abonnement Unibet Coolblue
pi_195267743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Traditionele media zijn ouderwets en traag - als je daar je info vandaan moet halen loop je altijd hopeloos achter.
Ja daar ligt het ook aan....
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 15:03:41 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195267761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Je bedoelt wel goed ja, maar ik denk dat het RIVM geen goede ICT-systeem heeft om supersnel alle gegevens kunenn rappoteren.
Het maakt weinig uit wat de RIVM heeft, de RIVM is afhankelijk van externe partijen voor het aanleveren van data.

Het RIVM gaat niet handmatig turven bij elk sterfgeval in Nederland wat de doodsoorzaak was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195267768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Het zou ze sieren om de getallen wat meer te spreiden. Je bent nu toch al veel te laat, heeft dan geen zin om ze allemaal maar bij elkaar in één dag te pompen.
Ik geloof dat ik dan meer het idee zou hebben beduveld te worden. Dan liever een uitschieter die je verklaard, dan een week lang vertekend beeld.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 15:03:55 #54
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195267770
Wanneer gaat het RIVM weer dagelijks updaten op hun website trouwens ? :')
pi_195267806
Deze is inmiddels ook een 'beetje' achterhaald:
twitter

Wat een troep overal.
Definitely not CIA
pi_195267812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:03 schreef Momo het volgende:
Wanneer gaat het RIVM weer dagelijks updaten op hun website trouwens ? :')
Dat is een goede vraag die er nu rijst! Dat schept dan weer duidelijkheid hoe het met coronavirus staat per dag in Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195267844
twitter


Dit bedoel ik... Hoeveel doden???
pi_195267870
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:06 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag die er nu rijst! Dat schept dan weer duidelijkheid hoe het met coronavirus staat per dag in Nederland.
Mja, of bij het coronadashboard eens landelijke getallen gaan vrijgeven. Vind het bijzonder dat ze dat niet doen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 15:10:45 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195267872
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan eerder vergelijkbaar wanneer iemand toch naar buiten gaat maar niet meer zelf mag autorijden maar in een autonoom rijdend auto moet stappen.
[..]

een vals argument, dan moet je het argument met feitelijk redenen ontkrachten, maar het niet zwart maken zonder onderbouwing.

Uit de stromingsleer weten we dat de turbulente luchtstromingen van uitgestoten deeltjes flink verminderd wordt als een mens een masker opzet. Bewijs dan eerst maar dat dit niet zo is.
[..]

deductie door iets een vals argument te noemen, dat heeft niets met logisch redeneren te maken. Het klinkt mooi om je niet bestaande argumentatie voor het gepeupel nog ergens op te laten lijken. :D
Prima maak mij maar duidelijk hoeveel het dragen van een mondkapje dan helpt bovenop de bestaande regels.
De truc met omfloersen of het tegenbewijs (voor niet dragen en stromingsleer geleuter) terug te leggen op die het mondmasker nut betwijfelt, gaat niet op.

Ik stel dat het vals (argument) is dat door een masker niet te dragen, daarmee anderen worden besmet.
Dit laatst introduceert ook een soort (eigen)schuldcomplex component dat iets verkeerds impliceert.
De argumentatie voor mondkapjes, buiten de zorgsetting, gaat vooral gepaard met drogredenen.
Van recent grootschalige experimenten is bekend dat het vooral bedoeld is/was om mensen bewust te maken om tot beter (?) gedrag te komen.
Helaas werkt deze gedragsmanipulatie, vanwege valse voorwendselen, maar tijdelijk. Zie ook ons OV of landen om ons heen waar mensen mondkapjes dragen waar dan ook alles mee is gezegd. Er is ook geen verschil in besmettingen te constateren.

NB: we kunnen het hier (beter) laten want de mondkapjesdiscussie heeft (en geeft) geen uitkomst omdat de één, de ander wil overtuigen die dat anders ziet (wat gelukkig mag).

Draag vooral een mondmasker als dat zelf wenselijk wordt geacht maar trek een ander niet (daarom) mee in die overtuiging.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195267897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:08 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Dit bedoel ik... Hoeveel doden???
Zonder maatregelen zitten we eind november weer op hetzelfde aantal doden als in het voorjaar.
pi_195267942
Even voor duidelijkheid gaat premier Rutte morgen in het Catshuis vergaderen met minister de Jonge, Jaap van Dissel en paar OMT-leden over hoe het verder gaat met bestrijden van het coronavirus in Nederland. Dat doen ze elke zondag zolang de crisis is in Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195267949
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels 207 / 355 gemeentes code rood (>50 besmettingen per 100.000 inwoners)

Landelijke maatregelen anyone?
Ja, dat lijkt me de enige logische reactie. Kennelijk lukt het ons als land in zijn geheel niet om de cijfers omlaag te krijgen, dus gooi dan de boel maar weer dicht. Gaan we 't over een maandje of 2 nog eens proberen. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195267950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zonder maatregelen zitten we eind november weer op hetzelfde aantal doden als in het voorjaar.
Precies
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195267953
122 covidpatiënten op IC, 433 in kliniek
26 september 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 555, 8 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 433 buiten de Intensive Care, 2 meer dan gisteren.

Op de IC liggen 122 covidpatiënten, 6 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 600 non-covid-patiënten op de IC, 12 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 722, 18 meer dan de vorige dag.

In de afgelopen 24 uur zijn er 9 klinische en 2 IC-patiënten verplaatst tussen de regio’s.

Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen covidpatiënten neemt verder toe. Van hen ligt 68% in de regio’s Amsterdam, Leiden – Den Haag, Rotterdam en Brabant. De grootste drukte wordt gezien in de kliniek, het overall aantal IC patiënten is naar verhouding nog beperkter. Het LCPS gaat gezien de ontwikkeling ook in het weekend door met verspreiding van patiënten over het land. Gezien de toename van infecties en ziekenhuisopnames steunt de LNAZ de inzet op aanscherping van maatregelen.’

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195267991
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me de enige logische reactie. Kennelijk lukt het ons als land in zijn geheel niet om de cijfers omlaag te krijgen, dus gooi dan de boel maar weer dicht. Gaan we 't over een maandje of 2 nog eens proberen. :{
Als de cijfers weer gedaald zijn kunnen we vanuit gaan dat moet er wel veel langzamer aan af te bouwen met lockdown-maatregelen en bepaalde maatregelen gaan afschalen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195268006
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:56 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het wel ja, als ik de cijfers zo bekijk, lijkt het wel ernstiger met coronavirus dan in het voorjaar 2020.
Ik weet 't niet. Destijds werd er nog niet getest, behalve als je met zulke ernstige klachten te maken had dat je in 't ziekenhuis terecht kwam. Zullen best wel eens heel veel zieken geweest kunnen zijn, zonder dat ze het wisten. Maar omdat we allemaal zoveel mogelijk binnen moesten blijven, zijn de aantallen verminderd.

Wat me vooral zo stoort is dat men zíet dat de bestemmingen omhoog gaan en nog steeds zijn er van die eigenwijze lui die alle regels aan hun laars lappen. En kijk eens waar ons dat gebracht heeft.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195268036
Ik ben tot conclusie gekomen dat de maatregelen vanaf 1 mei veel te snel is afgeschaald en versoepeld zodat het volk graag wilde, op het terras zitten in de lekkere lente/zomerzon, op vakantie gaan en zomaar drukte opzoeken.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 15:18:19 #68
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195268037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:13 schreef miss_sly het volgende:
122 covidpatiënten op IC, 433 in kliniek
26 september 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 555, 8 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 433 buiten de Intensive Care, 2 meer dan gisteren.

Op de IC liggen 122 covidpatiënten, 6 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 600 non-covid-patiënten op de IC, 12 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 722, 18 meer dan de vorige dag.

In de afgelopen 24 uur zijn er 9 klinische en 2 IC-patiënten verplaatst tussen de regio’s.

Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen covidpatiënten neemt verder toe. Van hen ligt 68% in de regio’s Amsterdam, Leiden – Den Haag, Rotterdam en Brabant. De grootste drukte wordt gezien in de kliniek, het overall aantal IC patiënten is naar verhouding nog beperkter. Het LCPS gaat gezien de ontwikkeling ook in het weekend door met verspreiding van patiënten over het land. Gezien de toename van infecties en ziekenhuisopnames steunt de LNAZ de inzet op aanscherping van maatregelen.’

[ afbeelding ]
Dus totaal 8 nieuwe opnames, waarvan 2 op de verpleegafdeling en 6 op de IC? Die cijfers lijken me totaal niet in lijn met de berichten van de afgelopen dagen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195268048
Het interview van vandaag in Trouw - waarin Jaap van Dissel zijn mondkapjesaversie onderbouwt met een Noorse studie - door Bert Slagter van commentaar voorzien:
https://threadreaderapp.com/thread/1309779931283492865.html
pi_195268060
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Als de cijfers weer gedaald zijn kunnen we vanuit gaan dat moet er wel veel langzamer aan af te bouwen met lockdown-maatregelen en bepaalde maatregelen gaan afschalen.
Denk dat idd wel bewezen is dat niet iedereen goed om kan gaan met versoepelingen.
Hopelijk is er tegen die tijd zicht op een vaccin of zeer effectief medicijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 26-09-2020 15:22:18 (grammaticale correctie) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195268100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:18 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben tot conclusie gekomen dat de maatregelen vanaf 1 mei veel te snel is afgeschaald en versoepeld zodat het volk graag wilde, op het terras zitten in de lekkere lente/zomerzon, op vakantie gaan en zomaar drukte opzoeken.
En nu zijn ze te traag om stengere maatregelen te nemen.
Tussendoor zie ik nog steeds nabije familie om mij heen, die in de risicogroep vallen qua leeftijd én gezondheid, de regels negeren waar zij oordelen dat 't mogelijk is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195268101
Ik schrok al van de 38 doden.. mooi dat het niet echt zo is. Wel kwalijk dat die cijfers nu pas aan het licht komen.
pi_195268105
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik weet 't niet. Destijds werd er nog niet getest, behalve als je met zulke ernstige klachten te maken had dat je in 't ziekenhuis terecht kwam. Zullen best wel eens heel veel zieken geweest kunnen zijn, zonder dat ze het wisten. Maar omdat we allemaal zoveel mogelijk binnen moesten blijven, zijn de aantallen verminderd.

Wat me vooral zo stoort is dat men zíet dat de bestemmingen omhoog gaan en nog steeds zijn er van die eigenwijze lui die alle regels aan hun laars lappen. En kijk eens waar ons dat gebracht heeft.
Ja, maar we zullen het nooit weten hoe ernstig was in maart en april en het virus was echt zo nieuw voor ons allemaal. Het was zo ineens heel eng en ingrijpend waar we ook met zijn allen moet aanpassen aan de maatregelen die nu nog steeds gelden. Niemand had eigenlijk nooit verwacht dat er een groot pandemie in Nederland uitbrak... zo ineens gebeurde het wel.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195268152
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Denk dat idd wel bewezen is dat niet iedereen goed om kan gaan met versoepelingen.
Hopelijk is er tegen die tijd zicht op een vaccin of zeer effectief medicijn.
Juist, daar ben ik mee eens ja. Het volk snakte enorm naar versoepelingen zodat ze hun vrijheid weer terug wilden krijgen... En helaas ging het fout nadat ze niet meer aan de maatregelen hielden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195268158
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, maar we zullen het nooit weten hoe ernstig was in maart en april en het virus was echt zo nieuw voor ons allemaal. Het was zo ineens heel eng en ingrijpend waar we ook met zijn allen moet aanpassen aan de maatregelen die nu nog steeds gelden. Niemand had eigenlijk nooit verwacht dat er een groot pandemie in Nederland uitbrak... zo ineens gebeurde het wel.
Volgens mij is er intussen ook door de hoge heren erkend dat ze 't virus, in het begin, onderschat hebben. Met die kennis zouden we nu beter moeten weten. Zoveel mensen in zo'n klein landje... Op zo'n moment wou je dat je lekker in noord Zweden zat, waar 't op z'n zachtst gezegd nogal rustig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 26-09-2020 15:30:55 (grammaticale correctie) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')