorraad? Op hulptroepen.nu heb je 40 medische mondkapjes voor 50 euro.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Het eerste bericht over maskers waarin staat 'geen voorraad'. Schrijnend...
Dank je wel.:) Wederzijds.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Welkom terug trouwens in deze reeks. Ik heb je lange tijd niet gezien. Heb zelf ook een flinke tijd amper gepost hier overigens.
Ze gaan er nu heel rap doorheen. Wij hadden een flinke voorraad maar zijn ook weer bezig met spoedbestellingen. Vanaf vandaag moet bijna iedereen zo'n ding op.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.
Faal faal faal.
Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat. Dat het in eind maart weer ging zakken heeft meer met het griepseizoen te maken dan met de intelligent lockdown. Een beetje zoals ook met de economie. Als het goed gaat komt het door het overheidsbeleid, gaat het slecht met de economie dan zijn het externe factoren.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Zwaardere maatregelen gaan er - denk ik - dan ook komen. Ze krijgen de R waarde simpelweg niet binnen een heel korte periode als deze drastisch naar beneden is mijn verwachting. Dat komt 1. door de maatregelen en vrijblijvendheid er aan en als gevolg 2. dat het procentueel te weinig impact heeft zoals de 'lockdown' dat in maart had.
-reageer eens inhoudelijk. En vriendelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat. Dat het in eind maart weer ging zakken heeft meer met het griepseizoen te maken dan met de intelligent lockdown.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |