abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 13:28:29 #101
181272 crew  Noppie2000
pi_195303495
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:27 schreef Fer het volgende:
Regionaal, dan reizen naar een kroeg in een andere regio bedoel je
Die mensen hou je toch niet tegen, wil niet zeggen dat je maatregelen dan maar niet moet doen.
pi_195303498
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Doevelaer het volgende:
Dit krijg ik doorgestuurd op Whatsapp, geen idee hoe betrouwbaar.
De belangrijkste punten uit het ACC:
* Het gaat niet goed met het aantal besmettingen, IC- en ziekenhuisopnames. Deze getallen zullen in de komende dagen zeker oplopen. We moeten nu maatregelen nemen om de R-waarde (1,3) weer onder de 1 te brengen (0,9).
* Landelijk worden extra maatregelen genomen. Het doel is hierbij: “een lock down voorkomen door de komende 3 weken de (sociale) contacten drastisch te beperken. Hiertoe nemen we landelijke maatregelen die hard ingrijpen in ons leven. Veel mensen en (sport/horeca)-locaties hebben zich goed gehouden aan de richtlijnen, maar het is niet genoeg om de R-waarde naar beneden te krijgen. Vandaar de maatregelen, niet als straf, maar omdat het moet.
* Landelijk de norm voor gezelschappen (ook thuis) wordt max 4.
* Landelijk: thuiswerken is de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: er komt een registratie bij contactberoepen, zodat de BCO beter uitvoerbaar wordt.
* Landelijk: per ruimte binnen geldt een max van 30 personen (dus met max 4 mensen naar een restaurant, waar max 30 personen zitten). Een voorzitter van de veiligheidsregio mag een ontheffing geven voor een grote zaal die zich bewezen aan de richtlijnen houdt. Hier wordt gedoeld op Ahoy, Melkweg.
* Landelijk: buiten geldt een max van 50 personen (uitlegbaar, want buiten veiliger).
* Landelijk: eet- en drinkgelegenheden krijgen een inloop-stop om 21.00u en gaan om 22.00u dicht. Ook de bar in de bioscoop.
* Landelijk: bij doorstroom locaties (musea, dierentuin) moet gereserveerd worden in een tijdvak en geldt een maximum aantal bezoekers (afh. van de locatie).
* Landelijk: geen publiek bij sport, niet bij amateursport, niet bij profs.
* Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje wordt weer ontsmet. Kwetsbare groepen krijgen mogelijk weer ‘bloktijden’.
* G3: Reizen van en naar Amsterdam (stad), Rotterdam (stad) en Den Haag (stad): alleen noodzakelijke reizen worden gemaakt naar en van de 3 betreffende steden. Vitale processen zijn uitzondering, een ernstig zieke moeder ook. Onderwijs (basis, voortgezet) gaat door. Voor studenten wordt nog vandaag vergaderd met OCW. De reis van leraren naar school is een noodzakelijke reis.
* Op 20 oktober worden de maatregelen geėvalueerd. De herfstvakantie valt in deze periode. Hotel boeken in de G3 zal niet mogelijk zijn. Een huisje boeken in Drenthe wel (maar kan dat ook door iemand uit Amsterdam? Hier wordt nader over gecommuniceerd …). BuZa vraagt aandacht voor een helder bericht aan (buitenlandse) toeristen.
* Vandaag wordt een evaluatierapport over mondkapjes (van de Gemeente Amsterdam) aan het OMT voorgelegd voor een advies. Dit advies zal volgende week komen.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio’s nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden vanavond bekend gesteld in een persconferentie. Dinsdag 18.00u gaan de maatregelen in.
Kortom, terug naar de maatregelen die we hadden in juni? Qua maatregelen zou dit bericht kunnen kloppen, hoewel de bron een beetje discutabel is. Weet iemand waar ACC voor staat?
pi_195303500
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:21 schreef Red_85 het volgende:
Of is dat om juist de aandacht te trekken omdat zijn persconferenties een dalende trend hadden in kijkers.
Rutte is Trump niet he.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_195303563
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik stel voor een verticale Coronamuur dwars door Nederland!
Of
pi_195303611
Het feit dat ze niet dinsdag afwachten vertelt misschien wel dat ze hem knijpen. Dus dat zou kunnen duiden op forse maatregelen.
pi_195303729
Als de overheid nu eens wat vaart maakt met die wet voor de corona app, die al een maand actief had kunnen zijn, en er ook voor zorgt dat er asap veel meer getest kan worden, en dat er ook voldoende capaciteit komt voor goed bron- en contactonderzoek... maar nee laten we gewoon lekker halfbakken de cafe's wat vroeger sluiten en wat arbitraire maximumgroottes aan groepen opleggen, en hier en daar een mondkapje, dat zal vast heel veel zoden aan de dijk zetten.

Ik erger me echt steeds meer aan de toon van de overheid, dat het allemaal onze schuld is omdat we de maatregelen niet zouden naleven, dat klopt voor een deel natuurlijk wel, maar steek ook eens wat vaker de hand in eigen boezem, overheid. Stelletje prutsers.
pi_195303743
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:34 schreef Jojoke het volgende:
Het feit dat ze niet dinsdag afwachten vertelt misschien wel dat ze hem knijpen. Dus dat zou kunnen duiden op forse maatregelen.
Het zal de eerste persconferentie zijn waarvan de inhoud niet al voor de persco is uitgelekt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 13:42:56 #108
181272 crew  Noppie2000
pi_195303763
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:42 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het zal de eerste persconferentie zijn waarvan de inhoud niet al voor de persco is uitgelekt.
Huh? Jawel hoor, gaat al gewoon rond op whatsapp.
:P
  maandag 28 september 2020 @ 13:46:15 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195303818
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:42 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

We hebben nog ruim 5 uur :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195303823
hoe kan dat nou. het OMT, de veiligheidsregio's en de veiligheidsraad komen pas vanmiddag bij elkaar over de maatregelen :?
pi_195303839
quote:
* Het gaat niet goed met het aantal besmettingen, IC- en ziekenhuisopnames. Deze getallen zullen in de komende dagen zeker oplopen. We moeten nu maatregelen nemen om de R-waarde (1,3) weer onder de 1 te brengen (0,9).
* Landelijk worden extra maatregelen genomen. Het doel is hierbij: “een lock down voorkomen door de komende 3 weken de (sociale) contacten drastisch te beperken. Hiertoe nemen we landelijke maatregelen die hard ingrijpen in ons leven. Veel mensen en (sport/horeca)-locaties hebben zich goed gehouden aan de richtlijnen, maar het is niet genoeg om de R-waarde naar beneden te krijgen. Vandaar de maatregelen, niet als straf, maar omdat het moet.
* Landelijk: thuiswerken is de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: er komt een registratie bij contactberoepen, zodat de BCO beter uitvoerbaar wordt.
* Landelijk: per ruimte binnen geldt een max van 30 personen (dus met max 4 mensen naar een restaurant, waar max 30 personen zitten). Een voorzitter van de veiligheidsregio mag een ontheffing geven voor een grote zaal die zich bewezen aan de richtlijnen houdt. Hier wordt gedoeld op Ahoy, Melkweg.
* Landelijk: buiten geldt een max van 50 personen (uitlegbaar, want buiten veiliger).
* Landelijk: eet- en drinkgelegenheden krijgen een inloop-stop om 21.00u en gaan om 22.00u dicht. Ook de bar in de bioscoop.
* Landelijk: bij doorstroom locaties (musea, dierentuin) moet gereserveerd worden in een tijdvak en geldt een maximum aantal bezoekers (afh. van de locatie).
* Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje wordt weer ontsmet. Kwetsbare groepen krijgen mogelijk weer ‘bloktijden’.
* G3: Reizen van en naar Amsterdam (stad), Rotterdam (stad) en Den Haag (stad): alleen noodzakelijke reizen worden gemaakt naar en van de 3 betreffende steden. Vitale processen zijn uitzondering, een ernstig zieke moeder ook. Onderwijs (basis, voortgezet) gaat door. Voor studenten wordt nog vandaag vergaderd met OCW. De reis van leraren naar school is een noodzakelijke reis.
* Op 20 oktober worden de maatregelen geėvalueerd. De herfstvakantie valt in deze periode. Hotel boeken in de G3 zal niet mogelijk zijn. Een huisje boeken in Drenthe wel (maar kan dat ook door iemand uit Amsterdam? Hier wordt nader over gecommuniceerd …). BuZa vraagt aandacht voor een helder bericht aan (buitenlandse) toeristen.
* Vandaag wordt een evaluatierapport over mondkapjes (van de Gemeente Amsterdam) aan het OMT voorgelegd voor een advies. Dit advies zal volgende week komen.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio’s nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden vanavond bekend gesteld in een persconferentie. Dinsdag 18.00u gaan de maatregelen in.
Ziet eruit als een prima pakket. Zit op zich ook niks tussen wat we niet voor langere tijd kunnen volhouden. Hopelijk is het voldoende om het virus weer terug in te dammen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195303845
quote:
Zo op het eerste gezicht ziet het er wel betrouwbaar/realistisch uit. Ben dan wel benieuwd naar de bron
pi_195303863
Worden er nog meer gedetineerden vrijgelaten wegens corona?
https://www.metronieuws.n(...)anwege-corona-angst/
pi_195303874
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:47 schreef iBenny het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht ziet het er wel betrouwbaar/realistisch uit. Ben dan wel benieuwd naar de bron
Ik betwijfel het. Maar ze hebben in ieder geval goed hun best gedaan.
I'll give you something to do
pi_195303881
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:47 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ziet eruit als een prima pakket. Zit op zich ook niks tussen wat we niet voor langere tijd kunnen volhouden. Hopelijk is het voldoende om het virus weer terug in te dammen.
Goed dat de werkgevers die anti-thuiswerken zijn worden aangepakt.
pi_195303895
Eindelijk lijkt er eens echt doorgepakt te worden ipv halve schijnmaatregelen.
Ben heel benieuwd vanavond. Beter laat dan nooit.
  maandag 28 september 2020 @ 13:50:44 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195303897
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe kan dat nou. het OMT, de veiligheidsregio's en de veiligheidsraad komen pas vanmiddag bij elkaar over de maatregelen :?
Echt? _O- _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 28 september 2020 @ 13:51:20 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195303905
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Maar ze hebben in ieder geval goed hun best gedaan.
'Registratie contactberoepen zodat de BCO beter uitgevoerd wordt'

LOL ze kunnen het nu al niet meer aan qua BCO
  maandag 28 september 2020 @ 13:51:31 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195303909
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Goed dat de werkgevers die anti-thuiswerken zijn worden aangepakt.
Wat moet ik mij voorstellen bij de thuiswerkplicht? Moeten barmeisjes ook thuiswerken? :')
pi_195303934
Hoeveel mensen vullen die registratie naar waarheid in?
Als je wat verzonnen gegevens ingevuld hebt dan ben je er bij dat all-you-can-eat restaurant mooi mee weggekomen. Zonder te betalen moesten de mensen het pand verlaten.
pi_195303935
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat heet crisismanagement...
zie email 27 oktober
  maandag 28 september 2020 @ 13:53:04 #122
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195303941
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Over een BIG RESET gesproken!
Wat is dat? Lees het vaak opeens.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195303945
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Registratie contactberoepen zodat de BCO beter uitgevoerd wordt'

LOL ze kunnen het nu al niet meer aan qua BCO
Inderdaad daar wringt het niet.

En karretje ontsmet? Volgens mij was dat al nooit verplicht maar puur een keuze van de supermarkten..
pi_195303953
Wat zijn openbare, publieke ruimtes nu eigenlijk?
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 13:55:23 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195303980
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Inderdaad daar wringt het niet.

En karretje ontsmet? Volgens mij was dat al nooit verplicht maar puur een keuze van de supermarkten..
Klopt, dat is nooit een regel of richtlijn geweest vanuit Den Haag.
pi_195303985
Kroegen om 22.00 dicht lees ik nu _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_195303992
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeveel mensen vullen die registratie naar waarheid in?
Als je wat verzonnen gegevens ingevuld hebt dan ben je er bij dat all-you-can-eat restaurant mooi mee weggekomen. Zonder te betalen moesten de mensen het pand verlaten.
Valse identiteit opgeven is strafbaar.
pi_195304005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
Wat zijn openbare, publieke ruimtes nu eigenlijk?
Alles wat geen privéruimte is. Winkels, horeca, scholen, het gemeentehuis, stations, noem het op.
pi_195304018
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Aan de politie of een BOA geloof ik wel. Maar ook hierbij?
  maandag 28 september 2020 @ 13:57:10 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195304019
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Bij dit soort onofficiėle haastig in elkaar gedraaide Excel-lijstjes in een kantine of bij de visboer?
pi_195304045
quote:
prima lijstje, alleen wordt dat niet zo gelekt :')
pi_195304048
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bij dit soort onofficiėle haastig in elkaar gedraaide Excel-lijstjes in een kantine of bij de visboer?
Als er een verplichting komt om je gegevens achter te laten wel, lijkt me.

En anders gaan ze maar verplichten om te pinnen. Dan ben je er ook.
pi_195304050
godcholera, het winkelwagentje weer verplichten. is dat nou echt nodig.
die krengen zijn niet vooruit te branden en het veroorzaakt alleen maar spanningen.
mensen duwen je karretje gewoon weg als ze er langs willen.

voer dan grote winkelmandjes in of zorg dat ik het winkelwagentje kan optillen.
pi_195304056
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:D Lijkt me dus stug. Zeker als het je ook nog vrij staat helemaal niets in te vullen.
pi_195304060
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:56 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alles wat geen privéruimte is. Winkels, horeca, scholen, het gemeentehuis, stations, noem het op.
Oh lol.
Ik las in het AD vlog namelijk dit:

quote:
Ook moet er wat de burgemeesters betreft een uitbreiding komen van verplichte registratieplicht die nu geldt voor de horeca. Ook in andere openbare, publieke ruimtes zouden mensen naam en telefoonnummer moeten achterlaten om de GGD te helpen bij bron- en contactonderzoek.

Dat zal vast een groot succes worden met het huidige BCO dat al volledig dreigt vast te lopen wegens te weinig capaciteit.
blablablabla
pi_195304073
twitter
  maandag 28 september 2020 @ 14:01:27 #137
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195304119
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef Justin_Case het volgende:
Kroegen om 22.00 dicht lees ik nu _O-
Dan begint t lol
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_195304120
quote:
Oh shit dat Whatsapp lijstje wat hier gepost werd klopt nog steeds.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 14:03:01 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195304149
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als er een verplichting komt om je gegevens achter te laten wel, lijkt me.

En anders gaan ze maar verplichten om te pinnen. Dan ben je er ook.
Want de visboer mag willekeurige betaalgegevens zomaar aan de overheid overdragen?
  maandag 28 september 2020 @ 14:03:03 #140
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195304151
Horeca sluit om 22.00 uur, profvoetbal zonder publiek
De horeca in het hele land moet om 22.00 uur de deuren gaan sluiten. Er wordt geen publiek meer toegestaan bij het voetbal. Dat maakt het kabinet vanavond bekend bij een speciale persconferentie, melden ingewijden.

https://www.ad.nl/politie(...)publiek-br~a1c068dd/
pi_195304167
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 13:18 schreef KingRoland het volgende:
ik schrijf me scriptie nu, volgens mij is het duidelijk wie hier nou de dupe van is.

@:lenny_leonard @:wereldgozer @:coco. @:zipportal
Me scriptie :')
pi_195304173
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Want de visboer mag betaalgegevens zomaar aan de overheid overdragen?
Over privacy ga je maar zeuren wanneer er geen pandemie is hoor :Y
  maandag 28 september 2020 @ 14:04:10 #143
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195304183
Dat whatsapp lijstje had nog gelijk ook
  maandag 28 september 2020 @ 14:04:11 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195304184
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:03 schreef hollandia02 het volgende:
Horeca sluit om 22.00 uur, profvoetbal zonder publiek
De horeca in het hele land moet om 22.00 uur de deuren gaan sluiten. Er wordt geen publiek meer toegestaan bij het voetbal. Dat maakt het kabinet vanavond bekend bij een speciale persconferentie, melden ingewijden.

Profvoetbal zonder publiek, er zat al amper een man en een paardenkop. Gaat geen donder uitmaken dit :')
pi_195304214
quote:
Het kabinet trekt naast regionale maatregelen ook een aantal landelijke regels uit de kast. Zo wordt de landelijke norm voor gezelschappen bij mensen thuis teruggebracht naar 4 personen.

In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend.

In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 50 personen gelden voor bijeenkomst.
pi_195304242
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:04 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

dit klopt ook met het lijstje :D, wat is de bron?

//
AD dus, hebben die ook de whatsapp ontvangen?
pi_195304258
lichte maatregelen dus.
En een weekje daarna klachten over een te strenge handhaving.
pi_195304263
quote:

[..]

Waar heb je dit vandaan? Het beruchte lijstje in andere woorden?
pi_195304280
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan? Het beruchte lijstje in andere woorden?
  maandag 28 september 2020 @ 14:07:13 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195304288
quote:

[..]

4 personen thuis, geen hond die daar op controleert, maar we laten DAADKRACHT zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')