Ergens werken waar een blikje drinken pakken al onder diefstal valtquote:Op maandag 28 september 2020 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet weten dat als je dat doet dat je gewoon diefstal pleegt
Kan wel zijn, maar je gaat toch niet ongevraagd spullen opeten en drinken van je werkgever? Zal ik weer een saaie muts zijn, maar ik vind dat gewoon dom.quote:
Waar leg je dan de grens?quote:Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ergens werken waar een blikje drinken pakken al onder diefstal valt
Kiezen tussen eten weggooien of het voeren aan medewerkers (indien binnen normale proporties, houdbaar & zonder consequenties), ik had het wel geweten.quote:Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar je gaat toch niet ongevraagd spullen opeten en drinken van je werkgever? Zal ik weer een saaie muts zijn, maar ik vind dat gewoon dom.
Gewoon normaal gebruik en direct opeten/drinken moet kunnen, geen hele trays mee naar huis nemen natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 16:37 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waar leg je dan de grens?
Wat mag je wel en wat mag je niet meepakken?
Maar mogen ze dan elke dag in plaats van thuis brood te smeren hun lunch van die kar halen?quote:Op maandag 28 september 2020 16:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Gewoon normaal gebruik en direct opeten/drinken moet kunnen, geen hele trays mee naar huis nemen natuurlijk.
Eens.quote:Op maandag 28 september 2020 16:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Gewoon normaal gebruik en direct opeten/drinken moet kunnen, geen hele trays mee naar huis nemen natuurlijk.
Zeer inconsequent.quote:Op maandag 28 september 2020 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens de medewerkers kregen ze van de supermarktmanager te horen dat Lidl een zerotolerancebeleid voert. De ontslagen medewerkers stellen juist dat dit niet zo is. Zo zouden sommige leidinggevenden in de zomer blikjes drinken van de afschrijfkar hebben uitgedeeld en kregen ze na sluitingstijd ijsjes uitgedeeld die eveneens waren afgeschreven.
Ik ben ook wel eens ontslagen en had ook altijd hele verhalen over wat "hunnie" allemaal wel niet deden. Klopte vaak niks van.quote:Op maandag 28 september 2020 16:38 schreef trein2000 het volgende:
De enige vraag is of de Lidl dit beleid consequent toepast. Als het al jaren staande praktijk is dat men luncht van die kar wordt het verhaal wel wat anders.
Aan de OP te zien niet lijkt me.quote:Op maandag 28 september 2020 16:40 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar mogen ze dan elke dag in plaats van thuis brood te smeren hun lunch van die kar halen?
Kun je nog spreken van beleid als de chef op regelmatige basis in strijd met het vermeende beleid handelt?quote:Op maandag 28 september 2020 16:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens ontslagen en had ook altijd hele verhalen over wat "hunnie" allemaal wel niet deden. Klopte vaak niks van.
Als het beleid is "afblijven" dan overtreedt je dus dat beleid en dat heeft consequenties. dat weten ook pubers van 16.
Gelukkig konden wij de keuken leegvreten met Pattiequote:Op maandag 28 september 2020 16:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens ontslagen en had ook altijd hele verhalen over wat "hunnie" allemaal wel niet deden. Klopte vaak niks van.
Als het beleid is "afblijven" dan overtreedt je dus dat beleid en dat heeft consequenties. dat weten ook pubers van 16.
Dit is alleen maar het verhaal van boze pubers..quote:Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je nog spreken van beleid als de chef op regelmatige basis in strijd met het vermeende beleid handelt?
Browniesquote:Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Gelukkig konden wij de keuken leegvreten met Pattie
Daarom zei ik ook “als”.quote:Op maandag 28 september 2020 16:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit is alleen maar het verhaal van boze pubers..
Hangt er van af.quote:Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je nog spreken van beleid als de chef op regelmatige basis in strijd met het vermeende beleid handelt?
En als het beleid nu is “niemand, directeur of jongste bediende neemt wat mee en wie dat wel doet vliegt eruit”. (Zoals bij die KLM catering club)?quote:Op maandag 28 september 2020 16:44 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hangt er van af.
Als die leidinggevende elke dag zegt "pak maar wat" dan zou je dat als toestemming kunnen opvatten.
Als die leidinggevende elke dag zelf wat pakt en je besluit het dan ook maar te doen dan is het anders.
Dat ging toen om een tasje van 3 (drie) cent (!)quote:Op maandag 28 september 2020 16:33 schreef Elan het volgende:
Wat kansloos weer zeg, doet me denken aan zo'n jongen die ontslagen werd voor het stelen van een tasje van 30 cent
Bij Lidl wordt amper eten weggegooid.quote:Op maandag 28 september 2020 16:38 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Kiezen tussen eten weggooien of het voeren aan medewerkers (indien binnen normale proporties, houdbaar & zonder consequenties), ik had het wel geweten.
Dus als je wat steelt op je werk is je werkgever gierig als die het er niet mee eens is.quote:
Het gaat om eten wat anders in de prullenbak zou gaan. Het is niet dat ze van de schappen aan het eten waren.quote:Op maandag 28 september 2020 16:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus als je wat steelt op je werk is je werkgever gierig als die het er niet mee eens is.Wat een rare normen en waarden zijn dat.
Maar ben wel benieuwd wat de rechter uiteindelijk hier van gaat zeggen. Zeker als de regels niet duidelijk zijn.
quote:Op maandag 28 september 2020 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als het beleid nu is “niemand, directeur of jongste bediende neemt wat mee en wie dat wel doet vliegt eruit”. (Zoals bij die KLM catering club)?
Vaak gaat dat trouwens ook naar de voedselbank. Maar de afschrijvingen blijven eigendom van de supermarkt. Dat zomaar pakken is dus diefstal.quote:Op maandag 28 september 2020 16:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het gaat om eten wat anders in de prullenbak zou gaan. Het is niet dat ze van de schappen aan het eten waren.
Ik ben gewoon fel tegen eten weggooien, kan daar niet zo tegen.
Ik vraag me ook af in hoeverre het een nadeel is voor Lidl als het personeel snoept van uit de afschrijfkar. Loopt Lidl hierdoor verlies?quote:Op maandag 28 september 2020 16:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Wat een treurige bende. Dat zijn juist de dingen waar je je personeel een beetje mee kan motiveren.
Zit iets in. Maar vindt het argument dat als een ander iets doms doet ook al is het een chef niet zo sterk als een excuus?quote:Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies, ik snap het probleem niet.quote:Op maandag 28 september 2020 16:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre het een nadeel is voor Lidl als het personeel snoept van uit de afschrijfkar. Loopt Lidl hierdoor verlies?
Ik vind een staande voetje ook nogal iets. In hoeverre kun je nog spreken van een situatie waarin je van de werkgever niet in redelijkheid kunt verlangen dat hij het dienstverband voortzet als de gewraakte gedraging iets is wat hij zelf ook doet?quote:Op maandag 28 september 2020 17:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zit iets in. Maar vindt het argument dat als een ander iets doms doet ook al is het een chef niet zo sterk als een excuus?
Het zou zomaar kunnen dat dit direct door gaat naar een voedselbank? Maar strikt genomen is het gewoon diefstal.quote:Op maandag 28 september 2020 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, ik snap het probleem niet.
Het ging om voedsel dat anders zou worden weggegooid.
Wees blij dat het dan toch nog geconsumeerd wordt in plaats van verspild.
Weet ik niet daar zijn advocaten en rechters weer voor.quote:Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind een staande voetje ook nogal iets. In hoeverre kun je nog spreken van een situatie waarin je van de werkgever niet in redelijkheid kunt verlangen dat hij het dienstverband voortzet als de gewraakte gedraging iets is wat hij zelf ook doet?
quote:Op maandag 28 september 2020 17:13 schreef Pendora het volgende:
20 jaar geleden was dit ook beleid in de supermarkt waar ik werkte.
Toch apartquote:Op maandag 28 september 2020 17:15 schreef Kaizen_ het volgende:
Een tien jaar geleden ging het allemaal wat soepeler in de supermarkt.
Precies, het mocht. Deze werknemers hebben op eigen houtje dingen op lopen eten en drinken. Maargoed, als je zegt dat dat diefstal is wordt je uitgemaakt voor NSB-erquote:Op maandag 28 september 2020 17:15 schreef Kaizen_ het volgende:
Een tien jaar geleden ging het allemaal wat soepeler in de supermarkt.. Het hele team mocht in het weekend altijd de left-over broodjes meenemen naar huis. Frikandelbroodjes, appelflappen en broodjes picanto () gingen altijd wel op. De baas stimuleerde dit zelfs - Anders werd het toch weggegooid.
Daarnaast was het natuurlijk standaard bieren op de vrijdagavond - Even een kratje in de koeling klaarzetten 's middags en het weekend inluiden.
Tsja, hoogstwaarschijnlijk heb ik geluk gehad met een coulante en toffe baas daar.quote:
Dan is het inderdaad diefstal.. Heel simpel. Maar op staande voet ontslaan vind ik wel belachelijk, hoor. Als je zo reageert kan je de volle wind van voren verwachten van het team - maar ook de ouders.quote:Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Precies, het mocht. Deze werknemers hebben op eigen houtje dingen op lopen eten en drinken.
Wat een onzin. Wie appelen vaart, wie appelen eetquote:Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar je gaat toch niet ongevraagd spullen opeten en drinken van je werkgever? Zal ik weer een saaie muts zijn, maar ik vind dat gewoon dom.
Ontslaan is wat apart ja. Waarschijnlijk wilden ze van personeelsleden af en pakten ze dit maar als reden.quote:Op maandag 28 september 2020 17:20 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Tsja, hoogstwaarschijnlijk heb ik geluk gehad met een coulante en toffe baas daar.
[..]
Dan is het inderdaad diefstal.. Heel simpel. Maar op staande voet ontslaan vind ik wel belachelijk, hoor. Als je zo reageert kan je de volle wind van voren verwachten van het team - maar ook de ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |