abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195324751
200511_1_dailypics_13052020_17.jpg
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195325037
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
Onderdrukking van wat?
Je mag straks geen boodschappen halen als je geen mondkapje draagt... Ik zie dat als een vorm van onderdrukking.

quote:
Nu kan je over het nut van mondkapjes discussiëren (ik zeg ook niet dat ik per definitie vóór ben), evenals dat je kan discussiëren over het nut en de hoogte van een maximumsnelheid in het verkeer. Je leeft samen met andere mensen, nogal wiedes dat jouw vrijheden beperkt worden (binnen de kaders van het redelijke).
Dit zijn maatregelen voor inperking van jouw vrijheid, dus een betere vergelijking zou zijn dat je opeens maar 20 mag rijden op een snelweg om files te bestrijden. Die maatregelen zijn zinloos. Ze gaan steeds verder.
quote:
Dat is precies de essentie, want nu ga je dus discussiëren over het nut / de noodzaak van mondkapjes. Het ging toch over die vermeende draconische inperking van jouw vrijheden? Welnu: als je zo over mondkapjes denkt, waarom dan niet over andere afspraken die we met elkaar hebben in dit land?
Ik laat daarmee zien dat het niet meer om de ziekenhuisopnames gaat en dat er mogelijk wat meer achter zit.

Die afspraken die we hebben gemaakt worden op deze manier geschonden.
pi_195325356
Ik ga lekker bij AH.nl bestellen, of Picnic ofzo. En in Spanje moet ik toch al een mondkapje op, kan ik niet omheen. Shit happens, daarnaast kleven er zakelijk wel weer voordelen aan dus ik vind het opzich wel prima.
pi_195326424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:52 schreef illusions het volgende:
De shit die hier af en toe gepost wordt, just fucking wow. :')
Echt hè. We hoeven ons geen zorgen te maken om virussen, omdat 45% van ons DNA virale informatie bevat, maar vaccins zijn gevaarlijk en eng. Terwijl een vaccin tegen een virus juist een ‘dood’ of verzwakte variant van het virus is. Dus nog steeds een virus, maar minder gevaarlijk.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:28:17 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195326541
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je mag straks geen boodschappen halen als je geen mondkapje draagt... Ik zie dat als een vorm van onderdrukking.
Ja, dat zei je al. Maar wat wordt er dan onderdrukt?
quote:
[..]

Dit zijn maatregelen voor inperking van jouw vrijheid, dus een betere vergelijking zou zijn dat je opeens maar 20 mag rijden op een snelweg om files te bestrijden. Die maatregelen zijn zinloos. Ze gaan steeds verder.
Je hebt me nog steeds niet kunnen uitleggen hoe dit fundamenteel verschilt van alle andere inperkingen van je absolute vrijheid waar je mee te maken hebt in een samenleving.

quote:
[..]

Ik laat daarmee zien dat het niet meer om de ziekenhuisopnames gaat en dat er mogelijk wat meer achter zit.

Die afspraken die we hebben gemaakt worden op deze manier geschonden.
Dat laat je helemaal niet zien.
Huilen dan.
pi_195326811
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Helemaal niks natuurlijk :)
Behalve je vrijheid ..oa om vrij te kunnen ademen.
Maar jij laat jezelf met alle plezier (letterlijk)monddood maken...

Een soort proefkonijn ben jij,want ze geven zelf toe dat het schijnveiligheid is.. een gedrag experiment
pi_195327025
quote:
Het recht op het uitoefenen van mijn vrijheid. Iemand anders bepaald dus wat er op mijn hoofd komt te zitten.
quote:
Je hebt me nog steeds niet kunnen uitleggen hoe dit fundamenteel verschilt van alle andere inperkingen van je absolute vrijheid waar je mee te maken hebt in een samenleving.

Je hebt gelijk dat er steeds meer regels zijn die onze vrijheden beperken. Het verschil zit hem in het feit dat het nu wel versneld gaat onder het mom van de virus. Als dit doorgaat heb je dus straks de keuze of mondkapje overal op of vaccinatie. Maar het is toch maar een advies...
quote:
Dat laat je helemaal niet zien.
Nou, wat laat het wel zien?
  dinsdag 29 september 2020 @ 16:23:46 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195327354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Het recht op het uitoefenen van mijn vrijheid.
Dat gebeurt continu in een samenleving. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu precies onderdrukt wordt.
quote:
Iemand anders bepaald dus wat er op mijn hoofd komt te zitten.
Ook dit is op zich weinig bijzonder:
- Met een helm of masker op kom je op veel plekken niet binnen.
- Werkgevers die eisen stellen aan jouw kleding, of je verplichten bedrijfskleding te dragen.
- Je bent niet vrij om met je blote lul rond te lopen.
- Et cetera.
quote:
[..]

Je hebt gelijk dat er steeds meer regels zijn die onze vrijheden beperken. Het verschil zit hem in het feit dat het nu wel versneld gaat onder het mom van de virus. Als dit doorgaat heb je dus straks de keuze of mondkapje overal op of vaccinatie. Maar het is toch maar een advies...
Is het heel bijzonder dat nieuwe situaties om nieuwe regels vragen?
quote:
[..]

Nou, wat laat het wel zien?
Jij claimt dat je iets laat zien.
Huilen dan.
pi_195328097
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:23 schreef Isdatzo het volgende:
Dat gebeurt continu in een samenleving. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu precies onderdrukt wordt.
Nu is het een mondkapje, straks is het een vaccin en daarna is het een chip. Wat zou voor jou het moment zijn dat we een stap te ver gaan?
quote:
Ook dit is op zich weinig bijzonder:
- Met een helm of masker op kom je op veel plekken niet binnen.
- Werkgevers die eisen stellen aan jouw kleding, of je verplichten bedrijfskleding te dragen.
- Je bent niet vrij om met je blote lul rond te lopen.
- Et cetera.
Dat vind ik nou niet hetzelfde. Jij bepaald of je motor gaat rijden of dat je ergens gaat werken met bepaalde outfit. Nu bepalen zij dat.
quote:
Is het heel bijzonder dat nieuwe situaties om nieuwe regels vragen?
Als er valide redenen voor zijn wel, maar zoals ik eerder al probeerde uit te leggen, zie ik de noodzaak hiervan niet en voelt het als onderdrukking.
quote:
Jij claimt dat je iets laat zien.
Wat klopt er niet aan dan? Die 2e golf zal nooit zo streng verlopen als de 1e golf, waarom dan die extra maatregelen?
pi_195328232
https://m.nieuwsblad.be/c(...)cXiiU-1jan5UeJsdZb_g

_O_

BRUSSEL - De Belgische Vereniging van Artsensyndicaten (BVAS) eist het ontslag van Interministerieel Commissaris Influenza, viroloog Marc Van Ranst. Dat bericht de krant Le Soir donderdag. De BVAS zegt dat Van Ranst "zijn fouten en zijn chaotische beheer aan het maskeren is".
De voorzitter van de BVAS, dokter Roland Lemye, vraagt zich af of de Interministerieel Commissaris niet "zijn fouten en zijn chaotische beheer aan het maskeren is, door de fout af te schuiven op de dokters, die bericht en tegenbericht krijgen, foute uitleg, of zelfs regelrechte leugens".

De voorzitter van de BVAS vindt dat de houding van Van Ranst "twijfel opwekt over zijn capaciteiten om de gebeurtenissen in goede banen te leiden en het vertrouwen wegneemt dat het medische korps in hem kon hebben".

Door llc

Die van Ranst is echt een complete extreem linkse - die iedereen permanent opgesloten wilt _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door SuperHartje op 29-09-2020 17:28:08 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:03:14 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195329160
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:01 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nu is het een mondkapje, straks is het een vaccin en daarna is het een chip. Wat zou voor jou het moment zijn dat we een stap te ver gaan?
Dat hangt van de situatie af, maar ik ben over het algemeen niet zo'n voorstander van dingen verbieden of verplichten.

quote:
[..]

Dat vind ik nou niet hetzelfde. Jij bepaald of je motor gaat rijden of dat je ergens gaat werken met bepaalde outfit. Nu bepalen zij dat.
Welnee. Jij kan er evengoed niet voor kiezen om met het OV te reizen of een bepaalde winkel te (willen) bezoeken.
quote:
[..]

Als er valide redenen voor zijn wel, maar zoals ik eerder al probeerde uit te leggen, zie ik de noodzaak hiervan niet en voelt het als onderdrukking.
Maar je kan niet uitleggen wat er dan onderdrukt wordt. Daarnaast kan je ook discussiëren over de noodzaak van, bijvoorbeeld, (sommige) verkeersregels. Vind je dat dan ook een onderdrukking?

quote:
[..]

Wat klopt er niet aan dan? Die 2e golf zal nooit zo streng verlopen als de 1e golf, waarom dan die extra maatregelen?
1) Dat het minder heftig is/wordt, dat is een aanname.
2) De maatregelen zijn minder ingrijpend dan in maart.
3) Jij stelde:

En dat laat je in het geheel niet zien.
Huilen dan.
pi_195329965
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:03 schreef Isdatzo het volgende:
Maar je kan niet uitleggen wat er dan onderdrukt wordt.
Lijkt me niet zo moeilijk. De vrijheid om je gezicht in het openbaar te tonen wordt je afgenomen. Dat is nogal wat. Je herkent mensen amper meer met die krengen op. Zou je gerust mensonterend kunnen noemen.
pi_195330148
quote:
Dat hangt van de situatie af, maar ik ben over het algemeen niet zo'n voorstander van dingen verbieden of verplichten.
Waarom ben je geen voorstander van dingen verbieden/verplichten?
quote:
Welnee. Jij kan er evengoed niet voor kiezen om met het OV te reizen of een bepaalde winkel te (willen) bezoeken.
OV vermijd ik nu al een tijdje, maar supermarkt kan je moeilijk ontwijken.
quote:
Vind je dat dan ook een onderdrukking?
Nee, maar dat staat compleet los van elkaar.
quote:
1) Dat het minder heftig is/wordt, dat is een aanname.
2) De maatregelen zijn minder ingrijpend dan in maart.
3) Jij stelde:

En dat laat je in het geheel niet zien.
1. We hebben beter behandelmethodes waardoor IC minder belast wordt. Volgens de statistieken vallen er nauwelijks doden.
2. Avondklok, mondkapjes en max 3 personen op bezoek zijn nieuw voor mij.
3. Als de statistieken juist zijn en je vergelijkt dat met eerder dit jaar, dan is er vrijwel niks aan de hand. Maar dat gaan we wel zien de komende week/weken of we een exponentiele groei krijgen.
pi_195330485
Er is geen avondklok, mondkapjes zijn niet verplicht bij wet en max. 3 personen op bezoek is ook niet nieuw, in maart mochten er maar 2 op bezoek.
pi_195331329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:29 schreef illusions het volgende:
Er is geen avondklok, mondkapjes zijn niet verplicht bij wet en max. 3 personen op bezoek is ook niet nieuw, in maart mochten er maar 2 op bezoek.
Ze overwegen een avondklok en als je kijkt naar de horeca tijden die ze hebben aangepast, dan zal dit er ook wel komen. Mondkapjes zijn als advies en dat gaat alsvolgt: Eerst zullen er een aantal AH's een mondkapje verplichting hebben... Vervolgens zie je steeds meer supermarkten/winkels waarbij dat verplicht wordt. Tegen die tijd is het genormaliseerd en heb je dmv een niet verplichte regel iets verplicht gemaakt.
pi_195331487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ze overwegen een avondklok en als je kijkt naar de horeca tijden die ze hebben aangepast, dan zal dit er ook wel komen. Mondkapjes zijn als advies en dat gaat alsvolgt: Eerst zullen er een aantal AH's een mondkapje verplichting hebben... Vervolgens zie je steeds meer supermarkten/winkels waarbij dat verplicht wordt. Tegen die tijd is het genormaliseerd en heb je dmv een niet verplichte regel iets verplicht gemaakt.
Goh, een mondkapje.

Noord-Korea is er niks bij.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195331490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik was de 1e die dat zei van AH als je had opgelet, maar jij wou toch naar de buurtsuper? Persoonlijk vind ik het niet zo'n heel groot punt, ben er i.v.m. woonachtig zijn in Spanje al aan gewend. Wel vrij irritant, en weiger ook om 'm ergens anders op te zetten, maarja ga liever niet verhongeren.

Of naja, weigeren, voor de rest is het van de auto naar het restaurant of de kroeg lopen, dus dan laat ik het even zitten.

Verder is iets overwegen nog geen wet hè? Er is nergens ter wereld een avondklok en je denkt dat dat in Nederland ingevoerd gaat worden, het op na 1 soepelste land qua Corona-wetgeving? Die noodwet is er ook nog steeds niet. Horeca vroeg sluiten betekent niet dat je niet meer over straat mag na een bepaald tijdstip, dat is iets heel anders.
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:20:24 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195331505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:01 schreef Sponsje88 het volgende:

Nee, maar dat staat compleet los van elkaar.
Opmerkelijk.
quote:
1. We hebben beter behandelmethodes waardoor IC minder belast wordt. Volgens de statistieken vallen er nauwelijks doden.
Dat maakt het niet minder een aanname. Heb jij een glazen bol? Ik niet.
quote:
2. Avondklok, mondkapjes en max 3 personen op bezoek zijn nieuw voor mij.
Welke avondklok? En wat bezoek betreft: in maart was het strenger.
quote:
3. Als de statistieken juist zijn en je vergelijkt dat met eerder dit jaar, dan is er vrijwel niks aan de hand. Maar dat gaan we wel zien de komende week/weken of we een exponentiele groei krijgen.
Je laat nog steeds niet zien dat het niet om de ziekenhuisopnames gaat, laat staan dat (wat?) er dan 'mogelijk wat meer achter zit'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 29-09-2020 20:25:25 ]
Huilen dan.
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:27:15 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195331661
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh, een mondkapje.

Noord-Korea is er niks bij.

[ afbeelding ]
Echt hè. Ik zou me drukker maken om wetten die het parlement min of meer buitenspel zetten, maar goed. Alhoewel dat feest ook niet door lijkt te gaan.
Huilen dan.
pi_195332011
twitter

Ziek

Goh,het is maar een mondkapje

Goh,kinderen vinden het niet erg om zonder ouders af te zwemmen ,of te sporten

Goh,een avondklok ,wat maakt het uit ?

Goh,handhaving achter de deur .. heb toch niks te verbergen

Als we alles blijven accepteren is dit nog maar het begin
pi_195332076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:47 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Ziek

Goh,het is maar een mondkapje

Goh,kinderen vinden het niet erg om zonder ouders af te zwemmen ,of te sporten

Goh,een avondklok ,wat maakt het uit ?

Goh,handhaving achter de deur .. heb toch niks te verbergen

Als we alles blijven accepteren is dit nog maar het begin
en hoofddoekjes bij dames?

Gemengd sporten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:55:18 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195332165
Ik ben vooral benieuwd naar waar @PSVCL het ziet eindigen.
Huilen dan.
pi_195332210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

en hoofddoekjes bij dames?

Gemengd sporten?
Dat heeft niks met de corona maatregelen te maken
pi_195332211
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:57 schreef PSVCL het volgende:

[..]