Ik heb het idee dat het Nederlandse beleid (te) lang geweest is om het op de 'oude' manier vol te houden totdat dit soort initiatieven grootschalig uitgerold zouden kunnen worden.quote:Op maandag 28 september 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-binnen-40-minuten
40 minuten testuitslag in plaats van 4 dagen of meer, wij moeten dit ook!
Inderdaad, ik heb de indruk dat het regelmatig meer om symboliek in plaats van werkelijke effectiviteit draait. Zie ook weer hoe men met tot in detail bedachte micromanagement komt als een horeca die tot zus en zolaat open mag en met hoeveel bezoekers, maar wat er extra aan veiligheid in de ouderenzorg moet gebeuren (waar er vorige maal relatief veel doden vielen)? Mwah, dat zien we nog wel. Zo scheef en inconsequent...quote:Op maandag 28 september 2020 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vermoed ik trouwens ook van het ontsmetten van de winkelwagens, dat bestuurders denken dat het een manier is om de urgentie te laten zien. Want het is toch allang duidelijk dat besmetting op die wijze niet of nauwelijks plaatsvindt?
Ja dat zal het wel zijn dan.quote:Op maandag 28 september 2020 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Om te studeren waarschijnlijk, dat was op sommige plekken al zo.
https://www.rtvutrecht.nl(...)en-bezet-houden.html
ze hebben in de zomer echt geen hol voorbereid voor het testbeleid.quote:Op maandag 28 september 2020 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het Nederlandse beleid (te) lang geweest is om het op de 'oude' manier vol te houden totdat dit soort initiatieven grootschalig uitgerold zouden kunnen worden.
Lekker allemaal op vakantie geweest en niets gedaan inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2020 17:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben in de zomer echt geen hol voorbereid voor het testbeleid.
is dat nu niet al de 2de of de 3de keer dat ze advies vragen over hetzelfde ?quote:Op maandag 28 september 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens met de Volkskrant dit over mondkapjes: Het al maanden lopende debat over mondkapjes wordt vandaag nog niet beslecht. Wel vraagt het kabinet het OMT om advies over mondkapjes op drukke plekken. Dat advies moet er volgende week zijn.
Jep, ik zie het ook als een wanhoopsgreep. En dat terwijl het volgens mij heel duidelijk is wat mensen van bestuurders willen: een helder verhaal, wat perspectief en regelmatig bijgepraat worden.quote:Op maandag 28 september 2020 17:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb de indruk dat het regelmatig meer om symboliek in plaats van werkelijke effectiviteit draait. Zie ook weer hoe men met tot in detail bedachte micromanagement komt als een horeca die tot zus en zolaat open mag en met hoeveel bezoekers, maar wat er extra aan veiligheid in de ouderenzorg moet gebeuren (waar er vorige maal relatief veel doden vielen)? Mwah, dat zien we nog wel. Zo scheef en inconsequent...
Sowieso ben ik daar in ieder geval bij deze burgemeester van overtuigd, die immers al jaren op andere gebieden bezig is met nogal zinloze "krachtige" signalen zoals het onnodig hard aanpakken van horeca en her en der ophangen van cameraatjes terwijl hij helemaal niet de mankracht bij de politie heeft om er werkelijk iets mee te doen.
En wat zijn 'drukke plekken' dan?quote:Op maandag 28 september 2020 17:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is dat nu niet al de 2de of de 3de keer dat ze advies vragen over hetzelfde ?
De middenstand in een binnenstad had nog wat te bieden..... nu niet meer.quote:Op maandag 28 september 2020 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
In de praktijk valt het reuze mee. Plus dat je voor je plezier toch niet gaat winkelen als die 30 personen regel er weer is na morgen, lekker in half uur in de regen wachten tot je De Zara in mag....
Jep. In feite zetten ze het OMT onder druk om dan eindelijk het antwoord te geven dat ze willen horen, is mijn indruk.quote:Op maandag 28 september 2020 17:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Sneltests zijn denk ik een realistischer perspectief dan een vaccin. Benieuwd of een De Jonge daar ook een keer iets op tv over gaat roepen, of dat een slimme journalist er naar vraagt.quote:Op maandag 28 september 2020 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, ik zie het ook als een wanhoopsgreep. En dat terwijl het volgens mij heel duidelijk is wat mensen van bestuurders willen: een helder verhaal, wat perspectief en regelmatig bijgepraat worden.
Sneltests zijn ze in Nederland sinds vandaag aan het testen in Breda, Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Testperiode duurt ongeveer 3 weken en als de resultaten bemoedigend zijn wil men het invoeren in november. Uitslag binnen 15 minuten dan.quote:Op maandag 28 september 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-binnen-40-minuten
40 minuten testuitslag in plaats van 4 dagen of meer, wij moeten dit ook!
quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:46 schreef Salina het volgende:
Proef met corona-sneltest in Breda: binnen vijftien minuten de uitslag
BREDA - In de teststraat in Breda worden vanaf maandag coronasneltesten uitgevoerd. Dat gebeurt bij wijze van een proef die moet uitwijzen of de sneltest betrouwbaar is en in de praktijk toepasbaar. Als dat uit onderzoeken blijkt, wil het kabinet ze vanaf november op grote schaal invoeren wat de druk op de teststraten aanzienlijk moet verlagen.
Breda is niet de enige stad waar de sneltest, die binnen vijftien minuten de uitslag kan geven, wordt uitgeprobeerd. Ook in Amsterdam, Utrecht en Den Haag worden in deze periode sneltesten afgenomen. In Breda werkt GGD West-Brabant samen met het Amphia Ziekenhuis en laboratorium Microvida. Esther Lodder, arts infectieziektenbestrijding bij de GGD, spreekt van een 'belangrijke ontwikkeling’. ,,We denken dat sneltesten veelbelovend zijn omdat je op veel grotere schaal kan testen.”
Rest van artikel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ik begreep dat de GGD in de zomer zelfs was afgeschaald, omdat er toen weinig mensen getest moesten worden. Alsof niet half Nederland in het najaar begint te stotteren en je voor die reden alleen al een enorme blik extra personeel moet aantrekken.quote:Op maandag 28 september 2020 17:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben in de zomer echt geen hol voorbereid voor het testbeleid.
Ja, ik vind het perspectief dat door sneltests worden geboden heel aantrekkelijk. Als bestuurder zou ik daar meteen mee aan de haal gaan werk van maken.quote:Op maandag 28 september 2020 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sneltests zijn denk ik een realistischer perspectief dan een vaccin. Benieuwd of een De Jonge daar ook een keer iets op tv over gaat roepen, of dat een slimme journalist er naar vraagt.
Waar iemand in de weg wordt gelopen, denk ik dan.quote:Op maandag 28 september 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat zijn 'drukke plekken' dan?
quote:Op maandag 28 september 2020 17:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begreep dat de GGD in de zomer zelfs was afgeschaald, omdat er toen weinig mensen getest moesten worden. Alsof niet half Nederland in het najaar begint te stotteren en je voor die reden alleen al een enorme blik extra personeel moet aantrekken.
Oké, maar daarvan denk ik: dat weten we nu wel, laten we vooruit kijken.quote:Op maandag 28 september 2020 17:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begreep dat de GGD in de zomer zelfs was afgeschaald, omdat er toen weinig mensen getest moesten worden. Alsof niet half Nederland in het najaar begint te stotteren en je voor die reden alleen al een enorme blik extra personeel moet aantrekken.
ze hebben altijd gewerkt tegen de verspreiding van virussenquote:Op maandag 28 september 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja nu opeens wel.....en nu werken ze ook opeens ?
Yup, hak in hemelsnaam een knoop doorquote:Op maandag 28 september 2020 17:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
net zoals al die gasten bij dat all you can eat restaurant ?quote:Op maandag 28 september 2020 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
De middenstand in een binnenstad had nog wat te bieden..... nu niet meer.
Het einde van massawinkels is hiermee in het zicht.
Ik zou graag weten wat de maatregel daadwerkelijk bijdraagt ?
Liever zie ik dat kopers zelf bepalen of zij al of niet een (laat staan, dergelijke) winkel betreden.
niet zo raar als je ergens 2 of 3 uur zitquote:Op maandag 28 september 2020 17:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Reserveren voor de bibliotheek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |