abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195269094
Als je mij over de zeik wil krijgen. Ja dan is zoiets een goede manier wel.
Maar weet het dus niet en voor ik wat ga tekenen stuur ik het wel naar de rechtsbijsand door. Want volgens mij willen ze heel veel en denken contract. Maar geldig is het dan weer niet.
Do what you love, love what you do!
pi_195269114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:28 schreef kree het volgende:

[..]

Letterlijk wel. En heb nog geen nieuw contract hoor op het moment. Maar zo is het wel gezegd en mee gedrijgd zelfs beetje.
Dus zij hebben gezegd: Kree, je krijgt een contract voor 3 maanden huur, en daarna moet je opgerot zijn?

Dat gaat 'm niet worden natuurlijk.

Kan me voorstellen dat als ze je echt weg willen hebben en ze daar geen dringende wettelijke reden voor hebben ze je het leven niet leuker gaan maken.
  Vis een optie? zaterdag 26 september 2020 @ 16:32:59 #103
70532 loveli
N
pi_195269122
De eerste 2 jaar na verkoop mogen ze niks. Na 3 jaar kunnen ze zeggen dat ze het voor eigen gebruik nodig hebben en dan mogen ze je een voorstel doen, of het door de rechter laten uitzoeken.
crap in = crap out
pi_195269125
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:27 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Onmogelijk een tijdelijk contract, wat wettelijk geldig is, als TS er al 8 jaar zit.
Ik heb het vermoeden van een jaarcontract wat steeds stilzwijgend verlengd is. Dan wordt het inderdaad automatisch een contract voor onbepaalde tijd. Maar om dat zeker te weten zou het handig zijn als kree dat even laat weten.
pi_195269131
Eigenlijk denk ik gewoon, Laat me met rust. Je krijgt elke maand je dikke huur zwart enzo belasting ontduikkers
En ik doe er niet moeilijk over verder. Maar laat mij dan ook met rust. Fuck you.
pi_195269140
Gelijk hebben, gelijk krijgen en je gelijk nemen is een wereld van verschil.

Je hebt in de geschetste situatie gelijk.
Dat krijg je ook te horen van een rechter.
Neem je je gelijk en blijf je er zitten is de vraag wat je woongenot dan nog gaat zijn.

Zeker omdat je dichtbij hun eigen huis zit als ik het goed begrijp.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2020 16:34:45 ]
pi_195269175
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Gelijk hebben, gelijk krijgen en je gelijk nemen is een wereld van verschil.

Neem je je gelijk en blijf je er zitten is de vraag wat je woongenot dan nog gaat zijn.

Zeker omdat je dichtbij hun eigen huis zit als ik het goed begrijp.
Nouja precies he. Want kan wel gelijk krijgen van een rechter. Als deat ooit al gaat gebeuren. Want strafzaak van mij heeft al maand of 5 vertraging nu. Maargoed ik wil die weg niet in he met ruzie maken etc. Maar ik wil wel weten wat mijn recht is. En volgens mij is dat nog steeds dat ze mij niet zomaar eruit kunnen kicken zo
pi_195269176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:33 schreef kree het volgende:
Eigenlijk denk ik gewoon, Laat me met rust. Je krijgt elke maand je dikke huur zwart enzo belasting ontduikkers
En ik doe er niet moeilijk over verder. Maar laat mij dan ook met rust. Fuck you.
Ja, maar dat doen ze dus niet. Is het oorspronkelijke contract nou een contract voor bepaalde tijd wat steeds stilzwijgend verlengd is, of niet? Dat is nogal bepalend voor je positie.
pi_195269219
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:26 schreef kree het volgende:

[..]

Ok ja komt daarvandaan idd. Maar dan nog. Kijk je wil geen ruzie met je verhuurders want dan is het nog meer drama. Maar hun denken dus dat ze wel gewoon contract kunnen maken en me als ze willen binnen 3 maanden op straat zetten. Ok hoe leg ik uit dat dat een soort no way is?
NIET

Laat ze het uitzoeken.
Als jij netjes huur betaald is er niets aan hand.
Werk of geen werk is geen reden voor beeindigen contract, zolang jij aan voorwaarden huurcontract voldoet.
pi_195269221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:36 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ja, maar dat doen ze dus niet. Is het oorspronkelijke contract nou een contract voor bepaalde tijd wat steeds stilzwijgend verlengd is, of niet? Dat is nogal bepalend voor je positie.
Owh dat doen ze zeker wel. Want vaker gevraagd kan ik niet gewoon overmaken. Nou lijkt mij handig. Maar nee willen we niet dit en dat. Ok hoewel ze het nooit zo zeggen hoor. Maar kan maar 1 manier bedenken waarom dat een probleem is.......
pi_195269241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:39 schreef kree het volgende:

[..]

Owh dat doen ze zeker wel. Want vaker gevraagd kan ik niet gewoon overmaken. Nou lijkt mij handig. Maar nee willen we niet dit en dat. Ok hoewel ze het nooit zo zeggen hoor. Maar kan maar 1 manier bedenken waarom dat een probleem is.......
Geef nou eens antwoord op de vraag over je huidige contract.
pi_195269255
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:39 schreef spoorrails het volgende:

[..]

NIET

Laat ze het uitzoeken.
Als jij netjes huur betaald is er niets aan hand.
Werk of geen werk is geen reden voor beeindigen contract, zolang jij aan voorwaarden huurcontract voldoet.
Denk ik ook idd en huur is netjes betaald enzo. Dus no problem daar. Maar hubn denken dat ze heeeeel veel rechten hebben enzo en dreigen. Ja no way he
pi_195269283
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:41 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geef nou eens antwoord op de vraag over je huidige contract.
Ja wat is huidig he. Er is 1 kleintje tussen door gekomen omdat natuurlijk vorige verhuurders verhuisde OmdaT IK dacht van ja wacht ff. Borg is er ook nog wel. Dus sub contractje tussendoor en de originele is van 8 jaar terug en niks meer mee gedaan. En ook nooit nodig geweest.
pi_195269315
Weet je ik snap jhet al niet eens dus vraag mij niet om details. Maar probeer het zo goed mogelijk uit te leggen
pi_195269321
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:36 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Een huurovereenkomst voor bepaalde tijd voor woonruimte kan niet stilzwijgend telkens verlengd worden. Dat verandert aan het einde van de bepaalde tijd in een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd als er niet is opgezegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195269338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:44 schreef kree het volgende:

[..]

Ja wat is huidig he. Er is 1 kleintje tussen door gekomen omdat natuurlijk vorige verhuurders verhuisde OmdaT IK dacht van ja wacht ff. Borg is er ook nog wel. Dus sub contractje tussendoor en de originele is van 8 jaar terug en niks meer mee gedaan. En ook nooit nodig geweest.
Wat is dat kleintje tussendoor? Is dat een huurovereenkomst of een allonge en wat staat daarin?
pi_195269406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:45 schreef kree het volgende:
Weet je ik snap jhet al niet eens dus vraag mij niet om details. Maar probeer het zo goed mogelijk uit te leggen
Het zijn juist de details die bepalend zijn. ;)
Je hebt dus kennelijk een huurcontract getekend, waar later een wijziging op gekomen is.
Was dat een addendum of een heel nieuw contract? En dan nog, was er een einddatum en is dat steeds stilzwijgend verlengd?

Daar gaan we hier geen geen antwoord op krijgen vrees ik. Dus mijn laatste advies: stuur alles naar je rechtsbijstand en teken helemaal niets tot je groen licht hebt van je rechtsbijstand.
pi_195269428
Het hele fucking punt hier is natuurlijk dat ik moeilijk kan gaan doen omdat ik wel in mijn recht sta. Maar dan is de relatie verziekt die nu nl nog redelijk ok is. Dus tsja dan doe ik maar lief. Maar ik hou wel ff in gedachten wie hier gelijk heeft. En voor zover ik zie is dat niet hun.
pi_195269429
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een huurovereenkomst voor bepaalde tijd voor woonruimte kan niet stilzwijgend telkens verlengd worden. Dat verandert aan het einde van de bepaalde tijd in een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd als er niet is opgezegd.
Klopt. Dat is helemaal waar.
Maar ik probeer dus duidelijk te krijgen of dat ook daadwerkelijk de situatie is.
pi_195269523
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is dat kleintje tussendoor? Is dat een huurovereenkomst of een allonge en wat staat daarin?
Er was en is trouwens een huurovereenkomst. Maar de bewoners van dit huis die dus verhuren aan mij gingen verhuizen. Nu is aan de nieuwe gevraagd vinden jullie het oke dat kree blijft huren. Ok no problem dan. Maargoed dan is het wel er ligt nog borg dus gevraagd om het toch ff op papier te zetten dat die ook overgedragen wordt aan nieuwe bewoners. Leek mij slim plan. Maar moest erom vragen he. Naja dat geregeld. En nu zeggen ze loopt oude contract af en krijg ik nieuwe van nieuwe verhuurders. Hmmmmmms
pi_195269545
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:51 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Klopt. Dat is helemaal waar.
Maar ik probeer dus duidelijk te krijgen of dat ook daadwerkelijk de situatie is.
Ja maakt niet uit gewoon vragen. Ik ben niet zo super ster in uitleggen nl Dat wist ik allang al. :)
pi_195269551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:56 schreef kree het volgende:

[..]

Er was en is trouwens een huurovereenkomst. Maar de bewoners van dit huis die dus verhuren aan mij gingen verhuizen. Nu is aan de nieuwe gevraagd vinden jullie het oke dat kree blijft huren. Ok no problem dan. Maargoed dan is het wel er ligt nog borg dus gevraagd om het toch ff op papier te zetten dat die ook overgedragen wordt aan nieuwe bewoners. Leek mij slim plan. Maar moest erom vragen he. Naja dat geregeld. En nu zeggen ze loopt oude contract af en krijg ik nieuwe van nieuwe verhuurders. Hmmmmmms
Waarop baseren ze dat het oude contract afloopt?
pi_195269587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:57 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maakt niet uit gewoon vragen. Ik ben niet zo super ster in uitleggen nl Dat wist ik allang al. :)
Het zou al helpen als je eens antwoord gaf op concrete vragen.
pi_195269616
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:57 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Waarop baseren ze dat het oude contract afloopt?
Geen flauw idee dus. Volgens mijh loopt ie gewoon nog door er staat nl geen eind datum in ofzo. Wel sdat het jaar contract idee was. Dus per jaar verlengd wss zonder dat er ooit over gepraat is. Maar nieuwe verhuurders denken dat ze alles aan kunnen passen enzo. En volgens mij heb ik gewoon nog recht als huurder. Contract of niet.
pi_195269680
Echt waar ze gaan later nog bidden dat ze zo een lieve huurder hadden als ik ben. Want for shure kun je slechter treffen. Maar ok kijken of ik hier zonder drama nog uit kan komen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 17:03:01 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195269693
Kree, zoek dat contract eerst eens op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195269713
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Kree, zoek dat contract eerst eens op.
Heb ik wel digitaal ook en moet dat eigenlijk ff posten hier. Maar momet ff namen wegstrepen enzo dan.
pi_195269724
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:00 schreef kree het volgende:

[..]

Geen flauw idee dus. Volgens mijh loopt ie gewoon nog door er staat nl geen eind datum in ofzo. Wel sdat het jaar contract idee was. Dus per jaar verlengd wss zonder dat er ooit over gepraat is. Maar nieuwe verhuurders denken dat ze alles aan kunnen passen enzo. En volgens mij heb ik gewoon nog recht als huurder. Contract of niet.
Een idee van een jaarcontract maar geen einddatum? Het wordt er niet duidelijker op. :')
Zet je contract anders even in een spoiler in dit topic nadat je het geanonimiseerd hebt. Zal waarschijnlijk een hoop verduidelijken.
pi_195269726
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat laatste hebben de buren ook gewoon (letterlijk) duidelijk gemaakt aan hem. Dus dan is inderdaad de vraag wat je gelijk halen nog waard is, ook gezien de strapatsen die hij al met verhuurders heeft uitgehaald.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195269752
Ik neem aan dat jij daar ook je eigen post krijgt? En je staat daar ook al die tijd al ingeschreven?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_195269760
Kan je niet ergens anti-kraak huren in Katwijk en omstreken kree? Of ben je überhaupt wel gebonden aan Katwijk?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195269761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Een idee van een jaarcontract maar geen einddatum? Het wordt er niet duidelijker op. :')
Zet je contract anders even in een spoiler in dit topic nadat je het geanonimiseerd hebt. Zal waarschijnlijk een hoop verduidelijken.
Nee haha het is natuurlijk ook totaal niet duidelijk anders had ik niet hoeven vragen hier. Er is 1x een contract getekend 8 jaar terug. En daarna eentje op verzoek voor overdracht borg. En van nieuwe verhuurders heb ik nog niks nu
pi_195269766
Fuck it ik snap er ook geen reet meer van.
pi_195269798
Het is dat het voor nu beste optie is. Maar zal de dag prijzen dat ik hier weg ben en geen last meer heb van particuliere verhuurders die je een poot uit draaien
pi_195269800
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:04 schreef kree het volgende:

[..]

Heb ik wel digitaal ook en moet dat eigenlijk ff posten hier. Maar momet ff namen wegstrepen enzo dan.
Ga dat eens eerst doen, ipv hier te blijven reageren ;)
pi_195269839
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:09 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Ga dat eens eerst doen, ipv hier te blijven reageren ;)
Owg ik zal hem wel ff digitaal voor jullie maken. Wie weet krijg ik nog wat handige tips voor de nieuwe komt :)
pi_195269849
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:06 schreef kree het volgende:

[..]

Nee haha het is natuurlijk ook totaal niet duidelijk anders had ik niet hoeven vragen hier. Er is 1x een contract getekend 8 jaar terug. En daarna eentje op verzoek voor overdracht borg. En van nieuwe verhuurders heb ik nog niks nu
Als er alleen 8 jaar geleden een huurcontract getekend is en daarna niets meer, dan is dat contract leidend. Een verzoek tot overdracht van borg staat daar los van.
Oke. Dat is nu duidelijk.

Dat contract van acht jaar geleden. Was dat een contract voor een bepaalde tijd, of voor een onbepaalde tijd?

Maar met de informatie die ik nu van je heb lijkt het er op dat je redelijk safe zit. Zolang je maar geen nieuwe contracten gaat tekenen.
pi_195269889
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:11 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Als er alleen 8 jaar geleden een huurcontract getekend is en daarna niets meer, dan is dat contract leidend. Een verzoek tot overdracht van borg staat daar los van.
Oke. Dat is nu duidelijk.

Dat contract van acht jaar geleden. Was dat een contract voor een bepaalde tijd, of voor een onbepaalde tijd?

Maar met de informatie die ik nu van je heb lijkt het er op dat je redelijk safe zit. Zolang je maar geen nieuwe contracten gaat tekenen.
Nou dat dacht ik dus ook. Maar kunnen ze zo nieuw contract maken waarin staat per 3 maanden enzo.??? Volgens mij niet. En vorige had 2 mnd opzeg termijn wat ook volgens mij al niet eens kan. Dikke twijfels erover het oude contract die 8 jaar loopt zonder probleem En de nieuwe die ik nog moet krijgen.
pi_195269920
Hmmm geen handtekening van mij ff nog. Maar ok snap dit is onduidelijk. Ga vanavond ff oude countract opzoeken en doorstrepen aan namen. Maar mss snapt iemand het dan.
pi_195269930
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:13 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dat dacht ik dus ook. Maar kunnen ze zo nieuw contract maken waarin staat per 3 maanden enzo.??? Volgens mij niet. En vorige had 2 mnd opzeg termijn wat ook volgens mij al niet eens kan. Dikke twijfels erover het oude contract die 8 jaar loopt zonder probleem En de nieuwe die ik nog moet krijgen.
Er MOET geen nieuwe overeenkomst komen. Zij willen dat, omdat ze je eruit willen werken. Maar er is geen enkele reden voor een nieuw contract, uitgaande van jouw woorden dat er een geldig getekend contract ligt van 8 jaar geleden.
pi_195269947
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:15 schreef kree het volgende:
Hmmm geen handtekening van mij ff nog. Maar ok snap dit is onduidelijk. Ga vanavond ff oude countract opzoeken en doorstrepen aan namen. Maar mss snapt iemand het dan.
Doe dat doorstrepen niet op het papieren contract dat je hebt. Doe dat doorstrepen digitaal!
pi_195269974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er MOET geen nieuwe overeenkomst komen. Zij willen dat, omdat ze je eruit willen werken. Maar er is geen enkele reden voor een nieuw contract, uitgaande van jouw woorden dat er een geldig getekend contract ligt van 8 jaar geleden.
Ja zoiets he. Maarja ze lullen mij zo weg omdat ik niet gelijk alles weet qua werk en recht. Dus goed ben niet op mijn achterhoofd gevallen ook natuurlijk. Dus in feite als ik gewoon niks doe en niks teken ben ik wss het beste af Hahaha
pi_195269990
quote:

[..]

Ze kunnen zoveel nieuwe contracten maken als ze willen, maar die betekenen niks als jij je handtekening er niet onder zet.

En welk contract bedoel je met 'vorige contract'?
pi_195269991
quote:

[..]

Ze kunnen elk contract opstellen dat ze willen.
Maaaarrrr... zodra ze daar 1. niet de wet mee overtreden, of 2. Jij niks tekent, hebben zij in principe geen poot om op te staan.

Maar om echt een goed advies te kunnen geven is het dus nodig te weten wat er in het huidig geldende contract staat.
pi_195269994
Denk beste plan ff iig.
pi_195270005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Doe dat doorstrepen niet op het papieren contract dat je hebt. Doe dat doorstrepen digitaal!
@kree dit is ook een advies dat je niet in de wind moet slaan.
pi_195270066
Tja moet ff jhet oude contract laten zien denk. En nu is er daar nooit een probleem mee geweest met verhuurders ook niet Tis klein beetje qua huur omhoog gegaan. Maargoed is ook euro of 50 max. Allemaal ok mee want all incl

Nu met nieuwe Ok energie appart wat dus een verkapte huurverhoging is. Nu zal het meevallen met 2 spaarlampen een tv en boieler en koelkast. Maar nog gaat zo weer 10% verder he En dat is flink. Laat staan nog met 3 maanden Dus oftewel zeggen ze 2 maanden en ben je hier pleite en moet je wat anders hebben..... wtff Volgens mij werkt het zo niet helemaal.
pi_195270092
Volgens mij als je daar al 8 jaar zonder veel gezeik huurt maakt het niet eens zo heel veel meer uit wat er in het contract staat. Ik dacht dat zelfs die opzegtermijn van een paar maanden in zo'n geval niet afdwingbaar is. Kan iemand met verstand van zaken hier iets over zeggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2020 17:26:55 ]
pi_195270154
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Volgens mij als je daar al 8 jaar zonder veel gezeik huurt maakt het niet eens zo heel veel meer uit wat er in het contract staat. Ik dacht dat zelfs die opzegtermijn van een paar maanden in zo'n geval niet afdwingbaar is. Kan iemand met verstand van zaken hier iets over zeggen?
Klopt Maar het is dus nogal onduidelijk he over wat precies nu de regels zijn.

Kijk er is nooit drama geweest altijd netjes de huur etc. Dus dat is het punt niet punt is wel kunnen hun zo zeggemn opzechtermijn 3 maanden. Het lijkt er namelijk op van wel. Maar volgens oude regels mag dat totaal niuet en huurders bescherming. En nu de vraag moet ik een nieuw contract wel tekenen enzo. Als ik die krijg. Want nog niet binnen he maar komt volgende maand. Zit daar hard ff over te twijfelen al.
  zaterdag 26 september 2020 @ 17:32:39 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195270188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:29 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt Maar het is dus nogal onduidelijk he over wat precies nu de regels zijn.

Kijk er is nooit drama geweest altijd netjes de huur etc. Dus dat is het punt niet punt is wel kunnen hun zo zeggemn opzechtermijn 3 maanden. Het lijkt er namelijk op van wel. Maar volgens oude regels mag dat totaal niuet en huurders bescherming. En nu de vraag moet ik een nieuw contract wel tekenen enzo. Als ik die krijg. Want nog niet binnen he maar komt volgende maand. Zit daar hard ff over te twijfelen al.
Je hebt huurbescherming. Zo simpel is het.

En je tekent geen nieuw contract.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')