abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:44:33 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195368691
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Afharden. Ik draag in de regen btw nooit handschoenen want als ze nat worden dan doen ze niks meer qua isolatie. En alst dan droog wordt kunnen ze weer aan.
Kwaliteit kopen.

Ik heb een paar van castelli voor als het echt koud is (ruim onder nul) en een paar wind en waterdicht van gribgrab. Die heb ik liever aan in de regen dan geen handschoenen.

Het is een paar keer gebeurd dat ik de halve dag geen kracht meer in m'n handen had door de kou, dat is het nou ook niet helemaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195368837
Iemand hier een Wahoo Kickr Climb? Zag net een filmpje op Youtube van dat ding. Ziet er briljant uit. Eindelijk klimmen in Nederland. ;) Sommigen vinden het nogal geldverspelling.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195369162
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:51 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand hier een Wahoo Kickr Climb? Zag net een filmpje op Youtube van dat ding. Ziet er briljant uit. Eindelijk klimmen in Nederland. ;) Sommigen vinden het nogal geldverspelling.
Ik heb ook eens wat gelezen dat het niet goed voor je onderrug is, omdat je normaal gesproken bij klimmen je frame iets meer onder je lichaam weg zakt als je staat op de pedalen. Dat kan hierbij niet. Kan helaas dat artikel niet vinden.

Ik heb vorig jaar een rockerplate gemaakt. Daar ben ik wel erg tevreden over. Laatst weer even zonder dat ding gereden, maar krijg dan na 1u echt last van mijn zitvlak.

Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 1 oktober 2020 @ 18:22:34 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195369507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb ook eens wat gelezen dat het niet goed voor je onderrug is, omdat je normaal gesproken bij klimmen je frame iets meer onder je lichaam weg zakt als je staat op de pedalen. Dat kan hierbij niet. Kan helaas dat artikel niet vinden.

Ik heb vorig jaar een rockerplate gemaakt. Daar ben ik wel erg tevreden over. Laatst weer even zonder dat ding gereden, maar krijg dan na 1u echt last van mijn zitvlak.

Lijkt me ook veel beter voor je fiets, tov een stilstaande fiets waar je vol kracht op zet in een sprint.

Vriend van me heeft nu een kickr bike, die wil ik ook nog wel een keer proberen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195369585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb ook eens wat gelezen dat het niet goed voor je onderrug is, omdat je normaal gesproken bij klimmen je frame iets meer onder je lichaam weg zakt als je staat op de pedalen. Dat kan hierbij niet. Kan helaas dat artikel niet vinden.

Ik heb vorig jaar een rockerplate gemaakt. Daar ben ik wel erg tevreden over. Laatst weer even zonder dat ding gereden, maar krijg dan na 1u echt last van mijn zitvlak.

Ja, daar kan ik wel inkomen. Als ik klim (en ook als ik niet klim), laat ik de fiets wel flink onder me op en neer bewegen, terwijl dat zonder zo'n rockerplate natuurlijk niet kan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195369826
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lijkt me ook veel beter voor je fiets, tov een stilstaande fiets waar je vol kracht op zet in een sprint.

Vriend van me heeft nu een kickr bike, die wil ik ook nog wel een keer proberen.
Ja ik moet wel zeggen dat ik vol sprinten erop niet fijn vindt, doe ik ook nooit in Zwift. Staande klimmen is alleen fijn als je de ballen niet te hard oppompt. Als je staande klimt beweeg je namelijk de fiets onder je. Duw je rechts naar beneden doe je het frame naar links en visaversa. Wanneer je dus in de plate niet genoeg flex hebt (teveel lucht in die ballen) gaat je frame naar rechts, als je het rechterbeen naar beneden duwt en naar links wanneer je linker been naar beneden duwt.

Die ballen moeten dus niet te hard, maar doe je ze te zacht, dan wiebelt het weer veel meer...dat is een beetje uitzoeken wat je het liefste hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195370146
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kwaliteit kopen.

Ik heb een paar van castelli voor als het echt koud is (ruim onder nul) en een paar wind en waterdicht van gribgrab. Die heb ik liever aan in de regen dan geen handschoenen.

Het is een paar keer gebeurd dat ik de halve dag geen kracht meer in m'n handen had door de kou, dat is het nou ook niet helemaal.
Welke zijn die gribgrab handschoenen?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:44:49 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195371276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:55 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Welke zijn die gribgrab handschoenen?
https://www.futurumshop.n(...)schoenen-zwart.phtml

die denk ik. Kan het nog wel even voor je uitzoeken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195374702
Is Zwift de investering van zo’n trainer waard? Ik ben heel erg van ‘t buiten fietsen en vind in het donker fietsen best wel leuk, maar train je op Zwift niet veel beter?
pi_195374948
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Tommeke het volgende:
Is Zwift de investering van zo’n trainer waard? Ik ben heel erg van ‘t buiten fietsen en vind in het donker fietsen best wel leuk, maar train je op Zwift niet veel beter?
Ik train liever niet op die manier maar vind het de investering zeker waard. Merk wel om me heen dat het je moet liggen, heb meerdere vrienden die er niets mee doen en twee die er enthousiast over zijn

Het is iig gerichte training, in uur doe je 'meer' dan buiten. Continue inspanning
All management is Strategic Management.
pi_195374978
Als je de motivatie ervoor kan opbrengen wel ja.
Maar ik kan dat niet, heb echt 0,0 met binnen fietsen.

Met dit weer genoeg training load buiten krijgen is lastig, mijn garmin piept al de hele week dat ik aan het detrainen ben.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:27:58 #62
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_195375093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Tommeke het volgende:
Is Zwift de investering van zo’n trainer waard? Ik ben heel erg van ‘t buiten fietsen en vind in het donker fietsen best wel leuk, maar train je op Zwift niet veel beter?
Beetje afhankelijk waar je precies voor traint. Zwift is wel lollig en die trainingen zijn een prima manier om jezelf in het zweet te werken.

Buiten in het donker is supermooi _O_

Maar de conclusie is dat beide niet te vergelijken zijn
.
pi_195375151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Tommeke het volgende:
Is Zwift de investering van zo’n trainer waard? Ik ben heel erg van ‘t buiten fietsen en vind in het donker fietsen best wel leuk, maar train je op Zwift niet veel beter?
Afgelopen winter begonnen met Zwift op een wahoo kickr core. Daarvoor een tacx van 20 jaar oud. Daar deed ik altijd blokjes op met YouTube ervoor ofzo. Was ik na 1u echt klaar en moesten winters niet te lang duren.

Nu dus een vaste fiets (oude canyon) op de wahoo staan en in de winter maanden Zwift abo. Bevalt erg goed. Zit er zo 1.5u op. Door de constante weerstand heb je er ook echt wat aan. Je moet echt rond blijven trappen als ware. Vergelijkbaar met tegenwind.

Koersjes zijn ook gaaf, maar doe toch meer wat blokken op klimmen of in ERG. Je hebt ook van die 3 daagse events als Haute Route enzo met een eindklassement etc.

Een goede direct trainer en een vaste fiets erop is wel een must, steeds de boel om moeten bouwen zou mij tegenhouden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195376144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:22 schreef ddx het volgende:
Als je de motivatie ervoor kan opbrengen wel ja.
Maar ik kan dat niet, heb echt 0,0 met binnen fietsen.

Met dit weer genoeg training load buiten krijgen is lastig, mijn garmin piept al de hele week dat ik aan het detrainen ben.
Wat weet die Garmin daar nou van😂
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:07:26 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_195379142
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:22 schreef ddx het volgende:
Als je de motivatie ervoor kan opbrengen wel ja.
Maar ik kan dat niet, heb echt 0,0 met binnen fietsen.

Met dit weer genoeg training load buiten krijgen is lastig, mijn garmin piept al de hele week dat ik aan het detrainen ben.
Werk jij eigenlijk momenteel meer thuis dan voorheen? Lijkt me in deze tijd van het jaar toch lastiger, want als je moet werken dan ga je toch fietsen ook als het slecht weer is want je moest toch naar het werk en of je nu een uur in de file staat of op de fiets zit dan liever op de fiets. Maar als je thuis werkt heb je ook minder drive om de uren te maken?
pi_195379183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:18 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Wat weet die Garmin daar nou van😂
Die kan dat met een powermeter vrij nauwkeurig berekenen, net als een performance management chart. Al zou ik me er nu niet echt door laten leiden. Slaaf van de metertjes.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:26:04 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195379299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:22 schreef ddx het volgende:
Als je de motivatie ervoor kan opbrengen wel ja.
Maar ik kan dat niet, heb echt 0,0 met binnen fietsen.

Met dit weer genoeg training load buiten krijgen is lastig, mijn garmin piept al de hele week dat ik aan het detrainen ben.
Met al die weken in de Franse heuvels is dit denk ik vrij logisch :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195379652
Zelf zit ik wel eens op de rollen (Tacx Antares). Doe meestal een uurtje dan. Echt heeeel leuk is het misschien niet en je moet wel een beetje je concentratie erbij houden, want anders kunnen er toch ongelukken gebeuren. Het is tenminste wel een echte fietsbeweging. Ik heb een houder op mijn stuurpen voor mijn telefoon, dus dan kijk ik gewoon een serie met de bluetooth koptelefoon op. Dat is op zich wel leuk. Maar ik vind het wel irritant dat ik me op de rollers veel moet concentreren. Niet dat het vaak misgaat, maar toch.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195387185
Dank voor de antwoorden/jullie visies!

@patty: Op zich kun je je gewone fiets ook wel gewoon in zo’n Kickr drukken?
pi_195387259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Tommeke het volgende:
Dank voor de antwoorden/jullie visies!

@:Patty: Op zich kun je je gewone fiets ook wel gewoon in zo’n Kickr drukken?
De stadsfiets? :D

Of bedoel je in de winter je racefiets standaard erop en crosser voor buiten. Ja zo heb ik het ook jaren gedaan. Maar op een gegeven moment kom je in een periode dat je weekends buiten op de racer wil en door de week op Zwift, dan blijf je wisselen.

Al ben ik bang dat ik straks ook weer kan wisselen als MissPatty een fiets met disc heeft en ook op Zwift wil. Anders nog maar een Kickr Core kopen :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195388080
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Werk jij eigenlijk momenteel meer thuis dan voorheen? Lijkt me in deze tijd van het jaar toch lastiger, want als je moet werken dan ga je toch fietsen ook als het slecht weer is want je moest toch naar het werk en of je nu een uur in de file staat of op de fiets zit dan liever op de fiets. Maar als je thuis werkt heb je ook minder drive om de uren te maken?
Nee ik werk gewoon vanuit kantoor, met mijn functie kan ik veel remote doen maar sommige zaken worden erg lastig.
Eerste periode zaten we met 3 man op kantoor (waar we normaal met 80 zitten)
Nu is het weer afgeschaald, maar denk nog zo'n 15 man.

En idd prima motivatie om heen en weer te fietsen.
Met dit weer komt het dus regelmatig voor dat ik op een werkdag meer fiets dan op een regenachtige weekenddag.
pi_195388135
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die kan dat met een powermeter vrij nauwkeurig berekenen, net als een performance management chart. Al zou ik me er nu niet echt door laten leiden. Slaaf van de metertjes.
Klopt, maar toch is het beetje deprimerend als je die getalletjes dan ziet ;)
Ook als je dan naar strava fitness kijkt zie je het weer omlaag duiken.
Maargoed dat is ieder jaar en zou ik alleen vol kunnen houden als ik binnen zou gaan fietsen of verhuizen naar warm land.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met al die weken in de Franse heuvels is dit denk ik vrij logisch :P
Ja, 2 uurtjes in de bergen fietsen gaat inspanning zoveel makkelijker.
En weekendje Eifel zit er nu ook niet in voorlopig.
pi_195388412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:54 schreef ddx het volgende:

[..]

Klopt, maar toch is het beetje deprimerend als je die getalletjes dan ziet ;)
Ook als je dan naar strava fitness kijkt zie je het weer omlaag duiken.
Maargoed dat is ieder jaar en zou ik alleen vol kunnen houden als ik binnen zou gaan fietsen of verhuizen naar warm land.
[..]

Ja, 2 uurtjes in de bergen fietsen gaat inspanning zoveel makkelijker.
En weekendje Eifel zit er nu ook niet in voorlopig.
Ik denk dat het ook wel goed is om een paar maanden van het jaar wat rustiger aan te doen als je zoveel fietst als jij. Die hele hoge fitness/trainingsload het hele jaar volhouden trekt ook een grote wisselwerking op het lichaam.
Of anders een andere sport erbij in de winter? Hardlopen of krachttraining?

Ik moet binnenkort de Kickr ook weer eens gaan opbouwen. Al hoop ik eerlijk gezegd dat er nog wel wat mooie herfstdagen komen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195389307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:54 schreef ddx het volgende:

[..]

Klopt, maar toch is het beetje deprimerend als je die getalletjes dan ziet ;)
Ook als je dan naar strava fitness kijkt zie je het weer omlaag duiken.
Maargoed dat is ieder jaar en zou ik alleen vol kunnen houden als ik binnen zou gaan fietsen of verhuizen naar warm land.
[..]

Ja, 2 uurtjes in de bergen fietsen gaat inspanning zoveel makkelijker.
En weekendje Eifel zit er nu ook niet in voorlopig.
Ja ik heb het ook altijd na paar weken in de bergen. Zo'n PMC is er niet om constant op een hoog niveau te houden. Het moet geen doel opzich zijn. Met die chart kan je juist naar pieken in het seizoen toe werken. Juist door af en toe gas terug te nemen, kan je piek hoger komen dan altijd die chart geforceerd hoog houden met bijbehorende vermoeidheid.

Wat ook vaak vergeten wordt is het tijdig aanpassen van je FTP. 3 weken in de bergen rijden met een FTP die 10w te laag staat geeft je al een scheef beeld. Je ritten krijgen namelijk veel te veel TSS. Pas je dan later je FTP aan, zakt je CTL weer naar beneden. Zonder dat je eigenlijk absoluut gezien minder doet dan ervoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 02-10-2020 16:52:08 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195389898
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

De stadsfiets? :D

Of bedoel je in de winter je racefiets standaard erop en crosser voor buiten. Ja zo heb ik het ook jaren gedaan. Maar op een gegeven moment kom je in een periode dat je weekends buiten op de racer wil en door de week op Zwift, dan blijf je wisselen.

Al ben ik bang dat ik straks ook weer kan wisselen als MissPatty een fiets met disc heeft en ook op Zwift wil. Anders nog maar een Kickr Core kopen :D
M’n stadsfiets past er wel in :D

Maar het is toch gewoon een kwestie van je achterwiel eruit en fiets in dat ding zetten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')