ja allemaal en met 40 man per huis en extra vroeg ja. Want iedereen in Nederland is altijd alleen maar bezig om maatregelen te omzeilen inderdaad. Je mag best denken dat er meer borrels thuisgeorganiseerd gaan worden, maar doen alsof dat het cafebezoek integraal en in gelijke mate gaat vervangen is niet een serieus te nemen standpunt.quote:Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef _serial_ het volgende: [..] Nee ze beginnen gewoon thuis en blijven daar.
Horeca om 22:00 dicht. Iedereen dus om 22:00 de hotels uit. Hihoquote:Op maandag 28 september 2020 14:11 schreef byah het volgende: [..] https://www.ad.nl/politie(...)publiek-br~a1c068dd/
Zo mee eens inderdaad. Het gaat een degelijk effect hebben op de besmettingen want een X percentage zal denken "dan maar niet.."quote:Op maandag 28 september 2020 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
ja allemaal en met 40 man per huis en extra vroeg ja. Want iedereen in Nederland is altijd alleen maar bezig om maatregelen te omzeilen inderdaad. Je mag best denken dat er meer borrels thuisgeorganiseerd gaan worden, maar doen alsof dat het cafebezoek integraal en in gelijke mate gaat vervangen is niet een serieus te nemen standpunt.
Ja bijzonder relevant wat jij en 'je maten' op de uni aan anekdotisch 'bewijs' ervaren.quote:Op maandag 28 september 2020 14:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan zullen mijn maten op de uni wel liegen
Ook omdat het zich vooral in de randstad concentreert.quote:Op maandag 28 september 2020 14:17 schreef roos94 het volgende:
Als kroegbaas in Zeeland met vrijwel 0 corona zou ik mij toch weer flink in den achterste genomen voelen met die nieuwe maatregelen. Je geeft ze nog een laatste trap en dat is dat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20200927quote:Diederik Gommers: „Ik zit zelf in het OMT. maar als ik eerlijk ben, moet het radicaal anders. Laten we de discussie die we daar voeren openbaar maken. Dan zien mensen de twijfels, de discussies, en dan begrijpen ze ook de conclusies.”
En jouw berichten zijn wel relevant omdatquote:Op maandag 28 september 2020 14:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja bijzonder relevant wat jij en 'je maten' op de uni aan anekdotisch 'bewijs' ervaren.
Atalanta vergeten?quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef groenen het volgende:
Tot op heden 0 besmettingen bij voetbalwedstrijden, maar we mogen nu gelukkig allemaal samen thuis gaan kijken.
Weten we ook de leeftijdsverdeling van de mensen die nu in het ziekenhuis en op de IC liggen? Zijn het allemaal (>75%) 75 Plussers?quote:
Voor het aantal opnames moet je de NICE cijfers gebruiken, niet die van de RIVM.quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef Simmertje het volgende:
Positief getest: 2999
Totaal: 114540 (+2914 ivm 5 corr.)
Opgenomen: 39
Totaal: 12664 (+38 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 22
Huidig: 144
Totaal: 3259
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6380
Dat is natuurlijk goed te vergelijken met hoe voetbalwedstrijden nu worden georganiseerd mbt publiek.quote:
Ik herhaal ook slechts wat uit de cijfers blijkt.quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
En jouw berichten zijn wel relevant omdat
Alsof dit de boosdoener was inderdaad. Clowns.quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef Dven het volgende:
Nederland en zijn boelermaatregelenprofvoetbal ging het juist uitstekend
horeca om 22:00 dicht
![]()
![]()
Lachwekkend
Nee, dat klopt, maar het gaat om het grotere geheel: mensenmassa's in en rond stadions.quote:Op maandag 28 september 2020 14:21 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk goed te vergelijken met hoe voetbalwedstrijden nu worden georganiseerd mbt publiek.
Dit lijkt me niet de juiste reactie.quote:
Wat een giller, laat ze naar Rotterdam komen krijg je verplicht les op locatiequote:Op maandag 28 september 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik herhaal ook slechts wat uit de cijfers blijkt.
https://www.nu.nl/amsterd(...)ysiek-onderwijs.html
Kreeg deze ook al via Whatsapp... Sowieso, wat is ACC? Er is wel een MCC: Ministriële Commissie Covid-19quote:Op maandag 28 september 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alle horeca en ook nog landelijk, als dit klopt. Geen idee wat de originele bron is overigens, het circuleert op Twitter.
[ afbeelding ]
Als er toch iets een gevalletje eigen schuld is, dan is het dit wel.quote:Op maandag 28 september 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik herhaal ook slechts wat uit de cijfers blijkt.
https://www.nu.nl/amsterd(...)ysiek-onderwijs.html
Maar hey, het volk laat zich in ieder geval niet bekappen!quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof dit de boosdoener was inderdaad. Clowns.
Waarbij heel Bergamo in bussen naar Milaan moest reizen?quote:
Hetzelfde geldt voor zaterdagen in een willekeurig druk stadscentrum, winkelcentrum, demonstraties etc.quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar het gaat om het grotere geheel: mensenmassa's in en rond stadions.
quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef Dven het volgende:
Nederland en zijn boelermaatregelenprofvoetbal ging het juist uitstekend
horeca om 22:00 dicht
![]()
![]()
Lachwekkend
Iets minder happen op twitterlekken zou schelen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:21 schreef Noek het volgende:
Mondkapjesplicht. Echt fijn voor al die mensen die dit al maanden wilden maar ze niet droegen.
Ook geen idee. Maar goed, er lijkt dus wel een kern van waarheid in te zitten.quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kreeg deze ook al via Whatsapp... Sowieso, wat is ACC? Er is wel een MCC: Ministriële Commissie Covid-19
Educated guess:ambtelijke commissie COVID 19quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kreeg deze ook al via Whatsapp... Sowieso, wat is ACC? Er is wel een MCC: Ministriële Commissie Covid-19
Ja ga vooral door met opdringen van je ervaringen als leidend voor de coronamaatregelen joh.quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat een giller, laat ze naar Rotterdam komen krijg je verplicht les op locatie
Hoeveel melden die dan?quote:Op maandag 28 september 2020 14:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Voor het aantal opnames moet je de NICE cijfers gebruiken, niet die van de RIVM.
Ik ga er een beetje vanuit dat het AD zich niet beroept op twitterlekken.quote:Op maandag 28 september 2020 14:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Iets minder happen op twitterlekken zou schelen.
Ja want bussen reden voor corona nergens anders in Bergamo en Milaan hahahahaquote:Op maandag 28 september 2020 14:23 schreef groenen het volgende:
[..]
Waarbij heel Bergamo in bussen naar Milaan moest reizen?
Maar ik had het over de maatregelen in de Nlse competitie.
Welke kern?quote:Op maandag 28 september 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook geen idee. Maar goed, er lijkt dus wel een kern van waarheid in te zitten.
De theorie die nooit door iemand is bevestigd en sinds het begin door menig expert is ontkracht? Da's geen theorie, maar gewoon dommigheid.quote:Op maandag 28 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
Volgens Diederik Gommers, voorzitter van de vereniging van Intensivisten, liggen er over twee weken 400 tot 700 covidpatiënten op de IC-afdelingen van Nederlandse ziekenhuizen.
Zover de theorie dat het virus milder is geworden.
Diederik zit aan de pillenquote:Op maandag 28 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
Volgens Diederik Gommers, voorzitter van de vereniging van Intensivisten, liggen er over twee weken 400 tot 700 covidpatiënten op de IC-afdelingen van Nederlandse ziekenhuizen.
Voetbal zonder publiek, horeca landelijk dicht om 22.00, gebruik van karretjes in supermarkten weer bemoedigen; komt allemaal ook in de berichtgeving van het AD terug.quote:
Die ene Italiaanse arts die elke keer hier voorbij kwamquote:Op maandag 28 september 2020 14:27 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De theorie die nooit door iemand is bevestigd en sinds het begin door menig expert is ontkracht? Da's geen theorie, maar gewoon dommigheid.
Je bedoelt gemeentes....quote:Op maandag 28 september 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:
Steden met +10 besmettingen of meer:
Een kapotte klok staat ook twee keer per dag goed, en dit zijn nu niet bepaald verrassende maatregelen. En als je maar genoeg maatregelen noemt zullen er altijd wel wat kloppen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voetbal zonder publiek, horeca landelijk dicht om 22.00, gebruik van karretjes in supermarkten weer bemoedigen; komt allemaal ook in de berichtgeving van het AD terug.
Laat Gommers zich niet met dit soort inschattingen bezighouden, zijn noodhospitaal in Ahoy heeft al genoeg gekost.quote:Op maandag 28 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
Dit ja. Sowieso tonen de cijfers nog steeds niet aan alsof de horeca zo'n groot probleem is. Helemaal niet de horeca in gebieden die veel minder getroffen worden. Vooral die gelegenheden een zetje geven. Niet alleen restaurants e.d., maar ook bioscopen en theaters. Ik snap dat ze hun best willen doen om over te komen alsof ze iets doen, maar dit is wel wat treurig. Juist bij de horeca is er meer controle dan bij mensen thuis. Toch wel duidelijk een enorm makkelijk doelwit.quote:Op maandag 28 september 2020 14:17 schreef roos94 het volgende:
Als kroegbaas in Zeeland met vrijwel 0 corona zou ik mij toch weer flink in den achterste genomen voelen met die nieuwe maatregelen. Je geeft ze nog een laatste trap de afgrond in en dat is het.
Op een gegeven moment is het zo verspreid dat het nauwelijks nog zin heeft om een paar uitzonderingsregio's te ontzien.quote:Op maandag 28 september 2020 14:17 schreef roos94 het volgende:
Als kroegbaas in Zeeland met vrijwel 0 corona zou ik mij toch weer flink in den achterste genomen voelen met die nieuwe maatregelen. Je geeft ze nog een laatste trap de afgrond in en dat is het.
Sociale bijeenkomsten werken als een petrischaaltje voor dit virus. De horeca, dus. En ook privéfeestjes, maar die zijn iets moeilijker aan te pakken.quote:Op maandag 28 september 2020 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Sowieso tonen de cijfers nog steeds niet aan alsof de horeca zo'n groot probleem is. Helemaal niet de horeca in gebieden die veel minder getroffen worden. Vooral die gelegenheden een zetje geven. Niet alleen restaurants e.d., maar ook bioscopen en theaters. Ik snap dat ze hun best willen doen om over te komen alsof ze iets doen, maar dit is wel wat treurig. Juist bij de horeca is er meer controle dan bij mensen thuis. Toch wel duidelijk een enorm makkelijk doelwit.
Ik vind de horeca landelijk om 22.00 uur dicht aardig verrassend, die had ik niet aan zien komen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een kapotte klok staat ook twee keer per dag goed, en dit zijn nu niet bepaald verrassende maatregelen. En als je maar genoeg maatregelen noemt zullen er altijd wel wat kloppen.
Het bericht spreekt overigens van helemaal geen publiek, ook niet bij de amateurs.
Hoe weet jij dat het is geregeld rond de stadions?quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:
Logische maatregelen wel die ze vanavond bekend gaan maken. Tijdens een mondiale pandemie met 15000 man in een stadion kruipen of lam worden in een kroeg is gewoon niet zo'n goed idee.
Ik ook niet. Vraag me wel af of ze onderscheid gaan maken. Waarom zou een restaurant dat alles netjes op orde heeft per se om 22u dicht moeten? Die nuance mis ik.quote:Op maandag 28 september 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind de horeca landelijk om 22.00 uur dicht aardig verrassend, die had ik niet aan zien komen.
Ja, laten we ervoor zorgen dat er straks een hetze komt op wetenschappers die iets gezegd hebben binnen het OMT.quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20200927
Gommers is wel echt een heldje
Nederlanders in algeme zin nemen hun verantwoordelijkheid niet... anders hadden we deze stijging toch niet?quote:Op maandag 28 september 2020 14:32 schreef hooibaal het volgende:
Het is vooral jammer dat de horecabranche zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen.
Alleen in de 3 grote steden hè.quote:Op maandag 28 september 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind de horeca landelijk om 22.00 uur dicht aardig verrassend, die had ik niet aan zien komen.
Amsterdam.quote:
Goed punt.quote:Op maandag 28 september 2020 14:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Nederlanders in algeme zin nemen hun verantwoordelijkheid niet... anders hadden we deze stijging toch niet?
Precies dat. Je wil dat het OMT een veilige plek is om alle onderwerpen te bespreken, ook onderwerpen die controversieel zijn zoals 'welke groepen in geval van code zwart'. Dat is de beste manier om ervoor te zorgen dat er helemaal geen beslissingen meer genomen worden.quote:Op maandag 28 september 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, laten we ervoor zorgen dat er straks een hetze komt op wetenschappers die iets gezegd hebben binnen het OMT.
En de NOS meldt nu dat er ook bij de amateurs geen publiek meer welkom is. Bericht lijkt dus wel degelijk goeddeels geklopt te hebben.quote:Op maandag 28 september 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een kapotte klok staat ook twee keer per dag goed, en dit zijn nu niet bepaald verrassende maatregelen. En als je maar genoeg maatregelen noemt zullen er altijd wel wat kloppen.
Het bericht spreekt overigens van helemaal geen publiek, ook niet bij de amateurs.
Nee, landelijk.quote:
Die reacties moet je wel even uitschakelen. De tyfus!quote:
Komt omdat Rutte weer met dezelfde holle retoriek gaat komen als altijd. 'We doen het samen' bla bla blaquote:Op maandag 28 september 2020 14:34 schreef VacaLoca het volgende:
Kunnen Gommers en Kuipers de persconferentie niet doen vanavond? Of dit iig ook opnieuw uitzenden.
Geven een veel beter beeld dan Rutte en De Jonge en doen veel beter aanspraak op gezond verstand.
De persco van politici roept alleen maar weerstand op proef ik (niet bij mij).
Sterker nog, dan zijn die uitzonderingsregios binnen no-time een hotspot.quote:Op maandag 28 september 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het zo verspreid dat het nauwelijks nog zin heeft om een paar uitzonderingsregio's te ontzien.
Ik denk dat Gommers een beetje verkeerd inschat hoe de gemiddelde Nederlander en media als de T. omgaan met begrippen als nuanceringen, (risico)afwegingen en meningsverschillen binnen een gremium.quote:Op maandag 28 september 2020 14:19 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20200927
Gommers is wel echt een heldje
NOS: https://nos.nl/artikel/23(...)22-00-uur-dicht.htmlquote:Op maandag 28 september 2020 14:36 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik zie dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)tm_campaign=whatsapp
Zeg maar doei tegen de amateurverenigingen danquote:Op maandag 28 september 2020 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En de NOS meldt nu dat er ook bij de amateurs geen publiek meer welkom is. Bericht lijkt dus wel degelijk goeddeels geklopt te hebben.
https://nos.nl/artikel/23(...)22-00-uur-dicht.html
Ben benieuwd. Zou toch een behoorlijke lijst zijn. Ook het thuiswerken lijkt met echte regels te worden benadrukt (hoewel het handhaven nog wel een ding wordt).quote:Op maandag 28 september 2020 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En de NOS meldt nu dat er ook bij de amateurs geen publiek meer welkom is. Bericht lijkt dus wel degelijk goeddeels geklopt te hebben.
https://nos.nl/artikel/23(...)22-00-uur-dicht.html
Ik zou eerder zeggen dat het kabinet hun zaakjes niet op orde hebben. Maanden na de start van de crisis. Er konden steeds minder mensen getest worden, terwijl er in eerste instantie aangegeven werd dat het juist van belang is dat iedereen zich kan laten testen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat de horecabranche zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen.
De NOS ook. Gaat wel wat gedoe opleveren bij jeugdwedstrijden, moet ik meerijdende ouders dan in hun auto laten zitten of wat?quote:Op maandag 28 september 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als het bij 3 weken blijft is het do-able denk ik.quote:Op maandag 28 september 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeg maar doei tegen de amateurverenigingen dan
Dit is funest inderdaad. Dit gaat niet om FC Knudde 6 waarbij Opa Piet elke zondag komt kijken, maar de 1e elftallen die om de zondag honderden - zo niet duizenden - supporters verwelkomen op het sportpark met alle inkomsten die daarbij komen kijken.quote:Op maandag 28 september 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeg maar doei tegen de amateurverenigingen dan
In dat voorbeeld van Nijmegen van gister mochten inderdaad alleen de rijdende ouders erbij zijn. Al het andere publiek was verboden.quote:Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NOS ook. Gaat wel wat gedoe opleveren bij jeugdwedstrijden, moet ik meerijdende ouders dan in hun auto laten zitten of wat?
Maar goed dat zijn praktische beslommeringen, in grote lijnen een goed verhaal denk ik.
Dit is echt niet na drie weken klaar.quote:Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het bij 3 weken blijft is het do-able denk ik.
Keeperstrainer, spitsentrainer, fysiotherapeut, leider, assistent-leider.quote:Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef trein2000 het volgende:
De NOS ook. Gaat wel wat gedoe opleveren bij jeugdwedstrijden, moet ik meerijdende ouders dan in hun auto laten zitten of wat?
Er gaan heel veel amateurverenigingen omvallen. En degene die niks hebben te verliezen die gooien alles gewoon wel open. Net als de Horeca. Sommige horeca hebben gewoon echt niks meer te verliezen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit is echt niet na drie weken klaar.
Maar die angst dat alle verenigingen het loodje leggen zie ik ook niet zo. Als je een fatsoenlijk ledenbestand hebt dan red je het heus wel.
Eens. Ik hoop wel dat ze er echt een (korte) termijn aan hangen. Om de angel uit de stijgende cijfers te halen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het bij 3 weken blijft is het do-able denk ik.
Tweeledig, als die kantines ook om 16.00 uur sluiten. Want FC Knudde verdient doorgaans net wat meer aan de derde helft van het zesde dan aan die paar supporters van het eerste. Want de toeschouwersaantallen die jij schetst zijn bijzonder zeldzaam in het amateurvoetbal tegenwoordig, helaas.quote:Op maandag 28 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is funest inderdaad. Dit gaat niet om FC Knudde 6 waarbij Opa Piet elke zondag komt kijken, maar de 1e elftallen die om de zondag honderden - zo niet duizenden - supporters verwelkomen op het sportpark met alle inkomsten die daarbij komen kijken.
Dat zijn juist de wedstrijden waar de regels het slechtst te handhaven zijn wegens ruimtegebrek.quote:Op maandag 28 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is funest inderdaad. Dit gaat niet om FC Knudde 6 waarbij Opa Piet elke zondag komt kijken, maar de 1e elftallen die om de zondag honderden - zo niet duizenden - supporters verwelkomen op het sportpark met alle inkomsten die daarbij komen kijken.
Dus alleen de grote clubs mogen blijven en de rest is helaas pindakaas. Wat een opvatting weer.quote:Op maandag 28 september 2020 14:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit is echt niet na drie weken klaar.
Maar die angst dat alle verenigingen het loodje leggen zie ik ook niet zo. Als je een fatsoenlijk ledenbestand hebt dan red je het heus wel.
Er is zat ruimte in die kantines en langs het veld, verenigingen hebben er juist alles aan gedaan om dat zo in te richten de voorbije maanden.quote:Op maandag 28 september 2020 14:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zijn juist de wedstrijden waar de regels het slechtst te handhaven zijn wegens ruimtegebrek.
Uiteraard, maar bij FOX zie je bij 2e en 3e divisie wedstrijden toch altijd wel fors wat publiek. Als dat voor een tijd niet meer mag, drukt dat enorm op de inkomsten van clubs.quote:Op maandag 28 september 2020 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tweeledig, als die kantines ook om 16.00 uur sluiten. Want FC Knudde verdient doorgaans net wat meer aan de derde helft van het zesde dan aan die paar supporters van het eerste. Want de toeschouwersaantallen die jij schetst zijn bijzonder zeldzaam in het amateurvoetbal tegenwoordig, helaas.
Vanmorgen nog in het nieuws: in de zorg en in de techniek is werk zat.quote:Op maandag 28 september 2020 14:42 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel banen gaat dit weer kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |