abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2020 @ 10:41:09 #301
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_195300326
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een jaar of 20 terug, toen ik middelbaar onderwijs deed, werd elk leesplezier er ook wel uit geramd door de ellenlange leeslijsten. In de 5e en 6e klas moest je toen 10 boeken lezen voor Nederlands, 10 voor Engels, 8 voor Duits en 6 voor Frans. Dat zijn er dus 34, in de periode September-Maart. In de praktijk deed natuurlijk niemand dat daadwerkelijk, of alleen voor Nederlands, maar die enorme dwang zorgde er wel voor dat elk enthousiasme om later nog eens iets literairs te gaan lezen bij velen verdween.
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

En bij Nederlands moest je ook boeken lezen van een Nederlandse schrijver. En dat waren over het algemeen niet de leuke verhalen. :O :z
Ik weet niet hoe dat op andere scholen ging maar bij ons waren ze niet zo heel streng. Het "gouden ei" van Tim Krabbe mocht gewoon. Je was niet verplicht om iets van Vestdijk, Hermans of Reve op je lijst te hebben.

@Meke gaf laatst een hele leuke boekentip ("De Stille Patiënt" van Alex Michaelides) en dat soort boeken lees ik nog steeds met plezier.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')