abonnement Unibet Coolblue
pi_195343243
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:45 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Rijksambtenaren krijgen geen reiskostenvergoeding. Die hebben een OV-chipkaart van het rijk waar ze alleen woon-werk-verkeer en dienstreizen mogen doen.
En dat scheelt dus in reiskosten voor de overheid omdat ze niet meer in- en uitchecken. :)
  woensdag 30 september 2020 @ 14:54:43 #102
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195344385
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar staat natuurlijk tegenover dat je reiskosten zelf ook vervallen.

Ik vind de vergoeding ook absurd overigens. Half Nederland zit thuis en is blijdat ze überhaupt nog werk hebben. De helftdaarvan weet niet of ze over een half jaar nog werk hebben. Ambtenaren hoeven daar veel minder voor te vrezen en krijgen nog een vergoeding voor kopjes koffie ook. Absurd en niet uit te leggen.
Uiteindelijk is het lood om oud ijzer. Al die bijzondere vergoedingen komen gewoon uit de loonruimte en die ligt voor de overheid in het algemeen behoorlijk vast. Zonder reiskosten- of thuiswerkvergoeding zou normaliter het salaris hoger zijn. Het zijn vooral speeltjes voor de vakbonden en de werkgever om zich op een relatief goedkope manier te profileren en om optimaal te profiteren van fiscale vrijstellingen. Met het gezeik dat er elke keer weer over is zou ik ook zeggen: schaf maar af (inclusief de belastingvrijstelling) en stop het geld in een generieke salarisverhoging.

Overigens vraag ik me af of mensen vanwege de (relatieve) zekerheid kiezen voor een baan als ambtenaar. In mijn omgeving is het juist vooral vanuit de inhoud en de diepgang; het is werk dat je nergens anders kunt doen. En daar zitten inderdaad ook mensen bij die flink hebben ingeleverd op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden door een overstap vanuit de private sector.
Never explain, never apologize.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:17:40 #103
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_195346134
Met andere woorden er is een CAO afgesloten voor het Rijk. Schokkend hoor.
pi_195346352
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 06:48 schreef Mortaxx het volgende:
Ambtenaren en thuis werken :D
Ja verdorie ben je ambtenaar moet je thuiswerken tsss
pi_195348498
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Het gros van de mensen in de private sector houden hun vingers gekruist of ze over een half jaar nog wel een baan hebben.
Maar in topics over de vakbonden superlatieven tekort komen hoe kut die wel niet zijn... :')
  woensdag 30 september 2020 @ 19:40:01 #106
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195349963
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar in topics over de vakbonden superlatieven tekort komen hoe kut die wel niet zijn... :')
Tja het deugt zelden.

Overheid is kut
Ambtenaren zijn kut
Vakbonden zijn kut
Cao’s zijn kut
Linkse politici zijn kut

En maar klagen over macjobs, tijdelijke contracten, werkdruk enzovoorts. Zie daar de logica van 2020.
pi_195350323
Goede post. Dit raakt de kern van het probleem. Men (het voetvolk) verwacht iets sociaals van rechts. Wat kansloos is natuurlijk. Dan wordt je uitgebuit en dooft het licht. :)

quote:
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht.
Alleen hanteren die rechtse "tirannen" veel subtieler methoden these days. Voor de rest is het hetzelfde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')