Viel het een beetje mee met de bouwfouten?quote:Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
vanmorgen de voorlopige oplevering gehad van ons nieuwe huis. Wel onder de indruk van de technieken die daarin verstopt zitten. Zin om te gaan verhuizen! Volgende week de sleutels, en dan voor kerstmis over...
Nice!quote:Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
vanmorgen de voorlopige oplevering gehad van ons nieuwe huis. Wel onder de indruk van de technieken die daarin verstopt zitten. Zin om te gaan verhuizen! Volgende week de sleutels, en dan voor kerstmis over...
Ja, zeker. Er waren een paar kleine aanmerkingen, maar eigenlijk allemaal cosmetisch.quote:Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Viel het een beetje mee met de bouwfouten?
Dat was dan wel zonder coronavirus waarbij je naar het werk gaat, bij andere mensen kan douchen en de zwembaden open zijn. Klein verschil met afgelopen zomer.quote:Op maandag 28 september 2020 11:25 schreef Clubsoda het volgende:
In mijn ervaring red je je best een poosje zonder douche. Wij hadden een week of 3 geen badkamer. We wasten ons vooral in de keuken bij de gootsteen. Ik heb een paar keer op mijn werk gedoucht, we zijn een keertje wezen zwemmen en hebben in het weekend bij mijn ouders gedoucht. Het was niet perse een lolletje maar ik heb geen behoefte gehad om een douche in mijn tuin te zetten.
Vorig jaar redde we het niet met de ketel op 60graden terwijl in de woonkamer de nachttemperatuur bij vorst niet onder de 16 graden komt.quote:Op maandag 28 september 2020 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou het eerst gewoon proberen, ik had de instelling in mijn oude huis ook zo dat hij met maximaal 55 graden verwarmt, en dat scheelt echt heel veel stookkosten, want anders jaag je water van 80 graden door de verwarming en het verwarmen van water van 55 naar 80 kost veel meer gas dan van 5 naar 55, en van 5 naar 55 moet het sowieso eerst om vervolgens van 55 naar 80 te verwarmen.
Ik had overal oude radiatoren, maar het werkte prima.
Je moet dan wel anders stoken; dus geen enorme nachtverlaging bijvoorbeeld.
Als je de boel goed geïsoleerd hebt zal de verwarming dan 's nachts ook amper aanslaan, maar zelfs met verzakte isolatie die eigenlijk bijgevuld moest worden kreeg ik het huis nog wel warm met stoken op maximaal 55 graden.
Gewoon een paar maanden testen, als je het niet redt dan merk je dat snel genoeg.
Als je een instelbare thermostaat hebt zou je ook nog eens in meerdere etappes kunnen verwarmen; het hoeft 's morgens niet gelijk 18½ graad te zijn, je bent warm van het slapen, een omgeving van 17 graden is ook nog goed.
Maar bijvoorbeeld een nachttemperatuur van 16 graden dan om 07.00 uur naar 17 graden om 10.00 uur naar 18 graden en om 15.00 uur naar 19 graden.
Of, als er de hele dag toch niemand thuis is dat schema om 15.00 uur, 17.00 uur en 19.00 uur.
Dat maakt echt herrie. Wat gaan julie eronder leggen?quote:Op maandag 28 september 2020 13:30 schreef exode het volgende:
Nee joh Vicky, dat is enorm frustrerend!
Ik zit met oordopjes in te werken en kan me amper concentreren, wat maakt zo'n vloerisolatie man een hoop lawaai joh. Oh en ik heb net een ongemakkelijk gesprek met hem gehad, hij is zoals hij zelf omschreef een complotdenker en dat was een geuzennaam geloof ik. Covid is een biowapen uit 2012 waar iedereen die aan de macht is vanaf weet. Dus ook onze Mark. Alles om ons allemaal onder de duim te krijgen. Ik ben gestopt met het gesprek te voeren, heb alleen zwijgend een beetje geknikt. Kortom ik ben blij dat ie weer onder de vloer ligt.
Vlijmen, Vught, Helvoirt, zoiets?quote:Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef Cathmar het volgende:
Wat zijn leuke plaatsen rond Den Bosch om te wonen? Of welke willen we vermijden? We zoeken naar iets voor de komende tien jaar, tot de kinderen de deur uit zijn. Ik vind het dus belangrijk dat het niet helemaal afgelegen is en goede middelbare op fiets afstand (half uur). Als iemand wat inzicht heeft: ik hoor het graag.
We oriënteren. Woonden altijd West Brabant en willen wat anders.
Bepaalde plaatsen in Zeeland zijn ook een optie maar dat is werk technisch gezien toch moeilijk(er)
Dank! Vlijmen ja? Ik ga het eens in de gaten houden.quote:Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Vlijmen, Vught, Helvoirt, zoiets?
vught idd wij wonen te zuidelijk voor jullie gok ik. Maar deze kant van brabant is ook leukquote:Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank! Vlijmen ja? Ik ga het eens in de gaten houden.
Dat wist ik welquote:Op maandag 28 september 2020 13:51 schreef exode het volgende:
F_r, we hadden niet echt veel keuze, onze kruipruimte is erg laag. Kortom: Tonzon. We hadden 2 keuzes: volspuiten met van die isolatieballetjes waardoor we niet meer bij onze leidingen en kabels konden komen of Tonzon.
Blijkbaar hebben we allemaal uitstekende spijkers onder de vloer dus die zijn net allemaal platgemept door hem. Ik wist niet dat hij zoveel moest boren en ben met terugwerkende kracht extra blij dat we perse wilden dat hij kwam als de kinderen de hele dag niet thuis waren. De woonkamer is ook een bende, luik om onder de vloer te komen is bij ons in de woonkamer onder de bank. Dus alles is verschoven.
Wat balen zeg SQ, raar ook nu geen koorts meer....
Ik blijf het liefst aan de west kant ja.quote:Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef F_r het volgende:
[..]
vught idd wij wonen te zuidelijk voor jullie gok ik. Maar deze kant van brabant is ook leuk
Ik ben topografisch niet zo best dus geen idee in welk deel wij wonenquote:Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik blijf het liefst aan de west kant ja.
Vlijmen vind ik best wat hebben. Qua scholen weet ik het allemaal niet hoor, maar qua voorzieningen kan dit allemaal wel.quote:Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank! Vlijmen ja? Ik ga het eens in de gaten houden.
Jij woont in Zuid-Oost Brabant.quote:Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ben topografisch niet zo best dus geen idee in welk deel wij wonen
quote:Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ben topografisch niet zo best dus geen idee in welk deel wij wonen
Kijk de kenner. Merciquote:Op maandag 28 september 2020 17:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij woont in Zuid-Oost Brabant.
Zaltbommel is ook leukquote:Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef Cathmar het volgende:
Wat zijn leuke plaatsen rond Den Bosch om te wonen? Of welke willen we vermijden? We zoeken naar iets voor de komende tien jaar, tot de kinderen de deur uit zijn. Ik vind het dus belangrijk dat het niet helemaal afgelegen is en goede middelbare op fiets afstand (half uur). Als iemand wat inzicht heeft: ik hoor het graag.
We oriënteren. Woonden altijd West Brabant en willen wat anders.
Bepaalde plaatsen in Zeeland zijn ook een optie maar dat is werk technisch gezien toch moeilijk(er)
quote:Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nice!
Wij wachten nog steeds op de verhuizers. In de offerte stond tussen 7.30 en 8.30. Toen ik om 9.00 ging bellen was het rond het middaguur, en net hoorde ik rond 15.00...
😭😭
Nu mag je het nooit meer vergeten.quote:
quote:Op maandag 28 september 2020 18:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nu mag je het nooit meer vergeten.
Of zoals ik tegen mijn klas zou zeggen.
Zoek een leeg laatje in je hoofd, in het kastje waar al je andere aardrijkskunde kennis zit, en stop het daarin. Laat maar eens zien.
En dan, kom ik je een keer snachts wakker maken. En eerst denk je. Waarom staat mijn juf naast mijn bed? Raar mens. En daarna moet je kunnen benoemen in welk provinciedeel je woont.
quote:Op maandag 28 september 2020 18:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben vandaag al 9 uur aan het luisteren naar hoe je geheugen werkt, maar dit is wel de leukste van de dag![]()
Neequote:Op maandag 28 september 2020 19:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beetje plausibel wat ik die patjakkers wijs maak?
Haha mwoh, maar voor deze leeftijd zeker goed genoeg én memorabel, dus dat is belangrijk.quote:Op maandag 28 september 2020 19:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beetje plausibel wat ik die patjakkers wijs maak?
Nee ze zijn nog niet eens begonnen met inladenquote:Op maandag 28 september 2020 18:04 schreef BE het volgende:
[..]Dat meen je niet!
En nu? Ben je al over?
Dat is wel heel ernstig niet ok Vicky.quote:Op maandag 28 september 2020 19:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee ze zijn nog niet eens begonnen met inladen
quote:Op maandag 28 september 2020 19:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee dat is het zeker niet en daar is ook al een verhitte discussie gevoerdquote:Op maandag 28 september 2020 19:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat is wel heel ernstig niet ok Vicky.
quote:Op maandag 28 september 2020 19:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee zeker niet.quote:Op maandag 28 september 2020 19:56 schreef BE het volgende:
[..]Dat meen je niet!
Hopelijk heb je nog niet betaald? Oh mijn hemel wat is dit kut zeg!
Nou meid, daar geef ik je echt zo ontzettend gelijk in! Ik zou ook echt doorgedraaid zijn ondertussen! Wat een ongelofelijk hufters zeg!quote:Op maandag 28 september 2020 19:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
Heel kut. Kan alleen maar janken en ben heel rusteloos..
Dat hadden we moeten doen. Maar er is al heel veel in de opslag. Huis moest wat leger voor de foto’s.quote:Op maandag 28 september 2020 19:30 schreef Hupje het volgende:
@:F_r Toen wij een half jaar huisloos waren, hadden we een Excel sheet met doosnummer, bijbehorende kamer, globale inhoud en locatie waar de doos opgeslagen werd. Werkte voor ons best goed, niets gehad wat we echt niet terug konden vinden.
Hm, ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de strengere corona maatregelen.
De baas blijkt een **×^÷ te zijn. De jongens die hier zijn zijn echt aardig, die kunnen er niks aan doen en snappen ons helemaal.quote:Op maandag 28 september 2020 20:00 schreef BE het volgende:
[..]
Nou meid, daar geef ik je echt zo ontzettend gelijk in! Ik zou ook echt doorgedraaid zijn ondertussen! Wat een ongelofelijk hufters zeg!![]()
Wat is hun excuus dan? Hadden ze jullie per ongeluk niet ingepland ofzo? Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen, maar ja, daar heb je ook niet veel aan natuurlijk...
Ik zeg altijd dat ze voor elk vak een kastje hebben. En dat er in alle kasten heel veel laatjes zitten. Zo heeft de rekenkast een laatje voor de tafels etcquote:Op maandag 28 september 2020 19:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
NeeMaar je koppelt wel een hoop ludieke context aan de herinnering dus de kans dat het werkt, acht ik wel vrij groot.
Jemig! Kansloos bedrijf. Wat hebben ze als reden opgegeven?quote:Op maandag 28 september 2020 19:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh wat rot ook voor die jongens :-( We hebben een keer iets dergelijks meegemaakt: verhuizing veel te krap ingeschat, ook nadat wij duidelijk hadden aangegeven dat het te krap was. Rond de lunch mannen naar het bedrijf gebeld om te laten weten dat het echt niet ging lukken en of er versterking kon komen, maar die was er niet. Het was heet, ze werden moe, en toen ging het mis.quote:Op maandag 28 september 2020 20:01 schreef Vicky het volgende:
De baas blijkt een **×^÷ te zijn. De jongens die hier zijn zijn echt aardig, die kunnen er niks aan doen en snappen ons helemaal.
T logeert last minute bij een vriendinnetje, A is hier nog.quote:Op maandag 28 september 2020 20:16 schreef Viv het volgende:
Vicky wat bizar, een verhuizing terwijl het al stikdonker is.![]()
Logeren je dochters elders vannacht? Die hebben morgenochtend gewoon weer school of niet? Pfff
Zwaar verkeerde planningquote:Op maandag 28 september 2020 20:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jemig! Kansloos bedrijf. Wat hebben ze als reden opgegeven?
Als je dichtbij woonde kwam ik je helpen!quote:Op maandag 28 september 2020 20:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
T logeert last minute bij een vriendinnetje, A is hier nog.
Ze gaan morgen niet naar schoolhet wordt nachtwerk
Thnx. Wij zitten hier ook nutteloos te wachten. Kunnen niksquote:Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als je dichtbij woonde kwam ik je helpen!
Sterkte. Even een hele zure appel dit.
Wij zijn vaak verhuisd met karretjes en aanhangers. Bak bier en worstenbroodjes. Maar dat was wel voordat iedereen kinderen had. Ik ga geen groep mensen meer optrommelen. Wij hebben ook amper tijd om anderen te helpen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:34 schreef lunapuella het volgende:
Met deze verhalen ben ik geloof ik blij dat ik al mijn verhuizingen altijd zelf (met vrienden/familie) geregeld heb. Professionals inschakelen zou je moeten ontzorgen, niet dit soort situaties opleveren.
Ja en je schakelt een bedrijf in om te ontzorgen, dit was alles behalve.quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
En dan denk je dat je alles zo goed geregeld hebt, je hebt je uit de naad gewerkt om alles op tijd af te krijgen. Verhuizen naar je droomhuis (to be, ik zag een mooie uitbouw in wording), dat zou iets positiefs moeten zijn. Zo jammer dit
Sterkte Vicky!
😘😘😘quote:Op maandag 28 september 2020 22:04 schreef Vicky het volgende:
Ik ben ondertussen met A in het nieuwe huis. De vrachtwagen komt zo voor de 1e rit.
2e rit is een halve wagen.
[..]
Ja en je schakelt een bedrijf in om te ontzorgen, dit was alles behalve.
ja, ze zijn vanmorgen vroeg begonnen met een klus Amsterdam- Haarlem en daarna naar ons gereden.quote:Op maandag 28 september 2020 22:36 schreef Lemijn het volgende:
Wat een drama Vicky. Bedoel je nou dat die mannen eerste en andere verhuizing hebben gedaan? Ook klote voor hun trouwens maar het meeste voor jullie natuurlijk. Hier heb je echt geen energie voor over op verhuisdag.... Fijn dat T uit logeren is. Wil je zelf niet ook het liefste weg?
Rit 2 is binnen...quote:Op dinsdag 29 september 2020 00:04 schreef FlyingFish het volgende:
Ik hoop dat je bed en beddengoed etc in de eerste rit zat Vicky. Sterkte ermee. Je moet maar zo denken, morgen heb je dit gedeelte iig achter de rug en voorlopig hoef je het niet nog een keer te doen. (En iig sowieso nooit meer met dat bedrijf).
Nu ze eenmaal begonnen zijn, gaat het nog best vlot! Eén ding is zeker: deze verhuizing vergeten jullie nooit meer.quote:
Hmm, verhuizingen zijn sowieso al vrij memorabel, ook zonder zulke fratsen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 02:05 schreef Viv het volgende:
Nu ze eenmaal begonnen zijn, gaat het nog best vlot! Eén ding is zeker: deze verhuizing vergeten jullie nooit meer.
Hij klinkt een beetje..... typischquote:Op maandag 28 september 2020 21:10 schreef exode het volgende:
Zucht! Heb vooraf duidelijk gezegd dat op maandag en donderdag ons huis kinderloos is. Daarom zou hij dus vandaag de klus klaren. Hij is van 10:30 tot 15:00 bezig geweest met een uur lunchen (en rare gesprekken dus). Echt....ik stelde dan donderdag voor. Nee hij komt morgen, hij draagt maar oorbeschermers.
Gelukkig!quote:
http://letmegooglethat.com/?q=ING+phishing+meldenquote:Op dinsdag 29 september 2020 07:43 schreef F_r het volgende:
Vicky hopelijk is alles goed gegaan
Ik kreeg een phishing sms van de ING kan ik daar nog ergens melden?
Fraudehelpdeskquote:Op dinsdag 29 september 2020 07:43 schreef F_r het volgende:
Vicky hopelijk is alles goed gegaan
Ik kreeg een phishing sms van de ING kan ik daar nog ergens melden?
Ik heb heel slecht geslapen. Te veel spanning in mijn lijf.quote:Op dinsdag 29 september 2020 07:58 schreef LeSage het volgende:
Jeetje Vicky, dat was echt een belachelijke situatie.
Ik hoop dat jullie uiteindelijk wel heerlijk hebben geslapen in hetnieuwe huis
Succes vandaag!quote:Op dinsdag 29 september 2020 07:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb heel slecht geslapen. Te veel spanning in mijn lijf.
Komt wel goed.
Ik zou sowieso die factuur de eerstkomende drie coronagolven niet betalen. Echt schandalig dit.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:24 schreef vencodark het volgende:
Succes Vicky vandaag! Ik las over je drama gisteren. Een rijkelijke korting op je factuur zou het minste zijn wat ze kunnen doen.![]()
Dat zou bij ons in de praktijk waarschijnlijk ook gebeuren maar het leek mij onsympathiek dat hier voor te stellen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou sowieso die factuur de eerstkomende drie coronagolven niet betalen. Echt schandalig dit.
Bij ons zijn ze ze gisteren en vandaag bezig om alle lessen op Snappet te gaan doen, ook in de klas, zodat bij evt uitval van de docent er thuis gewoon doorgewerkt kan worden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:26 schreef Nijna het volgende:
Vickysucces vandaag!
Exode spannend en dan moeten wachten tot vanmiddagsucces ook daar.
Jongste is thuis, juf is gisteren eind van de middag ziek naar huis gegaan, vandaag testen. Er was gisteren het plan om vanmorgen online iets te doen want er is geen vervanger te krijgen, maar kregen al bericht dat ze niet fit genoeg is. Ik hoop dat het meevalt.
Vorige week zat er blijkbaar iemand in de klas constant ontzettend te hoesten, mijn jongste was al aan het klagen, want ze waren bezig met de entreetoets en het stoorde echt enorm zei ze.
Hier was al wel een thuiswerkboekje meegekomen 2 weken terug, voor het geval dat iemand thuis kwam met snot of als juf ziek zou worden. En ze kunnen via basispoort een en ander doen, dat doen ze op school ook normaal gesproken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze ze gisteren en vandaag bezig om alle lessen op Snappet te gaan doen, ook in de klas, zodat bij evt uitval van de docent er thuis gewoon doorgewerkt kan worden.
De factuur heeft mijn man afgehandeld 😄quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:24 schreef vencodark het volgende:
Succes Vicky vandaag! Ik las over je drama gisteren. Een rijkelijke korting op je factuur zou het minste zijn wat ze kunnen doen.![]()
Hebben ze wel netjes gewerkt verder?
@:exode Jij ook succes met je vloer.![]()
Dat deden ze bij ons al voor de hele crisis, dus tijdens het thuiszitten konden ze gewoon zoals gewend op de tablet werken. Alleen voor schrijven hadden ze een boekje nodig. Bij niet naar school mogen maar niet ziek zijn, werken ze gewoon door via Snappet en hun planning, heel prettig is dat. Dankzij een boel stagiaires zijn er nog geen klassen naar huis gestuurd maar ik vermoed dat dan hetzelfde geldt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze ze gisteren en vandaag bezig om alle lessen op Snappet te gaan doen, ook in de klas, zodat bij evt uitval van de docent er thuis gewoon doorgewerkt kan worden.
Dat wordt een lange herfst en winter.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:34 schreef LeSage het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat gisteren een groep 1 (nog klein, daar komen nog instromend bij gedurende het schooljaar) opgedeeld was over verschillende kleuterklassen omdat de juf ziek was. En dan is het pas september.
Verder zit ik zelf ook al met een probleem, want S. is aan het hoesten. Morgen is mijn moeder de vaste oppas, maar zij wil (begrijpelijkerwijs, docente) niet oppassen als S. ziek is. Mijn werkgever nam nog niet op net, maar echt zin in dit gesprek heb ik niet. Dit gaat een moeizame tijd worden ben ik bang.
Moet hij met alleen hoesten ook thuis blijven dan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:34 schreef LeSage het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat gisteren een groep 1 (nog klein, daar komen nog instromend bij gedurende het schooljaar) opgedeeld was over verschillende kleuterklassen omdat de juf ziek was. En dan is het pas september.
Verder zit ik zelf ook al met een probleem, want S. is aan het hoesten. Morgen is mijn moeder de vaste oppas, maar zij wil (begrijpelijkerwijs, docente) niet oppassen als S. ziek is. Mijn werkgever nam nog niet op net, maar echt zin in dit gesprek heb ik niet. Dit gaat een moeizame tijd worden ben ik bang.
Dat ligt eraan. Volgens de beslisboom is en kuch of incidenteel hoesten (lekker subjectief) oké, maar structureel hoesten = thuisblijven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Moet hij met alleen hoesten ook thuis blijven dan?
Bij (meer dan incidenteel) hoesten moeten ze thuisblijven. Er wordt regelmatig gehoest, dus dan maar thuis. Ideaal is het niet, maar nog minder ideaal is het als de leerkrachten dadelijk ook allemaal ziek zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Moet hij met alleen hoesten ook thuis blijven dan?
Ah, dat had ik dan weer niet in de gaten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Volgens de beslisboom is en kuch of incidenteel hoesten (lekker subjectief) oké, maar structureel hoesten = thuisblijven.
Hopelijk een vorm van astma waar hij overheen kan groeien. Wel vervelend.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:41 schreef exode het volgende:
Zo dat was een lange middag met veel wachten. Het goede nieuws: B is wel licht allergisch voor koemelk en pinda maar is er blijkbaar tolerant voor/van/over (?). Kortom, geen last van dus lekker negeren. Dit nav onze ervaringen en vooral het gebrek aan ervaring want hij heeft zelden buikpijn, diarree etc.
Hij heeft zoals verwacht en getest hooikoorts in de meest uitgebreide vorm (bomen, grassen, kruiden) en huisstofmijt allergie. We hebben voor de hooikoorts een neusspray gehad die ook verlichting voor zijn stof reactie zal geven.
MAAR waar we eigenlijk al 'bang' voor waren, hij heeft ook astma. De huisarts vermoedde het niet, wij wel en de kinderarts bedacht het meteen bij zijn klachten en allergiebeeld. 2 keer zuchten was al genoeg, hij piept. We hadden al een puffer, nu nog 1 voor dagelijks gebruik. Over 2 maanden een afspraak bij een longverpleegkundige en in januari weer met de kinderarts om te kijken hoe het gaat.
Ik ben wel blij dat we nu weten hoe en wat en er medicijnen voor zijn, maar ik vind het wel naar.
Had dat klasgenootje van mijn jongste vorige week dus eigenlijk ook gewoon thuis moeten blijven...quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Volgens de beslisboom is en kuch of incidenteel hoesten (lekker subjectief) oké, maar structureel hoesten = thuisblijven.
Lange zit, maar een hoop wijzer. Hopelijk gaat de medicatie verlichting geven, dat zou wel fijn zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:41 schreef exode het volgende:
Zo dat was een lange middag met veel wachten. Het goede nieuws: B is wel licht allergisch voor koemelk en pinda maar is er blijkbaar tolerant voor/van/over (?). Kortom, geen last van dus lekker negeren. Dit nav onze ervaringen en vooral het gebrek aan ervaring want hij heeft zelden buikpijn, diarree etc.
Hij heeft zoals verwacht en getest hooikoorts in de meest uitgebreide vorm (bomen, grassen, kruiden) en huisstofmijt allergie. We hebben voor de hooikoorts een neusspray gehad die ook verlichting voor zijn stof reactie zal geven.
MAAR waar we eigenlijk al 'bang' voor waren, hij heeft ook astma. De huisarts vermoedde het niet, wij wel en de kinderarts bedacht het meteen bij zijn klachten en allergiebeeld. 2 keer zuchten was al genoeg, hij piept. We hadden al een puffer, nu nog 1 voor dagelijks gebruik. Over 2 maanden een afspraak bij een longverpleegkundige en in januari weer met de kinderarts om te kijken hoe het gaat.
Ik ben wel blij dat we nu weten hoe en wat en er medicijnen voor zijn, maar ik vind het wel naar.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hopelijk een vorm van astma waar hij overheen kan groeien. Wel vervelend.
Ik kreeg vandaag de uitslag ook van mijn test.
En ze noemde een hele riedel(beetje wat jouw zoon ook heeft + katten) . Dus ik vraag. En de paarden? Want daar was de test immers voor.
Oh daar stond niks over in de uitslag. Maar ze zou wel even bellen met het diagnostisch centrum.
Belt ze even later terug.... zijn ze vergeten op paarden te testen... ehm Oke....![]()
![]()
Dus ze hadden nog wat bloed dacht ze. En ze zouden kijken of het nog genoeg was om te checken of ik allergisch ben voor paarden.
jezus, wat een brutaliteit toch zeg. Laatst had mijn broer ook zoiets, hij heeft zo'n Toyota Prius, en kennelijk zijn bepaalde onderdelen daarvan ook erg gewild. ZIjn katalysator bleek onder zijn auto af te zijn gezaagd. Duur geintje.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:58 schreef Nijna het volgende:
Man op kunnen halen onderweg naar huis, hij had gecarpooled met collega.
Uitlaat onder de auto weggejat.
Auto afgesleept. Morgen verzekering bellen of het gedekt is...
Geen goed woord voor de debielen die dit soort fratsen uithalen
Dat hebben ze bij mijn oud collega ook gedaan. Voor zn huis! Oude auto maar net nieuwe katalysator.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:28 schreef trui het volgende:
[..]
jezus, wat een brutaliteit toch zeg. Laatst had mijn broer ook zoiets, hij heeft zo'n Toyota Prius, en kennelijk zijn bepaalde onderdelen daarvan ook erg gewild. ZIjn katalysator bleek onder zijn auto af te zijn gezaagd. Duur geintje.
Het hele stuk is weg, inclusief de katalysator inderdaad...quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:28 schreef trui het volgende:
[..]
jezus, wat een brutaliteit toch zeg. Laatst had mijn broer ook zoiets, hij heeft zo'n Toyota Prius, en kennelijk zijn bepaalde onderdelen daarvan ook erg gewild. ZIjn katalysator bleek onder zijn auto af te zijn gezaagd. Duur geintje.
Door het metaal wat er in zit. Palladium en platina.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het hele stuk is weg, inclusief de katalysator inderdaad...
Schijnen nog wel wat waard te zijn...
Precies. In verhouding levert dat echter veel minder op dan wat het kost om een nieuwe katalysator te laten plaatsen, dus echt wel shocking dat dit op grote schaal plaatsvindt. (maar ja dat geldt ook voor koperdieven etc.)quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Door het metaal wat er in zit. Palladium en platina.
Die had ik eergisteren ook ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:30 schreef Tink89 het volgende:
Dreumes heeft koorts, kdv laat het net weten. Hallo thuisisolatie, toch? Dat wordt gedoe deze week. Afspraak met de psych morgen, amper boodschappen in huis... Ga denk ik maar op afstand even bij de buren aanbellen of die eea kunnen meebrengen.
Kloptquote:Op woensdag 30 september 2020 12:48 schreef Clubsoda het volgende:
Bij een huisgenoot met koorts blijft iedereen binnen toch?
Ja dat dacht ik dus ook. Man is iig op weg naar huis en haalt kind op.quote:Op woensdag 30 september 2020 12:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt![]()
https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-corona
Mijn jongste had ook astma vanaf z’n 6e, denk ik. Inmiddels is z’n laatste puf 5 jaar geleden en is hij goedgekeurd om te scuba duiken. Ik hoop dat het de jouwe ook zo vergaat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:15 schreef exode het volgende:
Ja ik hoop nu vooral dat de medicijnen aan gaan slaan. Hij is best vaak benauwd en dat is echt naar om te horen. Hij benoemt het zelf ook echt dus hij heeft er echt last van. Het is zo'n actief mannetje, ik hoop niet dat het hem gaat beperken.
Oh en de vloerenman startte vandaag om 11:00 en was om 19:00 klaar.....Pfff ik ben blij dat het klaar is. Het ziet er zover ik kan beoordelen top uit iig.
Klopt niet... regels voor kinderen zijn andersquote:Op woensdag 30 september 2020 12:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook. Man is iig op weg naar huis en haalt kind op.
quote:Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Klopt niet... regels voor kinderen zijn anders
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
Toevallig opgezocht van de week omdat ons nichtje een dagje koorts had en hier de hele middag gespeeld had.
quote:Huisgenoten van een kind met verkoudheidsklachten zonder koorts en/of benauwdheid, dat naar de kinderopvang of de basisschool gaat, hoeven niet thuis te blijven, als zij zelf geen klachten hebben. De huisgenoten moeten wel thuis blijven als het kind naast milde klachten die passen bij COVID-19 ook koorts heeft en/of benauwd is, en uiteraard wanneer het kind positief getest wordt.
Maar er zijn geen aparte regels voor koorts zonder verkouden. Het is a) verkouden, b) verkouden + koorts, c) verkouden + benauwd. Meer smaakjes zijn er nietquote:Op woensdag 30 september 2020 13:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
De vraag is dus of het kind alleen koorts heeft, of óók verkouden is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 september 2020 13:24 schreef amaranta het volgende:
Gecondoleerd DeepFreeze. Hebben ze hem gevonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 september 2020 13:28 schreef mefke79 het volgende:
Jemig Deepfreeze, dat is naar nieuws. Woonde hij alleen?
Klopt, mijn peuter had wat koorts na zijn DTP prik. Daarvoor hoefden we ook niet thuis te blijven (nagevraagd bij de GGD).quote:Op woensdag 30 september 2020 13:27 schreef mefke79 het volgende:
Koorts zonder covid achtige klachten is kind niet welkom maar ouders hoeven niet thuis te blijven, dat is wat ik eruit afleid. En wat ook logisch is want anders zou je binnen moeten blijven bij bijvoorbeeld een bewezen oorontsteking oid.
Whaha ontploft. Overal dozen en ellende 🤣🤣quote:Op woensdag 30 september 2020 15:04 schreef F_r het volgende:
Gecondoleerd deepfreeze
Exode met medicatie kunnen ze tegenwoordig gelukkig wel veel. Beter dan benauwd zijn. Hopelijk merken jullie snel verschil en ook mbt de vloer
Vicky hoe is het nu in het nieuwe huis?
Voor de grotere /weekboodschappen AH of Jumbo laten thuisbezorgen?quote:Op woensdag 30 september 2020 13:56 schreef Tink89 het volgende:
Gecondoleerd deepfreeze!
En prul heeft - zoals altijd in de herfst - een snotneus en nu dus koorts. Ze hoest niet, niest niet en is niet verkouden. Ik ga haar sowieso niet laten testen, dus dan maar even binnen blijven met z'n allen. Ik wil liever het corona-probleem niet onnodig groter maken, dus dan maar zo.
Nu even iemand zoeken die een boodschap kan meebrengen van de winkel. Even de behulpzame buren maar inschakelen.
Nou, ik moest echt naar de action. Mijn zoon en ik waren de enigen met een mondkapje op.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:25 schreef amaranta het volgende:
Straks ff mondkapjes hamsteren bij dn A.C.tion
Ik voelde me ook raar. En dat iedereen naar ons keek hielp niet daarbijquote:Op woensdag 30 september 2020 19:26 schreef Tink89 het volgende:
Inmiddels heeft prul ook twee keer alles helemaal vol gespuugd. Geen corona dus volgens de huisarts en ook geen isolatie. Wel nog steeds koorts...
En ik droeg net een mondkapje in de winkel en was de enige. Voelde me toch wel raar ofzo.
Beterschap!quote:Op woensdag 30 september 2020 19:26 schreef Tink89 het volgende:
Inmiddels heeft prul ook twee keer alles helemaal vol gespuugd. Geen corona dus volgens de huisarts en ook geen isolatie. Wel nog steeds koorts...
En ik droeg net een mondkapje in de winkel en was de enige. Voelde me toch wel raar ofzo.
Maar in Spanje is het toch kinderen vanaf 6 jaar ook?quote:Op woensdag 30 september 2020 19:56 schreef Cathmar het volgende:
Gecondoleerd DF. Sterkte x
Mondkapjes. Hier sinds maart, iedere dag, overal, ook op school. Zonder enige moeite. Gewoon opdoen. Blijft de vrijheden geven die we ook zo belangrijk vinden. Zonder die dingen gaat het straks sowieso allemaal weer dicht.
Ja vanaf zes jaar.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar in Spanje is het toch kinderen vanaf 6 jaar ook?
Mijn kinderen hadden (hebben) vandaag Spaanse les. In Nederland welteverstaan, en tijdens die les is het dus verplicht om een mondkapje op te dragen omdat het van de Spaanse overheid moet of zoiets dergelijks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Die is leuk!quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef LeSage het volgende:
Mocht iemand zelf nog creabea aan de slag willen gaan voor mondkapjes:
https://www.craftpassion.com/face-mask-sewing-pattern/
Deze heeft verschillende maten en varianten, met filmpjes op YouTube.
Heb ze voor op vakantie toen ook gemaakt voor de kinderen, omdat ik niet wist wat daar de regels zouden zijn.
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:26 schreef Clubsoda het volgende:
Je hoeft er niet mee in bad hoor\flauw
Ja buh, een bril in in winter is echt kak, het beslaat, het wordt natquote:Op woensdag 30 september 2020 22:55 schreef LeSage het volgende:
Het brilprobleem is voor mij ook aanwezig. Enige jammere, maar na een paar minuten slaat hij niet meer aan.
Carnaval in een volle kroeg met bril die aanslaat. Ellende. Overal kleuren, muziek super hard en ik die niets ziet
Dat valt mij in de trein ook op idd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Een groot deel van de mensen met een wegwerpmasker heeft het nut en de functie van het metalen neusstukje nog niet ontdekt neeMaakt een groot verschil in draagcomfort!
Same. Hier ook binnen (in gezelschap) en buiten. Alleen bij intensief sporten (en in het team van jongste hebben afgelopen week tot nu toe 2 jongens positief getest) en als je eet/drinkt hoeft het niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:56 schreef Cathmar het volgende:
Mondkapjes. Hier sinds maart, iedere dag, overal, ook op school. Zonder enige moeite. Gewoon opdoen. Blijft de vrijheden geven die we ook zo belangrijk vinden. Zonder die dingen gaat het straks sowieso allemaal weer dicht.
Ik zou in principe gewoon gaan, maar misschien het zwembad even laten zitten. Met een slag om de arm ivm wat er voor die tijd nog zou kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:24 schreef mousemicky het volgende:
En verder ben ik in dubio over onze geboekte herfstvakantie. We hebben een tijdje geleden een weekje Landal geboekt. Dat leek prima te kunnen, tijdslots in zwembad etc, maar soit, dat is prima te doen. Maar gezien de laatste ontwikkelingen twijfel ik. Alles is betaald, omboeken en annuleren niet meer mogelijk (tenzij overheidsmaatregelen die zeggen dat t park dicht moet oid, ik heb de algemene voorwaarden inmiddels uitgebreid bestudeerd).
Wat zouden jullie doen? Enerzijds denk ik: we kunnen net zo goed daar zijn als thuis, het is een bungalow, we zullen veel buiten zijn (veel speeltuinen voor de kinderen). Aan de andere kant is er het ‘onnodige reizen’... Ik denk er nog maar eens over na, we zouden pas de 19e gaan.
Mijn herbruikbare wel hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
En metalen neusstukje? Ik heb herbruikbare, die hebben geen neusdingetjes.
Ik zou zeker gaan (mits met eigen vervoer). De kans is best reëel dat over een paar weken het land weer op slot gaat, en dan ben je voor die tijd er toch nog even uit geweest met elkaar. Afstand houden en binnen blijven kan daar net zo goed als thuis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:24 schreef mousemicky het volgende:
Ik ga zometeen maar eens een paar wasbare mondkapjes scoren, hoop dat de lokale kruidvat nog voorraad heeft.
En verder ben ik in dubio over onze geboekte herfstvakantie. We hebben een tijdje geleden een weekje Landal geboekt. Dat leek prima te kunnen, tijdslots in zwembad etc, maar soit, dat is prima te doen. Maar gezien de laatste ontwikkelingen twijfel ik. Alles is betaald, omboeken en annuleren niet meer mogelijk (tenzij overheidsmaatregelen die zeggen dat t park dicht moet oid, ik heb de algemene voorwaarden inmiddels uitgebreid bestudeerd).
Wat zouden jullie doen? Enerzijds denk ik: we kunnen net zo goed daar zijn als thuis, het is een bungalow, we zullen veel buiten zijn (veel speeltuinen voor de kinderen). Aan de andere kant is er het ‘onnodige reizen’... Ik denk er nog maar eens over na, we zouden pas de 19e gaan.
Ik zou denken, gewoon gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:24 schreef mousemicky het volgende:
Ik ga zometeen maar eens een paar wasbare mondkapjes scoren, hoop dat de lokale kruidvat nog voorraad heeft.
Wij hebben een weekend Landal staan in november, ik weet het ook nog niet. Ik weet niet of het goed voelt om in een huisje te gaan zitten waar die dag nog een ander in heeft gezeten.quote:
Dat lijkt idd zo als je de website bekijkt, maar geldt alleen bij negatief reisadvies/ code rood. Wij hebben geboekt in Nederland, dus dan geldt dit niet (als we een Belgisch park geboekt zouden hebben wel dus). En verder zijn er nog een hoop kleine lettertjes die je natuurlijk pas ziet als t al allemaal betaald is (eigen fout, weet ik).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:30 schreef exode het volgende:
MM, Landal heeft toch een omboek garantie? Tenminste dat staat zo groot op hun website. Of is dat inderdaad alleen bij overheidsmaatregelen?
Anders zou ik wel gewoon gaan eerlijk gezegd, inderdaad je bent veel buiten en lekker in een ander huisje. Je gaat met de auto neem ik aan en zal zoveel mogelijk met je gezin zijn.
Oh daar zou ik ook overheen lezen, ik ging er door die zin echt vanuit dat je om kan boeken, altijd. Daar mag de reclame code commissie zich wel even over buigen dan. Wij zijn als bedrijf voor minder beboet....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:35 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat lijkt idd zo als je de website bekijkt, maar geldt alleen bij negatief reisadvies/ code rood. Wij hebben geboekt in Nederland, dus dan geldt dit niet (als we een Belgisch park geboekt zouden hebben wel dus). En verder zijn er nog een hoop kleine lettertjes die je natuurlijk pas ziet als t al allemaal betaald is (eigen fout, weet ik).
Voorlopig zeg ik nog maar niks tegen de kinderen. Het zwembad was namelijk de reden om dit park te boeken...
Je kan ze ook bellen hoor. En vaak zijn er echt geen problemen met om boeken of later gaan. Aan de andere kant is het op zo'n park goed te doen. Bij landal kan je online reserveren voor je zwembad. Dat kan voor 3 dagen tegelijk. Heb ik toen ook gedaan en als er dan een dag om was meteen voor de 4de gereserveerd. En overal staan pijlen en word er (wij zaten er in de zomervakantie) veel gedaan voor die 1,5m.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:24 schreef mousemicky het volgende:
Jep, idd te laat voor regulier omboeken. Ik was iets te traag met bedenken dat de herfstvakantie er al snelaan kwam.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:35 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben een weekend Landal staan in november, ik weet het ook nog niet. Ik weet niet of het goed voelt om in een huisje te gaan zitten waar die dag nog een ander in heeft gezeten.
Ik heb het al verzet van maart naar dan, dus ik weet niet of ik het nog een keer kan verzetten. Als de corona voorwaarden sowieso gelden, ben jij nu helaas te laat voor omboeken naar een andere datum (dat moet 28 dagen van te voren).
Er zijn inderdaad trucjes, ook door zelf een bepaalde beweging te maken. Maar voor mij is 10.000 stappen (uberhaupt bewegen) wel goed. Ik zit al op 2000 vandaagquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, kun je de stappenteller niet aan een druk spelend kind hangen? Mijn oudste heeft eens een lego-bouwsel gemaakt van een automotor om dat te fixen![]()
Landal zou ik nog wel doen. Even eruit, genoeg ruimte meestal in en om de huisjes. Maar als het je geen goed gevoel geeft,kun je altijd even bellen. Ze waren in het voorjaar makkelijk toen we iets wilden veranderen.
Lekker bezig!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:52 schreef exode het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad trucjes, ook door zelf een bepaalde beweging te maken. Maar voor mij is 10.000 stappen (uberhaupt bewegen) wel goed. Ik zit al op 2000 vandaag
Ik heb bij Ali een hele set van die metalen neusbrugjes besteld die ik in mijn masker kan schuiven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
En metalen neusstukje? Ik heb herbruikbare, die hebben geen neusdingetjes.
Ik heb ze ook van Aliquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:11 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Ik heb bij Ali een hele set van die metalen neusbrugjes besteld die ik in mijn masker kan schuiven.
100 stuks voor een paar euro
Dat is het zeker. Maar nu gaan jullie ook nieuwe herinneringen creëren in je huidige huis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb ze ook van Ali
Best wel een beetje een rare dag vandaag.
Op 1 oktober 2004 kregen we de sleutel van ons eerste huis. Een huis vol herinneringen, waar liefde was, waar geluk was, waar we verdrietige dingen hebben mee gemaakt, waar we lol gehad hebben, het huis waar A en T geboren zijn.
Straks geven we de sleutel door aan de volgende bewoner.
16 jaar.... best een lange tijd.
Ja, misschien wel, maar de plekken zitten echt halverwege de muur. het is trouwens bij een stuk van het huis waar een plat dak zit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:37 schreef Viv het volgende:
@:Vicky dat is niet niks inderdaad.Ons vorige huis is waar we woonden toen we afstudeerden, toen we onze eerste echte baan kregen, toen we trouwden, toen ik zwanger werd. Maar in ons nieuwe huis werd ZZ geboren, dus dat was ook al snel echt "ons" huis.
@:amaranta een dakdekker?
Foto in nieuwe postquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:39 schreef exode het volgende:
Waar zijn die plekken Amaranta? Wij hebben vochtplekken in de hoekjes van 2 slaapkamers, dat is een ventilatieprobleem. Maar als je echt vlekken op de je wanden hebt, kan het doorslag zijn van binnen, zitten ze hoger dan ligt je probleem wellicht bij je dak. Is het een plat dak? Ik zou eerst het dak laten checken.
Halverwege de muur welquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:39 schreef exode het volgende:
Waar zijn die plekken Amaranta? Wij hebben vochtplekken in de hoekjes van 2 slaapkamers, dat is een ventilatieprobleem. Maar als je echt vlekken op de je wanden hebt, kan het doorslag zijn van binnen, zitten ze hoger dan ligt je probleem wellicht bij je dak. Is het een plat dak? Ik zou eerst het dak laten checken.
Ja, het is de bijkeuken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:45 schreef exode het volgende:
En daar zit een plat dak boven? Ik zou een dakdekker bellen, lijkt op lek vanaf boven.
Nee, ik heb geen enkele afvoer gecheckt. Maar deze vochtplekken zitten er eigenlijk al sinds dat we hier introkken. Als de leiding verstopt zat dan hadden we dat afgelopen jaar wel gemerkt denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:50 schreef SQ het volgende:
heb je je afvoer ook al gecheckt?
Als die verstopt zit loopt het water al gauw gewoon je huis in
De vorige buren hadden ook issues in de garage, eerst een hoop geneuzel over dat het van het dak van onze kant van de garage naar binnen zou lopen (kon helemaal niet want daar zat een rand tussen) toen gezeur dat het aan het grind op ons dak zou liggen, maar ik zag telkens als ik op zolder was heel duidelijk dat er soms "blaren" op hun garagedak zaten, net als op die foto.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:59 schreef amaranta het volgende:
Hmmm foto van bovenaf. Misschien toch dat dakleer? Ligt niet echt strak. Waar het lekt is links in de hoek
[ afbeelding ]
Waar dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:10 schreef SQ het volgende:
Volgens mij zie ik al waar het probleem zit![]()
Ik heb trouwens niet echt tips, ik zou even rondbellen in de regio.
Hahahaha Dennis kom maar! Als Kim dat goed vindt natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:17 schreef Leandra het volgende:
Toch wel jammer dat we nu niet weten of Dennis echt was of een troll
Heb je bij het huis de rekeningen niet van dat soort zaken niet gehad?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:20 schreef amaranta het volgende:
Ik heb de vorige eigenaar een bericht gestuurd met de vraag wie het dak leer heeft vervangen tijdens de verbouwing. Maar ik weet niet of zijn WhatsApp account nog wel actief is. Bericht blijft op een vinkje staan. Dat heb ik al een keer eerder gehad toen ik hem een bericht stuurde.
Oosterbosch in Wintelre! Tikkeltje lomp maar komt afspraken na en levert goed werk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen enkele afvoer gecheckt. Maar deze vochtplekken zitten er eigenlijk al sinds dat we hier introkken. Als de leiding verstopt zat dan hadden we dat afgelopen jaar wel gemerkt denk ik.
Jullie een tip voor een betrouwbare dakdekker in deze regio?
Alleen als de verkoper er vanaf wist.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oosterbosch in Wintelre! Tikkeltje lomp maar komt afspraken na en levert goed werk.
Enne, is dat dan niet zoiets als een verborgen gebrek? Of hoe werkt dat?
Haha ik was op zoek naar de rekening van een dakdekker die in het het vorige huis is geweest. Tot ik bedacht dat ik alle rekeningen daar achter heb gelaten ivm garantie ed.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je bij het huis de rekeningen niet van dat soort zaken niet gehad?
Ik heb de hele map met dingen van het huis achtergelaten, had mijn moeder ook gedaan toen wij het van hen kochten, dus dat leek me wel zo logisch. Je kunt er toch niets meer mee als je er niet meer woont, maar misschien is het helemaal niet normaal om dat soort dingen achter te laten, dat weet ik dus niet
Die heeft hier niet gewoond. Huis is verkocht zoder dat ze hier gewoond hebben. En ik moet ook zeggen dat de wanden gewoon helemaal wit waren toen we het huis betrokken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Alleen als de verkoper er vanaf wist.
Aangezien Amaranta schreef: “vochtplekken zitten er al sinds we erin trokken” dacht ik, dat moet de vorige eigenaar dan toch ook gezien hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Alleen als de verkoper er vanaf wist.
Nou ja, ik bedoelde te zeggen dat het in het afgelopen jaar wel vaker hard heeft geregend, en na een bui is de muur dus vochtig.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:56 schreef Malteser het volgende:
[..]
Aangezien Amaranta schreef: “vochtplekken zitten er al sinds we erin trokken” dacht ik, dat moet de vorige eigenaar dan toch ook gezien hebben.
Want wat jij schrijft, klopt inderdaad. Maar het ligt iets anders begrijp ik nu van Amaranta.
Is het limited, of nieuwe vaste collectie?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:24 schreef exode het volgende:
Dat dak ziet er niet goed uit Amarant, lijkt wel alsof er over de oude dakbedekking heen is gelegd. Meestal krijg je 10 jaar garantie, maar dan moet je inderdaad wel de gegevens van de oude eigenaar krijgen.
Ik ben net toch naar de Ikea gegaan, wat een rust! En ik denk dat ongeveer de helft een monddoekje droeg (inclusief ik, yes niet vergeten). Snel de Lego sets gekocht en weer naar buiten gegaan. Meteen voor de halve finale meegenomen, want iedereen wilde de sets.
Geen idee eigenlijk....maar ze vliegen daar echt de deur uit. Lego is wel steeds vaker van op = op om vraag te creëren dus het zou me niets verbazen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is het limited, of nieuwe vaste collectie?
Gelijk 2 sets besteldquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef exode het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk....maar ze vliegen daar echt de deur uit. Lego is wel steeds vaker van op = op om vraag te creëren dus het zou me niets verbazen.
Oh echt? Vanochtend stonden ze ook op uitverkocht en 5 minuten later kon je ze wel weer bestellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gelijk 2 sets besteld.
De opbergboxen lijken online uitverkocht. Maar de site liep sowieso 100x vast tijdens het bestellen.
Je kan ze wel in je mandje doen, maar tijdens het afrekenen krijg je dan een melding dat sommige producten uit het mandje niet leverbaar zijn. En dan knikkeren ze de boxen weer uit de bestelling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:05 schreef exode het volgende:
[..]
Oh echt? Vanochtend stonden ze ook op uitverkocht en 5 minuten later kon je ze wel weer bestellen.
Aha, ik had ze online besteld maar ben toch maar snel gegaan, wij zaten hier al sinds de zomer op te wachten. Mijn vriendin gaat de kleine set in het Lego winterdorp verwerken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kan ze wel in je mandje doen, maar tijdens het afrekenen krijg je dan een melding dat sommige producten uit het mandje niet leverbaar zijn. En dan knikkeren ze de boxen weer uit de bestelling.
Goed dat je het zei, net ook even naar de Ikea gereden ervoorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef exode het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk....maar ze vliegen daar echt de deur uit. Lego is wel steeds vaker van op = op om vraag te creëren dus het zou me niets verbazen.
Jep, zo een. Maar we hebben wel een ge-upgrade huisje geboekt, anders wordt t wel erg jaren 80 revival allemaalquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Met subtropisch is het wel drukker. Oss het zo'n oud CenterParcs Park? Daar zijn de huisjes ook minder fijn, vergeleken met de eigen gebouwde parken. Maar als het weer lekker is, kun je wel lekker wandelen etc
Wij waren in Landal Lommerbergen en was goed te doen hoor. Sommige huisjes zijn al verbouwd. Vennebos is het zwembad verbouwd en meer huisjes dan in Lommerbergen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:44 schreef mousemicky het volgende:
@:Hilmo wij gaan naar een Landal park met een subtropisch zwemparadijs, ik verwacht daar wel iets meer drukte...
Voorlopig blijft t plan even ‘gaan’ iig, veranderen kan altijd nodig.
+1quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:52 schreef Mariposas het volgende:
Het lijkt me echt heerlijk om Sinterklaas gewoon een jaar helemaal over te slaan, volledig te negeren.
Hier gaat Sint met een bus alle pleinen af in het dorp, dus hij komt altijd op een pleintje bij jou in de buurt, waar je hooguit met je buren staat. Het geheel zal via de locale omroep te volgen zijn op tv.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:33 schreef Hupje het volgende:
Weet iemand al hoe de intocht van Sint zal gaan in je eigen woonplaats? Ons idee van een basic intocht is afgekeurd en we krijgen niets anders bedacht dan een online kletspraatje van Sint...
Ik heb eigenlijk altijd al verteld tegen de kinderen dat Sinterklaas gewoon een verklede man is en de pieten ook, maar ik vond dit een mooi moment om de zesjarigen te vertellen hoe het écht zit. Een van de zesjarigen was erg blij, die bleek al die jaren bang te zijn geweest dat hij in de zak moest. Hoewel wij dat nooit gezegd hebben is dat wel wat blijkbaar is blijven hangen bij hem. Ik hoop dat we nu een rustige sinterklaastijd tegemoet gaan zonder kinderen die zich blijkbaar wekenlang zorgen maken over de zak van sinterklaas en daardoor weken in stressmodus zaten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:52 schreef Mariposas het volgende:
Het lijkt me echt heerlijk om Sinterklaas gewoon een jaar helemaal over te slaan, volledig te negeren.
December zonder familiequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:21 schreef lunapuella het volgende:
Zolang we het gewoon met de familie kunnen vieren ben ik blij. Als dat niet zou kunnen zou ik het wel echt missen.
Dan heb ik geen kerstdiner met mijn schoonfamiliequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:36 schreef Elleska het volgende:
[..]
December zonder familie![]()
Ik verwacht sowieso in januari weer een nieuwe golf omdat mensen zich in december minder aan de regels houden.
Wij kijken speciaal geen sinterklaasjournaal tegen die overprikkeling.. Ik vind dat ze t allemaal veel té maken steeds.. Gelukkig kijken ze op school ook niet. Dat sinterklaasgebeuren hoeft van mij ook geen wéken te duren. Het sinterklaashuis waar ze met de kleuters naar gingen legfe ook veel teveel de nadruk op de hebberigheid en de rijkdom van de sint ipv op het wonder ervan, vond dat de magie er echt wat afgehaald werd daardoor.. en ik vind de gedichten enzo erbij eigenlijk het allerleukst..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 10:16 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dan heb ik geen kerstdiner met mijn schoonfamilie![]()
Maar zonder gekheid, ik denk dat dit wel een soort ramp wordt voor velen.
En ik vind Sinterklaas ochtend zelf (wij doen het ‘s ochtends) ook echt oprecht heerlijk, maar ik heb vorig jaar gemerkt dat mijn kind wel echt helemaal gek en overprikkeld wordt gemaakt.
Overigens las ik vanmorgen een poll op de lokale nieuwssite en daar stond de vraag: “ denk je dat er een tweede lockdown komt” waarbij 82% ja had geantwoord. Mensen verwachten het dus wel echt.
Bij ons liep het eens zo uit de hand, mijn zwager moest weg om te werken, en toen hij na zijn werk terug kwam waren we nog steeds cadeautjes aan het uitpakkenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:01 schreef SQ het volgende:
Ik ben ook wel een beetje blij dat we niet de mega sinterklaasviering bij de schoonfamilie hebben dit jaar![]()
7 kinderen, 11 volwassenen, 200 kadootjes en 25 gedichten en dan proberen iedereen blij te houden terwijl ik weet dat mijn schoonmoeder liefst in een hoekje gaat zitten wiegen van de stress
Ik ben meestal ook degene die ‘s nachts wakker is als er ook maar een klein iets aan de hand is. Dat gesnurk van manlief is dan niet om uit te staan. Maar in ergere gevallen als pseudokroep of erger zijn we beide klaarwakker. Ik zou dat ook niet trekken om alleen te doen. Ik ben ‘s nachts niet op mijn bestquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:27 schreef pinquit het volgende:
Voor ons verandert er weinig tot niks, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je een grote familie verspreid over 't land hebt, dat het jammer is dat je elkaar met zulke dagen niet kan zien.
Pffff ik ben kapot. Oudste hele week thuis met een verkoudheid, middelste jarig en trakteren deze week, jongste ineens 3 dagen koorts en slechte nachten. Toen de festiviteiten omtrent middelste z'n verjaardag voorbij waren brak het bij hem ook, met pseudokroep en spugen, waardoor ik de halve nacht niet geslapen heb op een krakkemikkig geïmproviseerd matrasje naast zijn bed![]()
Ik werk altijd thuis in 't weekend, en ik ben nu dus ook ziekishHOERAa
Waarom zijn zulke dingen altijd zo slecht verdeeld met partner? Of is dat alleen bij mij zo?
Het is net of hij geen adrenaline kan aanmaken ofzo, en valt gewoon in slaap terwijl middelste zit te gieren van de benauwdheid. Ik zou niet eens kunnen slapen als ik zou willen!
OUD is dan ook niet bepaald representatief voor de hele samenleving.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:48 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het overigens wel gek dat hier in OUD het algemene standpunt is dat Piet aan verandering toe is (als ik het goed lees allemaal), terwijl ik als een soort melaatse wordt behandeld IRL met dit standpunt
Blame it on the hormonesquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:27 schreef pinquit het volgende:
Voor ons verandert er weinig tot niks, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je een grote familie verspreid over 't land hebt, dat het jammer is dat je elkaar met zulke dagen niet kan zien.
Pffff ik ben kapot. Oudste hele week thuis met een verkoudheid, middelste jarig en trakteren deze week, jongste ineens 3 dagen koorts en slechte nachten. Toen de festiviteiten omtrent middelste z'n verjaardag voorbij waren brak het bij hem ook, met pseudokroep en spugen, waardoor ik de halve nacht niet geslapen heb op een krakkemikkig geïmproviseerd matrasje naast zijn bed![]()
Ik werk altijd thuis in 't weekend, en ik ben nu dus ook ziekishHOERAa
Waarom zijn zulke dingen altijd zo slecht verdeeld met partner? Of is dat alleen bij mij zo?
Het is net of hij geen adrenaline kan aanmaken ofzo, en valt gewoon in slaap terwijl middelste zit te gieren van de benauwdheid. Ik zou niet eens kunnen slapen als ik zou willen!
En zo zwart-wit (quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:54 schreef lunapuella het volgende:
[..]
OUD is dan ook niet bepaald representatief voor de hele samenleving.
Haha ja, maar mijn collega’s ook niet bepaald. En toch sta ik daar vrij alleen in mijn standpunt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:54 schreef lunapuella het volgende:
[..]
OUD is dan ook niet bepaald representatief voor de hele samenleving.
Dat verschilt ook weer per regio. Er zijn nog genoeg plaatsen waar ze nog niet eens bij die eerste stap zijn en de pieten nog zwart met rode lippen en gouden oorringen naast de sint staan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:15 schreef Viv het volgende:
[..]
En zo zwart-wit () is het allemaal niet. Eerst ging het om bepaalde elementen zoals de grote rode lippen en gouden oorringen, daarna werden de roetveegpieten jaar na jaar lichter en lichter, en de huidige stap is helemaal geen Piet meer (zoals op school bij @:vencodark ). Van mij had het na die eerste stap en de eerste generatie roetveegpieten wel op mogen houden eigenlijk.
Oh.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
In het intertoys speelboek staat geen enkele referentie meer naar sinterklaas.
Ik vind het ook jammer. Het mocht best anders, maar nu moet het kennelijk helemaal kapot en daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik kan me daarom dus ook wel echt een beetje inleven in de boze mensen aan de andere kant soms.
Ik woon in een klein dorp in Zeeland en had echt niet verwacht dat Piet hier geband zou worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat verschilt ook weer per regio. Er zijn nog genoeg plaatsen waar ze nog niet eens bij die eerste stap zijn en de pieten nog zwart met rode lippen en gouden oorringen naast de sint staan.
In het bol.com boek nog wel iets, al zijn de meest opvallende verwijzingen reclame van de AH. Overigens wel zonder pieten dus daar durven ze duidelijk hun vingers niet aan te branden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
Ik vind het ook jammer. Het mocht best anders, maar nu moet het kennelijk helemaal kapot en daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik kan me daarom dus ook wel echt een beetje inleven in de boze mensen aan de andere kant soms.
Ik denk dat de boze mensen aan de andere kant daar meer debet aan zijn eigenlijk. Het standpunt van KOZP e.d. is van meet af aan geweest dat er verandering nodig was juist om het feest leuk te maken voor élk kind. Dus niet dat het hele feest weg moest. Als daar niet zoveel weerstand tegen was geweest, was er niks aan de hand geweest. Volgens mij komt het meer door de overspannen reactie van establishment en propieten dat retailers zich er nu helemaal niet meer aan durven te branden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |