abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195306281
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:36 schreef Vlad1986 het volgende:
Er is allang geen draagvlak meer voor meer maatregelen onder de bevolking. (al wil rtl nieuws beweren van wel https://www.rtlnieuws.nl/(...)egels-regionaal-golf)

Mij is namelijk niks gevraagd en denk dat het draagvlak enorm verschild per doelgroep. Als je het aan ouderen en mensen met een zwakke gezondheid vraagt dan zullen die strengere maatregelen uiteraard steunen. Maar als je het zou vragen aan de jongeren, ZZPers, Horeca gelegenheden, evenementenbranches etc, dan zullen die juist weer pleiten voor minder of geen maatregelen. Dus is maar de vraag aan wie ze deze enquête hebben voorgelegd.

Ik ben het wel eens dat er iets gedaan moet worden, maar probeer zoveel mogelijk normaal te doen.
Want in dit tempo word het middel erger dan het kwaal voor vele mensen.

Als je kijkt dat veel mensen hier depressieve klachten aan overhouden. Niet alleen oudere maar zeker ook veel jongeren die nu helemaal geisoleerd worden door deze maatregelen. En met jongeren bedoel ik schoollieren en jongeren die nu van school zijn en aan het werk zijn. Die komen in een sleur (EAT, SLEEP, WORK/SCHOOL, REPEAT) terecht. Die hebben geen uitlaatklep meer om van hun stress af te komen, ze leven in een wereld op dit moment dat het alleen om werk en school gaat en verder geen anderen dingen meer mogen doen.

Het zou al fijn zijn als het RIVM, de overheid etc wat positiever nieuws brengen zodat deze mensen een licht aan het eind van de tunnel zien. En het RIVM moet ook eens stoppen met dat achterlijke spotje "iedereen is klaar met corona". Dat weten we ondertussen wel.
Overheid weet zelf niet waar het mee bezig is. Zelfs zij lappen de regels aan hun laars en zijn corrupt tot op het bot.

Maar we dat continue 'we' en 'samen'.
Niks we en samen. Totale onzin.

Nu weer. Bescherm de risicogroepen en laat de maatschappij en economie niet stikken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195306320
Ik vraag me af hoe ze die eventuele "alleen noodzakelijke reizen naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag" denken te gaan handhaven. Alleen de hotels dicht? Of politie bij alle toegangswegen en dan bewijs tonen van wat je daar gaat doen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 28 september 2020 @ 15:33:37 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195306371
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vraag me af hoe ze die eventuele "alleen noodzakelijke reizen naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag" denken te gaan handhaven. Alleen de hotels dicht? Of politie bij alle toegangswegen en dan bewijs tonen van wat je daar gaat doen?
Welke politie? Er is toch geen capaciteit joh.
pi_195306474
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:26 schreef Chia het volgende:

[..]

Dus als het uit eigen beweging is, maar niet wordt verlangd vanuit de werkgever is het ok? Merk dat veel mensen zelf ook behoefte hebben aan in ieder geval deels op kantoor werken. Of gaat daar ook paal en perk aan gesteld worden?
Lijkt me dat dat gewoon moet kunnen. En ik neem aan dat de meeste bedrijven daar met het personeel afspraken over maakt. Zo is het bij ons ook. Je kunt naar kantoor komen maar dat moet je dan wel van te voren melden.
pi_195306495
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welke politie? Er is toch geen capaciteit joh.
Nee precies. Dus zo'n maatregel lijkt me ook een beetje voor de vorm dan. In Italië hebben ze dat echt gedaan van maart t/m mei, dat je overal op straat een formuliertje moest laten zien met een reden of bewijs voor het feit dat je buiten was of ergens naartoe ging. Maar dat zie ik hier toch echt niet gebeuren, al was het maar omdat daar geen capaciteit voor is. Misschien dat ze inderdaad toeristen uit de grote steden gaan weren en andere binnenlandse reizen inderdaad ontraden.
pi_195306541
Zou het ontsmetten van de winkelkar nu echt veiliger zijn? Iedereen moet dan dat pompje aanraken, tenzij er een medewerker staat te poetsen.
pi_195306586
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:40 schreef Jojoke het volgende:
Zou het ontsmetten van de winkelkar nu echt veiliger zijn? Iedereen moet dan dat pompje aanraken, tenzij er een medewerker staat te poetsen.
goed voor de werkgelegenheid
pi_195306598
quote:
Nee joh. Het lijkt me ook juist een risico als je een kar of mandje móet nemen ook al wil je alleen maar iets kleins halen. Dan moet je die dingen toch de hele tijd aanraken.
pi_195306624
quote:
Het gaat toch ook niet om het ontsmetten, maar om het waarborgen van de 1,5m dmv winkelwagen. En het tellen van het aantal klanten in de winkel.
pi_195306754
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:44 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Het gaat toch ook niet om het ontsmetten, maar om het waarborgen van de 1,5m dmv winkelwagen. En het tellen van het aantal klanten in de winkel.
Op zich wel heel dom in deze tijd dat het aantal klanten in een winkel geteld moet worden door iedereen een bepaald object te laten aanraken ...
pi_195306933
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Op zich wel heel dom in deze tijd dat het aantal klanten in een winkel geteld moet worden door iedereen een bepaald object te laten aanraken ...
Het is de makkelijkste manier
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195306946
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is de makkelijkste manier
Digitaal telsysteem...
Poortjes plaatsen...
pi_195306958
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Digitaal telsysteem...
Poortjes plaatsen...
Dat kost allemaal geld en tijd. De winkelkarren zijn er al.

Pragmatisch denken is niet voor iedereen weggelegd
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 15:59:08 #270
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195306964
quote:
Zolang je het pompje niet likt maar gewoon je handen met de desinfectiegel ontsmet lijkt het me niet zo'n issue :D
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 28 september 2020 @ 15:59:11 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195306966
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze moeten verplicht schoongemaakt worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195306984
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kost allemaal geld en tijd. De winkelkarren zijn er al
Maar je moet ze dus wel aanraken. Wat zeker nu heel link is.

Maar goed, ik ontsmet zelf mijn handen goed, dus maak me ook niet heel druk. Het is meer dat je van die dombo's zien die dan een croissantje halen bij de AH, zo de winkel uitlopen en dan met hun blote handen dat croissantje opeten.
pi_195307009
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:59 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar je moet ze dus wel aanraken. Wat zeker nu heel link is.

Maar goed, ik ontsmet zelf mijn handen goed, dus maak me ook niet heel druk. Het is meer dat je van die dombo's zien die dan een croissantje halen bij de AH, zo de winkel uitlopen en dan met hun blote handen dat croissantje opeten.
Zeker link...
pi_195307045
Fossielen krijgen hun boodschappen-uurtje weer terug.
geen getreuzel meer na 9 uur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 28 september 2020 @ 16:11:34 #275
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_195307243
In het begin was ik bereid om aan veel regels mee te werken, omdat we niet wisten wat het was, en niet wisten wat voor impact het heeft.

Nu zijn we meer dan een half jaar verder, en we weten wat meer over het virus. Natuurlijk is het erg dat er mensen aan overlijden, natuurlijk is het erg dat mensen er erg ziek van worden. Maar waarom word er door zoveel virologen, het RIVM en de overheid zoveel gedreigd dat het de verkeerde kant opgaat?

Er word nu inderdaad meer getest, en omdat er meer getest word zijn er uiteraard ook meer gevallen bekent. Maar waarom gebeurde dit niet in de zomer maanden? Het virus kijkt niet naar de tempratuur (aangezien het overal in de wereld is ook de tropische landen). Ik denk dat ze nog even wilde profiteren van de zomermaanden wat betreft het toerisme.

En nu iedereen weer heeft kunnen "genieten" van zijn of haar vakantie gaan we de boel maar weer dichtgooien, weer naar het "Eat,Sleep,Work/school, Repeat" principe.

En nu gaan we de horeca maar weer vanaf 22:00 dicht gooien, voor vele mensen (zowel jong als oud, gezond en risicogroep) vind veel vrijetijdsbesteding in de horeca plaats. Nu hebben vele mensen uiteraard nog een gezin thuis (man, vrouw, kinderen) maar er zijn er veel die niks hebben thuis. Een alleenstaande van tussen de laat ik zeggen 20 en 40 die geen kinderen, vriend of vriendin heeft is qua sociale contacten en sociaal leven erg afhankelijk van deze vrijetijdsbesteding.

Dat word nu weer afgepakt. Nu zeggen ze dat deze maatregelen 3 weken gelden, maar geloof me maar dit word gewoon verlengt, want het normale griepseizoen komt eraan en iedereen moet zich laten testen, en hier zullen vele COVID bij zitten.

Door dit soort berichten en manier van communiceren zal het draagvlak alleen maar afnemen. (afhankelijk aan wie je het vraagt natuurlijk. Want vraag je dit aan mensen uit een risico groep zal het draagvlak uiteraard groter zijn dan aan de mensen die hier niet toe behoren)

Ze geven ook geen licht aan het einde van de tunnel. Het word juist erger heb ik het idee. Eerst was het zo: We kunnen terug naar normaal als er een vaccin is. Nu is dat vaccin er bijna. Ze verwacht waarschijnlijk zelfs eind dit jaar nog. Maar nu roepen virologen al: Als het vaccin er is dan kunnen we niet meteen los. Met anderen woorden, ook al is er dadelijk een vaccin blijven deze maatregelen tot dat de regering vind dat ze niet meer nodig zijn. Dus een vrijbrief aan de regering om dit zolang mogelijk te kunnen handhaven.

Ik ben geen complotdenker, of een viruswaanzin wappie of zo, want ik besef goed dat er iets aan de hand is.
Maar ze moeten toch echt eens gaan kijken of de manier van maatregelen en het ophokken van mensen op deze manier wel zo verstandig is. Voor zowel de economie (bedoel de hele economie, dus ook de horeca, evenementenbranche, en niet alleen de grote bedrijven) als de (vooral psychische) gezondheid van de mensen. Mensen hebben nu eenmaal erg veel behoefte aan contact, aan een uitlaatklep buiten het werk om, om de zorgen en de stress even te kunnen vergeten. En dat gaat niet als ze alleen maar het huis uit mogen om te gaan werken. Dit accepteerde er veel in het begin van deze crisis, maar het draagvlak neemt elke dag af. Zeker als ze zien dat de mensen die ons dit opleggen de regels zelf niet zo serieus nemen. En met het excuus iedereen maakt fouten kom je in dit geval niet weg. (Grapperhaus als voorbeeld) hij had beter moeten weten, hij had moeten zeggen ik laat het niet doorgaan vanwege het virus, dus neem een voorbeeld aan mij. Nee hij heeft er voorgekozen om het wel door te laten gaan. En in mijn ogen dus aangetoond dat het allemaal wel meevalt.
At the end Justice will prevail
  maandag 28 september 2020 @ 16:14:55 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195307313
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Fossielen krijgen hun boodschappen-uurtje weer terug.
geen getreuzel meer na 9 uur.
Jammer dat het een bejaardenuurtje is. Liever een risicogroepenuurtje
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195307402
heerlijk toch. die oudjes die na het afrekenen blijven staan om de kassabon zorgvuldig door te nemen. een half uur bezig zijn met uitladen en inladen van de winkelwagen.

het mandje is zo verrekte handig. dat mandje kantel je 180 graden boven de loopband en klaar.
pi_195307437
quote:
84s.gif Op maandag 28 september 2020 15:04 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nooit van een noodverordening gehoord? ;)
Ja, die hebben we nu, en de raad van state heeft heel duidelijk aangegeven dat handhaving achter de voordeur niet mag en voor rechter gewoon geen stand houd. Daarnaast is de tweede kamer tegen inclusief coalitiepartijen. En de raad voor de rechtspraak, de orde van advocaten, de ombudsman, de raad voor mensenrechten, en nog een aantal anderen.

Vergeet het maar, dus. De hel bevriest eerder. Waarom denk je dat de Jonge niet wist hoe snel die het uit de spoedwet moest halen?

Feit is gewoon dat als ik en die nieuwe vriendin van me volgende week donderdag gezellig lol gaan maken en yaoi en smut gaan bewonderen en schrijven (fanfics!) als de pervs die we zijn, dat dat onze zaak is bij mij thuis, en niet die van de overheid. En dat gaat niet veranderen. 😂

En dus wordt het gewoon ouderwets gezellig als ze langskomt 😃
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 16:22:54 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195307508
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, die hebben we nu, en de raad van state heeft heel duidelijk aangegeven dat handhaving achter de voordeur niet mag en voor rechter gewoon geen stand houd. Daarnaast is de tweede kamer tegen inclusief coalitiepartijen. En de raad voor de rechtspraak, de orde van advocaten, de ombudsman, de raad voor mensenrechten, en nog een aantal anderen.

Vergeet het maar, dus. De hel bevriest eerder. Waarom denk je dat de Jonge niet wist hoe snel die het uit de spoedwet moest halen?

Feit is gewoon dat als ik en die nieuwe vriendin van me volgende week donderdag gezellig lol gaan maken en yaoi en smut gaan bewonderen bij mij thuis als de pervs die we zijn, dat dat onze zaak is bij mij thuis, en niet die van de overheid. En dat gaat niet veranderen. 😂
In de spoedwet mag handhaving achter de voordeur niet vastgelegd worden idd.

In een noodverordening mag het wel gewoon. En alles van vanavond komt netjes in een noodverordening.
pi_195307528
Kan dit topic niet gewoon verder in het reguliere topic? Nu moet ik er 2 volgen.
pi_195307604
Sowieso zou het onmiddellijk moeten worden toegestaan dat winkels 24 uur per dag open gaan.
  maandag 28 september 2020 @ 16:31:02 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195307688
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef wpor het volgende:
Kan dit topic niet gewoon verder in het reguliere topic? Nu moet ik er 2 volgen.
Dit is het reguliere topic voor de persco.
pi_195307781
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:10 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Was voornamelijk om mijzelf te testen. Naar Leiden, Den Haag en Rotterdam lopen gaat inmiddels vrij gemakkelijk en Amsterdam leek de logische volgende stad :p
Gelukkig houd ik van prettig gestoorde mensen 😉
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 16:35:14 #284
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_195307799
Fijn dat je online boodschappen kan doen😋😉😊
pi_195307802
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat het toch lastig blijkt te worden om tijdens een pandemie een filmfestival te houden in een stad die feitelijk een lockdown krijgt, maar hé we zullen zien.
De afgelopen dagen onder niveau 2 in Rotterdam was er weinig van de pandemie te merken, was ouderwets gezellig en ging hartstikke prima 😂
#WeesGeenWhales
pi_195307932
quote:
84s.gif Op maandag 28 september 2020 16:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In de spoedwet mag handhaving achter de voordeur niet vastgelegd worden idd.

In een noodverordening mag het wel gewoon. En alles van vanavond komt netjes in een noodverordening.
Ja, en zoals ik net al een ander uitlegde: volgens de raad van state kan het dus niet met een noodverordening en houd het bij de rechter geen stand. Daarom roepen ze al maanden dat het onmogelijk is. Achter de voordeur kan gewoon niet.

Los van het feit dat al die plannen met vrienden een op een zijn omdat ik dat veel leuker vind dan zo'n kut kringverjaardag achtig gebeuren, gewoon lekker met z'n tweeën hardcore yaoi fanfiction schrijven enzo gezellig, en het dus niet uitmaakt voor mij gaat het gewoon ongetwijfeld weer een dringend advies zijn.

Maar we zullen wel zien vanavond. Mijn geld staat op advies. Zelfde als die 6 eerst.
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 16:41:11 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195307951
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, en zoals ik net al een ander uitlegde: volgens de raad van state kan het dus niet met een noodverordening en houd het bij de rechter geen stand. Daarom roepen ze al maanden dat het onmogelijk is. Achter de voordeur kan gewoon niet.

Los van het feit dat al die plannen met vrienden een op een zijn omdat ik dat veel leuker vind dan zo'n kut kringverjaardag achtig gebeuren, gewoon lekker met z'n tweeën hardcore yaoi fanfiction schrijven enzo gezellig, en het dus niet uitmaakt voor mij gaat het gewoon ongetwijfeld weer een dringend advies zijn.

Maar we zullen wel zien vanavond. Mijn geld staat op advies. Zelfde als die 6 eerst.
1 op 1 mag gewoon
pi_195308155
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 16:35 schreef Haaibaaike het volgende:
Fijn dat je online boodschappen kan doen😋😉😊
kan wel spreken van een gigantische stijging van de boodschappendiensten die aan de deur komen.
Met name Picnic is een waar mierennest. Hoe dichter je bij een distributiecentrum komt deste meer van die karretjes zie je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')