Jouw materialistische visie is te beperkt!!quote:
Met andere woorden binnen enkele woorden kan je al klinisch dood verklaard zijn terwijl als je nog wel binnen 4 minuten reanimeert wordt je nog best na kan denken en weer levend bent. In die 4 minuten slaan je hersenen op tilt door zuurstofgebrek en krijg je de tunnel te zien etc.quote:Van klinisch dood spreekt men als iemand geen waarneembare tekenen van leven (meer) vertoont: met name geen hartslag, geen ademhaling, en geen bewustzijn. Iemand zonder hartslag verliest binnen enkele seconden het bewustzijn, en zal binnen 4 tot 6 minuten onomkeerbare schade oplopen aan de hersenen.
Dit moet je ook niet aan wetenschappers voorleggen. Daar is het veels te mooi voor! Wat bijzonder dat je dit meegemaakt hebt!quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:43 schreef ToT het volgende:
Ervaringsdeskundige hier.
Ben gestikt na een operatie (te veel narcose en morfine).
Ik zweefde door een organische tunnel met licht aan het eind. Het voelde echt heerlijk zacht en warm, een enorm gelukszalig gevoel en ik was PISSIG!Het was zo iets moois en ik wist gewoon dat ik het weer zou vergeten, of dat ik het als een droom af zou doen. Het licht aan het eind was overigens niets bijzonders; gewoon kil wit licht. Haast een plat oppervlak dat er ff bij gefantaseerd was.
Eenmaal bij kennis kwam die herinnering ook niet direct terug, dat kwam geleidelijk aan.
Was echt een heerlijk gevoel, het voelde ook zeer spiritueel aan (alsof er echt iets na de dood was), maar of dat ook echt zo was?
Ik denk dat het klopt wat veel wetenschappers zeggen; je hersenen pikken wat op en maken er wat moois van.
Ben zowel spiritueel als wetenschappelijk ingesteld, maar ik neig toch wat meer naar de wetenschap.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit moet je ook niet aan wetenschappers voorleggen. Daar is het veels te mooi voor! Wat bijzonder dat je dit meegemaakt hebt!
De wetenschap is niet zaligmakend. Het sluit veel niet te verklaren dingen, uit. Die arrogantie vind ik moeilijk te verteren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben zowel spiritueel als wetenschappelijk ingesteld, maar ik neig toch wat meer naar de wetenschap.
Als iets aantoonbar bewezen of ontkracht kan worden, kan ik wel proberen op spiritueel gebied er een tegenovergestelde mening over te hebben, maar dat hou ik zelden lang vol.
Behalve wat Reiki betreft en een paar andere zaken; daarmee heb ik dingen meegemaakt die gewoon niet zo makkelijk te verklaren zijn.
Wat dit betreft; het was inderdaad een zeer bijzondere ervaring, maar ik heb er helaas wel schade mee opgelopen omdat mijn hersenen langdurig zuurstoftekort hebben gehad.
En ondanks dat het erg mooi en bijzonder was, kan ik het helaas NIET als bewijs zien dat er een hiernamaals is of zo. Eerder als een afsterfproces van je hersenen die er nog chocola van proberen te maken op een manier die niet al te eng voor je is. Een prettig heengaan.
Ik zou echt willen dat ik er anders over kon denken, oprecht! Maar ik ben helaas te veel no nonsense, net als wat jij in jouw onderschrift zegt.
Heb over dit fenomeen inmiddels alles gelezen wat er te lezen valt. Ja, ook van Skepsis. Maar ik ben er van overtuigd dat er zoiets bestaat omdat ik het van zeer nabij heb meegemaakt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben zowel spiritueel als wetenschappelijk ingesteld, maar ik neig toch wat meer naar de wetenschap.
Als iets aantoonbar bewezen of ontkracht kan worden, kan ik wel proberen op spiritueel gebied er een tegenovergestelde mening over te hebben, maar dat hou ik zelden lang vol.
Behalve wat Reiki betreft en een paar andere zaken; daarmee heb ik dingen meegemaakt die gewoon niet zo makkelijk te verklaren zijn.
Wat dit betreft; het was inderdaad een zeer bijzondere ervaring, maar ik heb er helaas wel schade mee opgelopen omdat mijn hersenen langdurig zuurstoftekort hebben gehad.
En ondanks dat het erg mooi en bijzonder was, kan ik het helaas NIET als bewijs zien dat er een hiernamaals is of zo. Eerder als een afsterfproces van je hersenen die er nog chocola van proberen te maken op een manier die niet al te eng voor je is. Een prettig heengaan.
Ik zou echt willen dat ik er anders over kon denken, oprecht! Maar ik ben helaas te veel no nonsense, net als wat jij in jouw onderschrift zegt.
Je hebt een punt. Wat heb je aan lui die dit meteen wegzetten als onzin en fantasie. Het bestaat. Daarvoor zijn er té veel mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en wiens leven door deze ervaring hebben veranderd. Ze staan nu anders in het leven nu ze een glimp van het hiernamaals hebben gezien.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit moet je ook niet aan wetenschappers voorleggen. Daar is het veels te mooi voor! Wat bijzonder dat je dit meegemaakt hebt!
Deze manquote:Op dinsdag 29 september 2020 21:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat gebeurde er tussen twee aardse levens in?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:36 schreef Scheepskok het volgende:
Zeer interessant. Ik heb dat boek ook gelezen.
Er zijn nog twee andere boeken van een Amerikaan die verslag doet van mensen onder hypnose die vertelden wat er gebeurde tussen twee aardse levens in. De verhalen kwamen overeen met elkaar. Ook andere planeten met leven werden genoemd. De aarde schijnt een van de zwaarste planeten te zijn wat opgave betreft door alle conflicten.
(dit komt dus uit die boeken, even heel kort samengevat)quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat gebeurde er tussen twee aardse levens in?
Dat er zoveel bekend is verbaast me. Het komt ook aards over: trainingen, herstelperioden, opleiding. Interessant!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:19 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
(dit komt dus uit die boeken, even heel kort samengevat)
In het aardse leven heb je een gids die je soms een steuntje in de rug geeft als dat nodig is.
Na het sterven kun je al overleden familieleden tegenkomen als je niet door- en door ervaren bent (dus veel levens hebt gehad).
Als ziel behoor je tot een groep andere zielen, zo'n 10 a 20 stuks, vergelijk het met een vriendenkring. Regelmatig ontmoet je ze ook in aardse levens. Je wordt opgevangen door je gids waarna een soort evaluatie van het leven dat je achter de rug hebt, volgt. Voorop staat dat je 1. volledige vrijheid hebt, 2. er nooit wordt geoordeeld en 3. helemaal je eigen keuzes maakt.
Het kan zijn dat je behoorlijk beschadigd bent in het leven (bijvoorbeeld militairen die hebben gevochten, mensen die gemarteld zijn etc.), die ondergaan eerst een lange herstelperiode.
De tijd erna breng je door met de groep, met trainingen, opleiding etc. Totdat de tijd aanbreekt dat je weer naar een volgend leven gaat, maar de keus in aan jezelf. Je kiest ook voor het soort leven, of je man of vrouw wordt, wat je gaat doen, etc. Begeleiders gaan op zoek naar ouders. en dan volg je dezelfde tunnel weer, maar dan andersom.
De aarde is een harde leerschool, omdat er diverse zielen zijn van allerlei soorten, waardoor conflicten ontstaan.
Het uiterljike doel is liefde en begrip hebben voor alles en iedereen.
Het hoogste niveau is het toetreden tot een collectief van zielen dat hier op aarde God wordt genoemd. Dat is een ander soort God dan dat wordt afgeschilderd in de wereldgodsdiensten. Want God kent geen geweld. Geweld komt voort uit ontspoorde zielen.
Die twee boeken heten De zielenreis en De zielsbestemming. Schrijver is Micheal Newton, een hypnotherapeut. Hij kwam op het onderwerp doordat zijn patienten dit soort dingen begonnen te vertellen. Toen is hij er verder mee gegaan. Ik vond ze erg leuk om te lezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat er zoveel bekend is verbaast me. Het komt ook aards over: trainingen, herstelperioden, opleiding. Interessant!
Dank je, die ga ik onthouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:12 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Die twee boeken heten De zielenreis en De zielsbestemming. Schrijver is Micheal Newton, een hypnotherapeut. Hij kwam op het onderwerp doordat zijn patienten dit soort dingen begonnen te vertellen. Toen is hij er verder mee gegaan. Ik vond ze erg leuk om te lezen.
Zeker een mooi verhaal. Gelukkig voor haar dat de gids even kwam mededelen dat haar man reeds bij hen was, anders zat ze nog steeds die boerderij onveilig te maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:35 schreef Scheepskok het volgende:
Ik las er ook een leuk verhaal in van een vrouw die in haar vorige leven op een boerderij woonde en getrouwd was met een man waar ze dol op was. Op een dag ging haar man tijdelijk naar Afrika, voor jaren, voor zijn werk. Ze was er op tegen, maar hij ging toch. Ze leefde nog jaren lang, en stierf daarna aan een ziekte, zonder dat haar man al terug was gekomen. Ondanks dat ze gestorven was wilde ze niet overgaan en bleef als geest hangen in de boerderij, wachtend op haar man.
De boerderij ging de verkoop in en er kwamen kandidaatkopers kijken, maar zij wilde dat niet en begon die mensen schrik aan te jagen door met meubilair te schuiven (ja het is bijna een film, ik geef het toe).
De boerderij bleef leeg staan en kreeg de akelige bekendheid dat het daar spookte. Niemand durfde er meer in.
Totdat plotseling de gids voor de neus stond van de overleden vrouw. "Zullen we maar ophouden met deze flauwekul?", zei hij (bijna een mod dus), "je man is ook bij ons, dus zul je maar niet me mee gaan?".
Mooi verhaal.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand vrijwillig kiest om als hongerig Afrikaans kindje met malaria en aids geboren te worden. Of dat je ouders uitzoekt die je mishandelen... Mocht er een hiernamaals zijn zal ik er toch echt herrie gaan schoppen met die achterlijke zielen die ze hier terug op aarde zetten. Verkrachters, pedo's etc. Je zou zeggen na al die 1000den jaren met ziel ervaring van hierboven dat we een liefdevol en vredig volk zouden zijn. Die opleidingen zijn vast net zo knudde als hier op aarde...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:19 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
(dit komt dus uit die boeken, even heel kort samengevat)
In het aardse leven heb je een gids die je soms een steuntje in de rug geeft als dat nodig is.
Na het sterven kun je al overleden familieleden tegenkomen als je niet door- en door ervaren bent (dus veel levens hebt gehad).
Als ziel behoor je tot een groep andere zielen, zo'n 10 a 20 stuks, vergelijk het met een vriendenkring. Regelmatig ontmoet je ze ook in aardse levens. Je wordt opgevangen door je gids waarna een soort evaluatie van het leven dat je achter de rug hebt, volgt. Voorop staat dat je 1. volledige vrijheid hebt, 2. er nooit wordt geoordeeld en 3. helemaal je eigen keuzes maakt.
Het kan zijn dat je behoorlijk beschadigd bent in het leven (bijvoorbeeld militairen die hebben gevochten, mensen die gemarteld zijn etc.), die ondergaan eerst een lange herstelperiode.
De tijd erna breng je door met de groep, met trainingen, opleiding etc. Totdat de tijd aanbreekt dat je weer naar een volgend leven gaat, maar de keus in aan jezelf. Je kiest ook voor het soort leven, of je man of vrouw wordt, wat je gaat doen, etc. Begeleiders gaan op zoek naar ouders. en dan volg je dezelfde tunnel weer, maar dan andersom.
De aarde is een harde leerschool, omdat er diverse zielen zijn van allerlei soorten, waardoor conflicten ontstaan.
Het uiterljike doel is liefde en begrip hebben voor alles en iedereen.
Het hoogste niveau is het toetreden tot een collectief van zielen dat hier op aarde God wordt genoemd. Dat is een ander soort God dan dat wordt afgeschilderd in de wereldgodsdiensten. Want God kent geen geweld. Geweld komt voort uit ontspoorde zielen.
Misschien moet je het meer zien als een soort taak, dus van moeilijk tot makkelijk, als opdracht in een nieuw leven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:22 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand vrijwillig kiest om als hongerig Afrikaans kindje met malaria en aids geboren te worden. Of dat je ouders uitzoekt die je mishandelen... Mocht er een hiernamaals zijn zal ik er toch echt herrie gaan schoppen met die achterlijke zielen die ze hier terug op aarde zetten. Verkrachters, pedo's etc. Je zou zeggen na al die 1000den jaren met ziel ervaring van hierboven dat we een liefdevol en vredig volk zouden zijn. Die opleidingen zijn vast net zo knudde als hier op aarde...
Hoe krijg je het uit je vingers joh...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien moet je het meer zien als een soort taak, dus van moeilijk tot makkelijk, als opdracht in een nieuw leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |