quote:Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef eragon2890 het volgende:
🤔 het enige wat dit voor mij betekent,als alles precies zo uitkomt als in dat lijstje, is, daar ik als ict'er werkt in Amsterdam en dus elke werkdag essentiële reis er heen moet maken, is dat ik straks als idd dat verplicht wordt voor de grote drie ik even twee uur werktijd in moet plannen (nulurencontract) voor komende zondag als ik naar film ga bij camera japan in lab 111 😂😂😂🤣🤣 dan heb ik namelijk een essentiële reden om naar Amsterdam te gaan en kan door naar de film in dezelfde stad voor ik weer terug naar huis ga in leiden! Muhahaha! 😈😌😏👌
Tijdens de initiële uitbraak waarbij er ook een maximum van 30 personen gold ging het over gebouwen, ik mag toch hopen dat ze die lijn nu ook weer inzetten anders zou het niet alleen extreem selectief worden maar ook totaal niet te handhaven.quote:Op maandag 28 september 2020 14:37 schreef seetjai het volgende:
[..]
Wat verstaan we precies onder 'publieke ruimte'
Horeca, bibliotheek, gemeentehuizen
Maar dat geldt niet voor winkels, sportscholen?
Ingewikkeld allemaal
+10.000 dit dus 100%.quote:Op maandag 28 september 2020 14:36 schreef Vlad1986 het volgende:
Er is allang geen draagvlak meer voor meer maatregelen onder de bevolking. (al wil rtl nieuws beweren van wel https://www.rtlnieuws.nl/(...)egels-regionaal-golf)
Mij is namelijk niks gevraagd en denk dat het draagvlak enorm verschild per doelgroep. Als je het aan ouderen en mensen met een zwakke gezondheid vraagt dan zullen die strengere maatregelen uiteraard steunen. Maar als je het zou vragen aan de jongeren, ZZPers, Horeca gelegenheden, evenementenbranches etc, dan zullen die juist weer pleiten voor minder of geen maatregelen. Dus is maar de vraag aan wie ze deze enquête hebben voorgelegd.
Ik ben het wel eens dat er iets gedaan moet worden, maar probeer zoveel mogelijk normaal te doen.
Want in dit tempo word het middel erger dan het kwaal voor vele mensen.
Als je kijkt dat veel mensen hier depressieve klachten aan overhouden. Niet alleen oudere maar zeker ook veel jongeren die nu helemaal geisoleerd worden door deze maatregelen. En met jongeren bedoel ik schoollieren en jongeren die nu van school zijn en aan het werk zijn. Die komen in een sleur (EAT, SLEEP, WORK/SCHOOL, REPEAT) terecht. Die hebben geen uitlaatklep meer om van hun stress af te komen, ze leven in een wereld op dit moment dat het alleen om werk en school gaat en verder geen anderen dingen meer mogen doen.
Het zou al fijn zijn als het RIVM, de overheid etc wat positiever nieuws brengen zodat deze mensen een licht aan het eind van de tunnel zien. En het RIVM moet ook eens stoppen met dat achterlijke spotje "iedereen is klaar met corona". Dat weten we ondertussen wel.
In principe is de definitie dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn. Een sportschool is dat niet, een winkel weer wel.quote:Op maandag 28 september 2020 14:37 schreef seetjai het volgende:
[..]
Wat verstaan we precies onder 'publieke ruimte'
Horeca, bibliotheek, gemeentehuizen
Maar dat geldt niet voor winkels, sportscholen?
Ingewikkeld allemaal
Ze hebben bronnen die het bevestigen. De NOS heeft goede bronnenquote:Op maandag 28 september 2020 14:36 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Klinkt alsof de NOS helemaal niet zo zeker is.
Blij voor jou dat de basisschool gewoon open blijftquote:Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef eragon2890 het volgende:
🤔 het enige wat dit voor mij betekent,als alles precies zo uitkomt als in dat lijstje, is, daar ik als ict'er werkt in Amsterdam en dus elke werkdag essentiële reis er heen moet maken, is dat ik straks als idd dat verplicht wordt voor de grote drie ik even twee uur werktijd in moet plannen (nulurencontract) voor komende zondag als ik naar film ga bij camera japan in lab 111 😂😂😂🤣🤣 dan heb ik namelijk een essentiële reden om naar Amsterdam te gaan en kan door naar de film in dezelfde stad voor ik weer terug naar huis ga in leiden! Muhahaha! 😈😌😏👌
Hey het klopt toch? Ik ben de kaatste niet, zou best naar delft willen treinen voor pathe films, kleine moeite delft ipv den haag, maar wil die leuke Japanse film niet missen en dat festival is nu eenmaal volgend weekend in Amsterdam 😂quote:
Haha iedereen denkt dat ik jong ben lol maar ben 29 met twee universitaire studies (japanstudies en informatica) en nu bijna klaar met master informatica XDquote:Op maandag 28 september 2020 14:43 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Blij voor jou dat de basisschool gewoon open blijft
Que?quote:Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef wpor het volgende:
[..]
'Heb op een Whatsapp kettingbericht gestaan'
Hahahahquote:
Het gaat er meer om dat er nogal wat micromanagers zijn die het nodig vinden om het personeel naar kantoor te laten komen terwijl men ook makkelijk thuis kan werken.quote:Op maandag 28 september 2020 13:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat moet ik mij voorstellen bij de thuiswerkplicht? Moeten barmeisjes ook thuiswerken?
Een festival voor 30 man?quote:Op maandag 28 september 2020 14:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hey het klopt toch? Ik ben de kaatste niet, zou best naar delft willen treinen voor pathe films, kleine moeite delft ipv den haag, maar wil die leuke Japanse film niet missen en dat festival is nu eenmaal volgend weekend in Amsterdam 😂
Afgelopen dagen was het in Rotterdam en het was echt super gezellig en heb echt genoten en super sfeer ook, wil het niet missen komend weekend als het niet hoeft XD
... Al heb ik opzich al 4 films en twee volle dagen meegepikt in Rotterdam dus een echt drama zou het ook niet zijn XD
50 buitenquote:
Gestapo bij de ingangenquote:Op maandag 28 september 2020 14:49 schreef Michie_ het volgende:
Gaan ze treinreizen naar de drie grote steden controleren?
Ja en wat voor mensen die op doorreis zijn bijvoorbeeld en daar alleen moeten overstappen. Klinkt weer niet erg haalbaar allemaal.quote:Op maandag 28 september 2020 14:49 schreef Michie_ het volgende:
Ik moet volgende week naar Schiphol (Gemeente Haarlemmermeer), maar passeer in de intercity wel wat amsterdamse stations. Is dit noodzakelijk?quote:Op maandag 28 september 2020 14:49 schreef Michie_ het volgende:
Gewoon alle treinreizen schrappen. Mensen gaan maar lopen als ze perse naar Amsterdam willen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:49 schreef Michie_ het volgende:
Ik verwacht überhaupt geen controle daar op. Dringende oproep.quote:Op maandag 28 september 2020 14:49 schreef Michie_ het volgende:
Ohja ahaha, foutjequote:Op maandag 28 september 2020 14:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Een filmfestival is wel meestal binnen, toch?
Een keer gedaan vanuit Gouda, niet nog een keer.quote:Op maandag 28 september 2020 14:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gewoon alle treinreizen schrappen. Mensen gaan maar lopen als ze perse naar Amsterdam willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |