https://www.rivm.nl/media/smap/obesitas.html Vooral in Oost-Groningen lijkt het een probleem. Daarnaast zie je obesitas relatief veel in andere perifere gebieden waar weinig werkgelegenheid is. En in regio Rotterdam. Voordeel van Oost-Groningen is dat er weinig mensen wonen, dus minder besmettingskans.quote:Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende: [..] Belooft nog wat voor Drenthe als het daar uiteindelijk toch aankomt. Zéér veel overgewicht en volgens mij is de bevolking daar ook gemiddeld aardig wat ouder.
Als hij zegt x percentage bij ziekenhuisopnamens heeft overgewicht/obesitas. Wij adviseren dat ... Paar campagnes erbij en mensen in die situatie + hun naasten trekken zelf wel conclusies.quote:Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Tijger_m het volgende: [..] Ok, dus jij denkt dat als Rutte bij de volgende persco roept dat mensen op dieet moeten dat dit wel effect sorteert? Want ik waag dat ernstig te betwijfelen.
Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provinciequote:Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Belooft nog wat voor Drenthe als het daar uiteindelijk toch aankomt. Zéér veel overgewicht en volgens mij is de bevolking daar ook gemiddeld aardig wat ouder.
Spelen via imams/moskeeën, studentenverenigingen, sportverenigingen. Betrek ze ook bij oplossingen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bepaalde groepen ga je niet bereiken, die kijken niet naar de NOS, naar Jinek en Rutte en De Jonge. En een subgroep binnen die gemeenschap geeft ook helemaal geen neuq.
Dit is wel gratuit. Heeft niets met de schuldvraag te maken. Wel met een eerlijke analyse van wat burgers zelf kunnen doen om de gevolgen van dit virus te verminderen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zou vooral de zoveelste manier zijn waarop het kabinet de schuld bij de burgers zelf legt in plaats van naar de eigen fouten te kijken.
Amsterdammers betalen zoveel huur dat ze hun eten niet meer kunnen betalen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provincie
Minste overgewicht trouwens in regio Amsterdam. Dat is dan weer geluk bij een ongeluk.
Zal ook wel gebeuren, maar het verbaast mij totaal niet dat b.v. in bepaalde stadsdelen in Amsterdam de cijfers nog schrikbarender zijn dan elders.quote:Op zondag 27 september 2020 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Spelen via imams/moskeeën, studentenverenigingen, sportverenigingen. Betrek ze ook bij oplossingen.
Nee, je hebt gelijk. Verbaast me. Ik schrik elke keer weer als ik er kom.quote:Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provincie
Minste overgewicht trouwens in regio Amsterdam. Dat is dan weer geluk bij een ongeluk.
Heeft dus zijn voordeel nu!quote:Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Amsterdammers betalen zoveel huur dat ze hun eten niet meer kunnen betalen.
Ik denk dat er een verband is met het percentage hoogopgeleiden, maar ik vind jouw verklaring leuker.quote:Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Amsterdammers betalen zoveel huur dat ze hun eten niet meer kunnen betalen.
Hoe kom je daar nou bij? Heb je enig idee hoe moeilijk het voor mensen met obesitas is om daar vanaf te komen? Daar is wel wat meer voor nodig dan een schrikcampagne.quote:Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als hij zegt x percentage bij ziekenhuisopnamens heeft overgewicht/obesitas. Wij adviseren dat ... Paar campagnes erbij en mensen in die situatie + hun naasten trekken zelf wel conclusies.
Ja eens, meer kan je niet doen tenzij je harde boetes gaat geven.quote:Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal ook wel gebeuren, maar het verbaast mij totaal niet dat b.v. in bepaalde stadsdelen in Amsterdam de cijfers nog schrikbarender zijn dan elders.
Heyyyyy! Da's niet fair! Ik zei dat ik niet constant wil hoeven modden op mensen die roepen dat het alleen dikzakken zijn die dood gaan!quote:Op zondag 27 september 2020 22:53 schreef Mammietje het volgende:
Gemiste kans voor de topictitel trouwens. Ik zou ervan gemaakt hebben:
"Waar Tiger-M geen vetzakken wil zien!"
Precies, dat woord wil je niet lezen, want dan moet je aan het werk! Klopt dan toch?quote:Op zondag 27 september 2020 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heyyyyy! Da's niet fair! Ik zei dat ik niet constant wil hoeven modden op mensen die roepen dat het alleen dikzakken zijn die dood gaan!
Geen idee hoe je dat moet oplossen. Dit is een probleem wat veel langer geleden is ontstaan. Die mensen staan buiten onze samenleving. Wij hebben jaren getolereerd dat Achmed meegaat naar de ouderavond en moeder Fatima in het Turks van alles kan wijsmaken over hetgeen de leraar vertelt, omdat Fatima de taal niet spreekt. Ze willen gewoon niet meedoen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, hoe wil je dat fixen dan als het probleem achter de voordeur zit?
Meer bewustwording bij die groepen is je beste optie.
Niet precies, neequote:Op zondag 27 september 2020 22:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies, dat woord wil je niet lezen, want dan moet je aan het werk! Klopt dan toch?
Ik vermoed dat de meeste besmettingen plaatsvinden in de stadsdelen met het meeste overgewicht.quote:Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op bodybuilders en mensen met een ziekte na is het voor 95% (als het niet meer is) een kwestie van teveel calorieën consumeren tog het verbruik.quote:Op zondag 27 september 2020 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Heb je enig idee hoe moeilijk het voor mensen met obesitas is om daar vanaf te komen? Daar is wel wat meer voor nodig dan een schrikcampagne.
Ik voorspel je dat we hetzelfde de komende jaren gaan krijgen met drank. Nu ligt de focus nog op de jongeren, maar we weten allang dat alcohol voor iedereen slecht is. De regels van Katan: niet roken, overgewicht voorkomen, niet drinken. Daar heb je de meeste gezondheidswinst mee te pakken.
Dat slaat nergens opquote:Op zondag 27 september 2020 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de meeste besmettingen plaatsvinden in de stadsdelen met het meeste overgewicht.
Hier is idd nog wel wat een tragi-komisch aan toe te voegen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh ja, en de vaccins schijnen ook minder te werken:
quote:
Vaccins
Uit studies blijkt ook dat vaccins minder goed werken bij mensen die te zwaar zijn. Als vaccins getest worden, moet volgens Van Rossum dan ook apart bekeken worden hoe ze werken bij mensen met obesitas. Het kan zijn dat die een hoger risico blijven lopen. Dus naast coronapreventie moet het obesitasprobleem worden aangepakt.
Ja, en? Dat ontken ik toch niet? Ik zeg dat het moeilijk is om ervan af te komen en dat zo'n schrikcampagne weinig zoden aan de dijk zal zetten.quote:Op zondag 27 september 2020 22:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op bodybuilders en mensen met een ziekte na is het voor 95% (als het niet meer is) een kwestie van teveel calorieën consumeren tog het verbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |